Onko lapsen terveydelle haitaksi jos hän syö ja juo epäterveellisesti kaikki viikonloput?
Kahtena päivänä viikossa. Ranskalaisia, hampurilaisia, lihapiirakoita, pitsaa, sipsejä, karkkia, suklaata, keksejä, jäätelöä, limua, tripmehuja.
Kommentit (12)
Me syödään joka päivä jotain hyvää, ainakin jätskit tai mehujäät. Ja kerran viikossa tosi paljon hyvää.
epänormaaliksi, jos viikottain pidetään jotain kuvottavia mässäjäisiä.
Mekin herkutellaan viikonloppuna, mutta silloinkin kohtuudella eli tehdään hyvää ruokaa (siis hyvää oikeasti, ei mitään ranskalais-nakkilinjaa) ja jotain ihanaa jälkkäriä, mutta ei mitään älytöntä sipsi-keksimättöä. Lapsi oppii tosta vastenmieliset ja vääränlaiset ruokailutottumukset.
jos ruoka jakautuu 70 prosenttia terveellistä ja 30 epäterveellistä niin se on jo melkosen hyvin tänä päivänä.
Lapsi kuitenkin saa tarpeelliset ravintoaineet terveellisestä ruoasta, joten tulee vain vähän ylimääräistä rasvaa ja sokeria. Se ei ole ollenkaan niin iso paha kuin se, että jäisi saamatta ravinteet.
Ja ne ruokailutavat... no aikuisena lapsi päättää itse, luulen että oppii vaan herkuttelemaan roskaruoalla, ja niihän me melkein kaikki? Kerran pari viikossa ei vielä aiheuta painonnousuakaan.
Kyllä kaiketi sillä mitä varsinaisessa kodissa syödään on eniten merkitystä. itse kuitenkin (jos lapsi siis olisi 2vrk viikosta isällä sen 2x kuukaudessa sijaan) yrittäisin puhua, että oikeasti voi olla pitsaa ja jätskiä vaikka päivällä, mutta ei enää lihistä ja nakkeja aamuin illoin. Aika älytöntä on jos ei tuota isä tajua!
t. lihava ilman herkkuja, mutta onneksi terveys kunnossa koska en vedä kökköä naamaan
Tiedän myös erään isän, joka aina syöttää herkkuja lapselleen kun lapsi on hänen luonaan...
Mä voisin kuvitella että ainakin oma lapseni saattaisi KERTOA mulle erityisen paljon juuri niistä poikkeuksellisista herkuista ja jättää mainitsematta että itse asiassa lopun päivää ruokavalio olikin ollut aika tavallista ja hohdotonta...
Eikä esim. pizza tai hampurilainen ole musta automaattisesti mitenkään hirveän tuhoisaa syötävää. Riippuu tietysti siitä miten ne on tehty, mutta parhaimmillaanhan siinä on leipää, lihaa, juustoa ja vihanneksia niin kuin monilla normaalimman kuuloisillakin aterioilla.
Ei se nyt niin nuukaa ole. Onko lapsi kaikki viikonloput muuten isällään?
Eikö normaali käytäntö ole että lapset ovat etävanhemmalla joka toinen viikonloppu?
Mun lapsen ainoa ruoka on nakit ja ihan terve 5-vuotias tuo on, vaikkei muuta suostukaan syömään.
Eikö normaali käytäntö ole että lapset ovat etävanhemmalla joka toinen viikonloppu?
Mieti nyt, 2 päivää 7:stä on aika paljon!