Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P: Mitäs koitit antaa Onnille päivällisellä? Haiskahti silmään tuo itku kun oli maistanu... Oliko esim. tomaattia tms. mukana???? Tai jotain... Kunhan taas varmistelen :) Niin kai on Onni osannu sopimattomat jättää syömättä vai olenko väärässä? Voi olla, muisti pätkii.... Ehkä kyseessä vaan mausteet. Toivon niin.

Jos menis nukkuun, kropan mielestä kello vasta 22 :)

Öitä!!

Kiitos tervetulotoivotuksista!!!!!!!!!!!!!!!!

Kukkuulle IHQUA, POTKUT!!!!!!!!!!!!!!

Kerppu

Vierailija
22/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja täällä oon. Yön nukuin kyllä hyvin, menin jo ennen 22 nukkumaan. Viiden aikaan kuulin omiani, että viesti olis tullut puhelimeen. Puhelin kun oli poikkeuksellisesti korvan juurella, että kuulen ku se herättää.

Vähän on kyllä jo naurettavaa touhua meillä. Aamulla kuulin kun Onska vähän parkaisi makkarissa joskus 6.20 kun olin itse just herännyt (olkkarista). Ja kun meillä on niin turkasen pieni kämppä, ajattelin, kun itku loppui, että en ota riskiä että poika herää kokonaan ja tulin föönin kanssa sitten työpaikalle laittaan tukan. Huh huh. Eilen ei kyllä herännyt siihen mutta kun nyt jo itkeskeli, niin ajattelin. Ja kylläpä tuo vaikutti hiljenneen.

Välillä ärsyttää tosi paljon tuo kämppä. Tahtoisin niin kovasti isomman, oikeestaan jo OMAN ja mieluiten ok-talon. Ettei joka askelta tarvis aina varoa, kun lähtee töihin aamuisin. Nytkin Onni meni illalla vasta kello 21 nukkumaan, joten 9h unet on ihan liian vähän. Siksikään en halunnut ottaa riskiä.

Kerppu: Eilinen ruoka oli purkkiruokaa, jossa ei ollut tomaattia (tomskuruokia on syönyt kyllä) ja jota oli syönyt pari lusikallista ed. päivänä toisen ruuan päälle. Mutta se oli kyllä meille uutta purkkiruokaa. Pitääpä katsoa mitä siinä oli. Vehnää nyt ei ollut ainakaan, sen katsoin. Tuo onkin jännä juttu, jos se on näin, ettei Onska-Ponska syö sitä, mikä sille ei sovi. Sai sitä sitten ihmetellä aikanaan, miksei syönyt 4-viljan puuroa tahi mannapuuroa kunnolla... No iltapuuroa söi sitten kovasti.

Ja Kukkuulle (tämän Onnikin sanoo niin suloisesti;)) onnea liikkeistä! Minäkin muistan ne ekat kuplat, jotka mieskin tunsi. Muistan jopa sen hetken, kun miehelle ne " näytin" ekan kerran.

Mun uni oli aika outo viime yönä. Olin raskaana ja odotin kaiketi Onnia tavallaan uudelleen. Olin kotona (Oulussa). Lorahti vähän lapsivettä ja ajattelin, että kohta vois lähteä laitokselle. Sitten mietin, että kun ei supistele ollenkaan. Sitten mulla oli kakkosvessahätä mutta en uskaltanut mennä ponnisteleen, ettei vauva synny:) Sitten katsoin kelloa, että kohta pitää mennä, koska viimeksi Onni syntyi tästä 1,5h kuluttua. No, en koskaan sinne laitokselle asti päässyt tuossa unessa. Outo. Kai tuo liittyi siihen, että pohdin ääneen eilen miehen kuullen (juu, ei paljon muuten puhuttu) tuota mahdollista toista lasta, miten tää työnteko vaikuttaa siihen, JOS sattuis toinen lapsi syntyyn ennen kuin Onni on 3v.

Tietääkö joku??? Vaikuttaako tämä työnteko nyt äp-rahaan, jos sattuis, että haluaisin toisen lapsen ennen 3-v syntsäreitä?

Nyt työtouhuun, vaikka tässä välissäkin olen käynyt hommissa.

Kirpakkaa viimeistä pakkaspäivää! Huomenna jo lauhtuu.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P, meillä on 2 kerrosta, vaikkei mikään iso kämppä. Silti tänään aamuvarhaisella kun mies teki lähtöä alakerrassa reissunsa, niin johan alkoi esikoisen huoneesta kuulua hillumista silloin kuuden jälkeen.

Minä katsoin kelloa yöllä joka tunti ja torkahdin vaan välillä. Ei kivaa! Ei hääppösesti ala tää aika.

T: Ynis

Vierailija
24/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämän työn etuja. Saapi syödä hotelliaamiaisen ja vieläpä näin hiljaisina päivinä rauhassa.

Ynikselle tsemppiä yh-aikaan! Olikos tämä nyt pitkäkin aika? Muistanko väärin, että mies lähti ulkomaille asti..?

Joo, en tiedä kuinka isosta kämpästä haaveilen, että ei häiritsis Onnin unia. Meillä Oulussa on rintamamiestalo ja ei sielläkään niin hiljaista ole, vaikka yläkerrassa nukutaan... No, kunhan olis edes 2 makkaria.

Itsellä oli taas kurkku kipeä yöllä ja aamulla. Nyt on vähän nenä vuotanut ja yskittää. Voi vidalis, jos nyt tulen sairaaksi! Sitten ei taaskaan päästä tapaileen niitä vähäisiä kavereita lapsineen ens viikolla! Ja vielä kun olis autokin käytössä. Hitto kun se äiti tulis tänne vapaapäivinään. Mutta turha toivo.

Missäs luuraavat Tea, keilin, Öttis, Sittis ja muut???

Meillä on havaittavissa minä itse vaihetta syömisen suhteen. Joitain kertoja on Onni kieltäytynyt avaamasta suuta kun syötän. Sitten on pitänyt laittaa sille ruokaa lusikkaan, että saa itse laittaa sen suuhun. Yleensä siinä välissä on voinut törkkiä äiti välillä ruokaa suuhun mutta nytpä ei. Onneksi (?) tätä ei tapahdu ihan joka ruokailulla.

Kunhan kävin täyttämässä pinoa.

T-P

Vierailija
25/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea heitteli illalla tuttia lattialle PUOLI KAHTEENTOISTA asti, ennen ku nukahti!!!!! AAAAAAAAAAAARGHH! Että oli pinna kireellä sekä mulla, että miehellä! Tää on jo toinen ilta tätä heittelyä, heittää, sit itkee tutin perään, eikä MIKÄÄN auta. Mut eilinen meni joo liian pitkälle, kun noin myöhään valvoo, ihan KAMALAA. Oltii illalla tupareissa ja nukkumaan meno siirtyi puolella tunnilla, ajateltii, et nyt ainaki nukahtais kun on väsynyt, mut ei.. Ei tuu mitään, jos nää nukkumiset alkaa venyä NOIN myöhäseksi, mulle se klo22 on jo ihan liikaa!!!! Nea ei oo ikinä noin myöhään pysyny valveilla..sit vielä yläkerrassa oli bileet menossa, vähänkö ärsytti. Nyt on tytsy sit ihan poikki ku nukku vaan 9 tuntia. Mut kertokaa pliiiiiiiiiiiiiiiiis, et mitä tossa tilanteessa voi tehdä, vai voiko tehdä mitään? Ahdistaa jo tuleva ilta..aikasemmin ollaan vaan köllötelty ja Nea nukahtanu omaan sänkyynsä. Huoh. Mut nyt pitää mennä meikkailemaan, kaverin kanssa lähdössä srk:an. Kamalaa lähteä tonne pakkaseen..toivottavasti ratikka tulee ajallaan..

T-P:lle jaksamisia töihin! Toivottavasti ei flunssa iske!

Ynikselle jaksamisia yh-aikaan!

Ja kaikille muille mukavaa sunnuntaita!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
26/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä saattaa olla maailman pisin! Vasta aamu menossa ja mun puolesta vois olla vaikka iltapäivä.

T-P, mies tosiaan vaihtaa tän -20 astetta +20 asteeseen ja tulee perjantaina kotiin. Onneksi sään pitäis lauhtua täälläkin huomenna eikä tarvi kökkiä kotona koko aikaa.

Enkeli, voisko kuvitella tutin poisjättämistä, jos noin pelleilyksi menee jatkossakin? Varmasti tulee kauhea huuto alkuun, mutta jos kerran huutoa on nytkin. Toinen vaihtoehto joka tulee mieleen, on se, että annatte huutaa jonkin aikaa ilman tuttia, jos Nea sitten tajuais, ettei sitä välttämättä kannatakaan heittää pois sängystä. Meillä joskus harvoin lentää tutti, muttei yleensä kuin kerran. Täytyy sanoa, että itse en vois kuvitellakaan tutista vieroitusta vielä, mutta meillä sen kanssa on suht helppoa vielä.

Mä olen ihan väsynyt. Tekis mieli kaikenlaisia herkkuja. Onneksi kaupat on kiinni. Suklaakuorrutettua lakua on kyllä ja kokista kotonakin, joten kyllä tässä mässäilemään pääsee.

Lapset katsoo eilen ostettua Maisa dvd:tä. On aika kiva, vaihtelua iänikuiselle Puhille.

Vierailija
27/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon muilla isommat lapset nukkuu yössä? Mietin, että onko niin vähän kuin meistä tuntuu, kun isorinsessa nukkuu max 10h eikä nuku päiväuniakaan? Ikää siis melkein 4v. Tietty lapsissakin on eroja eikä kaikki tarvi niin paljoa unta, mutta lähinnä ihmettelenkin, että kuvittelenko vaan tytön nukkuvan aika vähän.

Vierailija
28/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuulle onnea liikkeistä! Jotenkin ne tekee odotuksen konkreettisemmaksi. Ainakin mun mielestä. Ite yritän pitää pääni kylmänä. Mulla ei kenellekään oo liikkeet tuntunu erityisen aikaisin ja nyt oli ilmeisesti istukka etuseinässä. Eli ei auta kuin odotella.

Pile. Oliko rattaat kunnossa?

Amysah. Miten kävi?

Vaaliasiat. Juu. Oli Haloska ollu ite joulukirkossa. Mutta on aikanaan eronnu kirkosta eikä oo liittyny takaisin eikä Annaa oo kastettu. Niinistö kuuluu kirkkoon ja on ollu jossain luottamustoimessakin ja lapset on kastettu. Mutta on " piru mieheksi" . Sepä mua ärsyttää, kun nyt ei voi valita keskeltä, vaan on vaihtoehtoina vasen ja oikea. Eli kaksi huonoa vaihtoehtoa mun kannalta. Mikä on muuten Halosen vaalikahvipaikkojen nimi? Kun Matin paikoista kuulemma tuli Cafe´ Niinistöjä. Eli ymmärtäiskö lähiömarketeissa itse kissanruokaa ostava paremmin tavallisen ihmisen asioita kuitenkin? Tuskin.

T-P. Harmi, ettei äitisi voinut tulla. Meillä on nykyään se ongelma, että mun vanhemmat ei kahdestaankaan tahdo pärjätä koko katraan kanssa, mutta anoppi pärjää kyllä yksinkin. Ainakin vielä. Tsemppiä työpäivään! Kadehdin tuota aamupalaa ainakin, vaikka en töissäoloa muuten.

Aavikselle jaksamisia! Tuommoinen aina harmitta, jos ei asiat mee niin kuin on suunnitellu. Mä oon myös miehelle huomauttanu tuosta, että eikö lasten kanssa voi olla tässä kotona sen mitä on eikä kyytsätä jonnekin. Ei toki aina vie, mutta silti.

Taas esitin asiani huonosti kakkajutussa. Kun sitten itseä vaivaa nuo jutut, kun ei niistä tiedä. Vaikka olen kyllä järkeillyt, että pitäis Pekalla olla maha kipeänä, ripulilla tai kovalla tai selkeää ihottumaa, jos kovin ois allergiaa. Eli ilmeisiesti ei ole. Paitsi nuo omituiset maitojutut. Just eilen sitä kylässä selitin, että miten niin laktoositon ei käy, mutta hyla sopii. No, minkäs sille teet, mutta niin on. Ja kotona unohdin antaa maitohappobakteeria, niin itkuksihan yö meni. Ajattelin, että koitan nyt muistaa laittaa laukkuuni muutaman pussin, niin ei tarvi kylässä arpoa.

Sosiaalinen elämä: äiti-lapsikerhossa käydään kerran viikossa ja vkoloppuina usein jomman kumman tai molempien kotona (lasten mummuloissa). Aika vähän meillä väkeä käy ja huonoja ollaan kutsumaan. Parin äidin kanssa ollaan kyläilty siten, että ulkoillaan yhdessä ja syödään myös (se laittaa ruuan, jonka luona ollaan). Välilllä oltiin kaikki yhdessä, mutta nyt on jo kaikilla kolme lasta, niin ollaan " pareittain" . Yks kaveri meitä aina välillä kestitsee, kun kaipaavat vieraita. Paljon on omastakin aktiivisuudesta kiinni. Just naapuri sanoi, että pitäisi kyllä nähdä useammin. Jotenkin vain aina tuntuu, että toisella on varmaan jotain tärkeämpää. Muuta kun on töissä ja mä kotona.

Kerppu. Kiva, että matka meni hyvin.

Tuttis. Hyvä, että sait rattaat myytyä. Mä päädyin siihen, että kesällä katellaan rahatilannetta ja sitte yritetään löytää tilanteeseen sopivat. Mies sanoi 350e maksavistakin, että mielelläänhän siihen sanoisi, että osta pois vaan, mutta kun ei rahaa oo, niin ei oo. Mun mielestä kuitenkin ihan kivasti sanottu eli ei pistä hanttiin siinä, jos mä jotain helpostusta itelleni haluan.

Ynikselle jaksamisia yh-aikaan!

Enkeli. Meillähän ei Pekalla tuttia oo, mutta pehmoja joskus paiskoo. Mä oon tehny niin, että pari kertaa nostan, sitten en. Jos tulee ihan kamala itku, kokeilen antaa veilä, mutta jos paiskominen jatkuu, niin pidennän aikaa ennen kuin annan takaisin. En tiedä, toimsiko teillä.

Juhlavaateosio 123456 tai mikä lie. Pitkä tarina lyhentäen. Mua tympäisi eilen kaikki. Lopulta mentiin koko poppoo Kokkolaan. Just sopivaa pukua ei löytyny, mutta tuo menee varmaan vähän kauemman. Joudun vähän harsia hihoja ja lahkeita lyhemmiksi. Anoppi ja appiukko lupas maksaa synttärilahjana esikoiselle. Kyseltiin hääparilta, että millainen rusetti tai kravatti. Sulhanen vastas hädissään, että musta kraka. Meidän mielstä hautajaisasu. Oli kyllä tarkoitus ostaa, mutta jotenki lasten sählätessä se jäi. Huomattiin vasta kotona. Eli voi olla, että joku pitää vielä hommata. Värillinen kravatti miellä kyllä on. 79e musta takki, mustat suorat housut ja valkoinen paita. Muuten alejutut jäi hyllyihin/tankoihin. Väsyin taas niin, että en jaksanu yhtään katella. Säästöä sekin. Mutta Halpa-Hallin kahviossa saatiin kunnon lounasruoka koko porukalle 21e (perunamuusia, vihanneksia, possupihvit, salaatit, leivät, juoma, jälkiruoka).

Tänään taidetaan käydä mun kotona. Jospa sekamelska asettuis itsestään sillä aikaa.

T@hti ja p kohta 6v, t 3v8kk, Pekka 1v4,5kk ja rv 15 tasan

ps. Miehen aika on taas menny koirajuttuja setviessä, kun just häitten aikoihin koirulaiselle tulis " morsian" kylään.

Vierailija
29/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isommat nukkuu 9-10h sunnilleen yöllä. Neiti keskimmäinen nukkuu lisäks ainakin tunnin päivällä, usein lähemmäs kahta tuntia. En kyllä oo seurannu kovin tarkasti.

T@hti

Vierailija
30/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vakuuttunut siitä, että meiän pakkasmittari ulkona on rikki. Ei se voi olla taas yli -30 astetta.

Ynikselle jaksua yh-arkeen! Ja T-P:lle työn iloa! Sunnuntaitöissä ei ole mitään muuta hyvää, kuin että siitä maksetaan hieman parempaa palkkaa. Paitsi sulla tietty tuo aamiainen, namskis!

Tässä pikku hiljaa yritän opetella elämää kahden pienen kanssa. Mies lähti esikoisen kanssa aamulla pelimatkalle, tulevat iltasella. Toistaiseksi on sujunut ihan hyvin, mutta koputan varalle puuta *kopkop*.

Nyt molemmat nukkumassa päikkäreitä, jos olisin fiksu, niin makaisin itsekin peiton alla ja odottelisin nukku-mattia. Viime yö oli aika rikkonainen, kun Neiti huusi, niin T:kin huusi. Moneen otteeseen. Ei hyvä, ei...

T oli aika liikkis tässä toissa päivänä. Kun syötin Neitiä sohvalla, tuli T oikein, oikein varovasti lähelle, sanoi " vauvva" ja antoi oikein varovasti pusun päälaelle. Sen jälkeen ihana aurinkoinen hymy ja taputukset itselle. Mutta ei ole suostunut tekemään sitä toista kertaa, vaikka ollaan yritetty houkutella. Mutta eihän se kukkokaan käskien laula.

Pressavaali-keskusteluanne olen seurannut täältä taustalta, itsellä ei tod. ole noin hyvin perusteltuja mielipiteitä kuin teillä. En kyllä tiedä edes, kumpaa äänestän. Onneksi on viikko vieä armonaikaa jäljellä!

SeuraelämäGee: supistunut on ja varmaan tästäkin eteenpäin mennään aika säästöliekillä. Yritän kyllä kutsua kavereita meille, mutta tässä tilanteessa en jaksa itse hirveästi kulkea. Aikaisemmin kolmivuorotyö rajoitti myös melkoisesti sos.elämää.

Onnea Kukkuulle potkuista. I-h-a-n-a-a-! Jokos T@hti on tuntenut potkuja?

Mutta nyt menen päikkäreile. T saattais vielä oikein hyvällä tsägällä nukkua melkein tunnin.

Melkein jäätynyt ja jämähtänyt (ainakin ennestäänkin vähäinen aivotoiminta on jäätynyt...) Mimmu kera poikueen keskeltä Siperian paukkupakkasten

Vierailija
31/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttikselle olis takoitus mennä, mutta ei tee mieli tonne pakkaseen. Mutta kyllä kuitekin menen, kun viikolla en sitten välttämättä pääse. On muuten salilla pari muutakin ihmistä aina uuden vuoden lupauksia lunastamassa. Mutta kokemuksen mukaan helmikuussa ruuhkat helpottaa.

Rattaat löytyivät. Olivat vähän lumessa, mutta sadesuoja oli päällä, joten eivät olleet kärsineet.

Sosiaalinen elämä: viikolla tapaan äitikavereita puistossa ja sitten yritän järkätä tapaamisia kavereiden kanssa meillä tai heillä. Minä käyn tyttökavereiden kanssa välillä ulkona, lähinnä ravintolassa syömässä tai siiderillä tai kävelyllä. Hoitolapsi vanhempineen käy usein meillä viikoloppuna. He asuvat lähellä ja laittavat usein tytön meillä nukkumaan ja vaunuissa sitten kotiin jatkamaan uniaa. Käytäntö on mukava, lapset pääsevät ajoissa nukkumaan ja saadaan olla vähän aikaa aikuisten kanssa keskenään. Muita kavereita jaksan aika vähän kutsua. Tuntuu, että on tosi hankalaa sopia mitään. Sisko käy aika usein ja mummolassakin käydään. Miehen veljen kanssa ollaan koko perheellä vähän tekemissä, en oikeen tiedä miksi. Mies kyllä tapaa veljeään muuten. Mutta tosiaan sosiaalinen piiri on pieni, mutta tässä elämäntilanteessa ei ole voimia pitää yhteyttä kovin moneen. Ehkä sitten kun lapset vähän kasvaa. Tai sitten ei.

Kukkuu: voih, potkuja :)

Aavis: joko sulle vastattiin siihen korvavuotoasiaan? EN huomannut ainakaan. Meidän tytöllä korvavuoto on keltaisenvihreää limaa ja se on märkää. Joskus korvakäytävän suulla on ollut selkeästi vaikkua, kuivaa ja kokkareista, se ei ainakaan miellä ole merkinnyt vuotoa. Korvavuoto voi olla myös ihan kirkasta ja juoksevaa nestettä.

Ynis: meidän poika (3 v 8 kk) nukkuu vuorokaudessa 12 h (10h + 2h). Lähes yhtä paljon kuin tyttö. Poika on ollut aina kova nukkumaan.

Meillä on tänään sunnuntairuokana todella arkista tonnikalamakaronilaatikko. Mites muilla, onko teillä viikonloppuisin ns. parempaa ruokaa? Meillä välillä, muttei todellakaan aina.

Nyt taidan mennä syömään jotain, että pääsen sinne salille.

PL

Vierailija
32/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapsoset nukkuvat, odottelen äitiäni tulevaksi ja mieskin tulee kohta töistä.

Ynis, meillä molemmat on yleensä nukkuneet 11-12t, johon pienempi päiväunet n. 1,5-2t. Nyt kun aloitettiin hoito ja työ nukkuvat enää n. 10t mutta sitten molemmat nukuskelee päiväunet, jopa esikoinekin. Ellei itse tahdo nukkuu, niin sippaa sitten loppupäivästä hoidossa minne vaan :D

Pressajutuista ei oo kummosta sanottavaa. En tiiä kumpaa äänestää. Täällä kun on paljon " duunareita" niin ei vissiin tuo Niinistö ole mieluinen vaan julkisestikin Halosta kannattavat, mies ja hänen sukunsa myös. En tiiä itse kantaani ja en oikeestaan ole seurannut nyt keskusteluja ollenkaan, täytynee terästäytyä siinä saralla, vaikka mua ei kiinnosta ne väittelyt olleskaan.

Olen ollut ahkera tänään, pesukone laulaa, tiskikone myös. Tiskannut muut astiat, hinkannut inhottavan hellan puhtaaksi, tyhjentänyt pakasteen ja sulatan sitä jäävuorta sieltä...Jo oli aikakin. Vielä pitäisi käydä vaatekaappine kimppuun ja karsoa ne vaatteet joita en pidä töissä, sillä uudet ei mahdu millään kaappeihin. lastenvaatteet pitis kans käydä läpi.

Pakkanen on lauhtunut ihan lasten lukemiin ;) Enää -22.

Eipäs kummempaa

Tuttis

Vierailija
33/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos voimalähetyksistä. Oli eilen tarpeen, kun kivut sitten kunnolla iski. Mutta kyllä tämä taas tästä.

Mies on aamusta ollut raksalla maalaamassa ym. Iltapäivällä on vuoronvaihto, kun minä lähden töpöttämään Nöösän huoneeseen pintaan maalia. Raksalla on onneksi ihanan kuuma, joten hikeäkin on luvassa ainakin katon rajassa heiluessa.

Nöösän reaktiot vetävät taas kysymysmerkiksi. Itkua, pepun pahenevaa näppyisyyttä ja punoitusta, korvan taustojen punoitus ja haavaisuus, jalkojen lisääntyvät läikät, suun kipeys, huonoja öitä¿ Missähän taas mennään? Vaipan vaihto ainakaan ei antanut muutosta tilanteeseen. Päinvastoin peppu paheni. Väärä merkki? Eilen sai 4 päivän tauon jälkeen kalaa, olisiko sittenkin kala? Ei kai purjosipuli voi allergisoida? Vai onkohan tämä ihan normaalia ihon herkkyydestä johtuvaa? Tahtoo koneen, joka kertoo syyn!

Enkeli: Mitään mullistavia neuvoja en osaa antaa. Meillä kun tämä nukuttaminen ei ole kaikkein sujuvinta. Muut ehkä osaavat paremmin neuvoa. Minä voin antaa vertaistukea: Meillä Nöösä nakkelee myös kaiken sängystä pois, jos saa heilua sängyssä halujensa mukaan. Meillä siis täytyy ihan vaan kevyesti pitää kättä Nöösän masulla, niin pysyy makuulla ja rauhallisena eikä nakkele ja riehu. Nukahtaminen vie silti aikaa 15-60min, riippuen onko yliväsynyt tai muuten vaan riehakas ja malttamaton tai onko allergiainhotusoireita tms. Eilenkin nukahtaminen kesti, kun oli noita oireita ja päiväunet nukkui liian myöhään. Täältä lähtee siis iso annos myötätuntosäteitä ja jaksua ja voimia!

Kerppu: mukava kuulla, että matka sujui.

Kukkuu: Ihanaa liikkeitä! Onnea ja iloa!

Ynis: Jaksua yh-arkeen!

Täytyy valmistautua vuoronvaihtoon. Smuik! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
34/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu tänään todellinen känkkäränkkä :( Tyttö on tainnut väärällä jalalla ponkaista sängystä kun tuntuu että KAIKKI menee pieleen. Elämä meni lopullisesti pirstaleiksi kun ei saanut jatkaa hyvin alkanutta Hesarin repimistä. Nyt nukkuu, pieni reppana.

Enkeli, meillä oli juuri samanlaista tutin heittelyä tuossa vähän aikaa sitten. Me käytimme juuri tuota keinoa mitä täällä jotkut myös ovat käyttäneet (tai ehdottaneet). Annoimme huutaa tuttinsa perään aina pikkuisen pidempään ennenkuin menimme sen nostamaan. Jossain vaiheessa sitten kyllästyi kai itse tähän tapaansa :) Se meni sitten ohi ajallaan. Ajattelin myös ensin, että tässä voisi olla keino tutista eroon pääsemiseen mutta ei sitten ihan niin mennyt. Tytölle on vieläkin tutti tärkeä silloin kun menee nukkumaan. Muuten ei sitä syö. Ja yleensä kun on nukahtanut, lupsauttaa tutinkin pois suustaan.

Ynikselle tsemppiä yh-viikkoon! Mun mies teki viime vuonna paljon työmatkoja ulkomaille. Muistan sen ajan olleen kyllä aikas rankkaa kun oli yksin silloin pienen vauvan kanssa. Sulla vielä kaksi pientä siinä, voimia tosiaan! Mutta varmaankin viikko toisaalta hujahtaa kiireellä kun on tekemistä.

Kerppu, tervetuloa takaisin! Maisemanvaihto tekee aina hyvää mielelle. Pääsisipä itsekin jonnekin (haaveilee ...). Olimme viime kesänä ystäväperheen luona etelä-Saksassa viikon. Matka meni pienen kanssa ihmeen hyvin vaikka mä jännitin tosi paljon etukäteen. Ehkä rasittavin oli juuri tuo lentomatka. Ja tyttö kun lensi nuhaisena takaisin, sai sitten elämänsä ensimmäisen korvatulehduksen ja koneen tehdessä laskua, itki tyttö hysteerisenä kun korvaan sattui :( Onneksi ab-kuuri puri nopeasti.

Kukkuulle iloa pienistä potkuista! Myös minä muistan miltä ne tuntuivat, ne ensimmäiset hennot tönäisyt vatsassa. Sniiiff :)

Sosiaalinen elämä: viikolla vähän hiljaisempaa kun ei oikein vielä ole tutustunut tämän alueen muihin äiteihin. Käymme kerran viikossa muskarissa ja tarkoitus olisi aloittaa käynnit joko srk:n perhekerhossa tai asukaspuistossa. Täytyy katsoa kumpi sopii paremmin rytmeihin. Yleensä myös kerran viikossa / kerran ainakin kahdessa viikossa menemme joko itse kylään tytön kanssa tai meille tulee vieraita (siis pari ystävää kotona myös pienen kanssa). Koska matkaa vähän enemmän, vietämme sitten yleensä lähes koko päivän toistemme luona eli teemme ruokaa, jne. Ja lapset nukkuvat päiväunet (yleensä meillä vaan se ongelma, että tyttö ei niinä päivinä juuri nuku jos olemme vieraisilla, ei oikein osaa nukkua vieraassa paikassa päiväunia).

Viikonloppuisin sitten tapaamme vaihtelevasti ystäviä. Joko käymme kylässä tai pyydämme meille. Minä tykkään kovasti emännöidä :) Kattaa pöydän kauniisti ja tehdä hyvää ruokaa. Hmmm ... mikähän siinä on että kaikkiin kohtaamisiin kavereiden kanssa liittyy aina ruoka ...

Joo, ja käyn minä välillä ulkona tyttökavereiden kanssa. Tai pidämme tyttöjen iltoja. Nyt viime aikoina on ollut vaan vähän hiljaisempaa tällä saralla, olemme olleet aikas paljon nyt oman pienen perheemme kesken.

Ja vielä siitä ruoka-aiheesta (mä tykkään puhua ruuasta, heh). Me kyllä yritämme tehdä aina sunnuntaisin jotain vähän muuta kuin ns. tavallista arki-kotiruokaa. Mun mieskin tykkää kokkailla ja kokeilla uusia reseptejä ja hänellä on aikaa näitä kokeellisia juttujaan tehdä vain näin sunnuntaisin, joten .. Mulle käy ihan hyvin. Eli siis sunnuntaisin keittiön valtaa mun mieheni :) Minä sitten vastaan tästä arkiruuasta ehkä enemmän. Musta nämä meidän sunnuntain ruokahetket ovat myös meille tärkeitä. Yleensä syömme niin, että tyttö on päiväunilla, niin saamme rauhassa syödä ja jutella.

Eli lähdenpä pian hiippailemaan alakertaan ruuan pariin. Nam :)

Voikaa hyvin!!

Alli

PS: Ankkis, Rooma on ihana :) Suosittelen sitä lämpimästi sitten kun teille tulee mahdolliseksi jonnekin lähteä. Tämä tuli mieleeni, yllättäen, kun kirjoittelin ruuasta. Missään en ole niin ihanaa ruokaa syönyt.

Vierailija
35/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvavuoto on meillä vaikunväristä. Vuoto tarkoittaa sitä, että korvakäytävästä tulee vuotoa ulos korvan " kuppiin" ja esim. lakanalle jää nukuttaessa tahroja. Tämä viimeisin oli meillä hieman epäselvä tapaus: korvakäytävän suu oli selvästi kostea, mutta vuotoa ei juuri ollut. Lääkäri katsoi, että korva oli tavallista kosteampi ja käski käyttää ab-tippoja 3 päivää. Sanoi, että vastaavissa tapauksissa (kun miettii, että kosteutta on, muttei selvää vuotoa) - mikäli lapsi ei vaikuta erityisen kipeältä - ab-tippoja voi omin päinkin antaa pari kolme päivää aamuin illoin. Tippoja (Aquacol-silmätippoja) siis kannattaa olla varastossa. Kannattaa pyytää resepti sellaisiin tippoihin, jotka ovat annoksina valmiiksi pipetissä. Eivät mene niin äkkiä vanhaksi, kuin pullotipat. Käyttö tulee edullisemmaksi.

Vierailija
36/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Pile, en vielä ollut saanut vastausta ja tulkitsin jo nuo eritteet vaikuksi, mutta jatkossa on hyvä tietää!

Meillä homma taas toimii pienen palaverin jälkeen, minä opiskelen ja mies hoitaa kaiken muun:) Ei tämä aina mitään kovin helppoa touhua ole, eläimet kun on pakko hoitaa, vaikka mikä olisi. Mutta eilen totesin, että jos mä saan toisinaan menettää hermot kunnolla, jaksan taas pitkän aikaa:)

Mimmuli: Ehkä tällaisella pakkasella ja jos on yhtään atopiataipumusta, minä sanoisin että ihon punoitus, korvien taustojen aukeamiset jne. voisi olla muutenkin kuin ihan algeeriasta johtuvaa. Ainakin siskollani on näin, vaikka ruokavalio on kunnossa. Aukeavat korvantaustat ovat muuten hirmu kipeät, kertoo sisko, joten sekin voi lisätä itkuisuutta. Mutta noi muut oireet, joku taitaa olla pielessä ruokavaliossa:( Ja kaikellehan voi olla algeerinen, vaikka sitten sille purjolle, mutta täytyy sano, että noista nyt se kala kuulostaa todennäköisemmälle. Vaipoista sen verran, että meillä vaipoista ainoana käy libero, muut aiheuttaa välitöntä ihottumaa. Toivottavasti Nöösälle löytyy sopiva vaippamerkki. Suuri sympatialähetys ja lämmin halaus! Ja jaksua kipuihin.

Niin, siis ihan mutu-pohjalta nuo allergiajutut.....:)

Missä Keilin, miten Typy?

Aavis ja Motti-riisi latistuksen kourissa, eikä hyvälle näytä:/

Vierailija
37/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu pakkaus säilytetään huoneenlämmössä, eli lapsosen korvaan ei tarvitse kylmiä tippoja laittaa. Pullotipat säilytetään jääkaapissa.

Vierailija
38/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli, ruoka hommiin Nöösalla en osaa sanoa mitään. Mutta varmaan tämä pakkanen ja kuiva huoneilma pahentavat osaltaan ihottumia ja haavaumia. Tosi kurjaa, toivottavasti tilanne helpottuu kuin myös sullakin rakkovaiva.

Kerppu, me ollaan Teneriffalla pari kertaa käyty tammikuussa. Välillä ollu epävakaista ja kylmä tuuli, vaikka Teneriffan eteläosan pitäisi olla aurinkovarmin paikka koko kanarialla. Mutta " talvihan" se sielläkin ja joulu- tammikuu ovat epävarmimmat ilmojen suhteen.

Sosiaalisesta elämästä. Liian vähän on ystäväperheitä kenen kanssa nähtäis, kaksi perhettä on kenen kanssa viikonloppuisin nähdään. Melkein kaikilla mun ystävillä on jo lapsia ja joka viikko nähdään heillä tai meillä. Kaksi hyvää ystäää asuu samassa rapussa, joten ei ole pitkä kyläilymatka.

Varsinkin nyt kun viikot olen lasten kanssa yksin, niin järjestän kyllä kahvitteluja harvase päivä.

Anoppi ja appi asuvat samassa kylässä, heilläkin käyn joka viikko ja niinkuin monella muullakin, nimenomaan minä menen lasten kanssa heille. Tulevat kyllä meillekin meille jos kutsutaan. Ihan kiva kyllä mennä heille, pääsee valmiiseen kahvipöytään ja ipanat saa iltapalan niin ettei tarvii kotona muuta kuin laittaa nukkumaan.

Lihapulla ainekset kutsuvat keittiössä, ei meillä mitään ihmeellistä viikonloppuisin syödä. Ehkä vähän aikaavievempiä ruokia on, kuten lasangnea tai jotain uunissa haudutettavaa pataa, joskus pihviä valkosipuliperunoitten kera.

Nyt kyökkiin mars....

Hilu ja räkänen Lintsu

Vierailija
39/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli: Peesaan muita, iho-oireet pelkästään vois johtua säistä mut yhdistettynä noihin muihin, en syyttäis säitä :( Purjolle tosiaan VOI olla allerginen, sipuli ku sipuli... Kertauksena kaikille eli IHAN MILLE TAHANSA VOI OLLA ALLERGINEN; öljyille, mausteille, maustekasveille, tiedän yhden jolle ei edes sokeri passaa... Siis AIVAN kaikelle...

Vaippa-asiaan vielä: Oletko kokeillut Nöösälle Lidlin teippivaippoja? sopii Sassalle ainaki täysin. Yöksi pistän housuvaipan ku noiden imukyky näillä korvikemäärillä on yöllä liian heikko. Päivällä riittää oikein hienosti!!! Tuon yhden housuvaipan iho kestää ainaki meillä.

Aavis: Voi kurjuuksien kurjuus Mottia ja riisi-latistusta :( Peukkuja pidän silti!!! Mitä teillä on nyt ruokina? Juo Neocatea, eikö? Sassa juo Nutri Junioria noin 1,2litraa /vrk. Yöllä usein 2X2dl :( . Sassalla siis edelleen Puuppolan kaura (2Xpv, en ole edes koittanut lisätä) sekä MUKSU päärynä vähän kyssärillä edelleen. Saattas olla viisainta antaa vaan joka toinen päivä mut mut... Tai puol purkkia/pv. Mut ku toinen vetää aivan onnessaan...

Nyt poika hinkuu pikku kakkosen pelejä pelaa ja wordilla kirjoitteleen.

Palaan jahka taas joutaa :)

Kerppu

Vierailija
40/51 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus pois pakkaset! Tuskaa oli nukuttaa Nea päikkäreille sisällä! Kiitoksia vinkeistä tutin heittelyn suhteen! Joo,pitää kokeilla sitä, et aina pidentää aikaa. Eilen tehtiin sitä, mut ei johdonmukaisesti. Tutista ei vielä viititä vierottaa, kun se on unilla vielä tärkeä ja oiva äänenvaimennin kauppareissuilla,vaikka muuten ei päivisin käytössä. Mut katsellaan illalla, miten käy.. Päikkäreille nukahti VASTA puoli kolme, eli myöhään menee taas illalla. Ei pidä antaa nyt nukkua liian kauan.

Mimmuli, voi itku tota allergiaa, voisi kuvitella, et kala olis helpommin allergisoiva, kuin purjo, mut kun ei voi tietää, kuin testaamalla. Ja se on väsyttävää... Voimia kovasti, samoiten Kerpulle ja Aavikselle ja muille allergiataistolaisille!

Sosiaalinen elämä:2 krt viikossa on kerho, hyvällä säällä puistossa käydään ja muutenkin lähes joka pvä nähdään jotain kavereita Nean kans päivisin. Tiistaisin rukouspiiriin tulee kavereita lasten kanssa ja sunnuntaisin koko kaveriporukalla raamis. Yleensä viikonloppusin kyläillään tai käydään kylässä. Meil on muutamat hyvät ystävät muuttaneet vähän kauemmaksi ja heitä nähdään harvemmin ja viikonloput onkin ainoita mahdollisuuksia nähdä, kun pitää lasten rytmit ottaa huomioon. Useimmilla kavereilla on lapset ja kutsutaan puolin ja toisin kylään.

RuokaG:Viikonloppusin syödään samanlaista kotiruokaa kun viikollakin, ei sen erikoisempaa. Tänäänkin pakkasesta aiemmin tekemiäni feta-tomaatti-jauhelihapihvejä ja makaronia. Joskus viikonloppusin tilataan jostain syömistä.

Syömisestä tuli mieleen, et huomenna pitäis (jälleen kerran) alkaa mun terveellisempi elämä vähemmillä herkuilla, kun ti alkaa se jumppakin. Mut nyt ei kummempia. Ärsyttävää, kun joutuu olla hiljempaa, ku Nea nukkuu sisällä..

Enkeli1 ja Nea