Mitä tehdä, odotus asiaa.
en enää keksiny mistä kysyn neuvoa, tai apua. Neuvolaan soitin , mutta soittoaika on 8-9, ja terv.hoitaja pyysi soittamaan huomenna uudestaan vaikka sanoin, että asia on tärkeä.  No soitin sitten ä-polille, josta pyysivät soittaa naistentautien puolelle, koska ottavat sinne vastaan äitiejä joilla on rv. yli 17. ( tätä en tiennyt, koska olenhan jo ultrassakin siellä käynyt) NAistentaudeilta taas ei kukaan vastaa:(
Eli tilanne on se, että mulla on särkeny päätä jo kaksi viikkoa taukoamatta. Tästä olen neuvolaankin jo soittanu, mutta eivät noteeraneet juuri mitenkään. Rv:t ovat 16+1. Viimeksi olen käynyt ultrassa rv. 12+3 ja silloin kaikki oli hyvin.  Nyt uusimpana oireena mulle ilmaantui ihan mielettömät vatsakivut. Mitään en ole pystynyt syömään kolmeen päivään, koska vatsaan rupeaa heti koskemaan, niin että joudun sänkyyn kun ei seisaalla voi olla. Supistuksia eivät kyllä mielestäni ole, sillä olen jo neljä lasta synnyttänyt. Tiedän siis miltä supistus tuntuu.
Olen muutenkin ollu kauhean pelokas tän raskauden suhteen, joten nyt tietysti pelottaa onko kaikki hyvin tuolla mahassa. Maha ei ole edes kasvanut , ei yhtään eikä tunnu edes kasvaneen päältäpäin kun painaa. Olen kuitenkin normaalipainoinen, joten luulisi että jotain pitäisi näkyä, tai tuntua koska aiemminkin on mahaa jo tässä vaiheessa ollu. Nyt vielä kaikki normaalit raskausoireet, mm rintojen arkuus, väsymys jne ovat kadonneet kokonaan.
Aiheuttaisiko kuollut sikiö päänsärkyjä, vatsanvaanteitä jen? Pelottaa, mutta kun ei nyt kukana neuvoalssa tms. halua ottaa tosissaan, koska olenhan heidän mielestä kokenut neljän lapsen synnyttäjä, jonka pitäisi tietää kaikki. En vaan tosiaankaan tiedä, ja siksi nyt paniikki päällä:(
Odotuspuolelle olisin laittanut tämän, mutta en päässy kirjaantumaan sisään.
Kommentit (4)
kun ei vastaukseni näy? Laitan kohta uudestaan, jos nyt tämä tulee näkyviin...
Eivät saa ajaa poiskaan vaan on pakko tutkia. Näin minulle neuvoi yksityislääkäriaseman vastaanottovirkailija. Toimii!
puhelujasi tosissaan, niin sitten vaan kävelet synnärin/naistensairaalan päivystykseen etkä lähde pois ennenkuin sut on tutkittu.
Esim. jos olet Helsingistä, niin Naistenklinikalla on päivystys, jonne voi mennä niin raskaana olevat kuin muutkin akuuteista naisten vaivoista kärsivät naiset. Äläkä viivyttele tämän asian kanssa.
minuakin pelottaisi noin vahvat oireet. Onpa kumma etteivät ota tosissaan! Jos asut siedettävän lähellä sairaalaa, voisitko ajatella meneväsi suoraan ensiapupuolelle?
Yhden puhelinnumeron sain heti päähän, Teratologisessa tietopalvelussa (http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437) on aamupäivisin aina vastaamassa ihminen. Tosin siellä periaatteessa vastataan vain ulkoisten aineiden vaikutusta sikiöön koskeviin kysymyksiin, mutta saattaisivat tietää ainakin jonkun asiantuntijan lisää jolta asiaa voisi kysyä.
Toivottavasti saat pian apua!