Kumpi oikeassa, minä vai tuttavani... ulkoilusta lasten kanssa kyse.
Hänellä vajaa 2v lapsi, minulla reilun vuoden. Meillä olisi ollut peräkkäiset lääkäriajat nyt aamulla. Hänellä auto, minulla ei. Sovimme jo aiemmin että lähdemme yhtämatkaa terveyskeskukseen ja vahdimme toistemme lapsia lääkärikäynnin ajan.
Mutta, pakkasta onkin tällää se -30 astetta. Varoittelin jo eilen häntä tästä. Hän ei suostu autoaan käynistämään tälläpakkasella koska sairaala on kävelymatkan päässä ja hänen mielestään on voitava kävellä sinne. Minä en taas lastani noin kovaan pakkaseen vie, joten peruin lääkäriaikani.
Hän suuttui minulle. Jos minulla olisi oma auto käytössä olisin varmasti sillä mennyt ja tarjonnut heillekkin kyydin... mutta hän ei omaa autoaan käynistä noin lyhen matkan takia kuulema. Se on toki hänen oma asiansa. Mutta hän tosiaan suuttui minulle siitä että pidin säätä liian kylmänä lapseni ulkolla ja peruin aikani enkä näin ollen kävellen lähtenyt liikenteeseen.
Jos siis on esim. korkeintaan n. 3 km, kävelisin ilman muuta. En todellakaan peruisi lääkärinaikaa sen takia enkä myöskään käyttäisi autoa tuollaisessa pakkasessa!
Mielestäni kyllä kaverisi on enemmän oikeassa tuossa tilanteessa, sinähän peruit yhdessä sopimanne asian!