Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kouluilla ole mitään vastuuta--ei ,soitin aamulla koululle ja kyselin heidän pakkaslukemiaan koska

Vierailija
19.01.2006 |

eilen poikani tuli kotiin naama valkoisia laikkuja täynnä,joka välitunti olivat olleet ulkona ,sisällä ei saanut olla ja pitkän ruokavälkkärinkin ulkoilleet,ja niin kamala viima oli eilen ja -15 ,kuulemma pakkasraja on heillä -15-16 rajoilla,uskomatonta ja tänäänkin aamulla lapset jäivät pihalle ennen kellojen soittoja,kuulemma lapset tarkenevat ulkona ---käveleväthän sinne vastasi opettaja,,,,,,,,,,,minä onneksi vein lapseni autolla kouluun vaikka matkaa 3km.......älkääkä kirjoittako kuinka ennen vanhaan tarettiin ja eikä kaikilla ole autoja

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja objektiivinen mittari, jota pitäisi käyttää tässä tapauksessa.

Vierailija
42/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä välillä kun muut ulkoilevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulumatkaa oli useampi kilometri, julkista liikennettä ei ollut ja välitunnit oltiin ulkona. Kylmä oli monesti, mutta ei kukaan siitä valittanut.

Vierailija
44/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme rutkuttajia olette, ei voi muuta sanoa. Ja sitten siiirrätte vielä lapsiinne moisen negatiivisen asenteen. 10 - 15 minuutin välitunnin aikana kukaan ei palellu, vaikka poskissa vähän valkoisia laikkuja olisikin. Mitään epämiellyttävää ei saisi kokea, vaan kaiken pitää olla niin hirveän hauskaa.

Vierailija
45/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka menivät " kommandopipot" päässä kouluun ja mietin, että voi kauhistus siten joidenkin vuosien päästä pitäisi omat ipanat laittaa pakkasessa tarpomaan kouluun. Täällä on pakkastan nyt -26

Vierailija
46/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän pakkasia on ennenkin ollut ja niihin tottuu. Ei vaan oo ollut kovasti aikaa tottua kun nollakeleistä muuttuu yhtäkkiä -20..-30 asteeseen. Yleensä muutos tapahtuu paljon hitaammin ja kylmään ehtii tottua.

Tämmöinen kova tuuli ei myöskään ole pakkaskeleillä tavallista -- ei ainakaan meillä päin vaikka muuten kovin tuulista onkin.

On niitä paleltumia ennekin ihmisille tullut, ei tämän päivän porukka yhtään tyhmempää tai heikompaa ole.

Vierailija
47/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäihoiselle 10 min 20 asteen pakkasessa voi kyllä tehdä jo paleltumia.

Olen samaa mieltä siitä, että lapsille on ihan hyvä päästä ulos homekoulutuista edes pieneksi hetkeksi muutaman kerran päivässä. Sisäilma on kouluissa huono. Kuitenkin pitäisi kyetä myös miettimään tapauskohtaisesti asioita. Kaikki ei voi olla ulkona kovalla pakkasella edes 15 minuuttia. Astmaa sairastavalle kuiva pakkasilma voi olla todella huono juttu, samoin atoopikolle.

Itse tykkään olla ulkona pakkasellakin, vaikka se ei aina niin mukavaa olekaan varpaiden jäätymisen ja iho-ongelmien vuoksi. Ja oltiin lasten kanssa tänäänkin 30 min ulkona nauttimassa auringosta. Kauemmin ei äidin olo sallinut tällä kertaa. :)

Vierailija
48/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ihmetytti, mutta kaipa se on sitä periaatetta...

Vierailija
49/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea koko ketjua loppuun, mutta vastaan silti. Meidän koulussa pakkasraja välitunnille on -20. Mutta eilen pakkasta oli vain -15, olimme silti sisällä. Syy oli se, että viima todella oli melkoinen. Tänään ei ollut niin kova viima, mutta pakkasta oli sen 20 astetta, joka on kyllä liikaa. Ja aamulla kävin itse ovella huhuilemassa ekaluokkalaisiani sisään ennen kellon soittoa.

T. Toinen ope

Tosin tietäähän sen, millaista menoa on lapsilla, kun ollaan koko päivä sisällä...

Vierailija
50/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnille näköjään menivät paitsi nuhanenät.Välitunti 10-15 min ja ulkona ovat vajaa 10 min. Riippuu niin opesta käytäntö meneekö oppilaat ulos vai ei. Toisten mielestä kun pieni happihyppy ei ole pahitteeksi

Vierailija
51/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa lapsi ollut sisällä eilen ja tänään, koululaiset eilen ainakin ulkona. Tästä päivästä en tiedä vielä koululaisten osalta. Eilinen tuuli teki pakkasesta paljon purevamman kuin mittarissa näkynyt -15.

Koulussa osa oppilaista oli mennyt välitunnilla sisään tuon kylmyyden vuoksi ja saaneet siitä sitten jälkkää!!

Epäilen, ettei opetkaan tajunneet oikein sitä ilmaa eilen. Aamulla kun oli vain 10 astetta, tosin tuuli jo silloinkin.

Ja vaikka olisi kuinka pukeutunut, jos naaman edessä ei ollut mitään, tuuli oli todella kova ja naama jäätyi. Meillä ainakin esikoisen naama oli karhea päivän ulkoiluista.

Mielestäni sen verran poikkeuksellinen ilma, että sisällä olisivat voineet olla.

Vierailija
52/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienet oppilaat tahtoo ulos, kun sisällä täytyy olla rauhallisesti ja hiljaa. Itse tarkastan jokaisen lapsen vaatetuksen ennen ulos menoa näin kovilla pakkasilla. Useimmilla on säähän sopivat vaatteet ja sinne menevät pihalle. Ne joilla ei ole kunnon vaatteita jäävät sitten sisälle itkua tuhertamaan, kun eivät pääse pihalle.

OPettajana olen ulkonan silloin kun on välituntivalvonta vuoroni, olen silloin ulkona vaikka olisi kuinka kylmä. Tälläkin viikolla olen seissyt, toppapuvussa naama huivilla suojattuna, pihalla tuulisessa säässä mittarin näyttäessä -28 astetta.

-kolmas ope

Vierailija
53/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä olo saa oppilaat todella nuutuneiksi ja keskittymiskyvyttömiksi, ja silloin opetuksesta ei tule yhtään mitään. Voisi saman tien lähettää lapset kotiin... Itse leikin oppilaiden kanssa ulkona välitunneilla ja liikuimme yhdessä, jotta kaikki pysyivät lämpimänä. Ja luokassa lapset jaksoivat paljon paremmin kuin sisävälitunnin jälkeen.

Toisaalta opettajien kannalta nuo sisävälitunnit ovat todella hankalia, koska lapset ovat eri puolilla koulua ja yksi opettaja ei voi heitä kaikkia kerralla valvoa. Ihan jo vastuukysymysten vuoksi jokaisen opettajan on siis valvottava oman luokkansa oppilaita välituntienkin ajan. Itselleni ainakin on erittäin tärkeitä ne valvontavapaat välitunnit, sillä niiden aikana hankin tarvittavat materiaalit seuraaville tunneille. Ellei oppituntien välissä ole yhtään vapaata väliä, ei tasokkaista ja opetusmenetelmiltään monipuolisista tunneista ole tietoakaan. Ja mielenkiintoisia tosiaan nuo väitteet opettajien kahvittelusta välituntien aikana. Itse olen työskennellyt kolmella eri koululla ja jokaisessa on ollut päivän aikana ainoastaan yksi " kahvivälitunti" , jonka aikana opettajat (paitsi se ulkona valvova ope) ovat myös voineet jutella koulupäivän aikana nousseista aiheista. Muut välitunnit kullakin kuluu omissa tuntienvalmistelutehtävissään.

T: Neljäs (?) ope

Vierailija
54/54 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytti opettajien välitunti toisensa perään jatkuvasta kahvittelusta on näköjään melkoisen sitkeä. Jännä juttu - itse en juo säännöllisesti kahvia saati teetä, mikä on osoittautunut ihan hyväksi jutuksi opettajan työssä. En nimittäin montakaan kertaa viikon aikana ehtisi sitä kupposta välitunnilla juoda! Sen verran paljon on tosiaan tekemistä, monistamista, luokanvalvonta-asioita, välituntivalvontaa ym. ihan näin yläasteen openakin.

Ne, jotka kehottavat opettajia pihalle välitunneiksi ihan vaan, että se olisi " reilua" oppilaita kohtaan, eivät kovin kypsiltä vaikuta. Tutustukaa ensin opettajan todelliseen työnkuvaan!

nimim. Tänään käytin ainoan välituntini puhelimessa koulun omaisuutta rikkoneen oppilaan vanhemman kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän