SYYS04VÄEN VIIKONLOPPU
Kommentit (51)
Muistin yöllä, että jätin meidän kaksostenrattaat ulos :(. Sisälle tullessa, molemmat tytöt oli puoliunessa, joten en viitsinyt viedä rattaita varastoon, kun olis ollut hankala kantaa kahta rekorampaa. Piti sanoa miehelle, että heivaa rattaat varastoon, tullessaan kotiin, mutta unohdin. Yöllä piti sitten valvoa ja murehtia, että ovatkohan vielä tallella. Laitoin kyllä lukkoon kaiteeseen, mutta ei se yleensä estä. Täytyy vaan toivoa, että pakkanen on ollut liian kova varkaillekin. Ja eihän nuo rattaat mitkään trendikkäät ole, mutta kun kaikki tuntuu kelpaavan.
Hoitotukipäätös tuli tosiaan todella nopeasti. Tosin on muutkin Kelan päätökset tulleet aika nopeasti. Nyt täytyis kirjoitella taas uusi hakemus, tällä kertaa astma hekuperusteena. Niin, hakemuksen jätin Helsingin Kampin toimistoon.
Aavis: kiitos äänestysperusteista. Muidekin mielipiteitä on ollut kiva lukea. Ja olen myös huomannut, miten eri perusteella ehdokkaamme valtisemme. Mäkään ei ole enää niin varma kumpaa ääänestä.
Täälläkin pakkanen hellittää, mutta edelleen tulee (kuten aina) ja sataa lunta (mikä on hyvä). Ajokeli on kuulemma kamala ja eilen oli liikkeellä monta hermostunutta kuskia. Perjantairuuhkassa ihmiset käyttäytyvät kummallisesti. Miksiköhän suomalaiset ei osaa ajaa talvikelillä, vaikka ollaan siihen totuttu?
Hyvää talvilauantaita!
Pilette
Kiva pakkaskeli. Meillä on ikkunoissa pakkasverhot - kosteus väleissä on jäätynyt pakkaskukiksi. Sopii paremmin mulle kuin tavalliset verhot.
Siivousta. YÖK. Piletys, lähetä se teijän siivoaja tänne... Tai vaihtoehtoisesti jos joku laittaisi valmiin talon säilytyspaikkoineen, niin saattaisin jaksaa aihetta. Ketuttaa pyykkien sullominen olemattomiin hyllyihin.
Illaksi katsomaan parikuista vauvaa, perheensä prinsessaa, kolmatta lasta ja tyttöä. Nyt Ankkikselta vinkit peliin, mitä viemisiksi? Tuleeko punaisia vaatteita riittävästi muutenkin?
Vaaleihin kyllästyneet, hypätkää yli.
Eilinen Sale-kommenttini oli täysin turha ja pikkusieluinen. Anteeksi. Alli kyllä tiivisti sen ajatusrakennelman, mikä taustalla oli olevinaan. Äänestysperiaatteista selväksi tehtäköön, että en koskaan äänestäisi oikeiston ehdokasta. Vihreät on oikeistolaisinta, mitä pystyn. Joten olen täysin jäävi mielipiteissäni, jos joku nyt ei ole huomannut sitä jo.
Sitten Kotimaan kimppuun. Huomasitko t@hti sieltä mielipiteistä korjauksen Halosen joulukirkkoasiaan? Luin myös sen toisen artikkelin ehdokkaista ja sain kylmiä väreitä Niinistön koti, uskonto, isänmaa -vaaliteemasta. Minusta on vastenmielistä käyttää uskontoa vaalilauseena. Se tuntuu myymiseltä arvokkaan asian kustannuksella. Jos kyseessä olisi selkeästi ehdokas, jolle uskonto on vaalien ulkopuolella näytellyt merkittävää roolia, niin asia asia tuntuisi ymmärrettävältä.
Muutenkin olen miettinyt koko kansanvaalin järkevyyttä. Kun ajattelee Ahtisaarta, jota olin itsekin äänestämässä pois, ja nyt yhtäkkiä kääntynyttä mielipideilmastoa Halosta vastaan, niin tuntuu todella siltä, että vaaleissa painaa aika moni muu asia kuin taidot. Ja kuten Aavis kirjoitti, on helpompi antaa lupauksia ennen kuin on kokeillut työtä käytännössä. Istuva presidentti joutuu altavastaajan asemaan kyseenalaistaessaan puheita, joita voi olla vaikea toteuttaa.
Nyt tulee dinosaurukset haukkaamaan tämän tunteilijan, joka ei tiedä presidenteistä, peleistä eikä politiikasta mitään, mutta mielellään sanoo mielipiteensä. Asiasta kuin asiasta.
Kukkuu the Mielipidekone
elämää tärkeämmät asiat. Kaksi päivää sitten tuntui eka potku, eilen taas. Kaveri tuntui oikein iloiselta veijarilta näiden kahden potkun perusteella :-)
Onpas täällä ollut syvällisiä pressa pohintoja. Hyvä niin. Itse en ihan noin syvällisesti edes osais pohtia, tai en jaksais perehtyä ihan niin syvällisesti asioihin. Tuo Nato juttu oli alkuun mulle se pääjuttu, jonka ajattelin vaikuttavan päätökseeni. Tämäkin on enemmän tunnepuolen juttuja. Natosta tulee mieleen jenkit ja Bush ja se jo puistattaa. Lisäksi armeijan käyneenä ajattelen, että nykyinen järjestelmä on hyvä. Vaikka tiedän sen ihan hyvin, että jos tässä sotaan jouduttais, oltais kyllä ihan pissassa. Toinen, joka oli tärkeä asia mulle, oli se hedelmöityshoitojen salliminen.
No, pressahan ei päätä näistäkään asioista, joten sinänsä ihan sama melkein mitä ajattelevat. Tällä hetkellä pidän tärkeämpänä pressan imagoa ja edustavuutta, tietynlaista arvokkuutta. Tätä löytyy Salesta. Tietysti tietämys ulkopolitiikassa ja muissa tärkeissä asioissa on hyvästä mutta mulle tämä nyt jää ihan imagojutuksi.
Pakkanen on lauhtunut. Oli enää 18 astetta aamulla, kun tulin töihin. Mutta armoton viima edelleen seuranamme. Voi kiesus, että paleli. En tajunnut laittaa edes toppahousuja vaan pelkät suorat housut ja sukkahousut jalassa läksin. Tosin autolla mutta kun ei sekään ehdi lämmetä kunnolla vajaan 10 minuutin matkalla. Vali vali.
Onni nukahti eilen illalla itsekseen. Pitkästä aikaa. Eli alkanee olla pahin sairastelu takana päin. Itsellä oli tosin taas kurkku kipeä aamulla. Se tästä vielä puuttuu, että tulen itse kipeäksi, että joudutaan sen takia vielä ens viikolla oleen näkemättä kavereita...
Soittelin torstina kotijoukoille. Äiti pyys käymään ens viikolla, kun hänelläkin on 3 vapaata viikolla. No minä siihen, että tule sinä tänne Kokkolandiaan. No, oli varannut hierojalle ajan keskimmäiselle vapaapäivälleen, eikä voi siksi tulla. Sanoi vaan, että " no se nyt sitten jää, tulkaa te sitten helmikuussa" . Mua rupes oikeesti ottaan päähän sen v -alkuisen sanan verran!!! Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa juna ja tulla apuun??? Ekaa kertaa törmään tähän, että tulee itselle sellainen olo, ettei se apu olekaan niin vain saatavilla. Kotona käydessä toki hoitavat Onnia ja touhuavat sen kanssa mutta mutta. Tietävät varmasti, että ei päästä IKINÄ täällä miehen kanssa kaksin minnekään ja että oon väsynyt. Jotenkin sitä olettais, että apua tarjottais useamminkin. Miksi meidän pitäs aina olla menossa sinne? Alkaa nääs rassaamaan tuo ikuinen autoilu, kun se ei ole mitään kivaa puuhaa pienen lapsen kanssa.
Sitähän ne toitottaa, että muuttakaa tänne Ouluun. Olisko se sitten parempi sekään... Alan epäillä. Vaikka kyllähän ne useina iltoina ottavat veljen pojankin hoitoon mielellään, eli siinä mielessä juu. Mutta entä jos minä haluaisinkin heidät omaan kotiin hoitaan Onnia (koska en halua sotkea iltarutiineja, joita veljen perheessä ei ole ja he ihmettelevät, miksei heidän poika nukahda iltaisin...onko kumma kun iltapuuro syödään mummulassa ja sitten aletaan väsynyttä lasta pukemaan ulos, että nukahtaa autoon kotimatkalla??? Sääliksi käy joskus)? Tulisivatko hoitaan Onni meille, jos asuttais Oulussa? Epäilen.
No, turha kai näistä on täällä paasata. Kunhan nyt vähän avauduin;)
Tuo paatos veti omatkin aivot ihan solmuun.
T-P
Anteeksi, että taas käytän teitä tunne elämäni kaatopaikkana, mutta ei voi mitään. Mulla on miehet marssista päivä. Opiskeluiden suhteen painaa kohtuullisen pahasti dl päälle ja näiden sairasteluiden takia olen tosi pahasti ollut jäljessä suunnittelemaani aikataulua. Jo ajoissa viikolla puhuttiin, että keskityn viikonlopun tekemään tehtävät loppuun ja mies on Motin kanssa. Meikänaisen mielikuvissa se tarkoittaa niinkus kokopäiväduunia ei muutamaa tuntia ja sitä, että tuolla lemmulandiassa on hommat kunnossa. Arvaatte varmaan kuinka kävi, puoli tuntia sitten mies soittaa anopille että jos se katsois Mottia kun hän menee navettaan. Aloin sitten kysellä että mitä siellä pitää tehdä ja kävi ilmi että työtä on taas moneksi tunniksi. No Motin rytmi olis sitten mennyt aivan puihin, joten sanoin vaan että antaa mennä sitten. Ottaa niiiin pahasti aivoon tuo, että tosi usein kun miehen pitäisi olla Motin kanssa, kiikuttaa Motin anopille. Minä olen jo aiheesta huomauttanut, että jos minä pääasiassa olen Motin kanssa, niin ehkä mielelläni käytän anoppia joskus helpottamaan omia kiireitäni, mies näkee Mottia niin vähän muutenkin.
Tiedän toki että mies hirmu mielellään on Motin kanssa, mutta ei vaan suunnittele noita töitään niin että ne ei aina olisi tiellä. Tänään vaan tuntuu sille, että haluan normaali elämän, sellaisen että mies lähtee töihin kello 8 ja tulee kotiin kello 16 tai jotain. Minä en ymmärrä miten me aina päädytään näihin samoihin ongelmiin, vaikka niistä kuinka paljon jauhaa. Kun tämä kyseinen asia ärsyttää, olen jo saanut itseni raivon partaalle myös näissä iänikuisissa siivous kysymyksissä, onneksi en niistä alkanut päätäni aukomaan ,vaikka teki mieli.
Plääh, no se siitä!
T-P: Meillä kans on niin, että vanhempani eivät millään jaksaisi tänne ajaa. Välillä se kyllä ärsyttää, niinkuin se matka nyt on meille mitään mannaa. Käyvät meillä ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Lila: Hmm, tää on nyt vähän noloa, mutta ei olla lämmitetty, kun pelätään niin paljon tuon Motin puolesta. Typerää...mut kun se ei usko ja tuo takan luukku on tulikuuma ja on vielä muistissa se elokuu....Mut tänään on jo pakko, kyllä alkaa olla rakenteetkin niin kylmät. *nolona*
T@hti: Mulle lääkäri sanoi, että jonkinlainen sulamaton ruoka on ihan normaalia, mutta ei se että lapsi on sen takia selkeästi kipeä ja kakkaa ihan vihreän limaista velliä, niin kuin meillä oli.
Kukkuulle onnitelut pienistä liikkeistä:) Vielä ne on ekat potkut muistissa Motin ajalta!
Mieltä Hyvää muille viikonloppuna, minä menen purkamaan pahan mielen keittiön siivoukseen. Onneksi Motti on ihana, tämän aamun saldo jo monen monta suukkoa:-)
Aavis ja Motti
Että myös minusta on kiva lukea erinlaisia mielipiteitä ja näkemyksiä liittyen politiikkaan! Lisää vaan:)
Aavis, taustailetko vielä???
Lasten pölynimurit eivät kuulu tällä hetkellä valikoimaan tällä hetkellä Seinäjoella; Anttilassa, Citarissa, Prismassa eikä Halpa-Hallissa. Tuurista löytyy jonkinlainen imuri hintaan 6.75e, onkohan miten pili-pali vehje kun on noin halpa?? Kun iltapäivällä lähdetään sinne ja näen tuotteen voin vaikka soittaa että millainen on ja ostanko Motille myös.
Usko pois lapsi oppii mitä kuuma tarkoittaa tosi nopeasti (ainakin Sini). Jättääkö Motti kynttilät rauhaan?
Lila75
Me valmistaudumme tohinalla juhlakuntoon. Häät tiedossa alkaen 16.30 Porvoossa. Ihanaa. Rakastan juhlia. On sitäpaitsi kivaa aina nähdä miten ihmiset tekevät täkeästä päivästään omannäköisen. Mietin jo etukäteen kuinka Kepali jaksaa. Toivottavasti nukkuu hyvät päikkärit. Yö meni aika heikosti. Saatiin miehen kanssa vielä pieni kiista aikaan ja hän siirtyi sohvalle... Väsyneenä sattuu kaikenlaista.
Ekat potkut, huisia ja ihanata kukkeli!
Ayapille voimia uusien työkuvioiden sokkeloissa!
Tähdelle piti myöskin sanoa, että komppaan edellisiä tuossa lasten hääasuasiassa -aivan täysin!
Pressasta vielä sen verran, että olen vissiin aika kiemuroissa mukana kun luin aloituksen: Työväen04lauantai :) Minä vielä pohdin ja pallottelen eri puolia ehdokkaiden välillä. Ekalla keirroksella kun en äänestänyt kumpaakaan. Vaalikoneet eivät ole tehneet suurta eroa ehdokkaista. Harmikseni Haloska tosiaan esiintyi kaikkea muuta kuin edukseen tuossa MTVn tentissä. Ärsyynnys on tietysti ymmärrettävää, mutta esiintyminen ei saisi olla senmukaista. Minua ei ole Niinistön " ylimielisyys" ikinä haitannut. Hyvä artikulaatio, ytimekkyys ja asiallisuus ei ole minusta pahasta tuossa työssä. Tosin Salkkari on kyllä minun makuuni hieman liian oikealla. Lisää vain pohdintoja kehiin...
Nyt meikkaamaan. Josko saisin itsestäni kauniin,
hk
Kukkuulla ensimäiset liikkeet,IHANAA!!!
Pieniä perhosia vatsassa,muistan nii elävästi!!
Meillä terminaattori myös kova poika kiipeämään,joka paikkaan ja mitä ylemmäs kiipee niin sielä tanssiksi sitten=)
Kuhmuja ja mustelmia.
Meille tulee tänään ystäväpariskunta 3:n lapsensa kanssa kylään.
hulinaa tulee olemaan.
Nannapäivä ja mies lähti viemään 4 isompaa karkkipussi ostoksille,minä siivoan ja leivon.
Terminaattori nukkuu.Kohta kuitenkin kiljuu joten parasta jatkaa hommia niin kauan kun on rauhallista=)
L+5
Ei mitään kummosta asiaa, kunhan piipahdan päiväkahvin kera :))
Hipsulle mukavaa juhlaa, minäkin tykkään juhlista ja niitä voisi olla useamminkin.
Molemmat ipanat räkiksessä ja yö oli sen mukainen...haukotus.
Pakkasesta sen verran että kyllä munkin mielestä talvella pitää olla pakkasta, mutta vähempikin riittäisi, 5-10 astetta olis ihan jees.
Jaaha räkänokka huutaa sängyssä, lyhyestä virsi kaunis, heips
Hilu
Ystävät soittivat että mutkia matkassa ja kerkeevät meille vasta 2 tuntia myöhemmin sovitusta.
Ja kakkukin tarttui vuokaan=(
Tupperin silikooninen kakkuvuoka,mikä mahto mennä pieleen????
Onko kokemuksia näistä silikooni vuoista???
Nyt istun tyhjän panttina kun kaiken olin jo tehnyt valmiiksi ja tylsistyn!
Millainen on teidän,syysmammat,sosiaalinen elämä????
Kun on näin iso perhe huomaan että ihmisten on vaikea kutsua meitä kylään.
Jollen itse kestitse ja kutsu ei viikonloppuisin olisi mitään tapahtumaa.
Välillä olen hieman katkerakin,kun niin monia olen meille pyytänyt ja kukaan ei koskaan(no ei nyt ihan niin mutta)kutsu meitä.Meinaavat varmaan että meidän " kakarat" riipii tapetitkin alas.
En toki ketään kutsu vastakutsun toivossa .
Joskus vaan sapettaa.
Anteeksi taas purkaus!!!
L+5
Kotiin palattu. Lämmintä oli muttei niin kuumaa plus aurinkoista kuin olisin toivonu. Aurinkoa kuitenkin saatiin ja uimassa käytiin. Valmiiseen pöytään päästiin syömään aamuin illoin ja SE oli mukavaa! Rentouttavaa se syöminen ei kyllä ipanoiden kanssa ollut... Sen verran hässäkkää Sassakin sai aina aikaiseksi että aika pikaseen piti ruokailla...
Nykyään pitäis vissiin mennä Thaimaahan jos varmaa aurinkoa haluaa. Mutta kuka kestäisi lasten kanssa ne lennot? Noissakin oli täysi työ :( Ennen varmaa aurinkoa sai Kanarialta!
Eipä muuta ihmeitä täältä. Sassallekaan ei mitään uutta. Astmalääkettä pitäis alkaa koittaa laskea nyt. Latistusta ei oikeen viitti samaan aikaan ku sit ei tiiä kummasta johtuu jos yöt alkaa hajoo. On nukkunu monena yönä 03:een asti, sillon vasta eka maito, jee! Siis ainoo... Muut yöt noin 01 ja 06...
Mielenkiintoisia politiikka-kirjoituksia. Lisää vaan, kiitos. Minä vielä pohdin asiaa, en ole oikein edes ehtiny ajatella koko asiaa vielä.
Kerppu, ruskettunut, mutta ilman pieniä lettejä tukassa (harmittaa ku en sitäkään saanu aikaseksi siellä, olis ollu makee)
Kerppu
Nykyään pitäis vissiin mennä Thaimaahan jos varmaa aurinkoa haluaa. Mutta kuka kestäisi lasten kanssa ne lennot? Noissakin oli täysi työ :( Ennen varmaa aurinkoa sai Kanarialta!
Näin on!Me ollaan edelliset kolme vuotta oltu eripuolilla kanariaa juuri joulu-tammikuussa ja on ollut epävakaista.Altaalla välillä saanut kiskoa paitaa ylle!
Kun mun lapsuudessa vietimme joulun Kanarialla on muistot kuumasta kanariasta.
Nyt kun olimme loka -marraskuun vaihteessa oli ilmat mahtavat.30 astetta joka päivä.
Thaimaan lennot on niin pitkät että hirvittää.Kun tosiaan 6h Kanariallekin tuo hien pintaan.Mutta kyllä me vielä sinne jonnekkin kauaskin lapset raahataan.Haaveissa mauritius...
Mutta kiva kuulla että oli mukava matka.Ei tarvitse siivota eikä ruokaa valmistaa viikkoon,sehän on ihan luxusta!!!!
L
Kerppu, hienoa että reissu sujui. Kyllä tänne se pilvinenkin ja melkoisen lämminkin kelpaa, sillä pakkasta on pidellyt,. Nyt " vaan" -28 mutta kolme päivää huidellut -33 - -38 asteessa, täällä pohjoisessa.
Minen yhtään muista mitä oon ees kirjoitellut tässä työn aloittamisen jälkeen. Pari viimeistä hoitopäivää on mennyt hyvi0n0, e4i itkuja (sori Nyttynen tahtoo koneelle kans). Haoitajakin on yllättnyt miten helposti jutut sujuukaan, oli katsonut että esikoinen on sen verran mammassaan kiinni, etä voi olla vaikeeta. Mutta hän kuunteleekin tarkaan mitä kerron ja on jopa nukkunut uniakin siellä. Pienempi reagoi aika voimakkaasti. Illat tosi kiukkuinen ja huutaa. Aika raskasta. Ja hänen luulin selviävän paremmin :´( Noh ei silti oo siellä itkenyt enää juuri joten kaipa se tästä. Maanantait voipi olla vaikeempia kun saa olla 2 pv vapaalla. Vuodessa pitää kerätä jotain M päiviä 16 kpl niin sitten saa yhden maksuttomnan kuukauden. Eli pitää ilmoittaa etukäteen poissaoloista tai jotain. Mies aikoikin vapaillaan ottaa ain apojat pois hoidosta päiväksi tai kahdeksi. Hienoa! Mies oli muuten tosi reipas kun mä olin töissä ja se vapaalla, oli siivonnut ja tiskannut ja jopa petivaatteetkin oli vienyt ulos, luulisi pöpöjen katoavan -38 asteen pakkasessa :))
aavis, olipas aika kurjasti mieheltäsi, vaikka saathan kuiteskin opiskella, mutta uskon ettet ihan tuota tarkoittanut.
T-P, tuttua tuo virsi että tuokaa tänne jne. Meilä asuu mummot ja pappa lähellä, mutta aina meidän pitis mennä, ei voi tajuta että heillä helpompi tulla jne. Ja vaikka lähellä asuuniin ei silti saa silleen apua kuin toivoisi. Aina pitää itse ehdottaa jne. Aloitteellisuutta ei oo näkynyt...
Pile, olihan rattaat tallessa? josta tulikin mieleeni, sain meidän kaksostenrattaat myytyä. Kipii, turhaahan nuo tuolla eteisessä sesioo, nyt on viel vähempis aikaa. Ostin seisomalaudan käytettynä vaan sekin lojuu tallissa, en oo ees pakettia auki saanut :D heh miten niin väsy ja saamaton? Pitis ottaa itekin tosta siivoojasta selvää, ois se aika luxusta, etenkin kunn ite oon niin laiska ja inhoon etenkin pölyjen pyyhintää ja puunausta.
Hipsulle kivoja juhlia :)
Kukkuu, voih liikkeitä masussa, tosi ihanaa! äkkiä se sunkin raskaus vaan etenee. Itse oottelen viestii serkulta milloin pääseee tositoimiin, LA eilen.
Nyt pottujen kimppuun ja ruokaa lapsille.
Tuttis
Kerppu, kiva kuulla, että reissu meni ihan hyvin! Onhan se varmasti pienten lasten kanssa omanlaistansa sombailua mutta niinhän siihen pitää asennoitua. Itse en varmaan kykenis lähtemään Onskan kanssa...olisin niin hermoheikkona koko ajan, että.
Tuttis-työläinen, kiva että ehdit pistäytyä. Hyvä,jos hoitohommatkin sujuu itkuitta - niin äidiltä kuin lapsiltakin:) Tsemppiä työelämään!
Mulla on ollu tänään varsinainen ketutus päivä. Kaikki (=mies) ottaa aivoon. Ja Onnikaan ei syönyt päivällisellä mitään. Argh. No puuroa veteli sitten ihan hyvin.
Välillä meinaa ote lipsua tuon syömisen kanssa. Kun olen ajatellut, että jos ei ruoka maistu, seuraavan kerran sitten kun on ruoka-aika. Mutta hirvitti tänäänkin, kun oli syönyt lounaan kl 11 ja 16.30 ei maistunut ruoka. Muutaman myslin murun oli syönyt päiväunien jälkeen. No, annoin vähän omppua sitten ennen puuroa... Kun yks päivä oli sama homma, ei syönyt. Itki vaan kun oli maistanut. Sitten ajattelin, että liian mausteista ja sitten söikin purkillisen purkkiruokaa...
No joo. Näitä mun ruokaongelmia on tullut pähkäiltyä aika paljon viimeisen vuoden aikana, joten saa riittää.
Huomenna taas töihin. Sekin riemastuttaa niin kovin.
T-P
Kotiuduttiin vähän aikaa sitten Lillin kanssa vanhemmiltani, olin siellä lasten kanssa evakossa kun mies teki keittiön kattoa, piikkasi seiniä ja valmisteli kaappien asentamista. Ja meillähän ei ole liettä, joten kotona ei voinut laittaa ruokaa, siksikin oltiin siellä. Pojat jäi sitten vanhemmilleni yöksi. Mutta Lillille nousi tänään kuume, ressukka. Nenäkin on alkanut valua. Kurjaa.
Kukkuu, tämä tulee nyt sinun kannaltasi liian myöhään (sorry!) mutta sanonpa kuitenkin, että minä arvostin nimenomaan tytölle suunnattuja tuomisia silloin kun Lilli oli vastasyntynyt. Vaatteista mekkoja, hörhelöitä ja kaikkea punaista ja vaaleanpunaisat, leluista nukkeja ja prinsessajuttuja :-). Olin niin onneni kukkoloilla kun vihdoinkin olin saanut toivomani tyttären :-) Niin, ja olen vieläkin. Mutta tämä oli vain minun suhtautumiseni asiaan, eikä mitään yleispätevää. Toivottavasti keksitte mieluisaa viemistä.
Kerppu, tervetuloa takaisin kotimaahan! Minä en ole ikinä käynyt rantalomalla lasten kanssa, enkä menekään, joten paikoista minulla ei ole aavistustakaan. Haaveilen, että olisi varaa kaupunkilomaan, Wien kiinnostaisi, ja Rooma.
Voisin kirjoittaa enemmänkin, mutta nyt täytyy mennä silittämään pikku potilasta.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Nyt nukkuu väsyneenä pinniksessään urakan päälle. Arvasin oikein, pili-palihan tuo Keskisen imuri on, mutta Sini piti siitä kuitenkin kovasti. harmi ettei se ime mitään, pitää vain ääntä. Sini yritti kovasti tunkea suuttimeen roskia ja ihmetteli kun ne eivät kadonneetkaan, vei sitten niitä roskiin. Minä sain kuitenkin imurointirauhan, joten ihan hyvä ostos tuo pili-pali imuri. :-)
Hipsulle kivoja juhlia!
Kukkuulle onnittelut ensimmäisistä potkuista!
Aavikselle jaksuja lemmulesken rooliin!
T-P:lle jaksuja muuten vain miehen kanssa!
Kerppu, Tervetuloa takaisin!
Leanna kyseli sosiaalisesta elämästä. On hiljentynyt. Kavereilla tässä lähiympäristössä on maatiloja, ennen oli usein saunailtoja. Tilalliset vain kutsuvat saunaan yleensä klo 20 jälkeen, kun iltatyöt on päätöksessä, eikä me silloin minnekään enää voida lähteä. :-/ Ja keskustassa asuvat kaverit taas eivät tänne lähde tänne kovinkaan helposti, kun on niiiiiin pitkä matka (heh, meidänhän matka heille on oleellisesti lyhyempi..). Ja sitten kun tiet on aina muka niiiin huonossa kunnossa jne.. Vali-valia siis täältäkin. Ollaan totuttu että jos ihmisiä halutaan nähdä, niin sitä on itse liikuttava heidän luo. Positiivista sen sijaan on ettei kukaan koskaan meille ilman ennakkovaroitusta. Aina ehtii raivata enimmät rojut lattialta ja pakkasessa täytyy olla vierasvaraa, sillä on kyllä usein kadota allekirjoittaneen masuun eikä vieraiden.. ;-)
Niin Uutisvuotoa katsomaan!
Lila75
..sillä on usein tapana kadota allekirjoittaneen masuun eikä vieraiden.
toivottavasti otsikko ei oo liian epäselvä: SYYSnollaneloset, toinen punnitus... Sinne siis kiinnostuneet.
Yök yök yök yök yök yök. En syö karkkia enää en. En sano ikinä, mutta en kyllä vähään aikaan. oon ollut melkein ilman kuun alsuta saakka ja tänään lupasin itselleni karkkia. Noh mies viitsi siis hakea ja toi tollasen jätii tv-sekoituksen. Siinähän kaikki on niin siirappiylimakeita ja kun niitä pitää kourallinen vetää tosta vaan ja toinen perään. hyi hiiva kun oksettaa. Järkyttävä olo. Pakko mennä jotain suolasta ja juotavaa kaivamaan kaapista.
Ankkis, Lillille paranemista, kurjaa kun kuume nousi :( toivottavasti saat yön nukkua, kun ois pojat vähempänä. haleja ja jaksua myös projektin tiimoille, on varmaan melkoista koittaa selvitä lasten kaa moisesta sekamelskasta ja ilman ylellisyyksiä. Minen enä muista mutta millainen talo teillä se on? ilmeisesti vanhempi kun remppaatte innolla.
Uskokaa tai älkää, mää meen unille. Näinköhän minäkin alan olla siinä joukossa joka sammutta valot kun kello luö yhdeksän? Naapureita on aina naurettu, ei enää naureta ;)
Unihiekkaa kaikille ja pus pus
Tuttis
Jos nyt kovin innostutaan tänään kirjoittelemaan, niin voihan toki huomenna aloittaa uudenkin pinon. Eilen oli jotankin vähän vaisua, mutta näkyipä illalla tulleen vielä ihan mielenkiintoisia juttuja.
Kuten moneen kertaan on saatu huomata, allergia-asioista en mitään ymmärrä, mutta sen oon huomannu, että kyllä Pekallakin täysjyväriisit tulee aika samanlaisina takaisin, samoin esim. puolukat, jos on syöny ehjinä tai ainakin kuorenjämiä. Mä oon ajatellu sen johtuvan vaan siitä,että ovat niin kuitupitoisia, eikähän riisiä lapsi ehkä osaa varsinaisesti pureksia.
Taas vaaleista. Kotimaa lehdessä (tulee meille " palkaksi" miehen luottamustoimista) oli taas ihan mielenkiintoisia pointteja ehdokkaiden arvopohjasta ja suhteesta kirkkoon. Toki tekstit oli toimittajien tekemiä, mutta pohjautuivat osin haastatteluihin, osin vaalikirjoihin ja -teemoihin. Ne puoltais Niinistöä, mutta en yhäkään oo ihan vakuuttunu.Mielenkiintoinen oli myös Hesarissa Tuula Tammisen artikkeli keinohedelmöityslakia koskien. Eli on muistettava lapsen lähtökohtainen etu ja tarve äitiin ja isään. Muuhunkin sopeutuu onneksi, mutta sitä ei pitäisi lailla suosia. Presidenttihn ei tuota päätä, mutta silti.
Kohta taitaa mannapuuro olla valmista.Herättiin vasta kahdeksan jälkeen. Eli varsin hyvä yö oli nuhanenien kanssa. Itellä oli taas yöllä kurkku niin kipeä, muttei enää
T-P.Mä ainakin huomasin silloin, että Pekan kävely oli kovin horjuvaa korvatulehduksen aikaan. Tsemppiä maalausten tekoon! Itsekin tuossa yksi päivä mietin, että pitäis kyllä tsempata ja laittaa koko poppoolle vesivärihommat. Näin pakkaspäivillehän se oikein sopis, mutta en nyt oo jaksanu mitään ylimääräistä.
Amysah. Miten kävi?
Muuta en muistakaan. Taidetaan lähteä puuron syöntiin.
Kivaa viikonloppua kaikille!
T@hti