Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään hoikkaa jolla painoindeksi 16-17? En tarkoita syömishäiriöisiä..

Vierailija
19.01.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollasivat liian laihaksi mutta itselläni kyllä oli ihan hyvä olla.

Söin minkä ehdin mutta ei ne kilot vaan lisääntyneet.

Se on kropan mallista kai kiinni.

Vierailija
2/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksillä 17,5 nainen ON syömishäiriöinen. Se ei VOI OLLA kenenkään hyvänolonpaino. Hyi hitto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakaan en ole syömishäiriöinen, päinvastoin söin minkä ehdin mutta minkä minä laihtumiselleni voin.

Vierailija
4/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin ihan tosissani. Oma painoindeksini on 16-16.5. Olen 25- vuotias 2- vuotiaan tytön äiti. Painoin loppuraskaudesta 57kg ja tyttö painoi 3,6 kg ja normaalisti syntyi. Imetin reilun vuoden. Eli en ole syömishäiriöinen. Mulla on kestävyysurheilutausta (triathlon) ja kuntoilen edelleen.

Itseasiassa en ole luiseva ollenkaan, sirot luut kyllä on. Minulla on todella kapea lantio, vyötärö ja hartiat ja myös kädet ja jalat. Ilmeisesti olen perinyt tän isoisältä, vanhemmatkin toki pieniä. Vaari oli 175 cm ja 58-59kg.

Aloitin tän keskustelun sen vuoksi että mua ärsyttää nää suomalaisten mitoista tehdyt painoindeksitaulukot. On meinaan haitannut työnhakuanikin. Yhdellä sukulaisella on aasialainen vaimo ja hän on kanssani samaa kaliiberia ja kolmen lapsen äiti!

Yritin vaan hakea " kohtalontovereita" . Juu ja kevyttuotteita en ole koskaan käyttänyt, ehtaa voita ja kermaa.

Vierailija
5/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin että hyi hemmetti jos paino indeksi kerta on 16! Minulla se on 20 ja olen hemmetin luiseva!

Vierailija
6/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki että BMI 16-17 on alipainoinen ja jotkut vois olla jo sairaalahoidossakin. Mut yritin kyseenalaistaa näitä taulukoita. Ruumiinrakenne kuitenkin merkkaa paljon. Luut sinänsä eivät paina mutta totta kai se vaikuttaa siihen mitä kertyy ympärille ja kuinka paljon ( isoluinen näyttää laihalta vaikka painaisikin melko paljon).

Mun on todella vaikeaa löytää vaatteita Suomesta tai etenkin suomalaisia vaatteita. Suomalaisnaisilla on keskimäärin leveä perse ja pienet rinnat. Mulla taas huippukapealantio ja suurehkot rinnat kokooni nähden. Paitapuseroita ei löydy mistään, ne on aina pitänyt teetättää..Hartiat kokoa 32 mut rinnukset 38..Ärsyttävää......Onko muita jotka eivät istu suomalaiseen normiin???

Vierailija
7/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina selitetään, että syö kuin hevonen, mutta loppujen lopuksi ruoasta saadut kalorit alittaa tarpeen... En siis usko siihen, että ihminen on liian laiha vastoin tahtoaan. Yrittäkää vakuuttaa minut!

Vierailija
8/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissitkin löytyy c-kuppia eli en ole mikään luuranko. Hoikka kylläkin ja aika hento rakenteeltani.

Olo on mitä parhain ja liikun runsaasti. Syön kyllä terveellisesti, mutta usein myös herkuttelen.

Vierailija
9/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA normaalipainoinen. Yläosa kokoa 42-44 ja silti lantio kokoa 38. Olen siis rintava mutta hoikka - päinvastoin kuin pääosa suomalaisista naisista.

Vierailija
10/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota painoindeksiluokkaa, mutta ymmarran tilanteen. Pitka ja pitkaraajainen olen kylla ja siksi tormaan usein ongelmiin mm. vaateostoksilla. Itseani raivostuttaa sama puusilmainen arvoihin tuijottaminen, vaikkapa vyotaron ymparyksen turvallisista rajoista puhuttaessa. Kun mainitaan jotain " naisilla max 80 cm, miehilla 90 cm" , niputetaan samaan 150- ja 180-senttiset naiset (ja miehet). Onko siita kenellekaan mitaan hyotya?

Vaikka sanotaan, ettei luiden painossa saman kokoisilla ihmisilla ole pajon eroa (eika varmaan olekaan), ruumiinrakenteessa on ja luontaisessa lihaksikkuudessa jne. Sanonta " isot luut" tarkoittaa minusta nimenomaan raameja, ei sita, etta jollain on 5 % isompi ranteen ymparys.

Mina muuten olen 177 cm ja 70 kg, normaalipainon keskivaiheilla, mutta kiitettavasti siihenkin painoon mahtuu silavaa :) Varsinkin, kun se keskittyy reisien ja kainaloiden valille.

Vierailija
11/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä syöväni niin kuin hevonen mutta monipuolisesti ja terveellisesti. Tässä vaikka esimerkki:

Aamulla: Lasillinen tuoremehua, luonnonjugurttia, banaania ja mysliä kulho ja kuppi kahvia täysmaidon kera

Lounas: kotiruokaa laidata laitaan (lihaa,kalaa,kanaa päivittäin), juon täysmaitoa tai piimää

Välipala: banaani tai jugutti ja jotain makeaa, esim jäätelö kahvin kanssa

Päivällinen: Lämminruoka tai pari mehevää leipää ( päällä kananmuna, kinkkua, juustoa ja voita) Ehkä joka toinen päivä lämmin ruoka toisen kerran

Iltapala: Pari leipää tai esim. fetasalaatti ja vihreää teetä

Sunnuntaisin käymme ulkona syömässä ja noin kerran viikossa burgerilla ( en juo limuja en syö ranskiksia juuri koskaan)

Juon alkoa kohtuudella, 2-3 kertaa kuussa pari annosta kerrallaan. Joskus harvoin juhlissa hieman enemmän..

Eikös kuulosta aika normaalilta?

Vierailija
12/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä +aamu-ja iltapuurot sekä välipaloja. Ei siis mitään syömishäiriötä enkä sellaiselta näytäkkään. Ystäväni ovat ihmetelleet painoani kun olen sen ääneen sanonut, näytän päälle päin n.5 kiloa painavemmalta enkä todellakaan liian laihalta vaan paremminkin hoikalta. Aineenvaihduntani on todella vilkas kuten muillakin perheen jäsenillä. Olen lääkäriltäkin kysynyt missä voisi olla vika mutta mitään vikaa ei löytynyt. Kuukautiset tulevat normaalisti ja rintoja on b-kupin verran. Tähtäyksenä on päästä painossa reilut 5 kiloa ylemmäs kesään mennessä jotta näyttäisi paremmalta.

Vierailija
13/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla BMI on 16.7 (juuri laskin). Olen aina ollut hoikka. Nyt imetyksen aikana olen vielä tavallistakin hoikempi. Syön ihan normaalisti (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) ja herkuttelenkin silloin kun mieli tekee. Silti en lihoa. Olen laiha (itsenikin mielestä) ja ottaisin mieluusti 10 lisäkiloa. Mutta niitä kun ei tule. Piste.

Minua äsryttää suunnattomasti se, että laihoille ihmisille voi suoraan kauhistella " voi kamala, kun oletkin laiha" , mutta ei lihaville sovi sanoa " voi kama kun oletkin lihava" . Uudessa työpaikassakin aikoinaan vahtasivat syömisiäni. Vasta kun olivat useamman kuukauden seuranneet syömisiäni (herkuttelin kahvitauoilla, söin työkavereiden kanssa työpaikkaruokalassa jne), " uskalsivat" sanoa, että sä et vissiin liho. Olivat siis luulleet minua anorektikoksi tai bulimikoksi.

Joten AP. Kyllä kohtalotovereita on! Mutta minä en kyllä aio tästä asiasta ottaa mitään paineita suuntaan enkä toiseen. Kiloja tulee, jos niitä tulee.

Vierailija
14/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisin yhtä kurinalaiseen ruokavalioon kuin sinä, ap, laihtuisin jatkuvasti. 5 pientä ateriaa on ihanteellinen ruokailurytmi verensokerinkin kannalta, joten eipä siinä pääse lihan päälle silavaa kertymään. Eikä juuri lihastakaan. Olen koko ikäni noudattanut sekaruokavaliota, jonka lisäksi heikkouteni on herkuttelu (esim. iltapalan jälkeen puoli litraa suklaa-nougat-jäätelöä tms) ja silti painoni ei ole noussut. Miksikö? Koska liikun paljon, luonnollisesti ja ilman laihdutuksen tarvetta tai kiihkoilua. Niin taidat tehdä sinäkin.

M.O.T.

Vierailija
15/15 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että löytyy ymmärrystäkin ;-) Mulle ei kovin usein tulla kauhistelemaan laihuuttani enkä näytä luisevalta kuten mainitsinkin. Kuntoni on kyllä hyvä ja olen todella painottunut kestävyyslajeihin..yllätys, yllätys ;-) En treenaa veren maku suussa mutta esim 2 km uinti tai parin tunnin kevyt lenkki ei tunnu missään. Mut esim. aerobicistä en tykkää yhtään, se on liian nopeatempoista. Lenkillekin kun lähden niin saan hölkkäillä puolisen tuntia ennenkuin edes tulee lämmin. Pitäis alkaa käymään kuntosalilla ja panostaa tuohon lihasvoimaan. Sais vähän habaa..

Moni on kanssa ihmetellyt kun sanon painoni, yksikin hyvä kaveri arvioi mut 5 kiloa painavammaksi. Hän on itse normaalipainon alarajoilla mutta todella luiseva.

Kyllä AP:kin herkuttelee, mikään ei ole kiellettyä mutta kuunetelen kyllä kroppaani. Syön kun on nälkä ja sen verran kun tekee mieli. Mut jos esim. vedän pizzaa parikin päivää niin kroppa sanoo kyllä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä