Minkalaisia ajatuksia teille tulee mieleen nimestä pyry
mun mielestä ihana nimi..
herättänyt muissa ihmisissä vähän ristiriitaisia tunteita. jotkut sanoo että vastenmielisen kuulonen, tulee mieleen että pyryttää..
oisko muita saman tyylisiä nimiehdotuksia pikkupojalle..
tino, elmo, pyry tyylisiä!!!
Kommentit (17)
Pidän nimestä, vaikka en pidäkään talvesta. Siitä ei siis tule mitään kielteisiä tai pyryttäviä mielikuvia mieleen. Minusta nimi on tosi pirteä ja reipas. Kuuluu suosikkeiheni. Samantapaisia nimiä ovat
Jyry
Jiri
Miro
Roni
Riku
Vähän Elmon tyylisiä:
Lassi
Lenni
Tuo on noita nimiä, joista ei oikein tiedä, että ovatko tytön vai pojan nimiä! Tuisku on toinen yhtä kamala, jos ei vieläkin kamalampi. Siis ei kamalan kuuloinen nimenä vaan silleen ettei siitä tiedä onko tytön vai pojan nimi.
Yhden puolitutun lapsen nimi on Tuisku enkä tiedä vielä 5 vuoden tuttavuudenkaan jälkeen kumpi se on! (Noloa, tunnustan!) Alkuun en kysynyt ja nyt en enää kehtaa. Nähdään harvoin ja silloinkin lapsi on puettu silleen unisex-vaatteisiin ja tukka sellainen perus-polkka, ei lyhyt eikä pitkä. Ihan hyvin voisi ulkonäkönsä puolesta olla kumpi vaan. Ei siksi, että se mulle mitenkään kuuluukaan, kumpi on, mutta oishan se kiva tietää...
" Yhden puolitutun lapsen nimi on Tuisku enkä tiedä vielä 5 vuoden tuttavuudenkaan jälkeen kumpi se on! (Noloa, tunnustan!) Alkuun en kysynyt ja nyt en enää kehtaa. Nähdään harvoin ja silloinkin lapsi on puettu silleen unisex-vaatteisiin ja tukka sellainen perus-polkka, ei lyhyt eikä pitkä. Ihan hyvin voisi ulkonäkönsä puolesta olla kumpi vaan. Ei siksi, että se mulle mitenkään kuuluukaan, kumpi on, mutta oishan se kiva tietää..."
Anteeksi, ei saisi nauraa, mutta tilanne pistää väkisin hymyilemään, minullekin olisi varmaan voinut käydä noin... :o) Olishan se tosiaan kiva tietää. Ja Suomessa se EI ole niin selvä juttu kuin jossain muualla. Täälläpäin kun lapset puetaan alusta asti niin, että KAIKKI varmasti näkevät, onko kyseessä poika vai tyttö. Tytöillä on hameet ja pitsit ja tukkalenkit ja korvakorut jo pienestä. Jos lapsella ei niitä ole, eikä näytä skandinaavilta, on kyseessä suurella todennäköisyydellä poika.
Sen sijaan ihan vauvoista ei välttämättä tiedä, koska maan tapa on, että poikavauva puetaan vaaleanpunaiseen ja tyttö vaaleansiniseen!! Kyllä näin vaan on. Ja kun täällä asuu paljon erimaalaisia ihmisiä, ja kaikissa kulttuureissa ei tokikaan ole näin, niin ei voi olla varma.. ;o)
Pyry-poika on aika vipeltäjä, iloinen ja touhukas. Tuisku taas on mielestäni enempi tytön nimi kuin pojan, jostain syystä.
Mun korvaan Pyry Ja Myrsky on vähän samantyylisiä, mutta Pyry on enemmän " nimeltä kuulostava" .
Yleensä ihmiset tottuvat nimeen, kunhan vain kuulevat sitä riittävästi :) Eli mun neuvo olisi, ettet liikaa kysele muiden mielipiteitä. Jopa mummot yleensä taipuvat tosiasioiden edessä ;)
tulee mieleen lempinimi tai eläimen nimi. Tämä varmaan siksi et miehen siskon kissa on Pyry. Ja se onkin ainut pyry jonka tiedän. :) Mut sinänsä ei nimessä mitään negatiivista musta ole.
Pyry on kiva suomalainen nimi, ja merkityskin on minusta vain positiivinen, koska pidän Suomen talvesta ja talvisesta tunnelmasta.
yhden pienen Pyry-pojan äiti :) Mekin aluksi mietittiin, että onko liian " talvinen" ja outo nimi varsinkin vanhempien ihmisten korvaan. Lopulta kun Pyry syntyi, ei muita nimiä edes enää harkittu. Nyt meillä siis pirteä ja touhukas Pyry 3v.
kyllä se vielä ihan pyryltä toi poika näyttää!! :) ainakaa parempaa nimeä ei oo keksitty.. se oli jo odotusaika ihan number one se nimi, ja mun mielestä vielä sopiikin tuolle lapselle.
Ja minusta ainakin selvästi pojan/miehen nimi. Jotenkin myös tuon Tuiskun miellän pojan nimeksi ja tykkään kyllä siitäkin.
Muutama vuosi sitten en voinut käsittää, että joku antaa lapselleen nimeksi Pyry - en siis tykännyt siitä yhtään - mutta niin vaan mieli muuttuu.. Ja nyt voisin jo kuvitella omalle pojalle nimeksi. :)
glemei
mielestäni pyry on nätti ja reipas nimi pojalle! pikkuveljestäni olisi tullut aikoinaan pyry, mutta isä ei tahtonut :) tykkään kovasti pyry nimestä!
Pyry oli selkeä valinta, tytöstä olisi tullut Lumi. Pyry syntyi 3.3. ja täyttää kohta 10. Siskosta tuli Taru Tuuli, sitten tuli Jyry Jussi (kesäkuun alun poika, juhannusta kohti...) ja kevättyttösestä pari vuotta myöhemmin tuli Suvi Sade.
Pyry on ihan nimensä oloinen, samoin Jyry.
Mukavia nimivalintoja kaikille T: Pyrzin, Tarzan, Jyssen ja Suffelin äiti (lempinimet kotona)
tein sellaisen havainnon, että kun kouluun tuli uusi Pyry-niminen oppilas, niin se aiheutti heti muissa oppilaissa kiherrystä.. Voi olla aihe kiusaamiseen, kantsii miettiä, vaikka nykyäänhän laitetaan tosi erikoisia nimiä. Ehkä tilanne on eri, kun Pyry-vauva aloittelee koulua.
...ainakin meidän Pyry. Ja nimi saa kuulemma hyvälle mielelle...Karrista valitettavasti luokkalaiset väänsivät: " karrikalkkuna" ...mutta onneksi sitä luokkakaveria oli vain naurattanut, samoin Siniä - Sinipiikaa....
pitäisi tietää, että kaikista nimistä lapset saa jonkun väännöksen. Ja sitähän he tekee. Ja jos kiusaamista tehdään, aihe löytyy varmasti muualtakin kuin nimestä. Tosin lähdetään siitä, että kiusaaminen on saatava loppumaan jos se on todella kiusaamista.
Pyry on raikas, pirteä ja reipas nimi.
Hih. Minä, joka en voi sietää (Suomen) talvea enkä lunta, enkä tästä syystä pidä esim. nimestä Lumi, pidän kyllä nimestä Pyry... Epäloogista, myönnän. Tässä vaikuttanee voimakkaasti, että tunnen erään Pyryn, joka on kaikkea muuta kuin kylmä, talvinen ihminen! Meidän sukuun on saatu sukulaiseksi lämmin ja suloinen Pyry, joka on siis nainen :o) Siksi itse miellän Pyry-nimen aina ensin naisen nimeksi, tosin nykyään se on kyllä kai pelkästään miehen nimi? Kokemukseni mukaan englanninkielisille on vaikea lausua Pyry, siitä tulee ' piri' .