♥PERJANTAITA SYYSVÄKI-04♥
Kommentit (28)
Saan olla yksin (tai siis lapset ovat kyllä kotona, mutta nukkumassa). Vaikka taisin olla viime perjantainakin yksin, niin ei haittaa. Tämä on aika kivaa. Huomenna on taas liikunnan ja shoppalun vuoro. Jos sittenkin löytäisin häävaatteet.
Leanna: minäkin vastaan hoitotuesta :) Minä hain tytön infektiokierteen takia, päätös tuli kahdessa viikossa. En tiedä, vaikuttaako paikkakunta ja se miten selkeä tapaus on.
Aavis: täysjyväriisi on aika vaikeasti sulavaa ja erit., kun suoli ei ole tottunut. Anna puhdasta valkoista riisiä, ravintoaineita siinä on aika vähän, mutta energiaa ja vaihtelua siitäkin tulee. Eikös Motti juo erit.korviketta? Siitähän hänelle tulee kuitekin reilusti vit. ja kiv.aineita. Ja taidan kyllä vaatia palkaksi siiderin ;).
Nyt sohvan pohjalle.
PL
En millään malta olla kommentoimatta tätä pressateemaa;) Nämä sitten ovat minun mielipiteitäni, ei saa loukkaantua, ketään en yritä käännyttää:D
Niinistön työväenpresidentti teema ei taida valintana olla kovin onnistunut, sillä se tuntuu herättävän ihmisissä aivan päinvastaisen mielikuvan kuin mitä hän tarkoittaa. Teemalla ei tarkoiteta sitä että Niinistö kosiskelee enimmäkseen niitä ihmisiä, jotka Suomessa jostain syystä edelleen pelkästään ajatellaan kuuluvan työväkeen eli palkansaajat, joiden ajatellaan perinteisesti äänestävän vasemmisto puolueita. Niinistö tarkoittaa teemallaan työn merkityksen korostamista sekä sitä, kuinka työväkeen kuuluvat kaikki teimmepä työtä, opiskelemme, olemme lasten kanssa kotona. Itse en ole henkilökohtaisesti koskaan ymmärtänyt sitä, miksi Suomessakin edelleen kohtaa usein ajatuksen, että kaikkein koviten puurtaa palkansaaja ja yrittäjille, työnantajille jne. kaikki tulee ilmaiseksi tai ainakin se on jotenkin helpompaa.
Mitä tulee julkisuudessa esitettyihin luonnearviointeihin niin Simamin tavoin en jaksa uskoa, että tuolle tasolle edenneet ihmiset voivat välttämättä olla aivan sieltä " ihanimmasta ja ymmärtäväisimmästä" päästä, johtaja on aina johtaja ja se ei onnistu ilman tiettyjä piirteitä ihmisessä. Itseäni on kovasti ärsyttänyt vaalikampanjoinnin alussa Halosen kovin ylimieliset lausunnot eka kierroksen läpimenosta, sittemmin onkin joutunut niitä korjailemaan. Luulenpa että Halonen pikkaisen kompastui liikaan itsevarmuuteen, varsinkin siinä vaiheessa kun jätti osan vaalikiertueestakin toteuttamatta. Uskon, että suomalainen äänestäjä kaipaa uusia näkökohtia ja haluaa kuulla mielipiteitä myös kuuden vuoden jälkeenkin.
Tällä hetkellä Halosen arvosteleminen on tietenkin kaikkein helpointa, onhan hän ainoa joka on kyseistä virkaa hoitanut. Vähän samalla lailla, kun vallassa olevaa puoluettakin on helpompi arvostella kuin oppositio puoluetta. Julkisuudessa esitetyt lausunnot ( esim. luonteesta) ovat kuitenkin yksittäisten ihmisten eriäviä mielipiteitä, joihin luulisi jo tuolla tasolla tottuneen. Osansa ovat saaneet myös Vanhanen ja Niinistö, esimerkiksi SAK on aloittanut Niinistöä vastaan antikampanjan, jolloin on kyseessä hiukan muukin kuin jonkun henkilökohtainen mielipide.
Halosen tv-tenteissä esiintyminen on ollut kyllä koko ajan varsin surkeaa katsottavaa. Halonen on esim. todennut että viime viikon MTV3:n suuressa vaalitentissä hänen oli vaikea päästä vauhtiin, koska hänen kannattajiaan ei ollut paikalla tarpeeksi, vaan kannattajat oli mitoitettu tasan kaikkien kolmen suuren puolueen kesken ja pienemmillä puolueilla oli hiukan pienempi edustus.. Heräsi kyllä mielenkiintoinen kysymys siitä, että jos aikoo olla koko kansan presidentti ja todennäköisesti vaalien jälkeen Halosella on toinen puoli Suomea " voitettavana" puolelleen, niin eikö se asia pitäisi pystyä perustelemaan no matter what? Halosella on tietty eniten hävittävää, joten ehkä hän on vain liian varovainen, mutta tuolla tyylillä mitä eilen näkyi, ei kyllä ainakaan keskustan kannattajia haalita puolelleen. Lausunnot siitä, kuinka Suomen huono näkyvyys ulkopolitiikassa johtuu Vanhasesta, eivät varmaankaan imartele keskustan kannattajia.
Jos tästä vaalista haluaa tehdä sukupuoli kysymyksen, toivoisin kyllä että naisia edustaisi joku muu kuin Halonen. Tv esiintymisissä hermostuneen, toisten päälle puhuvan sekä vastuun sälyttämisen toisten harteille, ei edusta ihan parasta näkemystä naiseudesta. Itse olen myös hiukan ihmetellyt maaseudun naisten korostamista, ihan kuin naiseus maalla on kaupungin naiseutta alempiarvoista ja pitää ottaa paremmin huomioon.
Nato kysymys on varsin mielenkiintoinen. Itse olen ollut aluksi sillä kannalla, että ei kiitos, ollaan omassa pienessä lintukodossamme ja kun ollaan puolueettomia kaikkea vasten, voimme varmaan välttyä kaikelta pahalta. Valitettavasti näin ei kuitenkaan ole, jos historia toistaa itseään. Suomi on Euroopan rajavaltio ja valitettavasti toinen naapurimaa ei kuulu kovin luottamusta herättäviin maihin. Suomen puolustusvarat ja kalusto ei ole sellaista, että Suomi nykypäivän sodassa selviää, esim. verrattuna Ruotsiin, painimme ihan eri sarjassa. Kun sota syttyy, ei ole aikaa enää panostaa kalustoon ja viimeistään silloin aletaan kysellä kenen joukoissa seisot. Niin on aina tehty.
Tällaisia ajatuksia vaan nopeasti heitettynä, mielipide kysymyksiähän tämä politiikka on. Ja ihan hyviä vaihtoehtoja kumpainenkin, saadaan Suomessa olla tyytyväisiä ettei joku hullu ole ottamassa valtaa johonkin tyrännimaiseen tyyliin!
Kiitos Pile ja Ayap!
Aavis ja Motti
PS. Niin, varmaan jo kävi selväksi, että äänestän Niinistöä, tein niin jo ekalla kierroksella.
nimittäin työnteosta, heräämisistä ja pakkasesta. Hengissä kuiteskin ollaan ja toivoeissa että huomenissa ois pirtsakampi ja pääsisi jyvälle missä menette :) Järkkyä toi pakkanen, nyt " enää" n.-35....
T.Tuttis
pirjoleena:
Leanna: minäkin vastaan hoitotuesta :) Minä hain tytön infektiokierteen takia, päätös tuli kahdessa viikossa. En tiedä, vaikuttaako paikkakunta ja se miten selkeä tapaus on.
Kiitos!
meillä hyvinkin selkeä tapaus jaTurussa!Missä päin teidän hakemus käsitelty??
viimeksi tosiaan kesti sen 6kk.erityiskorvattavuus merkintä tuli muutamassa viikossa kela korttiin nyt ei ole edes sitä kuulunut!!!Mulla on varmaan hormoonit ihan sekaisin.itkeä tirautin taas katsellessani ilman johtolankaa...
Vaikkei meillä ole yritys vielä päällä kuvittelen ja tunnen miljoona raskausoiretta aina ennen menkkoja.Niin mennyt jo 3 kiertoa.PÖH mä sanon!Mä en tänään osaa puhua kuin omasta navasta,ehkäpä on aikani lopettaa.
Yötä sisters,L+5
Hyviä pointteja. Paljon samoja mitä itsekin olen pohtinut. Siis vaaleihin liittyen.
Tämä täytyi vain todeta, ei muuta järkevää.
Alli
Pilette, Wow, mikä vauhti!
Minä sain tänään päätöksen ja hakemuksen laitoin heinäkuun alussa! Eli se puoli vuotta meni ja vähän rapiat. Tuet tulee takautuvasti 10/04 lähtien, eli lääkärin lausunnon mukaisesti. Meillä ihan perustuki, ei korotettuna.
Ei ole yhtään perjantaifiilis ja taidankin mennä nukkumaan. Jospa jaksais huomenna paremmin keskittyä shoppailuun:) Lapset on heränneet jo monena aamuna heti 6.30 jälkeen. Krooh pyyh!
T: Ynis
Täällä tänä aamuna -32, jäälyhtyprojektista tulikin jäämöltti/haljenneet ämpärit projekti. :-D Mies päivällä tuumi että josko hän vessat pesisi tänään. Tuumin vain että pestään huomenna kello on jo niin paljon.. Ihmetteli, muttei hoksannut että eipä ole ämpäriä minne pesuvettä laittaisi. Halkaisin nimittäin 4kpl ämpäreitä. Ainokainen ehjä oli jo sitten uudelleen jäätymässä pihalla. No harvoin sitä saa lyhtyjä tehdä yli 30 asteen pakkasessa. Nyt täytyy olla tarkkana jäätymisajan kanssa.
Soitin perhekerhon piinapuolituntisesta palautetta kirkkoherralle. Hän kuulosti aidosti hämmästyneelle kuullessaan hartaushetkien pitkästä kestosta. Lupasi antaa hellävaroen palautetta kerhon vetäjälle. :-)
Leanna, yöt on nukkumista varten, ei terapeuttivastaanottoa varten. Sikeää yöunta ensiyöksi ja sitä sikeää unta nimenomaan koko katraalle!
Nealle onnittelut kävelyyn rohkaistumisesta. Huima tuo sanavarasto!
Pilette, loistavaa että löysit hyvän siivoajan.
Ynis, Onnea Kelanpotista! Toivottavasti minäkin saan sieltä, mitä minulle kuuluu..
Aavis, mutta eikös teilläkin ole takka? Vai onko se käytössä? Kun kylmyyttä valittelit.. Lupaan pitää silmät auki imuriasiassa. Huomenna oli tarkoitus käväistä Tuurissa, mutta jos nämä paukkupakkaset jatkuu niin pysytään kotona. Täällä ei ollut päivällä kuin -26 mutta sekin on liikaa. Toisaalta näillä ilmoilla voisi ostaa ruokapuolelta pakasteita, eikä tarvitsisi niitä niin pakata, ei olisi pelkoa sulamisesta.
Masussa tuntuu olevan potkunyrkkeilyharjoitukset. Josko masukkikin rauhoittuisi nukkumaan jos nyt kömpisin sänkyyn..
Lila75
kuinka kauan teillä kesti saada kelan päätös hoitotuesta????
Meillä tällä pikkasella haettu myös hoitotuki,Infektioastma,atopia ja yleisesti infektio kierre.Kuukausi sitten haettu.
Nelkulle myös haettiin suht samasta syystä,myös takautuvasti ja aikamoinen potti saatiin kun 6kk meni hakemuksen käsittelystä ja sitä ennen 8kk joista lääkäri oli kirjoittanut todistuksen takautuvasti.
Mitään uutta ei taivaan alla.Pikkuveljestä ei kuulunut halaistua sanaa.Tais loukkaantua mutta eipä sitten voi mitään.Laitoin tänään vielä s-postia jossa tarjosin olkapäätä päiväaikaan,mutta ei mitään kaikua!
Moni oli tänään lähössä jumppaan tai potkimaan ja nyrkkeilemään.Ihanaa päästä purkamaan!!!Mulla ei voimia juuri nyt mutta kyllä sinne paceen taas menen kun saan niskasta kii!!!
Nyt ilman johtolankaa.
L+5