SYYS04VÄEN VIIKONLOPPU
Kommentit (51)
Tuttinauha ei oikein toimi, kun Nea repii senkin irti, vaikka kuin tiukasti sen kiinnittäisi.. :-/ Mutta kiitos kuitenkin! Kivaa, kun annatte vinkkejä! :-)
Mä hajoan vielä tämän illan aikana ... Mies lähti pelimatkalle Lahteen tuossa kolmen aikaan ja tulee vasta iltamyöhällä. Joo-o. Pesäpallokausi voi jatkua vaikka on talvi. Pelaavat Lahden suurhallissa. Mä vietän taas kerran yh-illan tytön kanssa. Jatkuvaa viihdytystä vaativa, en voi edes kahvia keittää kun likan täytyy päästä syliin katsomaan mitä mä teen. Jos en ota syliin, huuto on valtaisia. Siis todella, myötätunto-ajatuksia Ynikselle yh-viikkoa ajatellen.
Ja PALJON myös myötätunto-ajatuksia sekä voimia teille jotka erilaisten allergia- ja/tai sairausjuttujen kanssa joudutte painimaan!!!!
Mun mies on nyt ollut sairaslomalla tosiaan niiden stressioireiden takia (joista viimeisin ja vakavin olivat ne rytmihäiriöt ja miestä vietiin siis sairaalaan ambulanssin kyydillä). Nyt on menossa kuitenkin jo huomenna töihin. Onhan sitä sentään jo levätty pari viikkoa, ajattelee mieheni. Lääkäri kirjoitti ALUSTAVASTI sairaslomaa 2 viikoksi. Mutta mun mies ajattelee niin, että enempää ei tarvitse. Että hyvinhän tässä menee. No joo. Kyllä hän kai ihan hyvin voi kun jaksaa harrastaa ja liikkua (vrt. lähti juuri sinne pelireissulle). Mutta mä pelkään silti. Pelkään sitä mitä tapahtuu kun taas tulee ne työkuviot. Osaako rajoittaa (eihän nyt kukaan aikuista miestä käy holhoomaan, kai sen täytyisi itse tajuta). Mä yritin puhua sille, että jos nyt vielä hakisi pari viikkoa lisää että ihan kunnolla saisi itsensä kuntoon. Mutta ei. Täytyy nyt jo muka mennä. Lupasi kyllä ottaa rauhallisemmin mutta silti .. Pelkään kai niin paljon taas että jotain tapahtuu. Pelkään jos seuraavaksi tapahtuu jotain vakavampaa. Ehkä olen vainoharhainen. En tiedä.
Enkeli, meillä ei muuten toiminut myöskään tuo tuttinauha-juttu. Tyttö repi sen alta aikayksikön myös ja sai näin ollen heitettyä tutin pois. Kuulosti tosi hyvältä nuo jauheliha-feta-tomaattipihvit. Saisiko reseptin??
Eipä kai tässä muuta järkevää. Lähden piirtelemään tytön kanssa....
Alli
Alli, onhan tää rankkaa, mutta on se silloinkin kun mies on kotona. Vaikka miehestä on apua paljon, niin läsnäolonsa tuo myös oman kaaoksen päiviin:) Nyt mulla on auto käytössä joka päivä ja taas ohjelmaa melkeen koko viikoksi ihan kohtalaisesti. En ollenkaan ole iloinen miehen työreissuista, mutta olen oppinut sen, että yritän ottaa " kaiken irti" näistä yh-ajoista. Kuitenkin on pakko vaan pärjätä vaikka päällään seisten. Koiran saan aina anoppilaan hoitoon, joten siinä on yksi huoli vähemmän.
Tänään soitin appivanhemmat lettuja syömään, kun alkoi tylsiä tää kotonaolo. Meni ilta vähän nopeammin ja nyt lapset on sängyissään.
Täytyy vielä sanoa, että yhden lapsen kanssa tuntui vaikeammalta jäädä kotiin yksin. Ehkä se johtui siitäkin, että oltiin ulkomailla eikä apua ollut saatavilla. Nyt on jotenkin varmempi olo eikä miehen työreissut haittaa niin paljoa enää (siitä hyvästä niitä onkin sitten lisääntyvissä määrin joka ei ole niin kivaa kuitenkaan). Nyt on myös mummot apuna ja saan omaakin aikaa, vaikka mies on poissa.
Ajattelenkohan näin positiivisesti, kun viikko on lopuillaan:) Paitsi, että tälläinen pitempi aika tuntuu usein menevän paremmin kuin esim. pari yötä. Mistähän sekin johtuu. Ehkä oman elämänsä saa paremmin organisoitua, kun sitä aikaa on enemmän.
Hilu, nähtäiskö jossain vaiheessa? Ens viikko on aika täyteen buukattu, mutta seuraava vois olla ok. Tultaisko teille päin, ettei sulle tuu traumoja:)
T: Ynis
Olipa tosi rankka päivä. Poika on liioittelematta itkenyt lähes koko päivän. Ehkä pari tuntia on ollut normaali, muuten on pitänyt sylissä kantaa koko päivä. Päikkäritkin oli vaan tunnin mittaiset. Alli, taitaa meillä olla suht samanlaiset päivät siis takana näiden lapsosten suhteen.
En tiedä mistä nää itkut johtuu. Pojalla on nuha, se voi olla osasyyllinen, mutta en voi olla ajattelematta näitä tämänhetkisiä ruokia.Illalla oli tosi pahat ilmavaivat ja taas 3 kakkaa lyhyen ajan sisällä. Poika söi tänään mm. baby-porkkanoita ja muutaman herneen ja sipulia ja nämä tulivat sulamattomina läpi. Täällä onkin ollut puhetta tuosta ruuan sulamattomuudesta. Anoppi, joka on neuvolaterkkari sanoi että on ihan normaalia kun tänikäiset ei vielä pureskele ruokaa, mutta en tiedä. Muutenkin mietin että saako poika riittävästi ruokaa kun tuota ruokavaliota karsittiin niin reilulla kädellä. Kaiken poika syö mitä annetaan. Ruokarytmitkin on ihan pepullaan kun tulee tuputettua ruokaa yhtä mittaa.
Vaaleista oli keskustelua ja syvällisiä pohdintoja. Minäkin vielä epäröin kantaani. Sama juttu kuin Kukkuulla että vihreet on oikeistolaisin mitä oon äänestänyt ja en tiedä äänestänkö nytkään Niinistöä. Olen muuten kotoisin samasta kaupungista kuin Niinistö ja olin hänen vanhemman poikansa kanssa samoihin aikoihin yläasteella ja lukiossa oltiin 2. ja 3. vuosi jopa samalla luokalla kun palasi vaihtarivuodelta tämä Saulin poika. On tosi mukava, fiksu ja vaatimaton tyyppi. Ikinä ei mitenkään korostanut itseään vaikka isä taisi jo silloin ainakin melkein olla Kokoomuksen puheenjohtaja.On siis Sauli osannut kasvattaa fiksun pojan:)
Ynis, tsemppiä yh-viikkoon!
Mimmuli, josko jaksaisit joku päivä kirjoittaa niiden kinkkupihvien reseptin. Unohdin eilen ostaa sen kirjan ja nyt en muutamaan aikaan taida päästä Suomalaiseen. Toivottavasti Nöösän oireetkin helpottaa.
Helli
Lapset nukkuu,aah!!!
Uskomaton hiljaisuus.Meillä kun 4v on pitänyt iltaisin trafiikkia yllä.Valvois noin klo 22:n asti ja taasen aamulla nukkuu klo kymmeneen.Muut kun kuukahtaa jo klo 21 ellei peräti ennen ja heräävät niin viikolla kuin viikonloppuna noin klo 8-8.30.
Ketään muu ei nuku päikkäreitä kuin pikkunen ja nekin lyhentyneet nyt viimeisen viikon aikan noin 1 tuntiin.=(
Mutta uskomatonta,kiitos maltillisen unikoulun,pikkuinen nukkui eilen klo 22:sta(oli vieraita kylässä) klo 8.15:sta omassa sängyssä ihan hiirenhiljaa!!!
Enkelillä paiskotaan kanssa tutteja.Niin meilläkin.Jos hieman heittää totutusta rytmistä(ihme tosiaan ettei eilen mennyt kaikki pieleen)Ja menee ns uni yli,on koko ilta ja yö kaaosta.Ja kun aina erehtyy luulemaan että kun on valvottu niin nukutaan pitkään,nopeasti ja makeasti.Mutta ei!Silloin aina menee mönkään!
Mä olen pitänyt tuttivarastoa pinnasängyn vieressä niin nopeaa löytää kun tarvis.Ja sitten ottanut syliin rauhoittumaan ihan pieneksi hetkeksi jos ei ole tyytyväinen.Nyt tän unikoulun aikana ei oo tarvinnut tuttia nostaa ja nukahtaa heti!!!!
Voisko ajatella että sais nukahtamaan ilman tuttia niin ei ehkä sitä kaipais?Eikä olisi mitä heitellä mielenilmauksena=)Jaksamista sinulle enkeli!!
kysyin sosiaalisesta elämästä.
Huomasin pohtivani että minäkin olen sellainen pieni emäntä joka tykkää laittaa pöytää koreaksi ja tarjota herkkuja ystäville.
Kun taas moni lapsellisista ystävistä itse on töissä niin kai se viikonloppu sitten on perheen yhteistä rentoutumisen aikaa ja ei niin aktiivisesti kutsuta ja kestitä.En sais ottaa nokkiini kun meitä ei kutsuta.Ihmisillä on kiireensä.Ja minä kun olen " vain " kotona=)
Nyt lyö tyhjää!En enää muista mitä piti kommentoida.Täytyy palata kahlaamaan pinoa uusiksi.Aikani jo kulutin tuola odotus ja vauvakuume puolella.
Palaan!L+5
Lähes hetken mielijohteesta ilmottauduin aikaisemmin digikuvauksen jatkokurssille kevääksi. Edelleen mielelläni menen, mutta olin suunnilleen unohtanut sen. En tiedä missä on ilmoitus kurssille hyväksymisestä ja lisäksi se meidän Vuokatin viikko on just silloin, kun kurssi alkaa. Kurssi kestää noin kuukauden, joten aika paljon missaa jo yhdellä kerralla. Nolottaa! En ole muutenkaan täysin varma, että jatkokurssi on mun tasoon sopiva (siis olenko tarpeeksi hyvä).
Sosiaalinen elämä on ollut puheena. En ole muistanut kommentoida, vaikka olen toki täällä maininnut monesti, että aika yksinäistä tää elo usein on, kun täällä lähellä ei ole ketään hyviä kavereita. Mies on yleensä autolla töissä ja pikkurinsessa ei oikein nuku päikkäreitä kuin omassa sängyssään (tai matkasängyssä jota pitäis ruveta kai kuskaamaan mukana kylässä:). Lisäksi esikoinen pitää hakea puoleltä päivin. Se rikkoo päivää pahasti. Me nähdään harvoin niitä kavereita joilla ei ole lapsia (ehkä ovat jääneet syrjään, ehkä meidät lapsiperheet on syrjäytetty), mutta muutamia kertoja vuodessa joku järkkää jotain iltajuttua koko porukalle. Yleensä silloin on melkeen kilpailu siitä kenelle mennään, kun lasten kanssa mieluiten ois kotonaan, kun ei tarvis lähteä aikaisin pois kekkereistä:) Mutta muuten myönnän, että useimmin kaverit tulee meille kuin minä menen jonnekin. Ehkä kaverit on aktiivisempia lähtemään ja mulle se on siis vaikeampaa muutenkin.
Vanhemmistakin on pitänyt mainita. Meillä ulkomusmailla asuessa kävi vain miehen vanhemmat ja kävivätkin muutaman kerran. Anoppi tuli myös silloin, kun muutettiin siellä ja isorinsessa oli 6kk vanha. Mun vanhemmat taasen ei käyneet kertaakaan ja olen vähän katkera siitä! Nyt äiti on yllättänyt ja tulee meille helposti, vaikka matkaa on ja äiti on vähän huono julkisilla kulkija. Pk-seudulla asutaan siis molemmat, mutta eri puolilla. Me käydään mummoloissa lopulta aika vähän ja mummot ramppaa meillä usein. T-P, ymmärrän sun ärsytyksen, jos äitisi ei suostu tulemaan avuksi teille! Helposti homma menee siihen, että vanhemmat tottuu lastensa vierailuihin eivätkä tajua itse lähteä kylään.
Meillä appivanhemmat asuu ihan lähellä ja anoppi auttaa tosi paljon esim. sillä, että vie isorinsessan aamulla päiväkotiin, kun mies on matkoilla. Silti mun mielestä aamut on vaikeimpia, kun joudun laittamaan tytön päiväkotikuntoon (yleensä mies suurimmaksi osaksi hoitaa sen homman). Ikään kuin saisin nukkua edes niin myöhään, että kello soi, mutta tympii ruveta heti toimimaan täysillä. Väsynyt minä:)
Nyt vässy lähtee iltatoimiin... Pari viikonloppuakin on mennyt niin, että olen ollut nukkumassa jo aika aikaisin. Ei vaan ole huvittanut valvoa yhtään.
Missä muuten on Jatu?
T: Ynis
Pakastimen sulatus ja pesuoperaatio ollut täälläkin mm. käynnissä. Muutenkin ollut työntäyteinen viikonloppu, etten ole ehtinyt mitään kirjuutella, vaikka mielenkiintoisia juttuja teillä taas ollutkin.
Aavis, kiitos kysymästä. Typy on jo reippaammassa kunnossa, voisi kutsua lähes terveeksi :-)
Mahtava kuhmu ja mustelma hällä keskellä otsaa, sillä oli eilen kiipeillyt sohvan käsinojalla ja vetänyt kunnon sukelluksen pää edellä lattialle :-(
Katoan, Typy itkustaa senverran surkeana pinniksessä...
Keilin & Typy
argh, niitä iltoja ipanoiden kanssa täällä tänään :(
poitsu edelleen hilluu tuolla, argh. sassa onneksi nukahti vartti sitten.
helli: sipuli ja herneet on tietty aika vahvoja, ilmavaivoja ihan aikuisillekin tekeviä joten kyse on varmaan vaan siitä? voi hyvinki tulla läpi...
nyt ei ajatus kulje.
hyviä öitä!
niin missä on jatu??????
kerppu
Joka muuten on latinankielinen termi jollekin, olisko puu? Kuusi? Mänty? Kertokaa te, joilla latina kattaa paremmin biologian termit!
Ynkki: tietty jatko on sulle hyvä, väittäisin keskustelujemme perusteella. Olen muutamalla kurssilla käynyt opistoissa, ja alkeet on todella alkeita. Niillä kursseilla saattaa nimittäin aloittaa ihmisiä, jotka eivät osaa vielä edes purkaa kuvia kameralta. Ainahan opelta voi kysyä, jos jotain ihan uutta tulee. Hei, mäkin haluan! Meillä alkais pihasuunnittelukurssi, mutta maksaa kolme sataa, joten väliin jää.
Lapsoset nukkuu, kyläily oli kivaa ja irroitti arjesta, joka ikävä kyllä alkaa huomenna, plääh. Mulla on niin huippis mies, etten haluaisi päästää sitä töihin. Paras parisuhdekikkatähän mennessä: töllö pois ja maalle asumaan kauas kavereista. Solmut selviää, kun ei ole muuta tekemistä tai seuraa kuin oma kullanmuru. Niin ja jos vinkistä otatte vaarin, niin muuttakaa lähelle meitä, pliis.
Tsemppistä yh-laisille, unia kaikille.
Kukkuu
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Oon pinot käyny lukemassa, mutta kirjoittaminen on vaan jäänyt.
Paljon ois juttuja mitä pitäis kommentoida mutta puoliakaan en taas muista.
Kukkuu ihanaa potkuja!!!
Sosiaalinen elämä, mitä se on??? Ei oo paljon sosiaalista elämää. Kaikki kaverit on lapsettomia ja opiskelevat vielä tai ovat töissä.
Uhmasta ollut puhetta. Veetillä tuntuis jonkin sortin uhma olevan. Jos asiat ei mee niin kuin hän haluaa alkaa huuto ja selälleen heittäytyminen. Suuttuu nykyään jos johonkin leluun koskee edes vähän jolla juuri leikkii. Meillä tempperamenttiä riittää. Ja tarpeeksi kun suuttuu niin tulee lyömään minua tai isiä.
Presidentin vaaleista on ollut puhetta. Me äänestetään miehen kanssa Niinistöä, niin tehtiin jo ensimmäisellä kierroksella. Yksin kertaisesti en vaan ole ikinä pitäny Halosesta ja hänen tyylistään. Ja nyt kun on seurannut näitä vaali väittelyitä niin Halonen on niissä ollut suorastaan surkea.
Omaa napaa. Pahoinvointi on täällä jotain ihan hirveetä. En oikein mitään saa syötyä kun pelkkä keittiöön meno saa oksennuksen tulemaan. Kivaa on Veetin kakkavaippoja vaihtaa ja siinä kakoa =) Miehellä on kyllä välillä hauskaa.
Lähdetään taas ruotsin risteilylle 2.2. Veetikin tykkää kovasti matkustaa ja päästä eri paikkoihin. Veetin kanssa on tosi helppo lähteä kun poitsu on aivan onnessaan uusissa paikoissa. Nauroinkin tänään että saadaan juosta Veetin perässä ihan kunnolla laivassa. Jätkällä niin paljon vauhtia nykyään.
Nyt meen pikku hiljaa nukkumaan. Koitan kirjoitella hieman useammin. Nyt on tullu enemmän kirjoiteltua odotuspuolelle syyskeijuihin, mutat en teitä hylkää.
Öttis, Veeti ja masutoukka rv 8+2
Mites, tuttinauha auttais varmaan ns. helposti? Nea saattaa kyllä sitten alkaa heitellä jotain petivaatteita jos tutti ei irtoa??
Sassalla tuttinauha aina yöllä kiinni yökkärissä. Ei tarvi metsästää niitä pitkin sänkyä jne.
Kerppu kera kahden kirjoitus- -a p ulaisen