***LOKALAHJAT JA MAMMAT PERJANTAIHIN***
Kommentit (74)
Pinja heräs yöllä muutaman kerran, itse heräsin ainakin tuhat kertaa *haukottelee taas* Ja Pinjalla ei oikein nälkä ollut, taisi herätä vaan röyhyihin.. tarjosin kuiteskin aina tissiä jotta sain jatkaa uniani. Vitsi että on ainakin tuo vasen nänni ihan hullun kipeä *auts*
Meillä on tänään 3kk-neukku, saa nähdä kuinka paljon meidän pieni jo painaa :) Tuntuis ainakin kasvaneen kovasti!!
Ei tähän hätään muuta, lähden kaffea keittelemään.. mutta [b]LAIHKARIT:[/b] Tsemiä, elkääkä lipsuko tänään!!
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 3kk1pv [color=red]♥[/color]
Eilisen pinon sain juuri päätökseen. Komea tottatosiaan. Taitaa tää meidän ryhmä olla sieltä aktiivisimmasta päästä jos ei peräti aktiivisin. Ja KYLLÄ...tähän jää koukkuun. Ei maha mittää :P
Vapaa viikonloppu tiedossa kun isommat lapset menevät isälleen. Nää on aina tällaisia mukavia hengähdystaukoja parin viikon välein. Tosin tuo poika äsken valitteli että mahaan sattuu. Toivon mukaan ei ole vaan mitään alkavaa mahatautia. Syö kuitenkin hyvin :/
MERITÄHTÖNEN kyselit kuinka asutaan. Usko tai älä me asumme 5 henkeä pienessä 54,5 neliön kaksiossa. Tämä on siis vuosi sitten valmistunut omistusasunto ja 2-vuotta pitäisi asua jos ei haluaisi hävitä sitä jotain veroa kun ostaa uuden asunnon. Ollaan nyt kuitenkin mietitty että ei ehkä odotetakaan sitä 2-vuotta, koska esikoinen aloittaa koulun syksyllä enkä haluaisi, että joutuu vaihtamaan heti paikalla koulua, jos tästä samalta alueelta ei löydy vaihtokämppää. Ollaan ajateltu että jopa vähän kauempaa kuten Nurmijärveltä, Tuusulasta tms. rivarikämppää. Joutuisin ekaa kertaa elämässä (jos ei lasketa ulkomaan vuosia) joutuisin 4. polven stadilaisena Kehä III ulkopuolelle ja musta tulisi lande (heh, sori typerää stadilaishuumoria).
TV:stä SEURAAN Salattuja Elämiä, Prisma dokkareita, DR.Philiä, Emmerdalea joskus samoin Sydämen asialla (nyyhkyjaksoa en nähnyt), Pokka pitää (huumori puree myös muhun), Kotikatu, 3.kivi auringosta ja sen sellaisia. Tosi-tv puree kanssa joskus, mutta nykyään jo aikalailla puskee korvista ulos.
BLACKA voi ihanaa että susta tulee morsian jo ensi kesänä *huokailee kateellisena*. Me odotetaan vielä yksi vuosi ja tarkoitus avioitua kesällä 2007. Pakko tunnustaa että olen jo katsastanut ihania kaukomaan kohteita häämatkaa varten. Jos siis joku osaisi SUOSITELLA HÄÄMATKAKOHDETTA (ehdottomasti kaukomaa, eikä mielellään Thaimaa) niin ottaisin kokemuksia mielelläni vastaan :) Enhän vaan oo yhtään aikaisin liikkeellä ;)
SIRKKULIINA meillä siis vauvan koko oli viimeeksi tiistaina sairaalassa (käytiin siellä kun poika oli kipeä) 6530g. Pituutta ja pipoa ei siis mitattu, mutta alle 2kk vanhana pituus oli 59,5cm muistaakseni.
GITY mäkään en tiedä punasilmäisyyden syyträ, mutta olen huomannut että jos joskus katson esim. Juhanaa tietyssä valossa niin jo paljaalla silmällä huomaa etä " kuultaa" punaisena se musta osa. Niin joo ja täällä nostaa kätensä myös heppaihminen!!!
Nyt tämäkin äiskä painuu juomaan kun se tuntuu niin kovin välillä unohtuvan. Niin Emppu mulla on juuri toisin päin eli laimennettu mehu maistuu kököltä. Olen ehdottomasti vesi-ihmisiä :) Myös ompputuoremehu kelpaa :P
Nyt poistii hän... Sinilainen ja Juhana 2kk++
" Kiva" kuulla, että muillakin heräillään vielä monesti yössä... Meillä meni pidemmän aikaa yhdellä tai kahdella syötöllä, mutta nyt on jo pitkään menty kolmesta viiteen syötöllä/muuten vaan heräämisellä.
Eilen minäkin nukutin pojan lokalaisten tyyliin makkarissa tuuletusräppänä auki, ja siitä tuli sitten mieleen että jospa poika nukkuis yölläkin paremmin jos ois vähän viileämpää. Niinpä laitoin patterin pois päältä yöksikin ja pidin räppänää vielä auki vähän aikaa ennen nukkumaan menoa. Melko viileää oli, muttei meistä yhtään liian. Ongelma vaan oli pojan sänky, joka oli tosi viileä ja kun kapalon kötöstys oli yöllä auennut ja kerran olin poikaa tissittänyt, ei hän enää millään suostunut jäämään omaan, " kylmään" sänkyynsä (en jaksanut enää kapaloida uudestaan). Nukahti puolestaan välittömästi kun pääsi takaisin minun peiton alle lämpimään pesäänsä. Suloistahan se oli, mutta omat unet sitten sen mukaiset, kun en oo oikein perhepetiin tottunut.
Hirmu hankalaa oli nousta aamulla, mutta pakko oli kun poika jo heräsi. Nyt sitten, kun itse on suht pirteä ja yksi kahvikuppi jo takana, poika nukahti sitteriin. :D No, ehkäpä sitä saa vielä hetken päivällä nukuttua.
Kiitos muuten eilisestä tuesta jota teiltä sain - olin melko rikki jossain vaiheessa. Mutta mulla ainakin useimmiten sitten tulee jostain aivan ihme voima ja taas jaksaa tuon ihanan vauvan kanssa ja muutenkin. Äitiys on ihmeellistä! Onneksi mulla väsymys ei oo mennyt vielä semmoseksi, ettei sieltä pohjalta jaksais nousta. Sitten olisi jo oikeasti todella raskasta tämä vauvaelämä.
Mukavaa päivää ja alkavaa viikonloppua! Vaikka koitan vielä kirjoitella myöhemmin lisää ja vähemmän omanapaista juttua sitten luvassa. :)
-Miumau ja Aukusti 2,5 kk
Sain niin hyvät naurut avatessani Oulu-lehden, että tässä teillekin piristystä pakkaspäivään :D!
[b]basset + bokseri = Baskeri[/b], pieni töpöhäntäinen koira joka mielellään tarkkailee ympäristöään omistajansa päälaelta.
[b]collie + mastiffi = Colmas[/b], vaikea koirarotu, joka ei sovi ensimmäiseksi koiraroduksi, eikä vielä toiseksikaan.
[b]villakoira + akita = Villakita[/b], koira, jolla kasvaa karvoja myös suussa.
[b]mopsi + collie = Mollie[/b], haikea, surumielinen koirarotu.
[b]shihtzu + rottweiler = Shitweiler[/b], koira, joka ei koskaan opi sisäsiistiksi.
[b]mopsi + kelpie = Moppie[/b], nyöriturkkinen koirarotu, joka mielellään osallistuu siivoamiseen.
[b]tiibetinmastiffi + lassie = Tiimalassie[/b], koirarotu, jolla on huomattavan kapea vyötärö.
[b]cavalier + noutaja = Cavaltaja[/b], koira, joka ilmiantaa sinut viranomaisille, jos olet jättänyt koiraveronmaksamatta.
[b]maremma + chihuahua = Marihuahua[/b] tullin suosima uusi huumekoirarotu.
[b]corgi + shihtzu = Cortzu[/b], koirarotu, joka on hyvin vaikea saada lisääntymään.
[b]pomeranian + samojedi = Pomojedi[/b], erittäin dominoiva karvaturri, joka pyrkii laumanjohtajaksi kaikin keinoin.
[b]pinseri + staffi = Piffi[/b], Kiinassa suuren suosion saavuttanut helposti lihova koirarotu.
[b]vihikoira + saluki = Viluki[/b], hyvin herkästi paleleva ohutturkkinen koira.
[b]mudi + whippet = Muppet[/b], hauska, lelukoiraa muistuttava koirarotu.
[b]puli + villakoira = Pullakoira[/b], leipomotuotteisiin mieltynyt pyöreävartaloinen lemmikkieläin.
[b]corgi + setteri = Corsetteri[/b], shar pein vastakohta, eli koira, jolla on numeroa liian pieni nahka.
[b]saluki + malinois = Salunois[/b], koira, joira, joka viihtyy isäntänsä kanssa kapakoissa.
[b]ihasa apso + malamuutti = Apsoluutti[/b], koira, joka EI viihdy isantänsä kanssa kapakoissa.
Yö meni tasaiseen tahtiin syödessä. Aamulla multa riittää silti kaikkein eniten maitoa luovutukseen, joten saattaahan se olla että vauva tahtoo lupsuttaa vaan vähän aikaa ja tuttikin ajaisi saman asian. Mamma vaan työntää tisua et sais jatkaa unta mahdollisimman keskeytyksettä. Puklailu ei ota laantuakseen.. no pari kuukautta vielä ja sittenhän sen pitäisi loppua.
Eilisiin aiheisiin -minä myös kuulun siihen sakkiin joka JUO liian vähän. Lupaan ja vakuutan itselleni ainakin kahden viikon välein että nyt aloitan mutta en vain saa sitä vettä menemään juuri litraa enempää. Kuitujakin vielä menee tosi paljon niin aina on se odotusajan karmea ummetusongelma mielessä :( Onneks nyt on parantuneet jo pukamatkin peräti 4kk synnytyksen jälkeen!
NELLIINAlle piti sanoa, että mä lähtisin vauvan kakan panttauksessa liikkeelle masuhieronnalla ja kuumemittarikikalla (siis rasvaa runsaasti ja pyllyyn) mutta tottakai voi kokeilla luumulitkuakin. Neuvolassa voi olla lisää hyviä vinkkejä joten muistapa kysyä ensikerralla.
Kauppareissu odottaa. Kiertäiskö sitten karkkihyllyn kaukaa.. äänestämässä käydään kun oikea vaalipäivä on miehen työpäivä enkä jaksa ajatella muksujen kanssa menoa. Onpahan tänään hoidettu ;) Eilen illalla kävi ajatuksissa, että näistä meidän pinoista saisi mahtavaa aineistoa pikkuvauvaelämää käsitteleviin tutkimuksiin tms. On aiheita laidasta laitaan ja kiva kun kaikki auttaa toisten ongelmissa ja huolissa. Tiedä sitten lukeeko joku sillä mielellä.
Nyt hyvää päivän jatkoa! Puolenpäivän tsekkaus tehdään tänäänkin :)
Äiti kolmelle ja Sampo 3kk3viikkoa
:D*hihittelee*
Kylläpä oli kylmä kun kävin postilaatikolla: Pakkasta -30 ja kova tuuli, onneksi ei tarvi ulos lähtee!!! Tai ' täytyy' sitten illalla, kun ajattelin kävellen mennä tohon koululle jumppaan. Auto kun taitaa olla melko kankee jos tunnin siellä pihalla ilman lämmitystä odottelee.
Meillä kans yö, että syötiin tiuhaan! En enää jossain vaiheessa jaksanut nostella omaan sänkyyn, joten puoli kolmesta asti Eemil nukku mun vieressä ja tissitteli siinä sitten aamuun asti.
Tänäänkö se PINJALLA täyttyi 3kk:ta :-O?! Kylläpä aika menee nopeeta, hui enää VAIN ½-vuotta äitiyslomaa jäljellä!!! Onnea vain Pinjalle! *Halaa pikkuneitiä*
No joo, molemmat lapset hereillä. Makoilevat vierekkäin tuossa meidän sängyllä. Lähdenpä tästä puuron keittoon ja palailen päivemmällä.
Mukavaa alkavaa viikonloppua!
*Vallu kera lasten*
meilläkin vauva syö yölläkin nyt aika monta yötä jo peräkkäin, kertoja en ole laskenut yhtään, kun välillä nukahtaa samantien kun on tissin suuhunsa saanut. Ja nukkuakaan vauva ei tunnu osaavan päivällä eikä yöllä jos häviän vierestä, pakko varmaan tänään laittaa kantoliinaan päiväksi...
Ikävää kun on näin paljon pakkasta, ettei pääse ulos. Tämä mamma kyllä osoittaa jo hajoamista. Miten tuon esikoisenkin pitää tyytyväisenä kun vauvakin on kärttyisä, ei suostu syömään kun 2-3 h välein ja työnnän tissiä suuhun liika usein ekoista merkeistä jo saadakseni sen nukahtamaan, mikä saa vauvan ärsyyntymään valtavasti... JA sitten kun vauva vihdoin on nukahtanut, niin esikoinenpa typerys menee ja herättää vauvan " herää xx" , en tiedä miksi. :(
Joku mua tossa jo huhuilikin...
Meillä ollaan tällä hetkellä niin umpisolmussa, et voi olla et menee tosi kauan ennen kuin saamme asiamme kuntoon. Rakastan miestäni ja todella haluan suhteemme taas toimimaan, aina se ei vaan ole niin helppoa kun molemmat ajattelee olevansa oikeassa. Aleksilla on neuvola tänään, aijon kysyä sieltä onko tälläisille rikkonaisille avioliitoille kunnan puolesta auttajaa(avioliittoneuvoja tms.). Mä olen niin rikki ja väsynyt ainaisen tappelemisen takia. Haluan myöntää olevani väärässä jossain asioissa jos miehenikin tulee vastaan, on vaan aikas jääräpää.
Mieli tekee vaan itkeä ja maata peitto korvilla kaikki päivät, onneksi on hymyilevä Aleksi poika joka pitää tän mamman päivärutiineista kiinni. Tuntuu et poika onkin ainoa valopilkku tässä kylmässä ja ankeassa elämässä.
Voi olla etten ole pariin päivään kirjoittelemassa, mut voikaa hyvin ja HOITAKAA parisuhdettanne ja muistakaa älkää päästäkö sitä tähän jamaan. Ja rakastelkaa paljon ja aina kun siihen on mahdollisuus;)
rakkaudella Annu ja päivänsäde;)
Vallu: Kivoja rotuja!
Pakkasta taas se 22 astetta ja lunta sataa. Sisällä meillä on vaivaiset 26 astetta lämmintä! Olkkarin patteriki on ollu vaan kakkosella. Pitää varmaan huoltoon soittaa, et tehkää jotain. Nyt on alhaalla ikkunat auki ja patterit alle ykkösen(meillä pattereissa 1-6säätö), katotaan kuinka käy sit sen jälkeen kun ikkunat on laitettu kiinni ja termostaatteihin hetkeksi jotain kuumaa.
Kiva kiva, auto saadaan takaisin aikaisintaan ensi viikolla. Nyt on sitten pakko lähtee kokeilemaan tota automaattia. Helpompihan sen pitäis olla kun manuaalin, mut kun on tottunu....
ASUNNOSTA: Me asutaan paritalon puolikkaassa 84neliöisessä kolmiossa. Nyt yritetään löytää viittä huonetta rivi-pari- tai omakotitaloa.
JUOMISESTA: Mä taas kuulun niihin, jotka juo vähän liikaakin. Menee varmaan kolme litraa vettä tai mehua päivittäin. Tarkasti on vaikee arvioida, kun monesti käyn juomassa kylmää vettä päivän aikana ja mulla on puolenlitran muki.
Sataakos muualla lunta ku täällä Helsingissä?
Sairaalastakin soittivat eilen ja kyselivät, et koskahan ajattelin mennä sinne leikattavaksi(suonikohjut). Ei kyllä pätkääkään huvittais, mut sitten taas ensi kesänä vois pitää shortseja ja lyhyempiä hameita, eikä tarttis jalkojaan hävetä. Sovittiin sit, et joskus huhtikuussa menisin, mut aika varataan myöhemmin, kun maaliskuun loppuun asti olivat vasta pohjia saaneet ajanvaraukseen. No leikkaus joka toinen vuosi pitää mut tiellä.....
Nyt mä lähden katsomaan eilisen Emmerdalen nauhalta.
Palaillaan!
Hennajo
Noniin, nyt pääsin vasta kirjoittamaan tänne, olen nimittäin yrittänyt olla ahkerana kotosalla. Ja aikomus olis tänään jatkaa. Siivoushommia ja sitten
olen vähän opiskellutkin. Täällä on -32 pakkasta!!! Järkyttävää. Kävin aamulla hammaslääkärissä, on tuossa ihan vieressä onneksi.. mutta kylmä oli... *hrrrrr*
Tv-ohjelmista oli puhetta, olen kans nuihin reality-sarjoihin koukussa.
Meilläkin on käytössä se äippäpakkauksen haalari, aluksi oli sellanen ihana vaaleanpunainen jossa oli nallenkorvat mutta se meni jo ahtaaksi. Eihän tuo mikään kaunis ole, mutta lämmin.
Ja mitähän muuta.. Niin, BLACKA! Ihanaa häät tulossa teillä, pidäthän ajantasalla mitä olet sinne suunnitellut ;) Ja mehän voitais pitää sellaiset virtuaalihäät täällä kans *nauraa*. Kuka ois pappi?
Oletteko muuten täyttäneet vauvakirjaa kovasti? Meillä se on tuossa näkyvillä, ihan kiitettävästi on meillä jaksettu siihen kirjoitella. Ja yllätys-yllätys meillä Nallepuhin sellainen :D
Oletteko muuten saaneet tai kuinka moni teistä on osuuspankin asiakas? niin sieltä sellaisen kirjan. Se on kauniisti kuvitettu! Niin että selvitelläään nyt pankkiasiatkin täällä :)
Joo-o, tää häipyy nyt...
harmi kun monella on viime yö menny vähä pepuksi..meillä nukuttiin eka kerran viime yönä niinkin pitkä jakso kuin 22-3.30 heräämättä,oli kyl tosi ihanaa,lisää näitä kiitos!
eilinen pinkka tosi mahtava,itse en jaksanu kirjoitella,kun puuhailin kodin eteen kovasti ja aina kun oisin päässy koneelle niin sit lapsukaiset vaati jotakin,ihailtavaa mistä löydätte raon aina kirjoittelee.mutta olenhan minäkin nyt tsempannu kovasti,tähän kyl jää nalkkiin : )
BLACKA..onnea häiden johdosta(muistelee haikeana omiaan)!
ÄISKÄ..sinä uusi kirjoittelija,mistä päin olit,meniköhän toi nickikään ees oikein mut kuiteski.meillä on päivän nuorempi poika niin ajattelin vaan et ollaankohan oltu samalla synnärillä yhtäaikaa,me oltiin kättärillä?!
ANNU..yritä jaksaa vaikeuksista huolimatta,meilläkin on joskus tosi ongelmallista ja tuntuu et ei jaksais,kummasti sitä vaan sit unohtaa kun saadaan sovittua,tietenkään en tiedä tilannettasi niin hyvin mutta älä vielä lannistu.puhu paljon ystävillesi jos ei onnistu miehen kanssa,se auttaa mua ainakin laittamaan joitain asioita oikeisiin mittasuhteisiin.
LAIHIKSILLE..joihin itsekin kuulun kyllä,mutta tsemiä,huomiseen kun jaksais itse niin ois taas namipäivä,hitsi kun ei oo sitä vaakaa.nyt oon alottanu jumpankin, joka päivä tulee pumpattua himassa ja voi kun toi mun ukko kultani saa makeita nauruja..kyllä mä vielä tästä saan näitä läskejä pois.
nyt kutsuu joel,moi vaan!
Annulle ISOHALI!!!!
Me nukuttiin viime yö !!!! Tai siis Hanna oli tissillä tiuhaan,mutta laittoi unille JO 21.30!!!! Ja heräs 9 jälkeen.Mua ei häiritse tissitykset yöllä.
Oli tosi ihana herätä ENNEN kellon soittoa.Tää mamma on heti paremmalla tuulella!
Esikoinen on sitte kamalan kippeenä :/ Illalla kuume huiteli 39C asteessa! Nyt ei ollut kuin 37,7C kun herättiin. Ei sitte menny tänään kouluun.Onneksi tänään ois ollu vaan kolmen tunnin päivä.
SARJAT joita katson...
C.S.I ja C.S.I Miami.Nää on must nähtävä joka viikko! Sitte satunnaisesti tuijottelen sisustus- lastenhoito-(nanny911) ym sarjoja
Lisäksi tulee kateltua leffoja, mitä tulee Suomen kanavilta.
Pakkanen senkus jatkuu...mittarissa on -32C!! ja ulos ei voi mennä :/
Nyt lähen tissittelemään tätä hikkaavaa Hannaa...
Waimo72 & pesue
Tulin vain antamaan [b]ANNU[/b]lle isonIson VoimaHalauksen!!!! Yrittäkää saada välinne sovittua, puhukaa paljon ja kovasti ja yrittäkää kaikkenne!
HalauksiaHalauksiaHalauksia ja Voimia sekä roppakaupalla Lujaa Tahtoa!
*Vallu ja tissiä huutava Eemil*
[b]Annulle[/b] hirmusti jaksuja sinne!! Toivottavasti saatte avioliittonne taas toimimaan *bd*
Kiitos [b]Vallu[/b] haleista, eilen Pinjalla tuli se maaginen 3kk täyteen, mutta halia saa tänäänkin ;D
Hih, hassuja juttuja lehdessä :D
Meilläkin ois tänään kauppareissu edessä :-O Voih.... kuinka mä PYSTYN kulkemaan kassojen ohi ostamatta YHTÄÄN herkkua?!! *help*
Kenellä se auto olikaan hajonnut? [b]hennajolla[/b]? Tsemiä laina-auton kanssa ajeluun ;)
Meillä on autosta menny Webasto p*skaksi, mies on ihan hiilenä... sitä ei vissiin saa korjattuakaan enää, kun on jo sen verran vanha. Mutta yrittänyttä ei laiteta, onneks mies on näppärä käsistään joten ainakin voi yrittää!
[b]pulleronah[/b], meillä on tuolla kaapissa vauvakirja, mä oon tosi huono muistamaan että sinnekin pitäs juttuja täytellä :-/ Esikoisesta vielä täyttelin ahkeraan, mutta nyt ei kyllä tunnu olevan sellaiseen aikaa ;-/
Täällä tosi kaunis ilma, mutta pakkasta tietty sais olla hiukan vähempi.
Jep, nyt loppui kommentointi, meen laittaa listalle vielä ne Pinjan uudet mitat!
Emppu *nälissään*
*Halittaa ANNUa* voi että, en osannut yhtään arvata kun niin iloisilla mielin olet miettinyt tulevaisuutta.. ei ole helppoa pitää liittoa onnellisena pienet-lapset-vaiheessa, kun elämä osaa olla nii-in rankkaa. Ihmetellään vaan erotilastoja mutta ei auteta eri puolilta tulevien paineiden kanssa.. tän jälkeen tekis mieli pitää suu kiinni kun olin tulossa omasta ukostani valittaan ;) Voimia koota rakkauden palasia yhteen ja onnellisia hetkiä tulevaisuudessa!
Niin se mun mies lähti taas ylitöihin! Harvoin sen vapaat on tosissaan vapaat :/ Tiedän et se tekee kaikkensa et meillois tarpeeks rahaa, mutta kiukuttaa kun ollaan puettu lapset ja puhuttu et kaupaan mennään mut sit isi meneekin töihin ja jättää lapset mulle kiukutteleen " me ei ikinä päästä kauppaan!"
MIUMAUlle edelleen jaksamista täältä myös! Perhepeti ei sovikaan kaikille mutta meillä se sattuu olemaan yksi jaksamisen peruskivi. Saattaahan olla että totut siihen :) Kysy sinäkin vaan neuvoja jaksamiseen rohkeasti neuvolasta tai sit lähiverkostoa auttamaan vauvanhoidossa.
VALLU kiitti hyvistä nauruista!!
Jaa-a, nyt on katsottava soppaa välillä kun ei sinne kaupaankaan päästy.. palaillaan.
Siis tuolla Lokalahjojen kasvupinossa. Siellä sivulla 3 on [b]SIRKKULIINAN[/b] viesti, joka ei suinkaan ole päivitetty versio, vaan siellä [b]Sirkkuliina[/b] on itse vaan ilmoittanut omat uudet tietonsa... joten elkäähän vetäkö herneitä nenuun, eiköhän se [b]Mamma21[/b] päivitä kaikki halukkaat mukaan ;)
Tällasta juu...
Ainiin, Pinja ei välittänyt piikistä tuon taivaallista :) Saa nähdä nouseeko illaksi kuumetta, hope not!!
Kohtalaisen hyvin nukuttu yö takana.Mitä nyt neiti yhen kerran heräs ja kun menin maitoo lämmittää eikös ollut sillä aikaa nukahtanut.No kyllä huvitti,ei muuta kuin takasin unten maille.
ANNU:todellakin voimia sulle.Suurinpiirtein voin kuvitella mitä käyt läpi.Meillä oli just tällanen tilanne:Me muutimme helsingistä n.130km maalle.Molemmat toki halus sitä,mutta mieheni meni töihin ja jäin kotiin lapsen kanssa.Meidän kunnassa kun ei ole kauppaa kuin 5km päässä.Mua rupes ahdistaa täällä olo ja todella raastavien juttutuokioiden ja viikkojen jälkeen saatiin eilen päätös aikaan.Me muutamme yhdessä takas helsinkiin,missä on sukulaisia ja ystäviä lähellä.Me tavallaan tultiin kummatkin puolitiehen vastaan.Ja me halutaan kummatkin liitto toimimaan.
VALLU:muhun uppos tuo koira juttu.
NELLIINA:meillä auttoi tuo kuumemittarilla ärsyttäminen.Tuli jopa samana iltana ihan mukava niskakakka:)
PULLERONAH:meillä kirjotellaan aika ahkerasti vauvakirjaan.Olen tarkotuksella jättänyt käden ulottuville.Niin valitettavan monia kirjoja olen saanut lukea ts.katsella tyhjiä kohtia...
Kyllä oli muuten eilinen pino taas venähtänyt ihailtavan pitkäksi.Hyvä me!
LAIHIKSILLE:koittakaahan kestää!maanantainako se punnituspäivä oli?
me muut voidaan päättää kenelle annetaan risuja tai ruusuja:)
Nyt menen vaihteeksi kahvia juomaan,palaillaan.
johannu ja nukkuva aada
Ihan alkuun Annulle: paljon, paljon voimahaleja täältä. Taidan ymmärtää sua paremmin kuin arvaatkaan. Meillä tilanne oli lähes tulkoon sama silloin odotusaikana... Mies oli kuin p**seelle ammuttu karhu miltei joka päivä... ja syynkin arvannet... raskaus vei halut jne. Minä liian väsynyt tekemään aloitetta, mies ei kerta kaikkiaan jaksanut enää kuulemma vongata... Mutta me siitä selvisimme... ja toivon sydämmestäni että myös te. Voihan olla että teillä kiikastaa muustakin kuin seksistä... jos siis oikein tulkitsin viestisi...Toivottavasti teillä on voimia selvittää asianne. Kaikki apu mitä tarjotaan, kannattaa ottaa vastaan. *isohalirutistus*
Kylläpäs nauratti kun luin aloituksen aiheesta kuinka saada vauva nukkumaan sisällä...No sinne oli miumau käynyt kertomassa meidän lokalaisten tavasta nukuttaa vauvat sisälle :) Hymy herkes huulille...
Oulussa tosiaan tosi viileä keli, oli nenu jäätyä pystyyn kun kävin viemässä roskikset 10 metrin päähän. -28 näyttää pakkasmittari. Roope nukkuu taas tuolla kodinhoitohuoneessa vaunuissa, päällään sisävaatteet, vanupuku, kypärälakki, tumput ja tossut jalassa. Puolisen tuntia sitten vein sen sinne. Saas nähdä kauanko nämä meikäläisen huijaukset onnistuvat. Kohta poika hoksaa että äiti pissii häntä silmään ihan kympillä :)
Niin, meritähtönen tosiaan kyseli asumismuodosta: meillä nyt väliaikaisesti tällainen 100 neliön paritalo, jossa ollaan vuokralla. Oma talo valmistunee tuossa kesän ja syksyn aikana. Sitten onkin neliöitä rutkasti enemmän... huoh kukahan nekin siivoaa????
TV:stä seuraan vaihtelevalla menestyksellä o.c:tä, salattuja elämiä, oikeestaan mitä millonki sattuu tulemaan kun voin olla tv:n ääressä rauhassa. Eilen tuli katottua kotikatua.
Miumaulle jaksuja sinne
Vallu: kiitti nauruista!
Pulleronah kyseli vauvakirjan täytöstä: olen jonkin verran sitä täytellyt, mutta valokuvia sieltä puuttuu... kaikki vielä digitaalisessa muodossa. Ja arvaas pulleronah mitä? Meilläkin vauvakirjan kannet ja sivut on nallepuh aiheiset :)
Niskakakka-käsite: ihan outo meillä? Ei siis tosiaankaan kertaakaan oo tullu niskaan saakka, mutta syy onkin siinä että Roope kakkaa päivittäin kun on korvikkeella. Ja korvikkeesta johtuen kakka on myös jämäkämpää kamaa. MariJo:n juttu kakasta eilisessä pinossa sai mut höröttään isoon ääneen täällä :)
Olikohan mulla muuta... ei varmaan...
Misuli ja Roope
kerrankin olen aamuvirkkuna koneella(tai en niin virkkuna.. ;) viime yönä aurora taas söi tiuhaan,ja kun kolmen maissa yritin siirtää takaisin omaan sänkyyn niin alkoi juttutuokio..onneksi nukkui pian uudelleen tutin ja rätin kanssa,mutta vasta kun pääsi takaisin viereen.
eipä tässä kummempia,puuron keittoon vaan..
eilisen pino olikin komea,tehdään tänään samanlainen! :)
-nasuli