Tuiskuneiti79
Anteeksi muille näin alkuunsa. Tietysti jos on pitkiä hoikkia poikia muillakin, niin olisin kiinnostunut kuulemaan kasvusta. Eli meillä on poika, joka oli syntyissään 54 cm ja painoa oli 3460 g. 1 kkden ja 1 vkon iässä hän oli 56,8 cm ja 4525 g. Viimeisin mittaus oli 1,5 kk ikäisenä 59,1 cm ja 4905 g. Neuvolassa antoivat ohjeeksi syöttää nyt niin paljon kuin mahdollista korviketta, mutta itse haluaisin pitää pojan rintamaidolla. 2 kktis neuvola on nyt 31. päivä vaikka meneekin kymmenellä päivällä yli.
Olen siis kiinnostunut poikasi kasvusta ja muidenkin, jos on tapauksia, että onko pakko alkaa syöttämään korviketta, kun on siitä juuri päässyt eroon? Eka kuukausi syötettiin pienissä määrin korvikeetta about 1dl per päivä.
Kommentit (4)
Korviketta ei olla tarvittu, ollaan yhden kerran annettu " kokeilumielessä" , että jos hätä tulee, niin maistuisi sekin. Mutta ei oo tarvinnu.
Mittoja neuvoloista:
1 kk (1 pv vajaana) 57,7 cm ja 4295 g
2 kk (tasan) 61,5 cm ja 5410 g
3 kk (oikeestaan 2 kk ja 3/4) 63,1 ja 5755
3,5 kk 66,3 ja 6340
4 kk (5pv yli) 68 ja 6595
Meille ei ainakaan oo ees vihjastu, et korviketta olis tarvittu. Maitoo tulee kyllä, mutta poika ei syö pitkiä aikoja. Neuvolasta sanottiin, että semmonen 500 g kuussa lisäpainoa on " riittävä" , meillä on ollut suunnilleen se koko ajan, välillä hiukkasen alle, välillä reippaasti (ks. 1 kk ja 2 kk painonnousu...). Nyt aloitettiin kiinteät, kun poika täytti 4 kk ja edelleen syö lisäksi vain rintamaitoa, ei korviketta. Korviketta oon kyllä varannu kotiin, jos näyttää, että poika jää kiukkuseks, mutta ei oo jääny vielä :).
tuiskuneiti79 + poika melkein 4,5 kk
Le_Cheile:
Anteeksi muille näin alkuunsa. Tietysti jos on pitkiä hoikkia poikia muillakin, niin olisin kiinnostunut kuulemaan kasvusta. Eli meillä on poika, joka oli syntyissään 54 cm ja painoa oli 3460 g. 1 kkden ja 1 vkon iässä hän oli 56,8 cm ja 4525 g. Viimeisin mittaus oli 1,5 kk ikäisenä 59,1 cm ja 4905 g. Neuvolassa antoivat ohjeeksi syöttää nyt niin paljon kuin mahdollista korviketta, mutta itse haluaisin pitää pojan rintamaidolla. 2 kktis neuvola on nyt 31. päivä vaikka meneekin kymmenellä päivällä yli.Olen siis kiinnostunut poikasi kasvusta ja muidenkin, jos on tapauksia, että onko pakko alkaa syöttämään korviketta, kun on siitä juuri päässyt eroon? Eka kuukausi syötettiin pienissä määrin korvikeetta about 1dl per päivä.
Mikä teillä olikaan syntymäpaino ja -pituus?
Eli ne oli melkein samat kuin teillä, sentti vähemmän pituutta, paino sama :)
mutta myös painava eikä hoikka, joten ehkäpä olen väärä henkilö vastaamaan. laitanpa nyt kuitenkin tähän mittoja, eli syntyessään myös 54 cm, mutta paino reilusti enemmän kuin teidän pojulla, eli 4915 g. noin 1 1/2 kk neuvolassa pituus 60 cm ja paino jo huisit 7030g =) pelkällä rintamaidolla on kasvanut.