Huutonetin ehdota hintaa. Toimiiko koskaan?
Olen muutaman kerran ehdottanut uutta hintaa käytetylle lastenvaatteelle. Yleensä minusta vaate ja/tai postikulut on laitettu sen verran korkeiksi, että käytettyä ei sillä hinnalla kannata ostaa. Aina myyjä on hylännyt tarjouksen ja tuote on laitettu vain uudestaan myyntiin.
Olen myös katsonut muita kohteita ja niissäkin hintaehdotukset on hylätty.
Onko muita kokemuksia? Myös myyjät voisivat kommentoida: eikö ole sama saako siitä paidasta 4 vai 6 €, kunhan siitä pääsee eroon. Ostajalle, kun tulevat pistarit päälle, pari euroa voi tehdä sen, että hinta tuntuu liian kalliilta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:04"]Mun sisko laittaa vaatteille ihan törkeitä hintoja tyyliin T-paita 15 e. Sitten tulee tarjous 10 e. Sisko myy, koska sen paidan ihan oikea käypä hinta olisi ollut noin 7 e. [/quote] Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Monesti olen myynyt käytettyä tavaraa uuden hinnalla. Siihen yleensä vielä pk päälle.
Ostan kaiken uutena.
Vierailija kirjoitti:
Jos huudettava kohde sulkeutuu, onko myyjän myytävä kohde sitten korkeimman hintaehdotuksen tehneelle?
Ei. Ehdotus on eri asia kuin tarjous.
Vierailija kirjoitti:
8: Tiedän kyllä postin hinnat, mutta jos lasten t-paidan postitus maksaa 3,60, on siinä on myyjän lisää.
No kerrohan, millä hinnalla posti kuljettaa yksityishenkilön t-paidan.
Kirje, 3x25x25cm, paino yli 50 gr mutta alle 250 gr = 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti esim. naisten vaatteiden hinnat on liian korkeita huutonetissa, verrattuna kirppareihin, SPR:iin ja jopa UFF:iin ne ovat paljon kalliimpia. Itse en maksaisi 15 e jostain käytetystä paidasta, ja vielä postarit päälle, niitä saa kirppareilta 2-3 eurolla. Monet huutismyyjät ovat vieraantuneet todellisuudesta, käytetyt henkkavaatteetkin saa usein uutena henkasta halvemmalla.
Kitistään kun ei käy kauppa. Itse myyn Torissa ja aina saanut melkein kaiken myytyä. Saman myös huomannut että liikaa pyydetään niin en osta mitään. Ei Tori ole paska paikka vaan ihan voi myyjä kurkistaa sinne peiliin.
En hyväksy tarjouksia ellei ostaja ole ostamassa useampaa tavaraa. Joku euron tinkiminen muutaman euron tuotteesta tuntuu vain v*t*uilulta mutta yhtälailla ärsyttää jos viidenkympin tavarasta tarjotaan kolmeakymppiä. Laitan heti sen hinnan tuotteelle mikä on minusta kohtuullista sekä ostajalle että minulle, en yritä vedättää ostajaa tai pistä tinkimisvaraa hintaan sen varalta että kohdalle sattuukin joku basaaritinkijä, minusta se ei ole reilua muille.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä on hyväksytty, kunhan ei nyt mitään 10 euroa tarjoa useamman satasen kohteesta. Ja postituskulut on yleensä se mitä posti vaatii, ei niillä monikaan yritä rahastaa extraa. Jos ei sen vertaa raski maksaa niin kannattaa perustaa kilpaileva kuljetusfirma, tulen heti asiakkaaksi.
Se vain outoa että joillakin myyjillä, joilla samantyyppisiä kohteita, esim. saksia myytävänä eri ilmoituksissa, niiden postimaksut voi olla ihan erinlaiset....
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni tuo hintaehdotus on täysin valinnainen ainakin nykyään joten ihmetyttää miksi myyjät edes laittaa sen elleivät hyväksy euroakaan pienempää ehdotusta.
Riippuu myytävästä tuotteesta. Itse myyn hyvin edullista keräilytavaraa, kaikki 'Osta heti tai ehdota summaa' -toiminnoilla. Hylkään ehdotukset, joissa esim. halutaan sisällyttää postikulut ehdotukseen ja halutaan lisäksi 50 % alennus. En hylkää koskaan suoraan hintaehdotuksia vaan teen itse vastaehdotuksen (joka on siis alempi kuin alunperin pyytämäni summa, mutta korkeampi kuin ehdotettu ale-summa). Kaikki eivät vaan osaa katsoa (eivätkä käyttää näköjään muutenkaan) Huutiksen toimintoja! Joillekin on vaikea ymmärtää, että kuvaus kannttaa lukea ja postikulut ovat Postin mukaiset, eivät oma keksintöni. Ostajatkin voisivat ottaa hieman vastuuta. Itsekin ostan toisinaan jotain ja tarkistan esim. vaatteiden mitat ja postikulut kysymällä, jos niitä ei ole ilmoitettu.
En ollenkaan ymmärrä tätä. Myyn Torissa ja kyllä alennusta annan ja myyn halvalla. Mulla sentään kunnon tavaraa eikä mitään käytettyjä vaatteita. Kodin pitää olla selkeä ja tavaran arvo katoaa siellä vaatehuoneessa/varastossa. Itse ostan kaiken uutena kun ylläri on halvempaa kuin huutonet/Tori.