Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
621/1787 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laiton myy helposti paketin postiin maaliskuussa. Eivät ole tulleet myyntiin vieläkään.

Vierailija
622/1787 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laiton myy helposti paketin postiin maaliskuussa. Eivät ole tulleet myyntiin vieläkään.

Minä laitoin myös mutta en ihmettele että menee kauan, olen ollut töissä kierrätyskeskuksessa/ kirpputorilla ja lähes päivittäin tulee monta isoa kuormaa kamaa.

Oletan että he myös kierrättävät kelpaamattomat tavarat (esimerkiksi napit, vetoketjut, nauhat irroitetaan talteen) Mahdollisesti pesevät ehjiä ja hyviä tuotteita. Tottakai ne vielä silitetään ja harjataan. Oletan siis että et myynyt itsenäisesti sivustolla vai olenko väärässä?

Pieni lisäys, oudoimmat esineet joihin olen töissä ollessani törmännyt ovat se ksilelut, lemmikin tuhkat ja T-paita jossa oli kuvana erilaisia kakka koostumuksia ja niiden tieteelliset nimet.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1787 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tuolla vähänkäytetyssä sentään peseen ja tuunaan niitä ala.

Ne mitkä menee suoraan myyntiin laitetaan varastolla paikkaan x ja vapautetaan myyntiin.

Ne mitkä lähtee kirppismestarille tarkastetaan pikana ja siirtyy seuraavaan kuljetukseen ja kuvattavaksi jne.

On totta että tuollaisessa isossa vaate/tavaramäärässä on suuri työ. Olen myös ollut yhden tahon kulisseissa ja se tavaramäärä on hurja ja vaihteleva. Osa menee suoraan kaatiskuormaan. Osa höyrytettiin, osaa vähän siistitään, settejä kootaan jne.

Vähänkäytetty nenee vähän pienemmällä rattaalla varmaan sen suhteen. Toki hävitettävä tavara saattaa päästä jonkinlaiseen jatkokäsittelyyn vaikka toisaalta miksi kovasti painottaa työtunteja roskaan vaan keskittyä siihen myytävään.

Vierailija
624/1787 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan siunausta Jeesuksen nimessä.

Vierailija
625/1787 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu on paisunut liian suureksi. Ei tuota voi kukaan enää jaksaa selata. Aivan liikaa tavaraa myynnissä. Lisäksi saisivat hylätä tuotteita rankemmalla kädellä. Eikö ole ihan selvää ettei kukaan osta vaikka H&M tavallista valkoista t-paitaa yksinään, vaikka hinta olis 0,50€ + 2,90€.

Lisäksi ärsyttää feikkituotteiden suuri määrä. Asia ok, jos selvästi mainitaan "ei aito", mutta harvassa se kerrotaan. Vaikka Suomen lakien mukaan tuoteväärennösten myynti on laitonta.

Vierailija
626/1787 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa ja lämmintä, pahalle haisee etikka.

Eilinen parempi siivoukseen, kun satoi.

Tänään pois turha vaate, huomenna vuorossa muovit.

Vierailija
627/1787 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivu on paisunut liian suureksi. Ei tuota voi kukaan enää jaksaa selata. Aivan liikaa tavaraa myynnissä. Lisäksi saisivat hylätä tuotteita rankemmalla kädellä. Eikö ole ihan selvää ettei kukaan osta vaikka H&M tavallista valkoista t-paitaa yksinään, vaikka hinta olis 0,50€ + 2,90€.

Lisäksi ärsyttää feikkituotteiden suuri määrä. Asia ok, jos selvästi mainitaan "ei aito", mutta harvassa se kerrotaan. Vaikka Suomen lakien mukaan tuoteväärennösten myynti on laitonta.

Minulla lähtee järki niiden liiallisten tuotetyyppien kanssa! Haet vaikka urheilutrikoita; legginsit, trikoot, juoksutrikoot, jumppatrikoot, juoksuhousut, neuletrikoot... Ongelma on myös se, että myyjä ei itse tajua mitä on myymässä. Jokainen tyyppi pitää tägätä, ettei jää pois hausta.

Villapusero on tosiaan pusero, jossa on villaa, edes vähäsen, yleensä täysin. Ketjuliikkeen halpisneule on neule, ei villapusero. Villakangastakki ei myöskään ole villatakki.

Ja mikä vaate on toppipusero?

Vierailija
628/1787 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähtee järki niiden liiallisten tuotetyyppien kanssa! Haet vaikka urheilutrikoita; legginsit, trikoot, juoksutrikoot, jumppatrikoot, juoksuhousut, neuletrikoot... Ongelma on myös se, että myyjä ei itse tajua mitä on myymässä. Jokainen tyyppi pitää tägätä, ettei jää pois hausta.

Villapusero on tosiaan pusero, jossa on villaa, edes vähäsen, yleensä täysin. Ketjuliikkeen halpisneule on neule, ei villapusero. Villakangastakki ei myöskään ole villatakki.

Ja mikä vaate on toppipusero?

Tuo tuotetyyppien määrä on minustakin hieman ongelmallinen. Ja toisinaan joku tuote saattaa olla laitettu ihan outoon tai väärään kategoriaan. Olen joskus ihan vahingossa löytänyt kiinnostavan tuotteen sivulta mihin kyseinen tuote ei minusta kuuluisi. Kannattaa siis joskus selata sivuja niiden oudonkin kuuloisten luokkien tai nimien alta. Voi löytyä mielenkiintoista tavaraa.

Yleensä kyllä etsin haulla tiettyjä merkkejä, mutta jotku myyjät jättävät merkit ilmoittamatta. Kaikkia merkkejä ei tietty löydy sieltä valikosta, mutta jos myyjä kirjoittaisi sen edes kuvaukseen niin sekin jo vähän auttasi etsinnässä.

Vierailija
630/1787 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin ehdotuksia, minne turkin ja muut käytöstäni poistuneet vaatteeni lahjoittaisin?

Kiitos näin edeltä.

Vierailija
631/1787 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä noista liiallisista kategorioista. Ite ostan lähes kaiken kirppiksiltä itselle ja lapsille, vähänkäytetty on ainoa mistä en yksinkertaisesti löydä mitä etsin koskaan. Muualta kuten torista löydän hetkessä hakusanalla etsimäni vaikka sielläkin aika sekasoppaa on myynnissä.

Olen yrittänyt viikon sisään etsiä itselleni legginssejä ja pitkiä toppeja/t-paitoja/tunikoita mutta vähänkäytetystä en tiedä millä niitä etsisi. Tulee vastaan 100 muuta muttei yhtään sitä mitä etsin.

Suosin myös merkkihakua koska se on selkeämpi mutta merkkihaulla en sitten löydä yhtään tai niitä ei ole myynnissä. Mutta tällä jää haun ulkopuolelle kaikki mitä en merkiltä osaa etsiä.

Toisaalta ymmärrän kategoriat, ne voi helpottaa ja nopeuttaa mutta esim.nuo mainitsemani on mahdottomia löytää itselleni.

Vierailija
632/1787 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuotteita on kuulemma yli 200.000 myynnissä. Olisi kyllä hyvä jos toi tuotehaku olisi tarkempi. jos laittaa vaikka koko 38, niin silti tulee myös jotain Xs vaatteitakin.

Vierailija
633/1787 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt tuotteita on kuulemma yli 200.000 myynnissä. Olisi kyllä hyvä jos toi tuotehaku olisi tarkempi. jos laittaa vaikka koko 38, niin silti tulee myös jotain Xs vaatteitakin.

Jotkut myyjät laittaa kooksi sen, mikä itsestä tuntuu sopivammalta "aika pienet, vastaa kokoa s". Joillekin sopii paremmin toiset merkit kuin toisille, varsinkin housuissa. Löysin sopivat trikoot tunnetulta merkiltä kokoa XS, olikin kokolapussa kuvassa S. Ja sillä on merkitystä, valuuko liian isot trikoot liikkuessa jalassa.

Vierailija
634/1787 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli näin lennosta aivan huippu tiivistelmä. Pian jatkoa tulossa, mitä ilmeisemmin ja uroksesta ajan tasaavalla kuvalla?

Vierailija
635/1787 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli näin lennosta aijan huippu tiivistelmä. Pian jatkoa tulossa, mitä ilmeisemmin ja uroksesta ajan tasaavalla kuvalla?

Kysymyshän on siis ulospäin suuntautuvasta vaikutelmasta näin : )

Jotain viittoja itselleni löysin kuiten ja ja palapelin : )

Vierailija
636/1787 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...onkohan tässä nyt jokin juju?

Kuva saisi olla vielä hieman tarkempi ja kohti.

Vierailija
637/1787 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia

Töttöröö!

Vierailija
638/1787 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cous cous hallast,

rauhaa rakast,

rakast.

Vesist, järvist

Vanhast taivast

kosketus.

Vierailija
639/1787 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähis kirjoitti:

Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla.  Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle! 

Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.

Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.

Olen itse lähettänyt nyt kevättalvella nyt ns. Kirppismestarin kautta. Sai lähettää postimaksutta eri kolleissa. Toinen kolli hävisi kokonaan. Ei koskaan olleet myynnissä. Laitoin Laatutavaraa mm lastenvaatteita uudenveroisia Reima ym laatumerkkejä. Toisen paketin myös keväällä. Hintaa pudotetaan koko ajan kun jo talvella lähetetyt myyntiin ilmestyivät vasta huhtikuussa myyntiin. Sesonkiaika ohitse ja kuka nyt talvivaatteita ostaisi toukokuussa. Olen erittäin pettynyt enkä aio käyttää enää ko firman palveluita. Myös jotkut ostamani tuotteet haisevat pahalle, kainaloista kellastuneita a on pakattu tiiviisti pieneen muovipussiin. Palautin kaksi tuotetta eikä ole palautusrahoja näkynyt.

Totta on että lähettämisen ja kauden kanssa saa laskea. Mä lähetin myös talvista vaatetta pakkasilla ja kesti yli kuukauden tulla myyntiin niin johan siinä välissä siirryttiin kesävaatemyyntiin. Tiesin kyllä riskit mutta laskin että alennuksilla ovat sit syksyllä myynnissä vielä ja ehtivät siihen syksyn myyntiin edes.

Kadonnutta kollia toivottavasti edes yritettiin metsästää? Itse lähetin useamman ja kaikki löysi perille, tosin myyntiin tuli vähän erissä.

Joo, laitoin viestiä sinne, niin vastaus oli, että minkälainen paketti oli ja minkä firman logo yms. Hävitin postista saamani lähetyskuitinkin kun ei tullut mieleenkään, että se katoaisi matkalla. Toivottavasti löytyy, siinä oli ihan hyväkuntoisia lasten ja omia vaatteita ja merkkituotteitakin. Se taisi olla virhe, että laitoin siihen dvd:tä ja kirjoja myös koska kuulemma Kirppismestari ei niitä lajittele ja laita myyntiin. 

Vierailija
640/1787 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähis kirjoitti:

Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla.  Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle! 

Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.

Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.

Olen itse lähettänyt nyt kevättalvella nyt ns. Kirppismestarin kautta. Sai lähettää postimaksutta eri kolleissa. Toinen kolli hävisi kokonaan. Ei koskaan olleet myynnissä. Laitoin Laatutavaraa mm lastenvaatteita uudenveroisia Reima ym laatumerkkejä. Toisen paketin myös keväällä. Hintaa pudotetaan koko ajan kun jo talvella lähetetyt myyntiin ilmestyivät vasta huhtikuussa myyntiin. Sesonkiaika ohitse ja kuka nyt talvivaatteita ostaisi toukokuussa. Olen erittäin pettynyt enkä aio käyttää enää ko firman palveluita. Myös jotkut ostamani tuotteet haisevat pahalle, kainaloista kellastuneita a on pakattu tiiviisti pieneen muovipussiin. Palautin kaksi tuotetta eikä ole palautusrahoja näkynyt.

Totta on että lähettämisen ja kauden kanssa saa laskea. Mä lähetin myös talvista vaatetta pakkasilla ja kesti yli kuukauden tulla myyntiin niin johan siinä välissä siirryttiin kesävaatemyyntiin. Tiesin kyllä riskit mutta laskin että alennuksilla ovat sit syksyllä myynnissä vielä ja ehtivät siihen syksyn myyntiin edes.

Kadonnutta kollia toivottavasti edes yritettiin metsästää? Itse lähetin useamman ja kaikki löysi perille, tosin myyntiin tuli vähän erissä.

Joo, laitoin viestiä sinne, niin vastaus oli, että minkälainen paketti oli ja minkä firman logo yms. Hävitin postista saamani lähetyskuitinkin kun ei tullut mieleenkään, että se katoaisi matkalla. Toivottavasti löytyy, siinä oli ihan hyväkuntoisia lasten ja omia vaatteita ja merkkituotteitakin. Se taisi olla virhe, että laitoin siihen dvd:tä ja kirjoja myös koska kuulemma Kirppismestari ei niitä lajittele ja laita myyntiin. 

Aina pitäisi säilyttää lähetyskuitti siihen asti kunnes paketti on saapunut perille.

Dvd- ja cd-levyjä ei oteta vastaan ollenkaan enää. Eikä myöskään kirjoja paitsi lastenkirjoja voi ilmeisesti vielä itse laittaa myyntiin. Ohjeet lukee siellä sivuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän