Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKALAHJAT JA MAMMAT PERJANTAIHIN***

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNULLE voimia ja rutistuksia!!!!

Mutta omaa valitusta....meillä on sisälämpötila pikkasta vajaa 19!!!!! On muuten aika koleeta. Keittiön patteri ei lämpene ja soitin huoltoyhtiöön siitä.Sanoivat, että ei kuuluu kiireellisiin, joten KOLMEN päivän sisällä tulee apu. HÄ? Ai ei kiireellinen. Sanoin, että meillä on pieni vauva joka palelee. Ei tainnut auttaa. No, olen pukenut pojalle enemmän vaatetta päälle. Lattialla en uskalla pitääkään koko poikaa. Että kiva!

Meillä ei pikkumies nukkunut eilen juuri yhtään ja vetäisikin kunnon yöunet:13h kahdella syötöllä. Niin ja nukkui tällä kertaa meidän sängyssä lämpöisessä. Nyt sain tissille nukahtamaan edes vähäks aikaa. Loppuis jo nää kovat pakkaset.

Me voitais lähtee Nelliinan mukaan etelän aurinkoon :)

Tänään ois tarkoitus viedä petikamppeet ulos ja tehdä kaikenlaista, jos vaan pystyn. Eilen en oikein saanut mitään tehtyä, kun poju ei suostunut nukkumaan. Saas nähdä kuinka tänään käy.

Mutta, kylmyys turruttaa mun aivot, ei juttu luista enempää. Tulenpa myöhemmin takaisin kurkistelemaan :)

Jaksuja kaikille!

T: Hemulii_i ja pienimies

Vierailija
22/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kattelin tuota näin me lokalahjat kasvamme listaa ja huomasin, että olet ollut mun, vallun ja meritähtösen kanssa samaan aikaan laitoksella. Millä osastolla olit? Satuttiinko samalle osastolle? me meritähtösen kans oltiin 13:1 ja vallu 13:2:lla...

Mä taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäänpä vielä...ASUMISESTA: asutaan rivari kaksiossa ainakin toistaseks. Kaks vuotta pitäis asua, ennenkuin vaihdetaan isompaan. Jäljellä ei ole kyllä kuin vajaa puolivuotta. Saas nähdä sitten, millon isompi asunto ostetaan.

VAUVAKIRJASTA: meillä se on kans esillä ja täytän silloin tällöin.

Vitsi:huoltomies tuli. En voi uskoa todeksi!!!!

Pitää mennä!

Vierailija
24/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNULLE paljon voimahaleja, toivottavasti saatte asianne kuntoon!

Meillä on kokeiltu sitä kuumemittarikikkaa jo monesti, ei auta. Hierottu on jalkapohjiakin, mut ei. TOIVOTTAVASTI tänään typy kakkais. Ei hän kyl oo yhtään kipeen oloinen, iltaisin kitisee enemmän. Taitaa mua vaivata toi kakkaamattomuus enemmän kun tyttöä.

Tänään jatkuu siivoilut ja pyykkäämiset. Kauppareissukin tehtävä, yöks, ei huvittais lähtee ovesta ulos, mut toisaalta kiva päästä välil sisältäkin pois. On kova homma putsata auto lumesta ja jäästä. Ihanasti siellä kyllä aurinko paistaa!

LAIHDUTTAJAT: Sallitteko lainkaan itsellenne herkkuja? Mä annan itselleni luvan herkutella joskus, mutta tietysti kohtuudella. Nyt en kyl oo kahteen viikkoon syönyt muita herkkuja kuin 4 jaffakeksiä ja 5% jätskiä, ihan hyvin ku ennen vedin lähes joka päivä suklaatia... On tuo painokin tippunu muutaman kilon jo. Painoin pari viikoa sitten 83 ja risat, nyt ku kävin puntarilla (juu tiiän ettei oo viel maanantai) ni näytti 80,0! Pidän siis tämän luvun muistissa, katotaan mitä se näyttää reilu 2 viikon päästä, ku tuun matkoilta. Jaiks! Ennen raskautta painoin 75, mut alle 70 ois päästävä. Tavallisesta ruosta en tingi, täysimetän.

No niin se siitä, painun hommiin, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
25/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan suhattu ees takas tää viikko, mutta nyt lämmitellän rauhassa taloa, esikoinen katselee muumeja videolta ja Paavon laitoin just kaikki toppavermeet päällä viileään tuulikaappiin nukkumaan. Jos rutiinit säilyy, niin kolmen, neljän tunnin päikkärit on siellä taattu.

Aikaisempien päivien pinoja en juurikaan ole ehtinyt lukea, eilisen kävin kutakuinkin läpi, ja ainakin siis LOKAÄIDIN kanssa meillä samoja ongelmia, eli mitä tehdä riiviömäisen 2-vuotiaan esikoisen kanssa. Nyt meidänkin tyttö on alkanut näyttää hieman mustasukkaisuuden oireita, eli nähtävästi kun olo sisällä alkaa kypsyttää, niin sitten voi vähän huitaista pikkuveikkaa ja olla muutenkin kaikkea muuta kuin päivänsäde. Kauankohan tällainen uhma-mustasukkaisuus-tyytymättömyys-paha olo -kausi jatkuu? Tulee mieleen oma murrosikä, kun oli vaan niin paha olla, vaikka olisi halunnut halata äitiä, niin tuli silti vaan sanottua rumasti. Samantyyppisiä tunnekuohuja tuntuvat nämä uhmaikäiset nähtävästi kokemaan.

Mutta ennenkuin passitatte minut taaperopalstalle, niin takaisin vauva-asioihin :-) Tiistaina oli 3 kk neuvola, paino meni Paavolla +20-käyrällä eli 9,6kg ja pituutta 67,5cm. Iso mies, neuvolantäti kysyikin useampaan kertaan, että ihanko pelkällä rintamaidolla on kasvanut. Juu-u, meikäläiseltä taitaa irrota aikamoista kermaa. Mutta odottaisinkin Paavon kasvavan aikuisena kaksimetriseksi, niin kai sitä vauvanakin saa olla isokokoinen michelinmies :-)

Rokote aiheutti vain lievän itkun, eikä mitään kuumeita tai muita levottomuuksia tullut. Olen joutunut syömään itse myös kovan antibioottikuurin, mutta sekään ei ole aiheuttanut mitään ongelmia Paavolle. Taitaa olla poika sellainen, ettei turhista känise.

ANNUlle voimia, toivottavasti saatte asiat pian järjestykseen!

Ja taas puuhellaan lisäämään puuta, on se vaan kylmä...

Vierailija
26/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty ennätysten yö! Poitsu nukahti illalla kitinöihinsä 9 jälkeen, puolenyön maissa syötiin ja seuraava herätys oli 8 aamulla. Uskomatonta, mutta toivottavasti hyvä tapa 2,5kk iästä eteenpäin :)

Tuskin...

MERITÄHTÖNEN: Asumisesta galluppi. Me asutaan kerrostalokaksiossa Hesassa, kolmannessa kerroksessa ilman hissiä, 60,5m2. Ei omaa saunaa, mut talonyhtiössä just uusittu huippuihana sauna. Niin ja lasitettu parveke auttaa päikkäriasiassa... Niin ja taloa aletaan rakentamaan tässä keväällä, tulkaa kaikki raksamammat RAKENTAJAT 2006 pinoilemaan.... :)

BLACKA: Onnea Häähumuun! Se on ihanaa aikaa suunnitella, meillä oli juuri 1 vuotishääpäivä. Ei ollu onneksi vuosi sitten paukkupakkasia, vaikka oli tammikuu...

PULLERONAH: Vauvakirjaa ollaan täytetty, meillä KIRJA SINUSTA kuvittanut Svend Otto S. Minusta se oli kiva kirja, kun etsiskelin odotusaikana sievää kirjaa... Kansikuvan vauva aivan meijän vauvan näköinen.... Esikoinen kun on, niin ehtii täyttämään :)

MAMMA21/_EMPPU: Lokalaisten päivityskö menee MAMMA21 kautta? Miten se tapahtuu? Ois hyvä varmaan laittaa pinoon vielä ohjeet, tuskin kaikki tietää, miten se toimii... Laitanko siis vain pinoon uudet mitat ja vinkin MAMMA21:lle et lisää joukkoon?

Kiitollisena ohjeesta, etten sorki vääriä pinoja/valmiita päivityksiä...

Niin ja kiinni ollaan jääty täälläki Lokamammojen pinkkaan! Aivan uskomattoman mukavaa käydä lukemassa. Saa virtaa!

*MOOOOOOOI*

Vierailija
27/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kerta ja päivä puolessa, jokohan kohta kyllästytte muhun ;) Sitä vaan piti tulla sanomaan SIRKKULIINAlle että juuri nimenomaan Mamma21:n (meidän kultaisen päivittäjän) pyynnöstä noita listoja ei kannata kopioida sinne ketjuun vaan vain omat tiedot lyhyesti ja mamma lisää ne aika-ajoin. Muuten ketju pursuaa osapäivitettyjä listoja ja hänen on vaikea poimia tiedot niistä!

SEILORI -kiva kun palasit! Ja ohhoh, on miehellä kokoa. Hieno homma. Mä kun luulin et meidän 8,5kiloinen Sampo on iso.. jaksamista kanniskeluun.

PULLERONAH -vauvakirjaa minäkin välillä täyttelen kaikilta kolmelta. Teen myös nettiin helistin.fi-sivulle kaikista ja se on mukavaa. On vaan aika tiukassa joskus ;)

ASUMISGALLUP -meillä 2v vanha okt, 120 neliötä. Ite on talopaketista tehty ja ilolla asumme omassa (LUE: pankin 16 v vielä). Lastenhuoneita on vain 2 joten katsotaan miten pojat sopeutuu :)

JOHANNU -koska muutatte? On se aika hommaa, mutta jos ei viihdy niin tottakai sen tekee ilolla. Me aikanaan eksyttiin tyhjän päälle nykyiseen asuinkaupunkiimme -ei tuttuja, ei sukua- mutta viihdytty ollaan kuitenkin ja ystäviä on onneksi saatu. Suku on sit 80-130km päässä.

Tässä päivitykset taas pariksi tunniksi ainakin.. Nyt meen. MOO-OOI!

Vierailija
28/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13:1:llä kuten sinäkin. Mehän jo tuossa yhdessä vaiheessa todettiin, että muistimme toisemme siitä miehen varpajaiskrapulakeskustelusta joka käytiin lauantaina aamiaispöydässä. ;)

Ois kiva jos laittaisit muuten joskus sähköpostia! Ja koskee muitakin oululaisia/Oulun seutulaisia! Vois sitten ehkä samalla tehdä jotain sen tapaamisen eteen (sori jos ootte jotain siitä jo puhuneet, mulla kun edelleen esim. eilinen pino lukematta loppuun...). Osoite on anniahok@hotmail.com .

Jee, taas onnistui huijausnukutus (vai pitäskö sanoa HUIJAnukutus, vähän kuin termi nuijanukutus..? Ehhehheeh)! Nukkuu jo toista tuntia lumeulkona...

-Miumau

Vierailija
29/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta muuten tulikin mieleen, että Pinja on viimeks ottanu tissihuikat 7.30!! Nukahti kun neukusta tultiin (joskus vähän yli kymmenen), nukkui sisällä kotona kaukalossa, sit tultiin taas mun porukoille ja siirsin sen sänkyyn nukkumaan kaikissa tamineissaan :D No, kiva kun unet maistuu :D

[b]Sirkkuliina:[/b] Kuten tuossa [b]äiti3:lle[/b] sua jo neuvoikin, niin siihen kasvupinkkaan vaan laitat uudet tietonne aina, ja [b]Mamma21[/b] päivittää ne itse. Se on helpoin tapa :)

Hih, musta toi [b]äiti3:lle[/b] oli hyvä lyhennös! Hyvä [b]Vallu[/b] :D

[b]Hemulii_i:[/b] Wau! Onneksi se huoltomies sitten kuitenkin tuli TÄNÄÄN, eikä vasta joskus maanantaina!! Meilläpäin on aika nopeaa aina tuo toiminta, tulevat tosi ripeästi kun vaan sinne tajuaa soittaa. Ärsyttää vaan, että jos on joku juttu joka koskee KOKO taloa/rappua, niin se on aina MINÄ joka soittaa... muita ei kiinnosta hevonv*ttua, vaikka kaikki valot ois pistetty paskaksi!

Anteeksi ruma kielenkäyttöni

[b]johannu78[/b], hih, mulle todennäköisesti saat sit maanantaina heittää risuja ;D Vaikka aika kivasti oon ollu nälissäni ja herkkutuskissani, niin epäilen että paino on pysyny melko samana :-/ No, sit sen näkee! Ja te jotka ette kuulu laihiksiin, niin ilman muuta tsemppaatte kans meitä :) Jepulis jee!!

[b]seilori:[/b] Huh, onpas teillä iso jötkylä siellä :) Meidän Pinja on aika pikkuruinen teidän poitsuun verrattuna, vaikka omasta mielestäni näyttääkin jo isolta tytöltä :) (Mitat siis tänään 5600g ja 58cm)

[b]Nelliina:[/b] Kyllä mä todellakin sallin itselleni herkkuja. En mä halua mitään älytöntä masokisti-dieettiä harrastaa! Ja kunnon kotiruokaa aion syödä, enkä siirry mihkään piperryksiin

etenkin kun inhoan kasvispöperöitä..

Mutta ne ENIMMÄT herkuttelut saa nyt jäädä pois, ja koitan vähän hillitä ruokamääriä

juu-u, raskausaikana tuli syötyä " kahden edestä" ja vatsalaukku tais kasvaa valtavaksi ;D

Ei ole [b]niskakakkoja[/b] meilläkään nähty kertaakaan, vaikka Pinja harvakseltaan kakkaakin. Se taitaakin olla sellainen prinsessa ;) Osaa nää hommat hoitaa " siististi" :D

Kakasta siirrynkin siihen [b]kuumemittariin[/b]. Sekin kyllä tehoaa toisilla, mutta Pinjaan ei mitään vaikutusta. Ja lisäksi sitä liikaa peräaukon sörkkimistä pitäis välttää noilla vauvoilla, joten en kauheesti suosittele sitten tökkimään. Kerta silloin tällöin ei varmasti haittaa, mutta jos koko ajan sörkkii siinä toivossa että kakka tulee, niin ei kuulemma oo hyvä. Näin sanoi lääkäri mulle kerran.

Nyt heräs neiti, ei muuta kuin tisu suuhun!!

Vierailija
30/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinja söi ja jatkoi vielä uniaan. Tosin nyt jo vähän vähemmissä vaatteissa :) Voi kun nukkuiskin vielä vaikka ainakin tunnin, saisin olla ihan rauhaksiin ;D

Joo, ei mulla muuta...

Emppu *lipittää vettä*

Vierailija
31/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas outo yö.Meillä heräiltiin kyl tosi tiuhaan tahtiin..ekaks nukku 2h sitten tunnin sen jälkeen 3h ja sit viel 3h! Täs jo muutaman yön kerkes oleen vähän pidemmät noi välit mut nyt sit taas tällästä!

Voiko näitä tiheenimun kausia olla viikon välein?Vai voiskohan vaan huonosti nukutut päiväunet vaikuttaa sit noihin yöuniin?

meillä kyl eilen päiväunia nukuttiin 3h,mut joka tunnin jälkeen joutu mennä nukuttaan uudelleen.Joten tänään koitan toista taktiikkaa ja laitoin tytön vaan kapaloon enkä avannu tota ikkunaa :) kohta tulee eka tunti täys...rupee jo jännittään miten käy ;)

ANNULLE kovasti jaksuja!!! Toivottavasti saatte asiat kuntoon!!!! *isohali*

PULLERONAH:Mä kans täyttelen tota vauvakirjaa kun muistan...nyt vaan viime kerrasta on aikaa.Toivottavasti sitä sit taas muistaa mitä on tapahtunu,ja meil kans kaikki valokuvat on viel koneella! Pitäis varmaan pikkuhiljaa niit kehitellä *laiska*

Onkos muuten teijän vauveleitten ihot hyvässä kunnossa?Neean iho on ruvennu hirveesti kuivaan ja nyt huomasin et sille oli tullu jotain ihottumaa rintaan sellanen iso läntti *reppana* oon sitä rasvannu tollasella perusvoiteella mut ei se kyl oo auttanu. Pitäsköhän siihen koittaa jotain kortisoonia?

[color=limegreen]Spica+Neea[/color]

Vierailija
32/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän Aurorahan on melkeistä samankokoinen kuin Pinja! Onko Auroralla jaloissa makkarat? ;) Pinjalla on, sellaset sulkut pikkumakkarat (tai on kai ne vähän isommatkin ;D)

Vierailija
33/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla muutakaan tekemistä taas!

ÄITIKOLMELLE:kevään aikana pitäs muuttaa.Ja ilollahan minä kyllä muutan pääsen omien ja aadan harrastusten pariin.Sekä pystyn myös käytännön asioita hoitamaan.Meillä ei oo kun yks auto niin ollaan vähä niinku jumissa täällä päivisin.Sekä neuvola palvelutkin kuulemma siirtyy naapuri kuntaan kiitos kuntien yhdistymisestä.

Noista tv-ohjelmista oli puhetta.Mä tuijotan aika säännöllisesti emmerdalea,csi,ilman johtolankaa ja salkkareita.Ja tietenkin lätkää johon me miehen kanssa ollaan ihan hulluina.Kannatetaan tosin eri joukkueita joten voitteko kuvitella kuinka kiivaana keskustelu käy,hih!

Asunnosta sen verran me asutaan vuokralla tällä hetkellä 3h+k+s,rivarikämppä.Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu oma talo,mutta ensin lapset.

Olikohan vielä jotain...miettii..eipä kai,lähden postin hakuun kun aadakin nukkuu päikkäreitä SISÄLLÄ.Se on taas n.45min niin herää taas...

Jaksuja kaikille!!!

pakkasterveisin johannu -28

Vierailija
34/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun...

Meillä eilen illalla jälleen äiti toimi tuttina ja nukahti sitten yhteensä 1,5h (kahdessa osassa) tissittelyn jälkeen. Nukkui 8h putkeen ja söi jonka jälkeen jatkoi unia vielä 3 tunnilla. Mitenhän tästä tuttina olemisesta pääsisi eroon ?

JUOMISESTA Mä taidan juoda vettä hieman liikaakin, juon nimittäin varmaan 7 litraa päivässä!!! Mulla on puolen litran vesipullo, ja juon aina ennen imetystä ja imetyksen jälkeen puoli litraa. Plus vielä syöttöjen välillä tulee juotua vettä... Ja mä en juo mitään muuta kun vettä. Joskus ehkä lasillisen limua tms

ASUMINEN me asutaa kerrostalossa, 73,5m2 kolmio. Meitä on siis neljä asukasta. Tässä ollaa kyllä ajateltu asua vielä pitkään. Tai ainakin niin kauan kun tuntuu siltä että mahdutaan asumaan : ) Haaveillaan kyllä omakotitalosta, mutta täällä Helsingissä ne maksaa niiin paljon. Ja muualle en halua muuttaa : ) Olen koko elämäni asunut täällä ja enkä ole maalla viihtyvää tyyppiä (ei millään pahalla kenellekään maalla asuvalle).

ANNU:lle voima hali : )

TV-OHJELMAT mä katson ihan liikaakin telkkaria... Siis jos vain on aikaa. Mun lemppareita on 24, ilman johtolankaa, kova laki, Selviytyjät, Amazing race, Strong medicine, Amyn lailla, Täydelliset naiset ja ehdottomasti C.S.I.

VAUVAKIRJA valitettavasti tulee vähän turhankin harvoin sinne kirjoitettua. Esikoisen vauvakirjaan kyllä tuli kirjoiteltua paljon enemmän... Nyt vaan ei tunnu olevan aikaa : )

LAIHIKSESTA täytyy myöntää että mun laihikseen kuuluu yksi herkuttelupäivä viikossa. En pysty siihen muuten : ) Ehkä jossain vaiheessa täytyy jättää nämä herkutkin pois... Jos paino ei lähde laskemaan. Pullaa tms en voi syödä kun tällä vauvalla on kanamuna-allergia epäilys... Eli munattomalla dietillä ollaa : )

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
35/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin kysyä että joko monen vauva kääntyy selältä vatsalleen tai vatsalta selälleen ? Meidän poika on kohta 4 kk eikä ole minkäänlaista kiinnostusta moiseen. Vatsaltaan on muutaman kerran " kaatunut" selälleen, mutta nyt on alkanut vatsallaan ollessaan pistämään kasvot " maahan" ja yrittämään ilmeisesti eteenpäin eikä nosta päätään ylös. Ähisee ja puhisee, sitten hermostuu. Ja kun laitan kädet jalkojen päähän niin puskee itseään eteenpäin. Mutta päätään ei nosta vaan hermostuu... Eli ennen kyllä piti päätä hienosti pystyssä ja katseli maailmaa, mutta nyt tällainen ihme ilmiö.

Ja meidän vauvaa ei kiinnosta tarttua leluihin... Katselee ja hihkuu niille, ja huitoo käsillään. Kova on juttelemaan ja kädet sekä jalat vispaa kovaa vauhtia. Tykkää kovasti olla seisaalleen ja sylissä ollessaan yrittää ikään kuin istumaan... Mutta leluihin ei koske, ellei hieman avita...

Tiedän että jokainen kehittyy omaa tahtiaan, mutta esikoinen oli huomattavasti aktiivisempi. Ja kääntyili aikasiin jne Tämä kuopus on sellainen mietiskelijä/pohdiskelija tyyppiä....

Tällainen pohdiskelu siis tähän : )

Nyt tämä mamma lähtee...

Vierailija
36/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta kerkeen kirjottelemaan kun käytiin Juliuksen kanssa minun työpaikalla kyläilemässä.Sain auton kerrankin käyttöön kun mies tekee tän päivän töitä kotoa käsin:)

Tein sit jo hoitovapaa-anomuksenkin!Vanhempainvapaa mulla loppuu 16.6 sit pidän loman ja 25.7 alkaa hoitovapaa...ja töihin meen takas vasta 3.9-07:) Julius sillon täyttämässä siis 2 vee!

Julius rupes eilen illalla nukkumaan jo 22!!!Yöllä kyllä herättiin syömään varmaan 5-6 kertaa mut ihan hyvä yö joka tapauksessa!

Mitäs mun pitikään nyt kirjottaa.....

Sinilainen;äkkiä se aika menee,alatte kato suunnitella jo nyt hyvissä ajoin häitänne:) Meinasitteko isot häät järjestää?

Annu777;Paljon haleja ja jaksamista sinulle!Toivottavasti saatte asiat kuntoon!

Pulleronah;ihana tuo virtuaalihäät idea!Nyt vaan joku vapaaehtoinen pappi:D

Meillä on vauvakirja ja oon sitä yrittäny muistaa täytellä aina kun tulee uusia mittoja tai taitoja ym..

Nelliina05;minä ainakin sallin itselleni herkkuja laihdutuksenkin aikana...hulluks tulisin jos kokonaan pitäs olla ilman:)

Spica;meillä Juliuksella ollu iho todella hyvässä kunnossa ihan syntymästä asti..moni ihan ihmetellyt miten nätti-ihoinen poika*äiti ylpeänä*:D

NikkeH;meillä Julius kääntyi ekan kerran selältä mahalleen 2,5 kk ikäisenä.Nyt treenailee kaikenlaisia kääntymisiä päivittäin ja kova on yritys jo lähteä ryömimään:) tiistaina täyttää 4 kk..

Nyt jutustelee isälleen niin hirmusesti ja koko päivän ollu taas yhtä hymyä ja naurua...ihanaa kateltavaa:)

Juu mut nyt pitänee minunkin pikkuhiljaa lähtee koettamaan saada poikaa päikkäreille!Huone jo viilenemässä:)

Blacka ja Julius

Vierailija
37/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hemmetti, nyt se poika sitten heräs :(. 1 ja ½ tuntia meillä nukuttiin, mutta eipä tuo oo mitään uutta.

Enpä sitten joudakaan mitään kirjoittaan kun jollakin on suuri tissinkaipuu ;).

Oululaiset: Laitan toistamiseen myös sen mun s-postios. Ja ei kun viestejä laittamaan ;)). paavo_05@luukku.com

*Vallu ja Eemil*

Vierailija
38/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans harrastetaan tätä huijanukutusta. Tosin Juho nukkuu eteisessä joka tämmösessä vanhassa omakotitalossa on mukavan viilee, vaikka siellä patteri onkin. Yleensä laitan hänet eteiseen jos on kova tuuli tai tämmöset pakkaset...

ANNUlle voimahalit ja jaksamiset. Samaten MiuMaulle (meniköhän oikein). Itselläkin tuntuu seinät kaatuvan päälle kun ei pääse edes ulos tämmösillä pakkasilla. Eikä kotihommistakaan tule mitään kun Juhon päiväunet on niin katkonaisia koko ajan saa olla tuuppimassa vaunuja. Ei huvita edes aloittaa mitään kun se kuitenkin keskeytyy.....

Kysyisin neuvoa teiltä viisailta Lokalahjojen äideiltä; Juho on jo pitkään syönyt tuttelin korviketta. Minulla on muutama purkki nannia ja tuttelin plus 1; ostin ne varmuuden vuoksi kun Juholla on vatsavaivoja ja ruvettiin jo miettiin korvikkeen vaihtoa. Nyt mennään edelleen tuttelilla ja ilman vaivoja. Mitä ootte mieltä uskaltaisinko syöttää ne Juholle vaikka sekoitettuna tutteliin kun en viitsis roskiinkaan heittää, eikä kellään tutulla ole noiden korvikkeiden syöjiä.....

TV-sarjojen galluppiin vastaan... 24 ehdoton ykkönen; pakko nähdä.

O.C., Käenpesä, CSI, Ilman johtolankaa, Everwood.

Asuntogalluppiin; asumme itä-tampereella rintamamiestyylisessä omakotitalossa noin 4 km Tampereen keskustasta. Haaveena olis omakotitalo yhdessä tasossa (nyt kolmessa) isolla tontilla maaseudun rauhassa. Tai ainakin niin ettei olis naapurit aina huohottamassa niskaan kun jotain touhuaa pihamaalla.

Itsehillintää kaikille laihduttajille, itsekin saatan liittyä joukkoon, kunhan nyt ensin odotan maanantaihin ja käyn puntarissa. " Älä tee tänään mitään, minkä voit siirtää huomiselle"

Mutta nyt täytyy ruveta miettimään viikonlopun menua,

ikuisuuskysymys perjantaina ennen kauppareissua; mitä syödään viikonloppuna???!!!!

Lokakuu-05 ja Juho

Vierailija
39/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ANNU[/b] Voimahali sulle!!! Toivottavasti kaikkia lakaa menemään paremmin ajan kuluessa.

Jääräpäisyydestä... itse olen kanssa jääräpäinen enkä yleensä (ennen) anna periksi, mutta nyt näin vanhetessa

(ensi viikolla synttärit ja ikää tulee jo 29) ottanut opiksi, että jonkun on joskus annettava periksi jos se toinen ei osaa.

Ja jos todella (en nyt sano ettetkö tahdo, vaan näin yleisesti) tahtoo jotain esim. parisuhteen paranevan ja se toinen ei osa

tulle vastaan on sitten itse koitetava mennä pitemän matkaa vastaan. Meillä oli kanssa omanlaisemme kriisi kun poika

syntyi, mutta puhumalla on aika pitkälle jo päästy. Toki oli kamalaa huutoa ja riitelyä, sekä ovien paiskomista.

Aloin ajatella asioita mieheni näkökulmasta (vaikka helppoa se EI ollut). Ja tosiaan nyt menee jo paremmin.

Oli ikävä kuulla myös eräästä kaveristani, joille syntyi vauva viime vuonna ja jo nyt ne on eroamassa! :(

Tämä tuntuu olevan aika " yleistä" , että tulee näitä kriisejä, kun lapsi syntyy. Tai ainakin esikoisen kohdalla??

Olenkohan miten väärässä??

[b]LAIHDUTUS[/b] ideana ajattelin, että säästän karkki/herkku rahat kauneushoitola kuluihin! :) Näin pääsen

kerran kuussa käymään kosmetologilla joko kasvo-, jalka- tai käsihoidossa. Kunnon hemmottelua EIKÄ lihota =-)

(b)VAUVAKIRJA[/b] Mä oon taas alkanut kirjoittelemaan sinne kans ainakin kerran viikossa. Mulla on niitä pari, kun toinen tuli

ristiäislahjana. Ja toisen ostin jo raskaana ollessa, johon jo silloin pystyi kirjoittelemaan tuntemuksiaan.

[b]OSUUSPANKISTA[/b] on meillekin tullut pojalle kirje, kun isällä on siellä tili. Siellähän taisi olla joku lahjakin tiedossa, jos oikein muistan?!

mut toiseen pankkiin taidan tilin kuitenkin avata, jossa mullakin on.

[b]VAUVAN ÄÄNI[/b] Millasia ääniä teidän pienokaiset päästelee? Nikolta lähtee välillä sellasia korkeita

kiljahduksia. Ekan kerran kun sellasen päästi niin säikähti ääntään. Mut nykyään tykkää kiljahdella ja jää

kuuntelemaan sitä innolla. Vessassa on kiva kiljahdella =)

(b)NUKKUMISESTA[/b] Meillä Niko nukahti eilen syliin klo 00.00 ja heräs aamulla 09.00 niin ja nukkui omassa sängyssä. Ja nyt meni jo päikkäreille (13.30). Eilen menikin

myöhään et suostu nukkumaan päiväunet (16-19). Mut toisina päivinä ollaan koko ajan tissillä, toisina nukutaan ja toisina leikitään enemmän.

Hurjaa, kun muualla päin suomea on noinkin kylmä ku yli -30 !! Täällä on " vaan" -24 eli siis Jyväskylässä, meidän mittarissa.

[b]GALLUP[/b] Kuinka moni teistä pystyy imuroimaan samaan aikaan jos vauva nukkuu sisällä?

Ja kuinka moni teistä on opettanut vauvan nukkumaan melussa? Eli siis että ei oo ihan hiljaista kotona ja voi pitää telkaa päällä sekä muita koneita kuten tiskikonetta

ja se ei häiritse vauvan unta. Meillä tuntuu tiskikoneen ääni rauhottavan pojan. Mut en oo viittiny imuroida silloin ku nukkuu ettei vaan herää ja saan siis silloin itselleni

aikaa pari tuntia, et kerkeen syödä.

Jaahas... eipä poika sitten tuntia pidempään nukkunut. No ottaa varmaan sitten vielä iltapäivä unet. TOIVOTTAVASTI :)

Meidän poika on [b]kääntyilly[/b] jo 2kk iässä, mahalta selälle. Mut en tiiä onko tehnyt sen niinku puoli vahingossa =)

No tulipas taas tekstiä! huh huh... Aloitin tän kirjoittamisen jo tossa klo 12 aikaan ja nyt saan valmiiksi...heh... välillä ku piti syöttää poika, laittaa nukkuun ja syödä ite.

Ja nyt taas syöttään poika! Palaanpa taas myöhemmin lukeen enemmän!

Kaisa & Niko 3kk+2päivää =)

Vierailija
40/74 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh...ei sitten tulekaan rauhallista viikonloppua kun isompien lasten isä soitti ja sanoi menevänsä tänään enonsa keikalle (on joku hiton musikantti). P**kele että osaa ottaa päähän tollaset paria tuntia ennen tehdyt peruutukset. No sanoi ottavansa huomenna aamulla, mutta silloin on krapulassa ihan salettiin. Ääh... kiukuttaa. Muisti vedota siihen tosiasiaan kun mä " aloin aukomaan päätäni sille" (=lue!! muistutin että meillä on sopimus), että hänellä " ei ole mikään velvollisuus nähdä lapsia" vaan hän näkee niitä koska haluaa. Vai niin! What ever!!

ANNULLE voimia parisuhteeseen. Meillä kariutui liitto aikoinaan exän kanssa, mutta teille toivon että saatte asianne selvitettyä!!!!

HEMULI hyvä juttu jos saitte sisälle lämpimämpää. Meillä oli tuo sama vika entisessä kodissa. t-paidalla ei todellakaan talvella tarjennut sisällä. äällä onneksi tarkenee loistavasti!

NELLIINA minä ainakin sallin yhden herkuttelupäivän itselleni viikossa. Ekalla viikolla en sitä pitänyt, mutta esim huomenna ajattelin ostaa kaupasta tummaa suklaata ja nautiskella sen viikonloppuna..aaah!!

SPICA meillä Juhanalla on kanssa hieman ihottumaa käsivarsissa ja kaulamakkaran välissä punoittaa hieman. Meillä on myös tuo keskimmäinen poju atooppisella iholla varustettuna, mutta toivottavasti ei ole periytynyt pienimmälle :(

JOHANNU hih meillä ollaan kanssa kovia jääkiekon ystäviä. Mullahan oli aikoinaan (kultaisella 90-luvulla) useita kausia kausikortti suosikkijoukkueeni peleihin ja niitä tule ja tulee edelleen seurattua aktiivisesti. Onneksi ollaan sentään molemmat saman joukkueen puolella ;)

BLACKA vielä en ole päässyt alkuun häiden suunnittelussa, mutta kyllä ehdottomasti pernteiset kirkkohäät. Ja varmaan pois täältä pääkaupunkiseudun humusta tuolla lakeuksilla tulee olemaan, kun mies kotoisin sieltäpäin :) tuskin maltan odottaa että pääsee suunnittelemaan. Tosin häämatka on tarkoitus tehdä erittäin kauas ja matka varmaan kuolettavan kallis, joten mieluusti säästän hieman hääkustannuksissa ja painutaan sitten KAUAS pois :)

VAUVAKIRJAA olen täytellyt innokkaasti. Kuvia on liimailtu ja tarinaa löytyy kiitettävästi.Meillä on Fenniasta lahjaksi saatu vaaleankeltainen kirja. Se oli ihan tarpeeksi hyvä ettei uutta tarvinnut ostaa!!

Mutta nyt ruuan laittoon. Palataan taas

Sinilainen