Onko muita, joita ahdistaa jatkuva viestien laitto kavereilta?
Justiin vaikka Whatsapissa ja monta kertaa päivässä. Jollain lailla ärsyttää nykypäivä kun pitäisi olla kokoajan tavoteltavissa.
Kommentit (55)
En ole mukana Fb:ssa, Instagrammissa, Twitterissä enkä Whatsappissa. Ei ole aikaa enkä tykkää jakaa kaikkia asioitani porukalla.
Enkä tykkää tiimityöstä, mitä tyrkytetään joka paikkaan nykyään. Avotoimistot ovat kauhistus. Miksi kaiken pitää olla niin avointa ja sosiaalista? Pakkomielteeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Loukkaantuvat tai ihmettelevät jos en vastaa, ja jos vastaan niin sitten tulee heti perään uusi viesti johon taas pitäisi vastata. Läpi koko päivän sitä pitäisi jatkaa. En ymmärrä, miten jatkuvasti viestittelevät saavat mitään tehtyä?
Eihän ne saakaan. Pyykkivuoret kasvavat, kun someaddiktit näpyttelevät tunnista toiseen.
Mua ahdistaa se kun kukaan ei laita viestejä :( Muut kyllä viestittelee niin paljon kuin suinkin ehtii mutta minulle kukaan ei laita mitään... En tiedä mitä oon tehnyt väärin kun mulla ei oo kavereita eikä elämää
Väsyttää paljon kun narsistit postaa kokoajan jatkuvallasyötöllä kuvia itsestään/lapsistaan/tekemisistään. Pakko katsoa kun merkkivalo vilkkuu että onko jollakin jotain tärkeää mutta ei. Samoilta tyypeiltä itseä korostavia kattokaa mua, kehukaa mua-viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa se kun kukaan ei laita viestejä :( Muut kyllä viestittelee niin paljon kuin suinkin ehtii mutta minulle kukaan ei laita mitään... En tiedä mitä oon tehnyt väärin kun mulla ei oo kavereita eikä elämää
Älä sure, kyllä sinäkin vielä kavereita saat. Onko sinulla harrastuksia? Kiinnostaisiko joku tietty harrastus?
Vierailija kirjoitti:
Väsyttää paljon kun narsistit postaa kokoajan jatkuvallasyötöllä kuvia itsestään/lapsistaan/tekemisistään. Pakko katsoa kun merkkivalo vilkkuu että onko jollakin jotain tärkeää mutta ei. Samoilta tyypeiltä itseä korostavia kattokaa mua, kehukaa mua-viestejä.
just näin, mutta kuvittelepa sellanen tilanne ku itellä että en käytä somea ja puhelin täyttyy tollasella ku saan viesteillä vastaavia...
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan kylmästi jätän huomioimatta, ja otan yhteyttä sitten kun ehdin/jaksan.
tää tapa on ainut oikea munkin kohalla. Serkku viestittää ihan oikeasti _jokapäivä_ rasittavaa emmä siitä nyt niin paljo pidä...
Miten nää nykypäivän insta/whatsapp&snäpchat addiktit saa mitään tehtyä? tunnen kaksi tämmöistä ja ovat parikymppisiä eikä mitään 15-v. ihmetellään jos itse en puhelimeesa ehdi olla tai vastaan kun vastaan. Itse oon 24 ja tuntuu, että mua vähä nuoremmat ovat pahimpia tässä.
Kyllä se välillä, ei sitä nykyään ymmärretä ettei voi aina vastata vaan voi olla tekemistä ja kiireitä. Onneksi ei ole nettiä kännykässä eikä ihan hevillä tulekkaan, välttyy pahimmalta.
Oli ihan hyvä kun oli pelkkä facebook. En itse ainakaan samanlaista hullutusta silloin huomannut toisinkuin nyt tilanne on riistäytynyt käsistä kun on kaikilla älypuhelimet ja jotkut jopa miettii toisten tykkäyksien määrää ja määrittelee kuinka paljo sulla on kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se välillä, ei sitä nykyään ymmärretä ettei voi aina vastata vaan voi olla tekemistä ja kiireitä. Onneksi ei ole nettiä kännykässä eikä ihan hevillä tulekkaan, välttyy pahimmalta.
No itehän en vastaa aina heti mihinkään "turhuuksiin" missä ei kysytä mitään edes. Miettikööt mitä miettii jos ei hyväksy niin son moro mun kaveripiiristä. Sitten ei ollut kovin hyvä kaveri edes :D
Minä,oon yhdessä ryhmässä eikä enää kiinnosta yhtään kun niitä saakelin viestejä tulee päivässä hirveästi. Tekisi mieli poistaa ittenki koko ryhmästä. mulla vielä kaverit laittelee niitä ihania ääniviestejä, jossa on aivan turhaa lätinää.
Mun pari kaveria spämmää justiin jatkuvasti turhilla viestellä. Tekisi mieli sanoa, että ei tarvitse laittaa viestejä kiitos.. yhdellä tutulla on vielä rasittava ääni ja laittaa ääniviestejä joissa puhuu huutamalla.
Menee välillä hermot varsinkin silloin jos aletaan monen viestin verran kirjoittamaan omista asioista eikä vaivauduta kysymään että what's up. Kyllä mää aina kysyn kuulumiset ensin enkä ala heti selostamaan omia asioita. Puhun tässä nyt vaan tietystä kaverista jonka käytös ärsyttää välillä potenssiin 1000 mutta joka loukkaantuu jos oon yrittänyt puhua suoraan:(
Niin ärsyttää minuakin se,kun nykyisin ei osata enää soittaa,vaan kaikki kommunikointi tapahtuu vain sähköposteilla,tai tekstiviesteillä.Asko Kähkösestä puhumattakaan!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama :(
Hyvin harvoin mulle kukaan mitään viestittelee. Ehkä olen kaikille toissijainen kaveri.
Facen mese on raivostuttavin kaikista; ihmiset hyökkäävät kimppuun heti kun näkevät sun olevan online tai pahimmat tyypit vuodattaa sellaisen tekstitulvan sinne ollessasi poissa että oksat pois! Kiva aamulla avata Face ja siellä on jonkun verbaalioksennus, lähetetty aamukolmelta...
Mulla kaverit ei ees käytä tuota viestittelyjuttua kuulumisiin kunnolla, aina vaan selittävät omia juttujaan lause toisensa perään. Tuossa voi ikäänkuin tekeytyä tärkeäksi, aina voi kirjoittaa että kävinpäs ulkona ja teinpäs sitätätätota. Ja sitten vastaanottajan on ne pakko jossain vaiheessa lukea. Äh.
Mua on alkanut ärsyttää, kun yks mun kaveri pommittaa ihan jatkuvasti viesteillä. Jostain syystä en saanut viestejä äänettömiksi, mutta en halunnut pitää koko puhelinta äänettömällä, niin se häiritsi kun kaveri lähetteli työpäiväni aikana kymmeniä viestejä. Nyt viimein onnistuin laittamaan viestit äänettömälle, niin sain tehdä töitä rauhassa ja kaveri oli lähettänyt sillä aikaa 23 viestiä.
Yöllä puhelimeni on ollut jo pitkään äänettömänä, kun kaveri innostuu aina öisin. Ennen heräsin muutaman kerran yöllä, kun ei kaveri ilmeisesti tajunnut, että toiset nukkuu yöllä tai ei kaikilla ole puhelin äänettömänä. Kaverilleni ei voi sanoa asiasta, että viestittelee liikaa ja vääriin aikoihin, kun hän on sellainen ammattimielensäpahoittaja ja viestitkin on sitä, että valittaa, kun toiset ihmiset ovat sanoneet hänelle pahasti.
Ahdisti. Kymmeniä ja satoja viestejä päivässä. Minulla oli vaikea elämäntilanne menossa ja näitä viestejä vaan tuli ja tuli. Jos yritin kertoa jotain omaa asiaa, se ingoorattiin. Minun olisi kuitenkin piti tukea pieleen menneet tinder treffit ja oven karmiin sattuneet varpaat. Itse makasin sängyssä vuodepotilaana kipujeni kanssa.
En jaksanut enää, kerroin että nyt riittää. Tästä nyt 2 vuotta eteenpäin, olen yksinäinen. Kukaan ei soita tai laita viestiä.
Nykyään ystävyyskin on vissiin näin pinnallista ja reaaliaikaista, pitää olla nyt ja heti, kokoajan tavoitettavissa ja kommentoimassa. Ahdistaa ja ketuttaa, silti olen mieluummin yksin kuin siinä viestiansassa.
Ahdisti silloin kun jotenkin koin että minun pitää heti vastata kun näen, eli koin syyllisyyttä kun en heti vastannut. Nyt kun huomaan että on tullut viestejä, niin saatan ihan hyvin vasta aamusta katsoa ne. Itse ajattelen niin, että kyllähän sitä saa milloin vaan viestiä laittaa, mutta myös minä itse vastailen ihan millon vaan takasin. Samoin toivon kavereiden ajattelevan, eli jos laitan esim. illalla kahdeksalta viestin, niin en toivo että kukaan keskeyttää esim. lempisarjansa katsomisen lukeakseen tai vastatakseen viestiini. Mulle voi vastata vaikka viikon päästä, ja en loukkaannu. Toki sellaisia on jotka loukkaantuu, mutta ovatko ne nyt loppujen lopuksi niin hyviä ystäviä kuitenkaan?