Miehen idioottimainen pakkomielle kaksospoikien nimistä.
Kun saimme aikoinaan tietää että vauvoja on tulossa kaksin kappalein, mies alkoi leikillään puhua että masussa olisi sisko ja sen veli.
Myöhemmin kun selvisi että tulossa on kaksi poikaa, mies alkoi puhua vauvoista velinä ja veikkana.
Nyt vauvat ovat kuukauden ikäiset ja mies on sitä mieltä että poikien nimiksi tulisi laittaa Veli ja Veikka. Eihän tommosia nimiä voi lapsille laittaa, mulla menee kohta hermot tohon ukkoon, se ei edes kommentoi ehdottamiani nimiä, pojilla on kuulemma jo hyvät nimet.
Itse olen ajatellut että kivat nimet olisivat vaikka Eero Anton ja Lauri Kasimir, vaan eipä ole mies noita mitenkään kommentoinut.
Muutan kohta poikien kanssa pois täältä jos ei kohta miehen päähän jrki löydä tietään.
Kommentit (32)
Olisiko tuo Veli/Veikka ollut sitten vaan toisen jatke?
Nyt on kuitenkin molemmat tyytyväisiä ja nimet on yhdessä valittu, molempien mieltymysten mukaan.
Mies valitsee toiselle nimen ja sinä toiselle. Suht yksinkertaista.
ja sitten se toinen olisi vaan sen Konstan Veikka. Minä näen asian näin, enkä halua tuollaisia nimiä.
Mies on nyt kuitenkin oikein tyytyväinen, haluamansa nimet tulevat kuitenkin pojille ja saahan tuo mies niitä käyttää vaikka koko ajan.
ap
Totti on kyllä vähän outo. Mites Konsta ja Veikka? :)
Konsta ja Veikka? nehän sopis vallan mainiosti ja molemmat olis tyytyväisiä! Molemmat tosi kivoja nimiä!!
löytänyt mieluisat nimet???
Ai että pitäisi vaihtaa omaa mielipidettä sellaiseksi kuin ap:lla tahdotaan?
Konsta ja Veikka olisi kivat nimet pojille. Saisi miehesikin jättää sormenjälkensä nimivalintaan! Meillä esikoinen sai valita seuraaville kahdelle lapselle yhden nimen, minä yhden ja mieheni yhden. Ja arvaas, minkä nimen esikoinen veljelleen valitsi: Veikka! Asioista voi sopia ihan ilman sen enempiä tappeluita ja krokotiilinkyyneleitä! Sinähän se tässä taidat jäärä olla, hyvä ap!
samaa tarkoittavat. Miehesi taitaa tosiaan olla aika yksinkertainen.
se on ihan oikea nimi, löytyy almanakastakin.
On aivan sama mitä sana puhekielessä tarkoittaa, nimi on nimi.
Laissa kielletään myös mm. antamasta sukunimeä etunimeksi, oma sukunimeni on yleinen miesten nimi ja myös sukunimenä aika yleinen.
Onhan Anne ja Anneli Mattilakin sisarukset
Samaa etunimeä ei saa antaa, mutta toisena nimenä saa olla samat nimet.
"Veikka" on muunnos "Velistä", hellittelymuoto tms.
Saman nimen eri muotoja ei saa antaa sisaruksille etunimeksi, esim. Susanna ja Sanna, Mari ja Maria...
En tiedä sitten miten tarkkaan tuota käytännössä valvotaan, mutta näin nimilaki sanoo
Tuli vähän myöhään ehdotukseni, mutta olisihan toiselle voinut antaa nimeksi Veli/Veikka eli isä olisi saanut päättää toisen pojan nimen ja sinä olisit sitten valinnut toiselle etunimen. Toisista nimistä olisitte varmaan voineet keskustella...