Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥PERJANTAITA SYYSVÄKI-04♥

20.01.2006 |

Niin, onhan tänään perjantai? ;-)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, et saan aamulla kuitenkin nukkua. Nea itki puol 8 aikaan ja mun unet hävisi, vaikka tytsy jatkoi unia. No, sainpahan rauhassa syödä aamupalan! Näin viime yönä jotain unta Motista ja leluista, vaan enpä muista tarkemmin. Illalla mies nukutti Nean ja aloin ihmetellä, et kestääpä nukutus. No mies oli nukahtana myös, mikä on ihan ennen kuulumatonta, kun yleensä tulee 1 aikaan yöllä nukkumaan.

No niin, pääni on siis jumissa, äitikuun lapsonenhan se poti mahatautia! Anteeksi sekoileminen! Pakkasta 19,3, uskaltaisikohan vielä laittaa partsille nukkumaan, jos oikein lämpimästi toppaisi? Viime vuonna kovilla pakkasilla tein niin, että nukutin partsille, mut kärräsin sit sisälle nukkumaan, vähensin vaatetta ja avasin ikkunan. Harso oli edessä, niin Nea luuli nukkuvansa ulkona.

Jotain piti kysyä, mut unohdin..höh! No, nyt meen surffailemaan ruokaohjeita, pitäs löytää hyvä ohje uunilohelle. Saa kertoa, jos jollain maistuva ohje!

Mukavaa pakkaspäivää kaikille! :-)

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin lykkäs viestin klo 00.30 johon heräsin.Se oli mun pikkuveli jolla tullut ero(ainakin väliaikainen)kihlattunsa kanssa ja minulle laitteli viestiä,itkuista,että haluaa keskustella.

Ja netin kautta niin että mun olis keskellä yötä pitänyt jokin ohjelma asentaa(minä tietokonetumpelo)

No kauniisti sanoin viestissä että jos haluaa vielä huomenna puhua niin puhutaan ja lähetin halauksia.

Sain sitten tulenkatkuisen,syyllistävän kiitoksen,että en vain viitsi ja että onhan mulla netti,kuka tahansa osaa asentaa.

Voi jee!Meillä pienin välillä heräilee,tai sitten jollakulla isommista vessahätä yöllä tai painajaisia. Joka yö on jotain trafiikkia.En tiedä koska olen nukkunut ehjää yötä.Aamulla pitää lapset repiä klo 7 sängystä ja pakata kunnon tamineisiin kouluun ja eskariin.Antaa aamupalat ja vahtia terminaattoria.

Ja sitten mun olisi pitänyt jaksaa kuunnella(tod näköisesti ottaneen)veljeni itkua yöllä.Kun en kuitenkaan asialle voi mitään tehdä.Ainakaan yöllä auttaa.Ja ei olisi musta lapsillekkaan iloksi jos aamulla olen ihan ruumis!

Laiton aamulla viestiä että on helppo syyllistää toista ja toivotin että onnistuisivat sopimaan asiat.Että yleensä vaatii peiliin katsomista ja vaatii myönnytyksiä,kummaltakin.

Ihanaa kun lapseton veli muutenkin on niin auliisti antamassa ohjeitaan miten lapsia kasvatetaan ja mitä niille saa syöttää.Ei antibiootteja sillä luontohan hoitaa kaiken.

Se on niin raivostuttava välillä!!!!

Ja silti aina huomaan olevani auttamassa häntä!

Mutta keskellä yötä en ala ruotimaan hänen suhdeongelmiaan.En lapsiperheellisenä.En!

Olenko kylmä?????

Omaa napaa paljon.

Palaan astialle ja otan huomioon muutkin jahka tästä rauhoitun..

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarissa jo yli -30 astetta. Ja säätiedotus lupaa kylmän vaan jatkuvan. Voe voe! T:n pitäis jo päästä ulos purkamaan energiaa...

Uhmajuttuja; meillä T:ltä on alusta asti löytynyt omaa tahtoa vaikka muille jakaa, esikoinen oli paljon rauhallisempi vauvana(kin). Ei-sana ei ole tehonnut koskaan, poikaa vaan naurattaa ja alkaa itsekin hokea että eieieiei ja nauraa. Ilmeisesti luulee, että on olemassa joku ei-leikki?! Taitaa meiän pojalla olla uhma joka jatkuu sinne murrosikään saakka. No toiv. ei.

Toinen jutska, jota piti kommentoida, oli tuo kiipeily-asia. Meillä asuu senkin asian suhteen oikea marakatti. Mitä ylemmäs pääsee, sen parempi. Th onkin todennut pojalla olevan erinomaiset motoriset taidot, paljon kuulemma ikäkauttaan edellä. Hyvä juttu, mutta aiheuttanut minulle vanhalle lisää harmaita hiuksia, koska kiipeää hyllyjen päälle, sohville, pöydille, lipaston päälle ja niin edelleen ja niin edelleen. Mutta aikasta ketterästi osaa kyllä jo alaskin päin tulla. Mitä nyt on kaatanut hyllyn päälle ja tullut pää edellä lattiaan lukemattomia kertoja.

Onnea Nealle useista askelista ja täytyy kadehtia tuota laajaa sanavarastoa. Meillä kun nuo sanat tuppaa jäädä tuonne jalan alle.

Onskalle paranemista. Kurjaa, että syyslapset sairastaa!

Leannalle; meillä kanssa veli joskus yöaikaan yrittää soitella ja laitella viestejä. Lapseton single kun on. Pikkaisen eri rytmit kuin lapsiperheessä. Siksipä nykyään laitan puhelimen yöaikaan äänettömälle, kun on muutaman kerran käynyt niin, että sitten koko lössi ollaan valvottu tuntitolkulla keskellä yötä. Et todellakaan ole kylmä tai huono immeinen, jos et jaksa yöaikaan ruveta terapia-istuntoon veljesi kanssa. Päiväsaikaan kait ne tuollaiset hoidellaan. Olenkin monta kertaa miettinyt, että mistä sinä suurperheen äitinä ammennat kaiken tuon energian?

Jotain oli muutakin vielä, mutta nyt taitaa tuo Neiti tuolla ääneskellä. Mahtaneeko olla nälkä? Kenties, meillä oli ihana yö; syötöt klo 21.30, 1.30 ja 6.30. Jatkuis vaan samanlaisena... Eikä tarvinnut viime yönä muuten valvoa. Olo on pirteä, mutta katsotaanpas sitten iltapäivällä, ei varmaan ole enää. Jossain vaiheessa kostautuu.

Ja jaksamista algeerioiden kanssa. Meillä ollaan ainakin toistaiseksi vältytty kaikilta allergioilta. On se niin helppoa kun ei tarvitse varoa mitään ruoka-aineita. Nostankin hattua kaikille mammoille, joita allergiat jotenkin koskettaa! Ansaitsette kunniamaininnan sitkeydestä ja pitkäpinnaisuudesta!

Tulen illalla vielä lukemaan pivän kuulumiset. Ihanan pitkä pino oli eiliselle. Pakkasella lienee osuutta asiaan, vaikka ollaanhan me aktiiveja muutenkin!

Heimoitsau!

Mimmu :)

Vierailija
4/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei meinaa yksi adjektiivi riittää. Kova toivottelemaan.

Tänään syntsäkutsuille ihmisten ilmoille ja illalla kylpemään Yrjönkadun kakkoskerrokseen. Ehanaa.

Leannalle jaksamista veljen kanssa. Kuullostaa siltä, kuin veljesi haluaisi siirtää pahan olonsa sinun harteillesi. Minusta toimit aivan oikein, kuitenkin tarjosit apuasi. Ei koska tahansa tarvitse olla käytettävissä, jos ei hengenhätä ole.

Enkelille ohje viinitarhurin loheen, meidän herkkua. Lohi suolataan ja pippuroidaan mustapippurilla. Uunivuokaan kera viinirypäleiden (kivet pois) ja purjoviipaleiden. Päälle lorautetaan valkoviiniä ja muuta nestettä niin että viiniä on vähemmän. Muu neste voi olla kasvis- tai kalalientä. Usein laitan omenamehua ja vettä. Uuniin ja pois, kun on valmista.

Kukkuu

Jos ei joku jo ehtinyt

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=6203835&p=1&tmo…

Vierailija
5/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuttu täälläkään!!Mikä lie valvotti neitiä..Vaille 7 vaihoin vaipankin jos se vaivaa,siitähän neiti ilostu ja alko laulelemaan...Vellit annoin ja minäkin nukahin niin että kuulin vielä ku mies läks 5vaille8-no poika tuliki höpöttämää jotain 15yli8 ja siihen heräs typyki!!Yleensä poika nousee leikkimää ja olin ajatellu et kerta ei mene tarhaa ni minä voisin nukkua....

Pyykkiä on nii et kori tursuaa yli ja siivouspäivää vietetään...jos poika aikoo pelata tietsikkaa(typyn unien aikaa et mä saan rauhaa) ni se vahtii typyä et saan siivota..Onko reiluu? ;-)

LEanna:Juu ei yöllä tarvii olla valmiudessa jos ei hengenhätä ole!

miehen vanhemmilla ei ole kännykät yöllä edes päällä,et jos oikeesti ois hätä ne ei edes näkis et on yritetty soittaa!Ja ne laittaa ne päälle sit joskus...ei heti aamulla.Enpä niille ilmottelekkaa esim.lasten sairatuessa ku oon ymmärtäny et ei juuri kiinnosta...

Siivoomaan!!

jatu

Vierailija
6/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää sen kun kylmenee. Mutta ei täällä silti pohjoisen tai Itä-Suomen lukemissa olla. -28. Mutta ei auttanu kuin lähteä viemään esikoinen ja naapuri 5-v kerhoon. Autolla kylläkin. Mies lateli aamulla roppakaupalla ohjeita, kun tuolla autolla ei oo ennen näin kylmässä tarvinnu ajella. Herättiin vasta 8 pintaan, että kyllä sai olla ihan täpinässä, kun kerho alkoi 9.30. Matkaa ei kyllä oo kuin muutamaa kilometri, mutta istuimet oli pois paikoiltaan ja muutenki piti olla niin varovainen. Ei me pahasti myöhästytty, kun ainakin paria lasta tuli vielä meidän jälkeen. Nyt pienemmät kattelee Teletappeja. Pekkakin ekaa kertaa ihan innoissaan seuraa. Yleensä ei jaksa katella mitään. Mutta taitaa nuha painaa sen verran.

Mulla oli yöllä kurkku ihan tajuttoman kipeä, mutta ei enää aamulla. Niistää kyllä sai moneen kertaan. Pitkä päivä tulee taas. Miehellä ois muuten lyhyempi päivä, mutta lähtee koiran lonkkia kuvauttamaan. Koira ois jo ollu ehdolla isäksi pentueelle, mutta lonkat pitää olla kuvattuna, kun tällä rodulla tahtoo olla vikoja. Kaikkea sitä.

Leanna. Ei tosiaan tarvi tuommoisia yöllä hyväksyä. Mutta helposti sellaiseen ajautuu. Mun sisko jätti miehensä, niin mulla oli muutaman kuukauden täällä kolme miestä (oma, miehen veli ja siskon ex-mies) maailmaa parantamassa kaikki viikonloput ja loma-ajat ja mä ootin kakkosta viimeisilläni.Kyllä monesti jälkeenpäin oon miettiny, että oli sekin kevät.

Paranemisia sairaille ja tsemppiä amysahille ja muille, joilla tänään on tärkeä päivä. Toivottavasti saatte hyviä uutisia tai ainkin asia selvenee!

Pressa-asiaa vielä sen verran, että vaalikoneitakin kokeilin. Mtv3 koneeseen vastailin pikaisesti ja selkeäksi ykköseksi nousi Niinistö. Ylen koneeseen vastailin rauhallisemmin ja Halonen voitti niukasti. Erot tuntui olevan lähinnä Nato-kysymyksessä. Siitä en tahdo itsekään tietää, mitä mieltä pitäisi olla. Lisäks Niinistö on pitämässä valtionkirkon ja Halosen mielestä ne vois erottaa. Halonen on myös " vapaamielisempi" siinä, kenelle hedelmöityshoidot kuuluu. Noin ainakin itse asian ymmärsin. Mutta siis olennaisia eroaja ei ollu suhteessa siihen, mitä ite aattelin (siis että jompi kumpi ois ollu parempi). Haloselta oli myös Kotimaa-lehdessä poiminta iltapäivälehden jouluplussasta:" Olenkin todennut puolileikilläni, että ei sinne joulukirkkoon kannata mennä, siellähän puhutaan 2000v vanhaa asiaa" No, asiayhteys ei mitenkään selvinny, mutta vähän jäi ihmestyttämään. Oon myös miettiny Halosen alkuajan hässäkkää Arajärven kanssa. Toisaalta aikooko Niinistö pysyä sinkkuna/leskenä? Entä jos vailttais pressaks ja sitte rupeais seurustelemaan? ÄH! Eli kantani ei ole vieläkään selvä, mutta kirjoittelen, että saisin ajatuksistani tolkkua.

Aurinko paistaa. Tuokoon se valoa kaikkien syysläisten päivään!

T@hti

Vierailija
7/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni Halosella on läheiset välit ortodoksiseen kirkkoon, joskus juoruttiin, että liittyi siihen presidentillisinä alkuaikoinaan. Tiedä hänestä ja siitä vaikuttaako sekään presidentin kykyihin. Minä mietiskelin eilen illalla, että mitähän Tanjan ja Salen suhteelle tapahtuisi jos Niinistöstä tulisi pressa? Tärkeitä pohdintoja....

K

Vierailija
8/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen vaan jatkuu, joo. Kukahan täällä jo sanoi sen, että ulos pitäisi jo pian päästä energiaa purkamaan. Sama juttu täällä. Tyttö tuntuu myös kaipaavan ulkoilmaa kun ollaan aina totuttu ulkoilemaan paljon. Ja sama juttu itsellä, on tosi tympeä olo.

Tyttö keksii kaikkea " kivaa" tekemistä täällä sisällä ollessaan. Aamusella sain sen kiinni kun oli pursottamassa mun käsivoidetta makuuhuoneen lattialla. Oli saanut käsivoideputkilon käsiinsä yöpöydältä. Voi huoh. Voitte vaan arvata kuinka ihanaa on rasvaista voidetta pyyhkiä pois. Ja kun tyttö - tietenkin - säestää kiukkuhuudolla: äiti oli taas tyhmä kun kivan leikin kävi keskeyttämässä.

Kaveri tulee pian kylään, täytyy pikkuhiljaa tästä lähteä tekemään ruokaa valmiiksi. Siitä tuli mieleeni Enkeli, mä olen tehnyt niin helppoa uunilohta että maustan lohifileen/filepalat runsaalla mustapippuri/sitruunapippuri-seoksella sekä hiukan timjamia. Sitten kevyttä ruokakeraa päälle ja uuniin. Ihan hyvää ja maistuvaa. Tytön osuuden en mausta niin kovin (ja kun käytän sitä 5% ruokakermaa, niin annan tytölle samaa). Hyvää ja nopeaa ruokaa koko perheelle. Tyttökin tykkää meillä.

Tuo Kukkuun resepti vaikutti kyllä tosi hyvältä, täytyy sitä kokeilla itsekin seuraavaksi kun kalaa laittaa. Kiitos vinkistä :)

Tervetuloa vaan kulmille, Kukkuu. Toivottavasti on mukavat synttärijuhlat.

Leanna, ketään ei tarvitse terapoida keskellä yötä. Et todellakaan ole kylmä vaikka tällaisen rajan asetat :) Sinulla on oikeus ja velvollisuus omaan lepoon kaiken perhe-härdellipäivän päätteeksi.

Mukavaa talvipäivää sisätiloihin!

Alli

Vierailija
9/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää on. No aika paljon sais lämmetä, että me ulos mentäiskään. Kyllä varmasti Onni onkin sitten innoissaan, kun pääsee pihalle. Menkin ulkoillaan paljon päivittäin, joten on varmaan ihmeissään kun ollaan sisällä. Eilen sai paljon virtaa jo siitä, kun käytiin päivystyksessä. Oli ihan innoissaan pakkasessa sen muutaman sekunnin kun autoon mentiin.

Yö oli hyvä. Siis nukuttiin olkkarissa miehen kanssa ja Onnikin nukkui koko yön. Pelkäsin pahempaa kun korvat on pipit. Välillä tuntuu hullulle itse nukkua olkkarissa ja sairas lapsi yksin makkarissa mutta ajattelen sen omalla kohdallani niin, että jos saan tarpeeksi unta, olen parempi viihdyttäjä sitten päivällä. Seiskaan asti sai nukkua tänään.

Nealle onnea lisäaskelista!!! Harvinaisen hitaasti lämpenevä on tuo Onni tuota kävelyä kohtaan. Hitaasti hyvä tulee kai, kun vieläkin kävelee vain kun pyydän sitä.

Taitaa tuo ab kuuri auttaa nuhaankin. Tänään ei ole räkä valunut enää niin kovasti. Jospa tästä vielä selvitään.

Kävin eilen ostaan vesivärit ja värkit. Joo, ajatuksena olis maalailla Onnin kanssa. Saa nähdä mitä siitä tulee. En ikinä olis voinut kuvitella itseäni lapsen kanssa moiseen touhuun. En ole askartelija tyyppiä, valitettavasti. Mutta päätin vähän rikkoa rajojani;)

T-P

Vierailija
10/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jonkun rakko on ihan vauhkona näitten pakkaskelien takia. :( Viime yönä, kun Nöösä nukkui suht hyvin, niin minä juoksin vessassa. Eilen kaverilta kotiin tullessa oli rakko 15 min. automatkan jäljiltä halkeamispisteessä. Ja tänään jatkuu tahti 30 minuutin välein vessaan. Nyt odotan kipujen totaalista iskemistä. Merkit ovat jo ilmassa. Välillä ärsyttää suuresti tämä rakkosairaus.

Pöh, kun pitäisi etsiä uusi vaippa merkki. Epäilen syvästi, että Libero tuottaa ihottumaa ja näppyjä ja punaisuutta Nöösälle peppuun. Pakkaukset on ainakin vaihtunut, olisivatko samalla jotenkin muuttaneet vaippojakin vai mikä. Kalalatistus muuten antoi merkit siitä, että kerran viikossa sopii Nöösälle. Myös purjosipuli tuntuu sopivan. Kipii! Saamme vaihtelua ruokaan.

Helli: Lihapullaohjeeni on juuri tuo perunasosepohjainen. Meillä tosin bataattisosepohjainen, kun Nöösä on perunalle allerginen. Meillä ei siis purkkiruokia voida syödä ollenkaan, kun kaikissa on perunaa tai porkkanaa tms. Nuo minun ohjeet on kaikki siitä kirjasta. Voin nuota kirjoittaa kyllä tänne pinoonkin, jos joku ei kirjaa itselleen saa.

Enkeli: Onnea Nealle kävelytaidosta! Katsotaan sopiva päivä lähempänä ensi kuun alkua.

Keilin: Siitä automerkistä ;). Minä valitsin auton, joka menee koko elämän ajan, että on tilaa sitten rauhassa lihoa. Äitinikin lihoi vasta 50 täyttäessään. *mussuttaa samalla herkkuja* ;D Jaksua!

Nyt ei pää pelitä. Lämpöä ja jaksua kaikille!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
11/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja kävi tänään ekaa kertaa ja olen enemmänkuin tyytyväinen. Jos on ihan pakko valittaa, niin muutaman sitkeän tahran lattiasta olis voinut rapsuttaa pois. Mutta tosi hyvää jälkeä. Meidän kaikki kodinkoneetkin kiiltää. Toivotaan, että jälki on jatkossakin yhtä hyvää, ettei vaan tää eka kerta. Kyllä tästä voi vähän maksaakkin, vaikka ei tää nyt kovin kallista ole, verohelpotuksen jälkeen jää maksettavaksi n. 20 ¿/kerta.

Voi ei nyt alkoi poraus :( Toivotaan ettei lapset kuitenkaan herää.

Voi Mimmuli, kuulostaa tuo sinun sairautesi ikävältä.

Mä nukun myös huonosti. Olen tosin aina ollut kova heräämään öisin, mutta vasta nyt olen tajunnut, että nukun todella huonosti. Asialle pitäsi tehdä jotain. Pitäs vissiin käydä juttelemassa jonkun asiantuntijan kanssa.

Helli: toiset saa oireita hyvinkin pienistä määristä allergisoivaa ainetta. Merkinnät jauho- ja hiutalepaketeissa ovat usein varmuuden vuoksi, ettei valmistaja joudu vastuuseen. Yleensä jauhot on puhaita, mutta koskaan ei voi tietää. Myllyn Paras riisihiutale pitäisi olla puhdasta, ainakaan siinä ei lue mitään. Olisin aluksi hyvin tarkka tuotteen puhtaudesta ja sitten jossain vaiheesa voi kokeilla, josko ko. tuote sopii. Sopivuus kun on kovin yksilöllistä.

Taidan käydä makaamaan vähäksi aikaa ja nauttia tästä siisteydesä, kun kohta se on mennyttä.

Pilette

Vierailija
12/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritän sormiani vetreyttää, kylmä. Tässä torpassa vetää ja on ihan toosii kylmä, Motillekin saa pukea paljon päälle, nytkin nukkuu tuolla ison peittokasan alla, liikkis!

Niin, meillä on ihan sama juttu kuin Mimmun T:llä, sanoja on tosi vähän. Kiitti, isin nimi, äittä, heihei ja siitä lontoolaisversio byebye. Notta meikäläisen näkökulmasta taas Nekun sanavarosta tuntuu aivan mahtavan ihmeelliseltä:) Niin erilaisia nämä kehityskulut ovat. Onnea vain Nealle kävelystä!

Täällä ollaan siivottu, yksi imurihullu asuu täälläkin, joten jos Lila löydät jostain hyvän lastenimurin, vinkkaa ihmeessä. Mies vei aamulla kaikki mikä irti lähti pakkaseen, saavat olla nyt kunnolla pihalla, ihanaa. Vaikka taitaisi muutama tunti tässä pakkasessa(28) jo tappaa pölypunkit.

Pile, saanko kysyä neuvoa, jos lupaan kahvit tarjota joskus kun nähdään?:) Motille pitäisi uudestaan latistaa riisi, riiskakku kyllä sopii, mutta joulukuun alussa on muutoin saanut riisiä(täysjyvä) ja se tuli ihan sulamattomana läpi. Lääkäri käski kokeilla uudestaan,mutta en ole oikein tuo täysijyvä vaihtoehdon kannalla.

Ja korvavammaisten äiteet, mistä se tietää milloin putkitettu korva oikeasti vuotaa, siis niin että sopii epäillä tulehdusta? Erottaako sen heti selvästi vaikusta? En tajunnut tuota kysyä lääkäriltä, nyt kummankin korvan käytävän alussa jotain, lähinnä vaikun näköistä, mutta mistä se tietää? Tuleeko mätä ulos ihan valumalla?

Hmm, niin tuo politiikka, siitä mulla riittäisi juttua, mutta taidan vielä passata. Nim. äidinmaidossa jo osansa aiheesta saanut ja varsin fanaattisen suhtautumisen omaavana;D;D

Kipii, tänään menen potkimaan ja nyrkkeilemään!

Aavis ja Motti

Vierailija
13/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin minun puuttumiseni pinosta joku menetys olisi... :)

Sain hämmentäviä uutisia, työhön liittyviä, ja olen aivan pyörällä päästäni. Kai se on niin, että muutokset tuntuu ensin pelottavilta, kunnes huomaa että kaik on hyvin.

Mimmuli, voi surkeus sitä sinun vaivaasi!

Piude, kiva että siivooja hoiti hommansa kunnolla!

Missä Ankkis, Ynis, Lempi? Entä missä aia? Sittis?

Vierailija
14/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkkärä sai jonkin aikaa täysjyväriisiä, lähinnä jauhosta keitettyä " puuroa" . Sitten annoin ehjänä keitettyä kokojyväriisä ja se tuli läpi täsmälleen saman näköisenä kuin oli mennyt sisäänkin. Siihen loppui täysjyväriisi, Väkkärä saa valkoista. Välillä ihan tavallista valkoista riisiä vähän, mutta yleensä Myllyn Paras-hiutaleista. 1,2 kg:n pussissa ei lue " saattaa sisältää...pölyjä" , puolen kilon pahvirasiassa lukee. Eli se pussi lienee turvallinen. Ja joskus RisDiet -riisihiutaleita, ne on kypsentämättä valmiita.

Vierailija
15/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei tuntunut yhtään kylmältä. Niinpä, sellaista se on kun tottuu.

Kävin Isossa Ompussa shoppailemassa aamulla, verkkarit nuoremmalle pojalle ja koulufarkkuja isommalle pojalle. Esikoisella kun on tainnut joulu jämähtää vyötärölle niin kuin äidillään, eikä vanhat housut mahdu päälle :-/ Jätin sähkömiehen yksikseen tänne kotiin tekemään töitä, ja kun tulin kotiin niin sähkömies oli lähtenyt, mutta meillä ei ole vieläkään uutta uunia asennettuna. Ja vanha liesi on jo irti. Hmmm, nyt tuli tenkkapoo, mitähän me syödään viikonloppuna?

Leanna, et ole kohtuuton. Minusta sinä hoidit asian hienosti.

Mimmuli, jaksamista sairautesi kanssa. Jaksua myös raksalle!

Politiikkaa. Luulen, että äänestän toisella kierroksella Saulia. Tai Tarjaa. Todennäköisemmin ehkä Saulia. Mutta oikeastaan on aika se ja sama kumpi heistä voittaa. Minullakin on kyllä käynyt mielessä tuo että mitä tapahtuu Saulin ja Tanjan suhteelle, jos...

Lillin sanavarastoa: Mamma, Kukkuu!, Papa (napa), Tättä (=tack tack), o-ou. Lisäksi Lilli osaa nyökätä ja pudistaa päätään =kyllä ja ei.

Lilli ei anna minun kirjoittaa! TUlee koko ajan painelemaan nappuloita. Täytyy muutenkin lopettaa ja mennä kuorimaan pojalle omenaa.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
16/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omavoimaista kylläkin :-/ Olen pessy 3koneellista pyykkiä,osa jo kaapissa viikattuna.Innostuin raahaamaa matot pakksee,eka imuroin ja nyt ne on ulkona..pesin lattiatki.Tuli kyl mielee et ois pitäny ehkä sillee et mieski on kotona,mut nyt ainakaa kahtee viikonloppuu ehi siivoilla ni sit voi jo tulla vettä..

Voi mimmuli ku kurja tuo tauti :-( Halaus ja jaksua!!

Poika pelas varmaa tunnin täs koneel,tais kyllä yliki ja nyt vinkuu et ei ole tekemistä et hän kattos videoo..mut juu,ei!!

Illalla jumppaa pitää taivaltaa..hui tuota ilmaa!!Toivottavast on hyvä tunti.Pelottaa jos siel onki vaa jotain teinityttöjä jotka kattoo et mitä tuo täti tääl tekee,eihän se eds osaa mitää!Se on nyt se afro tunti...No kai sitä kerran selvii ja vaihtaa takas entisii jos ei ole kivaa.

Kiipeilystä on ollu puhetta...juu kyllä kiipee.Tänää typy löyty omasta pinnasängystä,vaik hetki sitte oli mun vieressä..En oikein tykkää!!

jatu

Vierailija
17/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh! meinas mennä hermot kun V nukahti sisällä rattaisiin vasta 14.00 ja oli ihan tiltti jo 12.00,mutta aina vaan alkoi möyriä rattaissa. hoh,on ollut niin lauha talvi että poika on nukkunut koko talven ulkona päikyt.nyt muuten nukahti vasta kun laitoin villapuvun päälle ja makuupussiin rattaisiin. Että tuttua on samanlainen huijaus kuin teillä Nean kanssa vauvana vielä meidän paaperon kanssa.

JOtenkin huomasin heti kuinka helposti sitä itse alkaa ärsyyntyä jos päivä ei mene kuten normaalisti. siis kellehän ne rytmit on tärkeitä,taitaa meillä olla äidille tärkeempiä kuin lapselle.

Tosi huojentavaa lukea " esiuhmasta" kun sitä esiintyy tässäkin osoitteessa. Huonosti V tottelee kieltoja. taita kyllä ymmärtää kun jos nostan pois vaikkapa ruokapöydältä jonne kiivennyt,puistaa poju pontevasti itse päätä, totisena. aika hellyttävää....

Mahtavat sanavarastot Nealla,Vilho sanoo oikeastaan vaan " ättä" ja " sii" (isi) isiä harvemmin," äitii" sekä isille että äidille. ja puistaa päätä ja nyökyttää.

Motilla mahtavat akropaattiset kyvyt,hih oikein nauratti.

-20 mittarissa,uskaltaiskohan sitä hetkeksi pihalle iltapäivällä,jottei mökkihöperyys iskisi. mies tulee otiin vasta 18.maissa.

Eilen näin neuvolassa yhtä äitikaveria,jolla laskettuaika eilen. nyt aamulla tuli viesti että lapsi syntyi klo.20 eilen ,klo 17.30 oli ollut vielä ostoksilla. huhhuijaa,kyllä vauvakuume aina kohahtaa,kun saa noita teksitareita.

tiivii ja Vilho

Vierailija
18/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin afrotunnilla parin vuoden tauon jälkeen. oli kivaa, suorastaan ihanaa, vaikka ehkä koordinaatio ei ihan vielä pelaa kuten ennen (lievästi ilmaistuna)... tunnin jälkeen vielä rauhallien suihku ja hetki saunaa! Nyt ei kyllä työ enää huvita, niin että se siitä työpäivästä:D kaipaan hierontaa, hyvää ruokaa ja viiniä (" pirulle pikkusormi..." ) Niin että Jatu, kyllä sinäkin tahdissa pysyt, etkä sitten välitä vaikka olisi miten suulaita teinityttöjä muut:) tädit kunniaan!

kommentoitavaakin oli, mutta unohdin jo kaiken.

euforian tilassa. simam

Vierailija
19/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään niin vaan aina kirjotella koneella:) Lapset on vaativaisia tai sitten tekee tuhojaan. Yleensä jaksan keksiä keinoni pinoilla, mutta tänään on ollut tekemistä.

Saatiin myönteinen hoitotukipäätös ja Kela maksaa takautuvasti yli 1200 euroa! Kipii! Joskus hyvääkin postia kelasta!

Leanna, yhdyn muihin, että keskellä yötä ei tarvi ruveta terapeutiksi ja asennella vielä uusia juttuja koneelle sen takia! Ellei sitten ole ihan tosi hätä kysessä.

Meidän mittari muuten näyttää nyt vain 13 astetta pakkasta. Saa nähdä mitä viikonloppu tuo tullessaan. Messilän ennuste lupailee yli 20 pakkasta viikonlopuksi ja sitten yhtäkkiä maanantaina -8!

Ollaan jo luovuttu laskettelureissusta ja sen sijaan viedään silti lapset hoitoon ja lähdetään Ikeaan, Kodin ykköseen yms. kattelemaan koreja ja sellasta. Ehkä eteiseen uusi mattokin, kun entinen on auton takakontissa odottamassa toimenpiteitä (kun koiran oksennuksista jäi tahrat). Käskin miehen heivata matto ulos viime siivouskerralla ja löysin sen sitten takakontista kauppareissulla:)

Mullakin on muuten ollut siivouspäivä. Olen imuroinut ja pessyt lattiatkin alakerrasta. Anoppi lisäksi siivosi keittiötä ja pyyhki pölyjä. Kiva!

Tässä tärkeimmät ja omaa napaa tietty:)

T: Ynis

Vierailija
20/28 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava päivä takana :) Ystävä on jo kotimatkalla.

Siivotakin pitäisi täällä mutta en jaksa .. Ehkäpä huomenna. Petivaatteet kaikki roikkui eilen lähes koko päivän pakkasessa, niin ja vessan matot, joten eiköhän sieltä ainakin pölypunkit ole kadonneet.

Vaaleista vaan jotain. Mulle vaalikoneet ovat antaneet 1. vaihtoehdoksi Niinistön. En ole vielä aivan 100% päättänyt kumpaa äänestän mutta Sauli on hiukan edellä myös omassa mielessäni. Viime vaaliväittelyissä hän on mielestäni ollut parempi (puhun ehkä enemmän imagosta nyt). Hän on puhunut ja esiintynyt rauhallisesti. Ehkä hänessä ärsyttää välillä esiinpistävä ylimielisyys (tai sellainen vaikutelma) mutta toisaalta mua on alkanut ärsyttää Halosen " rakkikoiramaisuus" . Oliko se eilinen väittely vai toissapäiväinen jossa ei antanut toisen aina rauhassa puhua asiaansa loppuun. Mutta tiedä sitten ... Presidentti nyt kuitenkin on enemmän sellainen -kuten nyt jankataan -arvojohtaja ja enemmän kai hänen tehtävänsä ovat edustuksellisia. Joten toivoisi että presidentti sitten olisi sellainen joka otetaan todesta .. Molemmissa tyypeissä on kuitenkin mielestäni ainesta tähän tehtävään ja molemmat ovat kansainvälisillä areenoilla kunnostautuneet joten tiedä sitten ... Erot ovat suurimmat jossain Nato-kysymyksissä. Ja niistä minä en ainakaan osaa kauheasti sanoa mitään puoleen tai toiseen. Se on vaikeaa näin maallikolle joka ei ole asiaan perehtynyt. En haluaisi että asiasta päättettäisiin vain " musta tuntuu" -pohjalta.

Mutta miettikää: Jos Saulista tuleekin presidentti, miten vaikeaa hänen on kehitellä mitään ihmissuhdetta kehenkään rauhassa. Jos alkaa tapailla jotain (vanhaa tai uutta :) ), on lehdistö ja muu media takuulla kimpussa heti. Ehtiikö edes sellaista romanssia kehitelläkään, tuskin. Ja mitään satunnaisia tuttavuuksia (yhden tai muutaman illan juttuja) ei sovi solmia, se nyt ei mitenkään imagoon istu ja siitä vasta riemu mediassa repeääkin :) Jos siis tulisi julki. Eli, onko Saulilla tiedossa 6 vuoden selibaatti ...? Kova aika miehelle (ja naisellekin, juu). No, ei kai sentään ;) Sauli-parka. Huipulla voi olla yksinäistä.

Menen jynssäämään vessoja. Kaikille hyvää vointia toivotellen

Alli