Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvikkeilla syöttö 4 viikkoiselle..

21.01.2006 |

Hei! Onko muita äitejä jotka syöttää korvikkeilla kuukauden ikäistä vauvaa? Minulla hirveän huono omatunto tästä, ja tieto lisää tuskaa...maito ei noussut ollenkaan, syytä ei tiedetä..

Kuinka paljon teillä syödään päivässä? untuu, että imettävät äidit katsoo pahasti, kun syötän pullosta,miksi??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jätä muiden ihmisten katseiden tulkitseminen! Tämä minun mielipide.. Itse imetän vielä tyttöä(6½kk), mutta en ole tehnyt sitä mitenkään suurella nautinnolla.. Rakastan omaa vauvaani, mutta imettäminen vain ei ole ollut minun juttuni, vaikka olenkin sitä näin kauan jaksanut. Olet varmasti paras äiti vauvallesi ja annat juuri oikeanlaista läheisyyttä ja hoivaa pienokaisellesi:) Piristystä pakkaspäivään!

Vierailija
2/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 4 viikkoinen ja tissin lisäksi saa nannia. Paino nousi mitättömiä grammoja viikossa, joten lisämaitoa tarvittiin. Lypsämällä en saanut kuin muutaman millin. Meillä menee tällä hetkellä 80-100ml kerralla ja tämä tissin syönnin jälkeen. Yöt pärjätään pelkällä tissillä. Vielä reilu viikko sitten riitti 40 milliäkin eli määrä noussut aika nopeasti. Painon vähäisen nousun takia neuvolassa käskettiin antaa syödä niin paljon kuin huolii. Myös itselläni ollut huono oma tunto korvikkeesta, mutta tiettyä periaatetta tärkeämpi mielestäni on vauvan hyvinvointi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsonen syntyi keskosena ja ei jaksanut imeä rintaa. Ja osaksi tästä syystä minulle ei myöskään maito koskaan noussut. Pullosta on siis syönyt syntymästään asti. Ensin sairaalassa luovutettua äidinmaitoa ja kotona siirryttiin korvikkeeseen, eli kaksiviikkoisesta on syönyt korviketta. Otin itsekin hirveästi paineita imettämisestä, yritin lypsää ja imettää, mutta maitoa ei tullut ja vauva ei vaan jaksanut imeä tissiä. Elämääni helpotti suunnattomasti, kun annoin periksi tosiasioille: minä en tule koskaan imettämään tätä lasta! Henkisesti tuo asian miettiminen on todella raskasta, tiedän. Minulla oli ihana terveydenhoitaja, joka sanoikin, että tärkeintä vauvalle on se, että se saa ruokaa. Ei väliä mistä tai mitä. Korvikkeella tyttö on kasvanut ihan loistavasti. Nyt jo 9kk ja reipas ja iloinen neiti. Ei ole sairastellut tms.

Älä siis mieti muiden puheita ja katseita. Itse olet vauvallesi se paras äiti. Tsemppiä vauva-arkeen, pidä pää pystyssä pullosta ruokkiessasi!

-Saibu ja Viivi-