Mitä rasvaa kipeille imetyksestä kipeille rinnoille?
Tällä viikolla on laskettu aika ja ajattelin ostaa kotiin valmiiksi jotain rasvaa kipeille rinnanpäille,esikoisesta en muista mitä silloin käytin.Ainakin antoivat synnytyssairaalasta mukaan pikkasen lansinoh-voidetta,mutta kun apteekista hintaa katsoin niin olipas kallista 17e tai jotain.Onko olemassa edullisempaa tähän tarkoitukseen?
Kommentit (10)
Itse käytin Bepanthen voidetta. Oli mielestäni ihan hyvää, sitä ei tarvitse myöskään pestä pois ennen imetystä. Kannattaa käyttää monta kertaa päivässä. Hintaa en nyt muista, mutta on kyllä edullisempaa kuin tuo lasinoh voide. Myöskin ilmakylvyt varmasti auttavat.
Onnellista loppuraskautta=)
se lansinoh oli niin paksua tököttiä et en saanut laitettua sitä rinnanpäihin kuin se oli niin paksua ja nännit tooosi kipeät. Bebanthen levittyi paremmin ja usein törttäsin sitä suoraan liivinsuojukseen niin ei tarvinnut kipeisiin nänneihin koskea yhtään enempää kuin oli pakko.
Niin ja kannattaa valita se salva, hieman paksumpaa kuin emulsiovoide, joten siksi parempaa.
Onnellista loppuodotusta minunkin puolesta!
-sitruuna ja lapset-
itse käytin sitä, ei tarvitse myöskään pestä pois ennen imetystä.
Minä olen aina käyttänyt sitä todella tyytyväisenä. Hienoa, että olet ajatellut asiaa etukäteen, sillä sitä on todellakin hyvä alkaa käyttää heti, eikä vasta sitten kun nännit ovat rikki.
Nyt en ole varma, mutta muistaakseni lansinohia myydään pienessäkin koossa (hyvin riittää ainakin mulle). Varmaan nuo muutkin kelpaa, mutta lansinoh ainakin toimii hyvin.
synnyttyä rinnanpäät älytön ja ne aukesivat myös. Ainoa mikä auttoi, oli Lansinoh. Sairaalassa myös sitä suosittelivat ja mulla oli oma putelo mukana synnärillä.
minulle on auttanut kaikista parhaiten kun olen puristanut imetyksen lopuksi omaa maitoa tipan nännille ja levittänyt sen siihen, rasvat eivät auttaneet, enkä tykännyt siitä ajatuksesta että vauva imee sitten rasvat suuhunsa, vaikkei niissä mitään haitallista olisikaan.
Ehdottomasti samaa mieltä Viljaan kanssa - oma maito on paras! Ihan imetyksen alussa mulla kipeyty toinen nänni, kokeilin siihen myös synnäriltä mukaan saamaani voidetta (lansinol tms, en muista miten kirjoitetaan), mutta se vain kirveli ja teki kamalan tuntuiseksi. Sen jälkeen olen levittänyt pari tippaa maitoa aina imetyksen jälkeen ja antanut ilman kuivata nännin tämän jälkeen. Nyt nännit loistokunnossa, vaikka poika onkin aika moinen imuuttelija :)
Sannima ja poika 2vk 6pv
Mulla oli todella arat rinnanpäät ja sairaalassa sain jo sellasia rasvalappuja. Hankin niitä sitten kotiinkin ja toimivat mulla hyvin pahimmassa vaiheessa. Sen jälkeen siirryin Bepanthen-rasvaan. Eli apteekeista sai olikohan se Sofratul-lappuja vai mitä. Niitä käytetään myös palovammojen hoitoon.
Mulle tuota suosittelivat lääkärissä ja kyllä auttoikin. Kuulin myös että sitruunamehu on hyvää eikä pitäisi kirvellä!
T: Äippä ja tytteli 6kk
on varmasti myös erittäin hyvä ! Ja tarvitset sitä myös vauvalle :)
Onnea teille !
Minkki ja Osku 3 kk