Huutonetin ehdota hintaa. Toimiiko koskaan?
Olen muutaman kerran ehdottanut uutta hintaa käytetylle lastenvaatteelle. Yleensä minusta vaate ja/tai postikulut on laitettu sen verran korkeiksi, että käytettyä ei sillä hinnalla kannata ostaa. Aina myyjä on hylännyt tarjouksen ja tuote on laitettu vain uudestaan myyntiin.
Olen myös katsonut muita kohteita ja niissäkin hintaehdotukset on hylätty.
Onko muita kokemuksia? Myös myyjät voisivat kommentoida: eikö ole sama saako siitä paidasta 4 vai 6 €, kunhan siitä pääsee eroon. Ostajalle, kun tulevat pistarit päälle, pari euroa voi tehdä sen, että hinta tuntuu liian kalliilta.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:04"]Mun sisko laittaa vaatteille ihan törkeitä hintoja tyyliin T-paita 15 e. Sitten tulee tarjous 10 e. Sisko myy, koska sen paidan ihan oikea käypä hinta olisi ollut noin 7 e.
[/quote]
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Monesti olen myynyt käytettyä tavaraa uuden hinnalla. Siihen yleensä vielä pk päälle.
Mulla on kaikissa tuotteissa osta heti -hinnat. Noita pienempiä hintaehdotuksia tulee aina toisinaan, ja jotkut olen hyväksynyt, joitain en. On naurettavaa tarjota -70% alkuperäisestä osta heti -hinnasta, kuka hullu sen hyväksyisi? Mutta jos kohde ei ole halutuinta laatua huuto.netissä ja siitä tulee ihan kohtuullinen tarjous (esim. -10% tai -15%) ja olen varma etten sitä ota mieluummin itse takaisin käyttöön kuin myy alihintaan, saatan hyväksyä pienemmänkin tarjouksen. Eli ihan tuotteesta ja toki tarjouksen järkevyydestä riippuen.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:55"]
8: Tiedän kyllä postin hinnat, mutta jos lasten t-paidan postitus maksaa 3,60, on siinä on myyjän lisää.
[/quote]
Vein tavallisen aikakauslehden postiin, ja sen postitus maksoi tuon verran. Ota selvää asioista, ennen kuin pädet. Monet postittaa liian vähillä merkeillä, mikä on varkaus.
Mua ei niinkään ärsytä noi hinta ehdottelijat, mutta ne jotka alkaa tinkimään jo kaupat tehtyään esim. Huuto+postarit tekis 12.90, niin tulee viestiä, että summa voi sit varmaan olla sen 10€ niin saadaan kiva tasaluku... ööö ei voi!
Pääsääntöisesti esim. naisten vaatteiden hinnat on liian korkeita huutonetissa, verrattuna kirppareihin, SPR:iin ja jopa UFF:iin ne ovat paljon kalliimpia. Itse en maksaisi 15 e jostain käytetystä paidasta, ja vielä postarit päälle, niitä saa kirppareilta 2-3 eurolla. Monet huutismyyjät ovat vieraantuneet todellisuudesta, käytetyt henkkavaatteetkin saa usein uutena henkasta halvemmalla.
Itse myyn paljonkin tavaraa, en tosin lastenvaatteita. Usein hyväksyn ehdotuksen jos hinnassa on jotain järkeä ( en myy kovinkaan käytettyä/huonokuntoista), mutta usein myös hylkään jos tavara yritetään saada suurinpiirtein postareiden hinnalla, miksi ihmeessä myisin, myyjähän myös maksaa Huuto.netille joka kaupasta...käsiin ei ole vielä mikään jäänyt eli hylättyjen tarjousten jälkeen on mennyt pyytämälläni hinnalla ennemmin tai myöhemmin.
8: Tiedän kyllä postin hinnat, mutta jos lasten t-paidan postitus maksaa 3,60, on siinä on myyjän lisää.
Kuka haluaa ostaa toisten paskaisia/puklautettuja vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei niinkään ärsytä noi hinta ehdottelijat, mutta ne jotka alkaa tinkimään jo kaupat tehtyään esim. Huuto+postarit tekis 12.90, niin tulee viestiä, että summa voi sit varmaan olla sen 10€ niin saadaan kiva tasaluku... ööö ei voi!
Myös 20, 500 ja 9000 euroa ovat mukavia tasalukuja =)
Jokaisen pitää ostaa sen mukaan mitä kukkaro kestää. Tinkijät on ärsyttäviä. Ennemmin jätän myymättä. Kysyjä repii pelihousunsa kun luulee, että myyjän on pakko myydä. Ei ole.
Postikulut tai 10% voi tinkiä. Jotkut yrittää 60% alennusta, tuskin kukaan suostuu.
Ymmärtääkseni tuo hintaehdotus on täysin valinnainen ainakin nykyään joten ihmetyttää miksi myyjät edes laittaa sen elleivät hyväksy euroakaan pienempää ehdotusta.
Jos huudettava kohde sulkeutuu, onko myyjän myytävä kohde sitten korkeimman hintaehdotuksen tehneelle?
Yleensä on hyväksytty, kunhan ei nyt mitään 10 euroa tarjoa useamman satasen kohteesta. Ja postituskulut on yleensä se mitä posti vaatii, ei niillä monikaan yritä rahastaa extraa. Jos ei sen vertaa raski maksaa niin kannattaa perustaa kilpaileva kuljetusfirma, tulen heti asiakkaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:01"]Joku tolkku niissä ehdotuksissa pitää olla, että myyjä viitsii edes miettiä hyväksymistä.
[/quote]
Täällä valitetaan, jos pyytää vain vähän alennusta ("yhtä hyvin sen sitten ostaisi alkuperäiseen hintaan") ja sitten valitetaan siitä, jos pyytää liian paljon.
Ei kukaan ole ajatustenlukija.