Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonetin ehdota hintaa. Toimiiko koskaan?

Vierailija
08.01.2015 |

Olen muutaman kerran ehdottanut uutta hintaa käytetylle lastenvaatteelle. Yleensä minusta vaate ja/tai postikulut on laitettu sen verran korkeiksi, että käytettyä ei sillä hinnalla kannata ostaa. Aina myyjä on hylännyt tarjouksen ja tuote on laitettu vain uudestaan myyntiin.

Olen myös katsonut muita kohteita ja niissäkin hintaehdotukset on hylätty.

Onko muita kokemuksia? Myös myyjät voisivat kommentoida: eikö ole sama saako siitä paidasta 4 vai 6 €, kunhan siitä pääsee eroon. Ostajalle, kun tulevat pistarit päälle, pari euroa voi tehdä sen, että hinta tuntuu liian kalliilta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on noin 2/4 tekemistäni hintaehdotuksista hyväksytty.

Vierailija
2/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa kuin ap. Lisää kokemuksia, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole kiirettä saada yksittäistä tuotetta kaupaksi. Olen määritellyt myyntihinnan ja monelle ostajalle on yllätys, että ei ole pakko myydä halvemmalla. Olen saanut muutaman todella tuohtuneen arvion kaupankäynnistä siksi, että en anna alennusta ikään kuin hintaehdotus sitoisi myyjää.

Vierailija
4/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja maksoi 18€, ehdotin 15€ ja kaupat tuli. Enempää en kehdannut hintaa pudottaa...

Vierailija
5/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn hintaehdotuksia usein. Ehkä en silloin, jos olen juuri laittanut kohteen myyntiin ensimmäistä kertaa ja joku tekee heti hintaehdotuksen; sitten saatan hylätä, jos arvelen, että kohteesta saattaisi saada lähtöhintaa paremmankin hinnan. Mutta jos kohde on ollut jo useamman päivän myynnissä ilman tarjouksia, sitten hyväksyn hintaehdotuksia. Myös hyväksyn helpommin, jos ehdotuksessa sanotaan jotain tyyliin "voisin tulla heti viikonloppuna hakemaan".

Postikulut sinusta liian korkeat: Posti pyytää oikeasti aika kovia kuluja. Myyjä joutuu kuitenkin maksamaan ne postille, vaikka myisi sinulle halvemmalla eli tuo ei ole minusta hyvä syy tehdä alhaista hintaehdotusta.

Vierailija
6/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä poistan tarjoukset samantien...enkä jaksa ees vastata.Naurettavaa esim.3e vaatteesta tarjota 2e....unohda koko juttu ennemmin kun teet moisen ehdotuksen.

Vierailija
7/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan tarjouksista hylkään. Kaikki kohteeni ovat "osta heti" -kohteita ja hinta on määritelty sen mukaan, mitä tuotteesta haluan. Huutonetissä on niin hiljaista muutenkin, että kohteilla menee joskus jopa useampi vuosi mennä kaupaksi (yleensä kohteita katsoo vain 0-3 ihmistä sen ajan kun ne ovat myynnissä). Osittain ongelma on se, että oikea ihminen ei ole löytänyt kohdettani. Ja toki osa tuotteista on sellaisia, että niillä on vain pieni ostajakunta.

Minua jotenkin häiritsee ne tarjoukset, kun monet ovat tosiaan vain muutaman euron alle myyntihinnan. Silloin voi varmasti hyvin maksaa sen kahdeksankin euroa, jos tarjoaakin kuusi euroa. En tykkää siitä, että yritetään saada tuote halvemmalla kuin se on myynnissä. Tuollainen kinuminen yksistään ärsyttää. Olen ehkä kerran kaksi hyväksynyt hintaehdotuksen, kun kyseessä on halpa tuote (myynnissä tyyliin hinnalla 3 e) ja se ei ole vuoteen pariin mennyt kaupaksi. Tällöin olen saattanut sen 0,5-1 euron alennuksella myydä. Joskus on sitten niitä, jotka yrittävät tarjoa jotain 5 euroa 80 euron tuotteesta. Voi huoh, luulevatko he oikeasti saavansa kalliin tuotteen noin halvalla?

Vierailija
8/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:55"]

8: Tiedän kyllä postin hinnat, mutta jos lasten t-paidan postitus maksaa 3,60, on siinä on myyjän lisää.

[/quote]

Huutonet ottaa provikat vain myyntihinnasta. Näin ollen osa myyjistä lisää postikuluihin osan myyntihinnasta, jotta tavallaan ne postikuluissa oleva lisä korvaisi sen Huutonetin viemän osuuden.

Vierailija
9/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selvisi, että ihmiset tosiaan yrittää tingata parin euron tavaroista senttejä pois... En ihmettele jos myyjiä kyrsii! Alle kympin tavarasta en edes kehtaisi tehdä hintaehdotusta!

Vierailija
10/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ainakin toiminut, olen tosin ehdotellut hintoja vain silloin kun olen ostanut samalta myyjältä useamman jutun. Ja tällöinkin ehdottamani hinnat ovat olleet lähinnä lähtöhintoja tai yhdellä huudolla korotettuja eli mielestäni ihan reiluja.

Vierailija
11/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä ei ole kokemusta, mutta ainakin mulla eBayssä toimii useammin kuin ei toimi. Olen monesti saanut jopa kymmenien dollarien alennuksia. 

Vierailija
12/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:55"]

8: Tiedän kyllä postin hinnat, mutta jos lasten t-paidan postitus maksaa 3,60, on siinä on myyjän lisää.

[/quote]

Olen myynyt tuotteita tyyliin "ostaja saa päättää postikulut" ja sitten postittanut niitä tavaroita 90 sentin postimerkillä varustetussa kirjekuoressa, vaikka oikea painon mukainen kulu on 3.6 e, koska se kirje + paita painavat yli 250 g. Ja kas - ostaja joutuu noutamaan tuotteen postista ja maksamaan täyden hinnan. Yllättäen tästä tulee minulle negatiivinen arvio, koska "myyjä peri väärän maksun ja jouduin noutamaan tuotteen".

Punnitsin meidän 5v:n t-paitoja ja niistä 3 painoi yli 250 g.

Vierailija
13/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:20"]

Täällä selvisi, että ihmiset tosiaan yrittää tingata parin euron tavaroista senttejä pois... En ihmettele jos myyjiä kyrsii! Alle kympin tavarasta en edes kehtaisi tehdä hintaehdotusta!

[/quote]

Voi kuule, ennen joulua myin tuotteita, joilla oli hintaa 2-5 euroa ja postikulut 90 snt/kpl (yhdistelen tietty postikuluja). Sain monta hintaehdotusta tyyliin 2e:n tuote 1 eurolla. En hyväksynyt tarjousta ja joku osti tuotteen täydellä hinnalla. Sitten tämmöiset tarjouksia tehneet osti jotain todella halpaa vain siksi, että pääsivät antamaan neutraalin palautteen, koska "myyjä myy ilmoittamallaan hinnalla". Eikö ole kamalaa että myyjä toimii noin räikeästi.

Vierailija
14/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko 'Ehdota hintaa' automaattisesti jokaiseen ilmoitukseen? Ostan niin harvoin, että olen luullut sen olevan vapaaehtoista. Yhden kerran olen sitä käyttänyt ja sain alennuksen. Ostan lähes aina 'Osta heti'-hinnalla.

Minusta ei ole olemassa mitään "alle kympin tuotteesta ei saa tinkiä" -sääntöä olemassa. Jos joku myy nappia hintaan 8 euroa, niin minulla on oikeus pitää oikeana hintana viittä euroa.

Toisekseen, myyjä voi aina kirjoittaa kuvaksen kohdalle, ettei aio antaa alennusta, niin kukaan ei turhaan sitten kysele.

Vierailija
15/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen laittanut tavaroilleni valmiiksi hinnan jonka niistä haluan. Jos ei kelpaa ostaa siihen hintaan jonka olen laittanut, olkaa ostamati. Ihan hullu systeemi muutenkin. Mielestäni moinen toiminto pitäisi olla myyjän päätettävissä. Että onko siis ko toiminto käytössä vai ei. Kiva ylläri huutikselta. Ei siellä ole enää ketään muutenkaan.

Vierailija
16/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin tullut ihan törkeitä hintaehdotuksia. Satasella myynnissä ollutta turvaistuinta yritettiin ostaa 60 eurolla sisältäen toimituskulut. Hylkäsin ehdotuksen ja hyvä niin, sain turvaistuimesta 180 euroa + toimituskulut. Syksyn aikana tuli myytyä paljon pois lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja tavaroita. Kaksi hintaehdotusta hyväksyin, koska tavara oli jo toista kertaa myynnissä. Muuten hylkäsin, koska yritettiin ihan mahdottomia alennuksia. Joku tolkku niissä ehdotuksissa pitää olla, että myyjä viitsii edes miettiä hyväksymistä.

Vierailija
17/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko laittaa vaatteille ihan törkeitä hintoja tyyliin T-paita 15 e. Sitten tulee tarjous 10 e. Sisko myy, koska sen paidan ihan oikea käypä hinta olisi ollut noin 7 e.

Vierailija
18/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli hintaehdotus myymästäni konsolipelistä, jonka pyyntöhinta oli 5 euroa + pk:t 1.50. Hinta oli huutiksen halvin ko. pelistä, muut pyysivät kolminkertaista hintaa. Tarjottiin 5 euroa sisältäen postikulut, perusteluna ettei jaksa odottaa sulkeutumispäivään, joka oli viikon päässä. En hyväksynyt ehdotusta. 

Toinen äskettäinen hintaehdotus oli huonekalusta, jossa hintapyyntö oli 200 euroa. Hintaehdotus 5 euroa vaille, sen hyväksyin. 

Vierailija
19/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on unohtanut huutiksen idean: se on huutokauppa. Ei huutokaupassa hinnat menee alaspäin! Minä myyjänä en periaatteesta hyväksy niitä tarjouksia; olen laittanut myyntikohteille reilun hinnan enkä ole kirppiksellä vaan yllätys yllätys huutokaupassa. ;) Toisaalta tietysti ymmärrän ihmisten närkästyksen jos joku myy käytettyjä sukkia hintaan 20e tai muuta yhtä älytöntä.

Vierailija
20/49 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn hintaehdotuksia vain silloin, jos tavara on ollut jotain puoli vuotta myynnissä. Muutoin hylkään ne aina. Olen laittanut tavaralle lähtöhinnan, jota halvemmalla en halua myydä. Inhoan koko hintaehdotusta ja myyn paljon. Mielestäni myyjän pitäisi saada ruksia kohteisiin, haluaako saada hintaehdotuksia vai ei.

Joku saattaa tarjota paksusta kirjasta, joka ei siis mahdu kirjepostiin paksuutensa vuoksi 6e postareineen. No, jos saan postitettu kirjan halvimmillaan 5,90e postareilla ja saisin voittioa 0,10e, niin arvaapa tuleeko kaupat. Vaikka se lähtöhinta olisi ollutkin 3e+postarit eli euroina ei hirveästi eroa niin ihan ilmaiseksi en sentään myy.

Pyydän aina niin pieniä postikuluja kuin voin. Ja palautan, jos satun pyytämään liikaa ja onkin joku tarjous, jota en ole hoksannut. Sen olen kyllä huomannut, että toiset kiskoo hirveitä postareita. Miten joku luistinten postitus Suomessa voi maksaa 9e, kun itse myyn pieneksi käyneet 5,90e postareilla (matkahuolto) tai 6,70e (smartpost). Pitää olla aikamoiset pakkauskulut tms, jotta kehtaa pyytää noin paljoa yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä