Kumpi oikeassa, minä vai tuttavani... ulkoilusta lasten kanssa kyse.
Hänellä vajaa 2v lapsi, minulla reilun vuoden. Meillä olisi ollut peräkkäiset lääkäriajat nyt aamulla. Hänellä auto, minulla ei. Sovimme jo aiemmin että lähdemme yhtämatkaa terveyskeskukseen ja vahdimme toistemme lapsia lääkärikäynnin ajan.
Mutta, pakkasta onkin tällää se -30 astetta. Varoittelin jo eilen häntä tästä. Hän ei suostu autoaan käynistämään tälläpakkasella koska sairaala on kävelymatkan päässä ja hänen mielestään on voitava kävellä sinne. Minä en taas lastani noin kovaan pakkaseen vie, joten peruin lääkäriaikani.
Hän suuttui minulle. Jos minulla olisi oma auto käytössä olisin varmasti sillä mennyt ja tarjonnut heillekkin kyydin... mutta hän ei omaa autoaan käynistä noin lyhen matkan takia kuulema. Se on toki hänen oma asiansa. Mutta hän tosiaan suuttui minulle siitä että pidin säätä liian kylmänä lapseni ulkolla ja peruin aikani enkä näin ollen kävellen lähtenyt liikenteeseen.
Kommentit (22)
Mutta sitä en ymmärrä miksi hän suuttui minulle siitä että peruin oman lääkäriaikani ja jäin lapseni kanssa kotiin. Kyllä he kuitenkin pääsivät hyvin kävelemään lääkäriin niinkuin aikoivat tehdä.
Ja jos lapsen hoitamisesta olisi ollut kyse olisin kyllä voinut ottaa hänen lapsensa meille niin kuin monesti aiemminkin. Mutta eipä hän edes kysynyt sitä.
t:ap
Koska kyseessä myös toisen etu.
Jos olisin luvannut mennä toisen kanssa ja hänenkni lääkärinsä riippuisi siitä, ehkä olisin riitaa välttääkseni joustanut omista periaatteistani. Eli jos kävelymatka on esim. alle 20minuuttia niin hirveesti vaan vaatetta päälle, sillähän siitä selviää.
Tai vastaavasti jos olisi yleensä periaate, ettei mene autolla noin kylmällä, niin olisin kyllä tässä tilanteessa joustanut, ettei tartte molempien lähteä kylmään. Tietysti jos hällä huono auto ja pelko, että menee rikki/ei käynnisty enää lääkärin jälkeen niin se on teille kaikille isompi riski, kun ette ole osanneet tilannetta varten pistää tarpeeksi päälle.
Mutta jos riita tulee, niin se kai viisaampi, joka osaa siinä tilanteessa joustaa omasta edustaan.
Etenkin jos matka on kohtuullinen.
kun tuollaiset pakkaset kerran on.
Itse kävelin äsken tarhaan ja takaisin (tarha ihan tossa talon takana) ja ei kyllä tulisi mieleen lähteä mihinkään lääkäriin kävellen (matka ihan varmasti pidempi mitä tuohon tarhaan)
Shoppailu tms. turhan reissun olisin voinut perua, mutta en lääkäriaikaa.
Ei kai hän siinä tilanteessa kehdannut enää kysyä otatko lapsen teille hoitoon, sun kai sitä olisi kuulunut ehdottaa.
meilläkin tuulen vuoksi pakkasta liki se -30 ja kävelin 2½v lapseni kanssa n.10min matkan hetki sitten-ja hänen toinen poskensa hieman paleltui=valkoinen alue.
kaulaliina leuan, suun ja poskien päälle ja hattu syvälle päähän, niin että silmät vaan vähän näkyy..Järjenkäyttö on sallittua..
Onhan se aina huono autolle (varsinkin uudemmille) jos laittaa kylmänä käymään... mutta jos hän olisi sen saanut lämmitykseen niin en ymmärrä miks ei olis voinut autolla lähtee??? lääkärissä ei kuitenkaan mene niin kauaa etteikö auto lähtis taas uudestaan käymään.
Toisaalta jos matkaa joku 1 km niin en kyl ymmärrä miks ei voi mennä kävellen kun laittaa pakkasrasvaa ja kunnon vaatteet niin ei siellä palellu, ja olisit kuintekin saanut lapsesi rattaisiin...
Vierailija:
mennä kävellen kun laittaa pakkasrasvaa ja kunnon vaatteet niin ei siellä palellu, ja olisit kuintekin saanut lapsesi rattaisiin...
Pakkasrasvat tulisi laittaa 2-3t ennen ulkoilua jotta varmasti ovat imeytyneet.
Ja sehän on tietysti hyvä asia. Vaikutit päätökselläsi kuitenkin toisen ihmisen tilanteeseen. Ei ole mikään pikku juttu, että hänen lapsellaan ei ole nyt kaitsijaa lääkärin ajaksi.
Jokainen teko vaikuttaa asioihin. Jos kerran näit parhaaksesi olla menemättä lääkäriin, seiso sanojesi takana. Tiesit, että toinen kärsii päätöksestäsi. Jokaisella teolla on seurauksensa. Pitäisikö sinun saada kaikki ilman seurauksia? Eikö ystäväsi saisi pahoittaa mieltänsä eli sinun hyvää oloa ei saisi horjuttaa mikään? Seiso päätöksesi takana. Et voi olettaa, että muut niitä hyväksyvät mukisematta. Teoilla on seurauksensa.
Kysyitkö ääneen, voisitteko mennä autolla? Turha sitä on olettaa, että muut tietävät mitä päässäsi liikkuu.
viemään teidät kaikki sinne lääkäriin. Jos matka on lyhyt, niin ei se maltaita olisi maksanut!! ja teitä olisi vielä ollut kaksi perhettä jakamassa kustannuksia! Korokkeet vaikka lätkäkassiin tai ikean kassiin! Ja sama taksi kotimatkalle.
Vierailija:
Vierailija:mennä kävellen kun laittaa pakkasrasvaa ja kunnon vaatteet niin ei siellä palellu, ja olisit kuintekin saanut lapsesi rattaisiin...
Pakkasrasvat tulisi laittaa 2-3t ennen ulkoilua jotta varmasti ovat imeytyneet.
Ja sitä paitsi autolla mennessä lyhyellä matkalla tulee usein kylmempi kuin kävellen mentäessä.
Vaikka kuinka olisi auto ollut johdon päässä kotoa lähdettäessä, se olisi reilussa tunnissa jäähtynyt, enkä näillä bensan hinnoilla suostuisi ajelemaan ihan vain lämmittääkseni autoni.
Se, että kaverisi suuttui sinun päätöksestäsi perua lääkäriaikasi, on sitten toinen asia. Hänen päätöksensä seurauksena sinä peruutit lääkäriaikasi ja sinun päätöksesi seurauksena hänen lapselleen ei ollut kaitsijaa lääkärin aikana. Kummankin päätös oli väärä toisen kannalta, eli tasapeli.
Ei kaverillasi ollut oikeutta sinulle suuttua, kuten ei sinullakaan suuttua hänelle. Harmistunut olisin minäkin, mutta en suuttunut.
Tämmöistä sattuu, elämä on. Talvella on kylmä ja sitä se eläminen Suomessa on..
Kyllä minuakin ärsyttää, kun kaverini äänestää Halosta, mutta en minä siitä hänelle suutu. =]
Ei pakkanen ketään tervettä ihmistä tapa, jos pukeutuu kunnolla.
Onnittele vaan itseäsi jämäkästä päätöksestä ja keitä itsellesi kunnon kahvit.
Jos ystävä on tyhmä ja nipo, voit sinä ihan rauhassa tehdä omat aikuiset päätökset asiassa. Ovimatoksi ei kannata ryhtyä.
Jos tuo ystävä halusi kerran lastenkaitsijaa, olisi voinut myös tarjota autokyydin. Sille autollekin olisi tehnyt hyvää kun sais öljyt kerran päivään liikkeelle;)
Joten minusta ap veti turhaan herneen nenäänsä.
tapaturma tms? Jäisitkö kotiin vain odottelemaan, että lauhtuu ja voitte mennä jalan, vai soitatko ystävällesi että tarvitsisit autokyytiä? Olettaen, että tosiaankin sinne lääkäriin on edelleen se kävelymatka.
Tai jos jääkaappi huutaa tyhjyyttään -olette nälässä kunnes tarkenet lähteä kauppaan?
Vierailija:
Sille autollekin olisi tehnyt hyvää kun sais öljyt kerran päivään liikkeelle;)
Mutta olisin voinut kävelläkin.