Pidän näitä mene töihin-kommentoijia vähän yksinkertaisina
Jos nyt puhutaan työttömästä joka kertoo miten työttömyys vaikuttaa hänen elämään, oli se sitten positiivista tai negatiivista, niin aina löytyy se tyyppi joka huutelee mene töihin tai hanki töitä tai vastaavaa.
Ihanko tosissaan ne huutelijat kuvittelee, että se työtön on omasta tahdostaan siellä kotona päivät? Jotkut varmaan onkin, mutta veikkaan että aika hemmetin pieni prosentti ja useimmiten aloittajan tekstista ymmärtää onko työttömyys itse aiheutettu, vai pakotettu siihen.
Onko nämä pätevät huutelijat kuunnelleet tai lukeneet uutisia viimeiseen vuoteen? Ymmärtääkö ne, että ei sinne töihin nykyään niin vaan mennä?
Minä taatusti kävelisin heti huomen aamulla ihan minkä tahansa firman ovesta sisään, jos tietäisin että siellä on palkallista työtä minulle.
Kommentit (133)
"Hänen mies oli oma-aloitteinen ei vaan onnekas. Ei maannut sohvan pohjalla ja odottanut, että työkkäristä soitetaan vaan teki jotain asian hyväksi mitä moni ei tee."
Lähetän 20-30 hakemusta per kuukausi laidasta laitaan ja ympäri Suomea. Eipä tule haastattelukutsuja olipa tutkinto sopiva tai ei. Sanoisin, että olen tehnyt paljonkin päästäkseni töihin, mutta niin myös ne sadat muut hakijat, jotka hakivat samaa työpaikkaa kuin minä. Lisäksi lähetän avoimia hakemuksia vielä laihemmalla tuloksella. Työttömiä on 350 000, se on käsittämätön määrä. Kaikille ei ole työpaikkaa, vaikka kävisi koko Suomen läpi yritys yritykseltä.
Siis jaksaako ihmiset pahoittaa mielensä tästäkin? Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:20"]
Olen samaa mieltä joidenkin kanssa, kannattaa mennä suoraan kysymään. Ottamaan suoraan yhteyttä, täyttämään avoin hakemus.
Meille haettiin kuntayhtymään toimistohommiin sijaista joku aika sitten. Saimme työkkäristä 2 ehdokasta. Kumpikaan ei halunnut tulla. Toinen ilmoitti, että kun hänellä on 3-vuotias lapsi kotona, ei ole mitään järkeä hänellä lähteä töihin ja matkaakin on 20 km - älkää vaan ottako häntä. Toinen (n. 22-25 v) oli alkuun tulossa mutta ilmoitti sitten saaneensa vakituisen työpaikan lähikauppansa kassalta, tietysti osa-aikaisen. Hän oli tradenomi. Ja kun meillä ei ollut tietoa sijaisuuden jatkosta.
Heitimme haastattelussa ajatuksen kyllä ilmaan mahdollisesta jatkosta koska pakko on tännekin palkata kohta vakituista väkeä, yli 10 vuoteen ei ole lähtijän tilalle palkattu ketään ja väki alkaa vanheta. Ja jos hän olisi tullut ja hyväksi havaittu, vahv
Miksi ette laittaneet paikkaa auki julkisesti? Haen kuin haukka jokaista paikkaa. Tutkintoja löytyy.
"Itse olen työpaikassa, jonne viime vuonna palkattiin yksi ja nyt on haku päällä seuraavan palkkaamiseksi. Paikka ei ole auki, mutta jos joku tietää sopivan tai tällainen ottaa itse yhteyttä, niin tervetuloa töihin."
Teillä ei ole paikkaa auki, koska jos olisi, niin olisitte laittaneet paikan auki joblyyn tai muuhun sopivaan työnhakukanavaan.
Eikö hävetä olla sellainen työnantaja, joka ei laita paikkaa julkisesti haettavaksi? Maksatte mieluummin työttömyyskorvauksia ja haukutte ihmisiä, kuin työllistätte ja maksatte palkkaa. Häpeäisitte.
Kuten näkyy, jälleen kerran hakijat eivät ole laiskoja. Yritykset eivät vain halua laittaa paikkaa auki.
Tälläkin mollaamisen energialla AP olisi tehnyt useita työhakemuksia, ja tutustumia työelämään. Ja saanut jopa työtä. Mutta AP ja muiden perskärpästen tavoite on haukkua meitä veronmaksajia ja velttoilla koko elämä kotona nostaen huikeita kela-tukia.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin mollaamisen energialla AP olisi tehnyt useita työhakemuksia, ja tutustumia työelämään. Ja saanut jopa työtä. Mutta AP ja muiden perskärpästen tavoite on haukkua meitä veronmaksajia ja velttoilla koko elämä kotona nostaen huikeita kela-tukia.
Ap ja muut lorvailijat, marssikaa ihannemaahanne venäjälle, siellä saatte haukkua päättäjiä ja nauttia herran valtion tarjomaa elämää moskovan hienostoalueella -tekemättä itään, kaikki annetaan ja eteen kannetaan.
Vai meneekö niin? Kokeilkaa!
Tulevaisuudessa kun yhteiskunta on konkurssissa, Ap kaltaisineen lähetetään niskapers' otteella rajan toiselle puolelle, yhteiskunta ei tarvii riidankylväjiä ja pummeja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hävetä olla sellainen työnantaja, joka ei laita paikkaa julkisesti haettavaksi? Maksatte mieluummin työttömyyskorvauksia ja haukutte ihmisiä, kuin työllistätte ja maksatte palkkaa. Häpeäisitte.
Marinin hallitus tuhosi työmarkkinat. Ei tietenkään laiteta työpaikkoja työhaluttomien tietoon. Pelkkää harmia ja kustannuksia.
Eikai hmiset oikeasti kuvittele että työllistyminen on yhtä helppoa joka paikkakunnalla? "Pääsin töihin kun kysyin" xD ei onnistu kaikilla paikkakunnilla. Ihmiset silti haluaa kuiten monesti asua perheittensä tykönä ettei jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus tuhosi työmarkkinat. Ei tietenkään laiteta työpaikkoja työhaluttomien tietoon. Pelkkää harmia ja kustannuksia.
Joo mairinin aktiivimalli2 aivan järjetöntä simputtamista molemmille osapuolille.
Mä tulen tekemään avustavia toimistotöitä kolmella tonnilla (lainattu ylemmästä postista), mihin voin laittaa hakemuksen?