Kahvista ripuli?
tyhmä kysymys, mutta olenko ainoa jolle tulee kahvista ripuli? Itselläni käy niin että noin 15min sen jälkeen kun olen kahvin juomisen aloittanut on jo armoton ripulihätä. Välttelenkin siis kahvin juomista. Muita?
Kommentit (41)
Ei minulle aamukahvista ripulia tule mutta taatusti kuitenkin suoli toimii. Mutta sehän on vaan hyvä että saa joka aamu käytyä kunnolla kakalla ennenkuin lähtee mihinkään.
Sama vaiva. Tosi inhottavaa, kun kuitenkin pidän kahvista. :(
Ikävä vaiva, mutta näköjään ihan "normaalia" http://m.iltalehti.fi/terveys/2015061419859887_tr.shtml
Mulla menee maha sekaisin kaikista kahveista.. ripuli puskee läpi
Ei niinkään se kahvi, vaan aamun ensimmäiset henkoset savukkeesta...
Kahvi + jukurtti tai ruisleipä = taattu ripuli.
Puhdistatko keittimen säännöllisesti?
Kahvi kuivattaa. Sen takia pitäisi juoda lasi vettä kahvin jälkeen.
Tämä tapahtui jo ennen kikyaikaa, mutta työkaveri raahautui duuniin aina aamukahville, minkä jälkeen se totesi, että nyt alkaa tapahtua ja vietti seuraavan puolituntisen yksiössä. Kävi tupakalla ja ryhtyi päivän töihin...
Kahvi, rööki ja ruisleipä... Nyt hemmetti kaikki ulos vessasta ja äkkiä! :D
Jos tulisi ihan vesiripuli, lopettaisin kyllä kahvinjuomisen ! Mahan kuuluu toimia kahvikupillisesta, mutta liika on liikaa kiitos vain.
Vierailija kirjoitti:
Joistan halvoista marketin kahveista menee vatsa sekaisin. Kokeile jotain muuta lajia.
Tämä!
Löfbergs Lila aiheuttaa miulla ripulin, suomalaiset merkit ei niinkään.
Kura-mokka ja muut pauligin kahveet saa mahan ripuloimaan. Ihan virallisestikin voisivat vaihtaa Juhlamokan nimen kura.mokaksi.
Jos on ummetusta kannattaa juoda vaaleapaahtoista kahvia.
Tummapaahtoista kahvia me yleensä juomme. Ulkomaiset vieraamme kieltäytyvät kahvista, jos on vain vaaleata paahtoa tarjolla, koska se aiheuttaa ilmavaivoja ja pahoinvointia.
Tämä vaalea paahto on jostain syystä suomalainen juttu. Sisulla juomme, vaikka käy vatsalle. 😆
Hyvä juttu kun vatsa toimii aamukahvin ja kylmän vesilasin jälkeen.
Kahvi on diureetti joten se voi monella laittaa vatsan toimimaan.
Sama vaiva. Inhottavaa, kun kahvista kuitenkin pidän. :(