Muistakaa ä-lomalla olevat että saatte sisommista lapsista
jos ovat siis kotona niin sitä kotihoidontuen lisäosaa!!!!
Minä en tätä tiennyt mutta onneksi kaveri kertoi että näin on... siis se määräytyy tietty tein tulojen mukaan...
Maksetaan takautuvasti puolen vuoden ajalta...
Kommentit (4)
kun miehen maksamat elarit nousi tän vuoden alusta...
Miehelle jää käteen kuussa palkkaa jotain 1200¿ ja minä saan käteen 750¿ ja siis silti saadaan ton verran...
-Ap-
Ymmärsin , että kaksi lasta lasketaan vaan mukaan siihen tulorajaan, mutta muu jäi sitten ihan hämäräksi. Meillä on tällainen tapaus, että mä saan sen minimi ä-raha, josta jää käteen kuussa n. 290e. Mies saa palkkaa käteen kuussa 1400e. eli jos ei veroja oteta pois palkkaa tulee 2000e/kk. Yhteensä tulot siis on jotakin 2300e, jos veroja ei revittäis pois. Mä kyllä hain kelalta tota lisäosaa, mutta kieltävä vastaus tuli. Meillä on 4 lasta, joista ei kaiketi kahta lasketa?
Meillä miehen palkka on n 1500-1600¿/kk -verot ja mun 859¿/kk -verot (siis ä-raha) ja sitten vielä niissä laskuissa otetaan huomioon 55¿/kk miehen maksamat elatusmaksut jotka siis nyt nousi 124¿/kk joten luuoltavasti tuo lisäosa hiukan nousee jota siis saamme sen 85¿/kk...
-Ap-
mutta jos taloudessa on työssäkäyvä osapuoli, paukkuu kelan rajat rikki. En nyt muista niitä rajoja, mutta me ei saatu ja miehellä perusduunarin palkka. No, onneks on töitä, täälläpäin kun sekään ei ole itsestäänselvyys.