Voitteko käsittää...kaveri ei ollut vienyt peittoja 3kk:n ulos eikä vaihtanut lakanoita... ov
ja sitten vielä kehtas ihmetellä että kun kaikki paikat kutiaa... =)
Koskaan ei ole vienyt patjoja pihalle...
Kommentit (47)
mä en ainakaan viitti viikkoa supistaa yhtä menoa lihaksia kuukautisten aikana ja aiheuttaa tulehduksia. Eri asia on supistaa lihakset HETKEKSI ja mennä vessaan päästämään ne pönttöön. Ei kiinnosta smäikkärissä nukkua..
Meillä saattaisi moni kävijä luulla, että ei ole vaihdettu ollenkaan kohta vuoteen. Meillä on kahdet lähestulkoon samanlaiset pussilakanasysteemit, ja vaihdetaan niitä vuorotellen. (muitakin on, mutta tykkäään näistä). Ja monesti saatan vaihtaa samat takaisin samana päivänä, kun olen pessyt. Meillä on taloyhtiössä pyykkitupa, jossa kuivuu lakanat muutamassa tunnissa.
Mutta joo, keskimäärin vaihdan jokatoinen viikko. Ulos ei viedä, kiun on runkopatja, imuroin sitä kyllä muutaman kerran vuodessa. PEtauspatja käy muutaman kerran vuodessa ulkona, ja noin keran vuodessa olen sen pessyt. Useammin pesen lasten sängyistä, kun on patjat pienempiä.
Vierailija:
Sen lisäksi keitän tyynyt, peitot ja petarit joka toinen viikko navetan padassa ja joka toinen viikko pidän niitä 1vrk joko ulkona pakkasessa (jos on yli 15 astetta) tai arkkupakstimessa. Minulla on tätä tarkoitusta varten oma pakastin. Koska runkopatjoja on hankala viedä ulos tai keittää, niin ne vaihdan uusiin kerran vuodessa. Vanhat tuikkaan takapihalla tuleen ja jäljelle jäävä romu ongelmajätteeseen. Samoin vaihdan täkin, tyynyt ja petarit kerran vuodessa ja hävitys polttamalla.Tuon lisäksi meillä nukutaan suojavaatteet ja -naamarit päällä ja nämä varusteet desinfioin joka aamu.
Hyi olkoon, miten inhoan saastaisia ihmisiä, jotka ei pitä sänkyään puhtaana!!!
Se vähän riippuu emättimen asennostakin ja muodosta, miten herkästi valuu ulos..
Vierailija:
Se vähän riippuu emättimen asennostakin ja muodosta, miten herkästi valuu ulos..
Seliseliseli....
Siis ihan aina. Eipä ole tullut mieleen, että yövieraat sitä voisi ihmetellä. Nyt huomasin tuonkin..
Mä pesen lakanat heti, kuivaan rummussa ja nakkaan uudelleen vuoteeseen. Joku kyylä vois tosiaan luulla, ettei meillä vaihdeta lakanoita koskaan. Tai siis eihän niitä vaihdeta, ne pestää välillä :) Tosi usein pesen myös peiton ja tyynyt, toisinaan myös petarin suojuksen.
Ei tarvii olla kaapit täynnä lakanoita.
kun kerran ite sanoi että muuotn jälkeen ei olla kertaakaan vaihdettu lakanoita tms...(sillon muutosta oli se 3 kk).
No ei se pese mattojakaan koskaan tai vie ulos niitä ikinä...
Tajuatteko muuten siellä Suomessa miten hienoa kun siellä on talvella pakkaset (tanaan ilmeisesti vahan liikaankin) ja voi vieda sankyvaatteet ja matot ulos kunnolla tuulettumaan ja lumipestavaksi? Taalla Keski-Euroopassa ei ole edes olemassa sellaista keksintoa kuin mattotelineet pihoilla, eika satunnaisista pakkasista ole popojen tappajiksi.
Imuroin sen aina viikkosiivouksen yhteydessä.
En jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä, mitä täällä on puhuttu ;)
huomenna on mies valjastettu viemään petivaatteet päiväksi ulos. Että ei rasita mun fysiikkaa... =) Yleensä vaihdan lakanat kerta viikossa.
ja parveke on pieni,mutta kyllä meillä petivaatteet vaihdetaan viikottain.
Joka ikinen viikko yhtenä päivänä tuuletan kaikki meidän petivaatteet ja pesen lakanat 90 asteessa. Kerran kuussa saunotan tai pakastan kelistä riippuen vuodevaatteet.
Mua ällöttää äärimmäisen paljon ajatus sängyssäni kipittävistä elukoista.
vievän. Meillä ei ole omaa parveketta ja keskustassa kun asutaan ovat tuletusparvekkeet melko likaisia johtuen kaduilta niusevasta liasta ja noesta eli enpä juuri tuulettele täkkejäkään. Toki pesen tasaisin välein. Minä kutian joo;) mutta se johtuu atooppisesta ihosta. Mies ja lapsi ei kutise eli enpä usko meillä normaalia enempää punkkeja asuvan vaikken patjoja tuuletakaan.
ja ne on 35 v vanhoja!!!! Tuulettaa kyllä, mutta ei pese. Ja meikäläisen nokka vuotaa kun aamulla herään sieltä.
Sen lisäksi keitän tyynyt, peitot ja petarit joka toinen viikko navetan padassa ja joka toinen viikko pidän niitä 1vrk joko ulkona pakkasessa (jos on yli 15 astetta) tai arkkupakstimessa. Minulla on tätä tarkoitusta varten oma pakastin. Koska runkopatjoja on hankala viedä ulos tai keittää, niin ne vaihdan uusiin kerran vuodessa. Vanhat tuikkaan takapihalla tuleen ja jäljelle jäävä romu ongelmajätteeseen. Samoin vaihdan täkin, tyynyt ja petarit kerran vuodessa ja hävitys polttamalla.
Tuon lisäksi meillä nukutaan suojavaatteet ja -naamarit päällä ja nämä varusteet desinfioin joka aamu.
Hyi olkoon, miten inhoan saastaisia ihmisiä, jotka ei pitä sänkyään puhtaana!!!
lakanat vaihdan n. kuukauden välein, tyynyliinat 2 viikon välein.
Meillä saattaa mennä puolikin vuotta ennen kuin lakanat vaihdetaan. Ja ei, ei kutia mistään - paitsi viikottaisen peun jälkeen jos ei heti rasvaa kunnolla...
Täällä landellahan se kyllä on käsittämätöntä olla tuulettamatta...
Vierailija: