Uskaltaisitko lähteä raskausviikolla 30 etelään?
Mitä riskejä on olemassa, entä miten mahtaa lennot/uiminen/nukkuminen/syöminen siellä sujua ison vatsan kanssa?
Kommentit (14)
Olin itse viikolla 25 ja oli mukava loma. Katsoin tarkemmin,mitä suuhuni laitoin.Koneessa oli vähän rasittavaa istua.
Mitään lääkärin lupia tarvita. Sen kun menet, esim. viikon matkan ehdit hyvin tehdä. Raskaana ollessa on ihan kiva matkustaa, ei todellakaan tarvitse jurottaa pirtissä vaikka kaikki av-idiootit niin tekisivätkin. Vältä vain pitkiä, yli 6 tunnin lentomatkoja, ne voivat olla vähän raskaita. Ja älä tunge reissuun liikaa ohjelmaa, ota lähinnä löhöloman kannalta. : )
Terv. juuri Dominikaanisesta palannut rv 26.
Hauskaa oli. Kuka urpo sinne nyt lähteekään jos vauvan pää jo näkyy, mutta kyllä terve odottava äiti voi myös matkustaa. Kivempaa se on kuin homehtua kotona 40 viikkoa.
Minulla on työ, joka vaatii lentomatkustamista viikoittain. Ihan viikolle 35 sitä tein, eikä mitään ongelmia.
Listeriaa tai A-hepatiittia. Ne ovat paljon yleisempä ulkomailla. Itse en uskaltaisi riskeerata, mutta johtuu kai siitä, että mulla raskaudet ei ole olleet helppoja.
Ainakin silloin lentoyhtiöstä sanoivat, että rv 32 pitäisi olla lääkärin lupa. Kävin kuitenkin lääkärintarkastuksessa ennen matkaa ja kaikki oli ok. Mulla oli takaisin tullessa kovia supistuksia ja oikeesti ajattelin, että nytköhän tää lapsi sitten tulee. Mutta onneksi ei sentään. Matka oli kyllä siis yhtä tuskaa.
Kuopus syntyi ilman mitään ennakko-oireita viikolla 32. Ja kuulemma olisi saattanut tulla aikaisemminkin...
Keskoshoito ei joka puolella maailmaa ole saman tasoista kuin Suomessa ja IKINÄ ei voi tietää kestääkö raskaus loppuun asti, vaikka olisi kuinka terve.
kabiinin ilmanpaineisiin ja raskauteen ja vauvan kuolemaan.
syntyi viikolla 30, eikä myöskään ollut mitään ennakkovaroituksia , vaan ihan yhtäkkiä meni vedet töissä (toimistotyö, eli ei edes raskas työ)
En sen takia uskaltaisi mennä, kun ainakin suomessa on todella hyvät keskosenhoitomahdollisuudet, riippuu tietenkin mihin maahan olisit menosssa, millaiset siellä. En tiedä korvaako matkavakuutus niitä hoitoja, joten se olisi otettava selvää.
Lapseni syntyi ilman ennakkovaroituksia rv 27. Siihen asti raskaus eteni aivan normaalisti.
paikallinen väestö, mutta kuinkahan hyvät sairaalat ovat esimerkiksi pienellä Kreikan saarella.
´Jos kaikki menee hyvin, niin kyllähän sitä' tuossa vaiheessa jaksaa vielä vaikka mitä. Mutta onhan siinä matkustamisessa aina omat riskinsä oli raskaana eli ei. Siksi en lähtisi enää noilla viikoilla
Lisää keskenmenoriskiä. Siirretään usein muihin tehtäviin raskauden ajaksi.
Siis tietenkin siinä tapauksessa, ettei ole mitään häikkää.