Perinteiseen sitteriin istuinkangas
Hei, saako mistään ns. perinteiseen sitteriin valmiiksi ommeltua kangasta? Meillä siis sellainen vanhanmallinen sitteri ja itse kun en ole mikään ompelija, niin haluaisin ostaa uuden kankaan siihen.
Kommentit (3)
Tarkoitat varmaan sitä ihan yksinkertaista sitterimallia, jossa ikään kuin rautalanka on käännetty ja siihen päälle pujotettu kangas.. ??
Siihen on tosi helppo tehdä itsekin päällinen, jos entinen vain on edes sen verran ehjä että kasassa pysyy, - ratkotaan saumat auki, kaavat vain tämän vanhan mukaan, napakkaa kangasta ja eikun ompelemaan.
Voit kysellä ompelimoistakin, kun viet sitterin kankaineen, ja oman kankaasi.. Vyöt voi laittaa vanhasta sitteristä, jos ovat ehjät.
Olen kaksi tämmöstä sitteriä korjannut uuteen uskoon, omaan käyttöön, vaikken mikään huippuompelija olekaan. Pienet virheet sietää kun on itse nysvännyt...
Lasten sateenvarjorattaiden - ne leikkikäytössä olevat nukelle siis - kankaat hajoavat helposti, nekin on helppo korjata kun entinen kangas on mukana ja mallina kaavojen tekemistä varten...
:)
tai lahjoa joku kaveri ompelemaan =)
Varmaan siksi kun valmistajia on niin monta ja mallejakin joka lähtöön, niin kankaitakin pitäisi olla niin monen mallisia.