Äidit! Miten hemmottelette/pidätte huolen itsestänne arjen keskellä?
Etenkin kotiäidit! Miten pidätte huolta itsestänne ja hyvinvoinnistanne arjen keskellä? Ja miten hemmottelette itseänne? Kuinka monta lasta ja minkä ikäisiä?
Itse treenaan kuusi kertaa viikossa. Neljä kertaa juoksua ja kaksi kertaa voimaa. Sheivaan sääret, kainalot ja pimppikarvat joka toinen päivä. Juon 1,5l vettä päivittäin. Tämä siis huolenpitoa.
Hemmottelen itseäni viikottain kuorimalla vartalon ja laittamalla oikein paksua vartalovoidetta. Lisäksi käytän hius- ja kasvonaamioita kerran viikossa. Viikonloppuisin saatan lapsen nukkumaan menon jälkeen juoda Solin tai kaksi ja syödä suolapähkinöitä.
Meillä on yksi 1,5v. tyttö.
Mites teillä muilla?
Kommentit (53)
Ulkoilua pitää olla kahdesti. Aamulla on valoisaa kun menee ajoissa ja iltapäivällä ehtii hyvin ulkoilla uudestaan valoisalla, äitiys on muutakin kuin pimppikarvojen ajelua. Sitä lastakin pitäisi hoitaa.
Hyvä ap, kun pidät huolta itsestäsi. Ehtii sitä lastakin hoitaa tuolla aikataululla. Minä myös aikoinaan, kun lapset olivat pieniä, huolehdin itsestäni ja tein juoksulenkkejä jne. ja silti ehdin hoitaa lapset.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:46"]
Ulkoilua pitää olla kahdesti. Aamulla on valoisaa kun menee ajoissa ja iltapäivällä ehtii hyvin ulkoilla uudestaan valoisalla, äitiys on muutakin kuin pimppikarvojen ajelua. Sitä lastakin pitäisi hoitaa.
[/quote]
"Äitiys on muutakin kuin pimppikarvojen ajelua!!!" :D Tästä lohkaisusta tulen nauttimaan yhtä paljon kuin joulupukin luo jonottaessa erään etuilevan äidin kommentista "where is your christmas spirit bitch!" kun huomautin, että oma pikkulapseni oli kyllä jonossa ennen hänen teiniään, jota yritti systemaattisesti tuuppia eteenpäin. Pitäsköhän tarkistaa oman alapään rehotustilanne vaikka nyt heti? Eiku, mähän oonki äiti, ni ei voi.
"Äitiys on muutakin kuin pimppikarvojen ajelua". Wtf? Oletpa ap saanut aika ihmeellisiä kommentteja. Taitaa kateelliset mammat siellä kommentoida.
Itsellä kaksi pientä lasta ja kotona olen. Arki on välillä raskasta, mutta hemmottelen itseäni välillä shoppailemalla. Esim ostin itselleni muutaman uuden paidan ja talvitakin. Lisäksi hemmottelen itseäni lukemalla hyviä lehtiä ja kirjoja. Silloin kun lapset nukkuu ja jaksan valvoa, eli aika harvoin ;)
arjessa pyrin meikkaamaan edes vähän ja välillä syön suklaata. Lisäksi jos olen joskus kahvilla, ostan jonkun erikoiskahvin, enkä aina halvinta.
On täällä pinnallista. Hemmotellaan itseä jollain karvojen nykimisellä. LOL.
Jätin lapset tekemättä, joten aikaa parisuhteelle ja itselle löytyy :)
Käyn lenkillä 2-3 kertaa viikossa. Noin joka kuudes viikko käyn kampaajalla ja muutaman kerran vuodessa kosmetologilla. Perheen kanssa teemme yhden lomamatkan vuodessa, miehen kanssa käymme joka toukokuu viettämässä hääpäiväämme jossain ulkomailla. Lapset ovat olleet tuolloin mummolassa ja nyt esikoisen ollessa koulussa mummi tulee hoitamaan lapsia meille. Kerran kuukaudessa käymme miehen kanssa kahdestaan elokuvissa, teatterissa tai konsertissa sekä ravintolassa syömässä. Tapaan myös välillä ystäviäni joko lasten kanssa tai ilman. Lisäksi tietysti ne päivittäiset eli hyväntuoksuinen kosmetiikka, kauniit ja mukavat vaatteet, hyvä ruoka, ulkoilu, perheen yhteiset koti-illat jne. Olen kotiäiti, lapset 8, 6, 5 ja 2 v.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:46"]Ulkoilua pitää olla kahdesti. Aamulla on valoisaa kun menee ajoissa ja iltapäivällä ehtii hyvin ulkoilla uudestaan valoisalla, äitiys on muutakin kuin pimppikarvojen ajelua. Sitä lastakin pitäisi hoitaa.
[/quote]
Ei jeesus! Muistaakseni en puhunut aloituksessa mitään siitä, etten ehtisi hoitaa lasta. Silloin kun oli valosampaa, ulkoiltiin varmaan viis tuntia päivässä. Ja varmasti ulkoillaan taas sitten keväämmällä. Nyt mennään tällä parilla tunnilla, joka mun käsityksen mukaan on ihan suositusten mukaista.
Ja en mä lapsen takia niitä pimppikarvoja ajele. ;)
Ap
En mitenkään. Ei vaan ole aikaa eikä jaksuja. Töihin, lasten haku, kotiin, ruokaa, pyykkiä, iltatoimet... Muistutan pikkuhiljaa tarhapöllöä ja kroppa prakaa kun en ehdi ja jaksa urheilla. Itsehän tämän valitsin (lapsia 3kpl 4-7v), mutta juuri nyt tuntuu epätoivoiselta. Muutaman vuoden kun kestää, niin sitten voin miettiä itseänikin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:16"]Eli ap ei edes käytä lasta ulkona aamuisin. Kunhan kököttää kotona.
[/quote]
No, en käytäkään. Aamut ollaan kotona tai äiti-lapsiharrastuksessa. Ulkoillaan vasta lounaan jälkeen pari tuntia. Lapsi ei nuku päiväunia
Ap
[/quote]
Vähän ihmetyttää ettei 1,5v nuku enää muka päiväunia..? Vähän kuulostaa taas porvoolaisten jutuilta.
Käyn töissä ja lapsia on monta, mutta nuorin on jo 3 täyttänyt, joten omaa aikaakin hieman enemmän. Käyn kerran viikossa harrastuksessani ja muutaman kerran viikossa tapaan ystäviäni lenkillä tms liikunnan parissa. Käyn n 1x viikossa miehen kanssa kahdestaan liikkumassa. Noin kerran viikossa liikumme lasten tai lasten ja kaveriperheiden kanssa. Nämä ovat sitä hemmottelua. Rentoudun myös joskus käymällä kampaajalla, katsomalla jotain hyvää leffaa kun lapset nukkuvat, käymällä saunassa jne. Kavereita tapaamme ja ehkä käymme ulkona tai istumme iltaa yhdessä n. parin kuukauden välein. N. 2-4 kertaa vuodessa olemme miehen kanssa kahdestaan käyneet jossain yhdessä, olleet hotellissa, katsomassa bändejä, teatterissa tai leffassa joskus kaveripariskuntia mukana.
Varmaan minäkin olen ihan epäkelpo äiti kun ulkoiluja on yleensä vain kerran päivässä..Palstailijat tietää miten kaikkien pitäisi olla ja elää. Ohis, mutta on paljon perheitä jotka ulkoilee vaan muutaman kerran viikossa. Mä en nillitä, ap, hyvä että huolehdit itsestäsi. Mä en ekan kanssa saanu aikaseksi, oli tosi hankalaa vauva-arki ja ahdisti. Nyt pikkuisia kolme. Käyn salilla 4krt viikossa, se riittää mulle itsestäni huolehtimiseen. Lastenhoidon ohessa ihonhoitoa tms mutta en erityisesti siihen ota aikaa. Lapset 4v, 2v ja kohta 1v. En käy töissä eli olen loinen. Buahhaaahaaa!
Lapsi 2v ja olen yh, ei vapaita. Värjään joskus hiukset, otan pitkiä suihkuja ja yritän nukkua riittävästi. Silleen.
Mä elin tollasta elämää, kun meillä oli vain yksi lapsi. Olin onnellinen. Lapsi oli onnellinen. Mies oli onnellinen. Meillä oli kaikin puolin helppoa ja kivaa. Tunsin itseni seksikkääksi ja kroppani näytti paremmalta kuin ennen lasta.
Sitten tuli toinen lapsi, raskausarvet, tunnin yöunet ja helvetilliset univelat, joille ei näy loppua. Niiden mukana tuli myös katkeruus, ylipaino ja selkävaivat, kun en vain jaksa enää urheilla. Seksielämää ei enää ole. Eikä sitä myöden paljon pariauhdettakaan.
Lapset nyt 3v. ja 5v.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:16"]Eli ap ei edes käytä lasta ulkona aamuisin. Kunhan kököttää kotona.
[/quote]
No, en käytäkään. Aamut ollaan kotona tai äiti-lapsiharrastuksessa. Ulkoillaan vasta lounaan jälkeen pari tuntia. Lapsi ei nuku päiväunia
Ap
[/quote]
Vähän ihmetyttää ettei 1,5v nuku enää muka päiväunia..? Vähän kuulostaa taas porvoolaisten jutuilta.
[/quote]
Nukkuu 13-14h yössä. Ei siitä oikein tunnu riittävän enää päiväksi. Ihan kiva säännöllinen päivärytmi meillä silti on :)
Ap
meikkaan, suoristan hiukset ja ostan jatkuvasti uusia vaatteita. Lähen bilettämään aina kun lapset on eksällä ja panen 8v nuoremman poikaystäväni kanssa :)
Ihanaa, että joku jaksaa pitään itsestään huolta! Meillä kolme lasta vuoden ikäerolla. En jaksa mitään. Ei ap kannata tehdä toista lasta. Nauttikaa elämän helppoudesta!