**KESÄKERTUT TORSTAINA**
Kommentit (18)
[color=blue]huomenet kaikelle kansalle!!
oottekos käynyt äänestämässä?
anoppi houkutteli menemään,ja tänään tai huomenna pitäs sitten mennä...en ois menny jos anoppi ei ois pyydellyt :)
♥
juu ei tuo päivityksen teko ihan ekaa kertaa mikään nopee juttu ollut,ja jäi sieltä puuttumaankin jotain...mutta jospa ens kerralla sitten muistais päivittää kaikki kohdat :)
♥
laitan tähänkin tuon listan joilta puuttuu synnytyslaitokset, eli jos haluatte lisätä synnärinne niin käykää laittamassa sinne esittely pinoon viestiä
näiltä nimimerkeiltä puuttuu synnärit:
[color=red]
mammix6
summersnow
miuku_75
mammat77
susalu
babysmile
kesä06
caneela
sherona
kuutar-74
-neela-
porkkana@
tuah [/color]
♥
mielettömän kylmä tuolla ulkona ainakin 10astetta kylmempi kuin eilen...
nyt unohdin kaikki gallupit ja kyselyt...käyn lukasemassa eilisen pinon uudelleen ja tuun myöhemmin takasin, MORO!
krisse,janina-02, mimosa-04 ja Allu (Alien) rv18+4
Mo!
En ole kovin ahkera pinoutuja, ku usein tuntuu, ettei ne omat jutut niin merkityksellisiä ole. Käyn kyl joskus lukemassa juttujanne... Vastaan siis muutamaan gallupiin...
Mieheni opiskelee ja on koulussa silloin tällöin, yleensä eri aikaan ku mä, mut hyvä niin, et ehtii kouluhommiakin rauhassa tekee. Yhteistä aikaa kun vielä on ihan riittämiin (yleisesti ottaen, mullehan ei riitä mikään ;)) Aamut on 3 kertaa viikossa niitä molemmilla ainaki 12 vapaa, se on elämää se, ku saa vaan nukkua ja nauttia ja syödä aamupalaa yhdessä ilman mitään kiirettä.
Ulkonäkögallupiakin oli muistaakseni tiistaina. Oon nuori, 160cm, normaalikokoinen (vaikkakin 10 vuoden urheilu ja " kehonrakentajageenit" on jättäneet jälkensä), vaaleanraidallinen tukka (ihan luomu, ja nyt alle kasvaa mustaa vauvatukkaan, vov, äidilläkin muuttui usean lapsen jälkeen blondista kiiltävän mustaksi). Pukeutumiseni liikkuu kai aika lailla farkut ja neule - nuorisomuoti -akselilla, mut ikäni antanee sen anteeksi. Ei oikein mammavaatteet innosta ;)
Mun mahassa kans mönkii jotain omituista, joka ei todella voi olla muuta. En mitään varsinaisia potkuja ole tuntenut, mut elämää sitäkin enemmän. Vatsa yhtäkkiä pullahtanut ulos niin, ettei enää pillifarkut sovi (eikä kyllä selkälihasliikkeetkään kovin miellyttäviä ole, ainakaan maassa). Joutuu lähtee farkkuostoksille, jos löytyis matalia ja vähän lökömpiä ni ehkä menis pitkäänkin.
Ens maanantaina taas neuvola ja ultra, katsotaan jos meidän emppu ku ilmottais sukupuolensa. Aah, jos on tyttö, ni ihana tehdä kaikkia mekkoja ja raidallisia sukkiksia ja jos taas poika ni sit iiiiiisoja lököhousuja ja kireitä paitoja. Alkaa ihan vauvainto nousta :)
Ottilja ja Elmeri 19+3
Nyt on kyllä TOSI kylmä. Mittari näyttää näillä leveyksillä -31 astetta. Hyrrrrr..... Uunia lämmitettiin illalla monta pesällistä, mutta piti silti aamulla vääntää lattialämmitys päälle ku oli vaan +19 lämmintä. Nyt onneksi jo pari astetta enemmän. Toivottavasti nämä pakkaset nyt ei kauan kestä. Ois kiva päästä poikien kanssa uloskin. Esikoinen on edelleen kuumeessa ja tänä aamuna sitä oli enemmän ku muina aamuina. Pitää huomenna käyttää lääkärissä, jos ei ala helpottaa. On kuitenkin jo neljättä päivää kuumeessa.
Mun maha oli eilen illallakin tosi kipeä. Kai kuitenkin oli jotain ilmavaivoja. Pääasia, että nyt ei ole enää kipeä ollenkaan. Pari supistusta on tänä aamuna tullut. Kovin hiljaista on kyllä masussa ollut. Aamulla olin tuntevinani kuitenkin jotain eloa sielläkin.
En ole käynyt äänestämässä vielä. Taitaa mulla jäädäkin sille varsinaisella äänestyspäivälle. En oo koskaan käyny ennakkoon äänestämässä.
Paljonko teillä muilla näyttää mittarit?
mirju ja pikku-pööpöti 18+4
Kiitosta eilisestä tsemppauksesta: Sain minä sitten lopulta töitäkin tehtyä. :) Tais olla päikkärit tarpeen, koska työteho nousi ihan huippulukemiin. Illalla ehin vielä kirjaakin lukemaan, viikko onkin hujahtanut ilman lukemisia.
Täällä on pakkasta huikeet -30, mutta tuuli on onneksi laantunut. Kävin kävelemässä kolmen kilsan lenkin heti aamutuimaan, enempää en trennut, kun naama meni tunnottomaksi. Nenäparkaa pistelee vieläkin! :))
Joku kirjoitti eilen makeanhimosta: Mulla on kans melko kurja tilanne. Kahta ekaa odottaessa makea maistui, kolmosta oottaessa ei juurikaan. Pahoinvoinnista kun aloin selvitä, niin makeanmunttaaminen alkoi. Painoa onkin tullut melko paljon. :(( Opiskelut ja työt +huushollin remppa vie aikaa liikunnalta, joten kaikki herkut jää vyötärölle. Tulis kevät, niin vois viedä muksuja hoitoon taas kävellen. Keskimmäisen päivähoitomatka on liki neljä kilsaa yhteen suuntaan, enkä viitsi poikaa aamutuimaan pakkasessa kävelyttää. Pyörällä päästään sitte keväällä reippaasti! :)) Toivossa on hyvä elää: iso maha, supistelee... ;)))
Jossain oli pino, mitä hassua miehet on sanonu/tehny synnytyksessä. Voisin kohta perustaa pinon, mitä hassua ne on tehny ootusaikana liittyen vauvaan. Seuraavalle jutulle saa sitten vapaasti nauraa, mutta vain hyväntahtoisesti. Tarina kertoo meijän huolehtivaisesta ukkosesta. :))
Eilen köllöttelin sohvalla lasten mentyä nukkumaan syventyneenä hyvän kirjan lukemiseen. Mies meni stereoille ja laittoi klassista musiikkia melko isolle. (Meillä ollaan yleensä hissuksiin, että muksut sais nukkua.) Ihmettelin siinä, että mitäs ihmettä sinä nyt...
Mies hymyilee hämillisenä ja silittelee mun masua: " Kun Motzartin kuunteleminen raskausaikana kehittää vauvan rytmitajua ja matemaattista älyä... aattelin kun sinäki olit hyvä matikassa ni... Siis että tyttö ja osais matikkaa ja ..." Koitin hymyillä suloisesti ja näyttää otetulta, tosiasiassa mua nauratti aivan hirveesti. Siinä sitten kuunneltiin musiikkia ja mies tunnusteli vauvan potkuja, kunnes: Vauvalle tuli hikka ja mua alkoi naurattamaan niin hirveästi, että lähdin muka vessaan! :))) Voi Ukko Lutusta! :)))))
Pari tuntia myöhemmin nukkumaan mennessä mies kysyi hellänä (vauva oli hiljaa, kait nukkui):" Raskisko sen herättää? Onkohan siitä haittaa? ... Ois kiva vielä kokeilla..." : ) Vauveli ei halunnu enää herätä, joten tyydyttiin nukkumaan sylikkäin, miehen käsi masun päällä.
Iloista päivää kaikille Kertusille!
(Eikä vielä surra synnäreitä, se on kesä sitte. Viedään vaikka asuntovaunut synnärin pihalle - Siinähän sitä ois luksusta kerrakseen! :)))))
M 20+1
P.S. Ens tiistaina on " Iso" ultra Oysissa ja siellä ainakin snotaan sukupuoli, arvauksetkin. Arvatkaa, oonko täpinöissä? Mies siirsi työreissun pois siltä päivältä, että ehtii varmasti illaksi mukaan (Täällä pääsee ultraan illallakin.). Isäni soittelee päivittäin, että " onhan se tiistaina ja tuothan pojat hoitoon ja kerrothan sitten kaiken..." :))))
Yks pappa, joka koittaa vastata kahta mummua - Sulosta! :)))))))))
[color=blue]Mirju76: toivottavasti teidän esikoinen paranee pian! meillä takana kauheet flunssat molemmilla tytöillä ja kuopuksella korkeat kuumeet monta päivää,ja loppujenlopux selvis että hänellä olikin korvatulehdus...
♥
Asteita täällä vantaalla on n.-20...kauhia ajatellakin -30 asteen pakkasia :/
♥
Ottilja: mulla ihan samat aatokset noista tyttöjen/poikien vaatetuksista...tosin mulla on peukalo keskellä kämmentä etten nuita alkais ite ompelemaan vaan kaupasta hommaisin...mutta kummiski :)
♥
Ja Miona: taas riitti tekstiä :) Hauskaa sellaista :D
kahtellaan taas myömemmin noita galluppeja...kunhan kerkiää...
krisse,Allu rv18+4
en ole muutamaan päivään jaksanut kirjoitella, kun ei täällä meidän kotisohvalla tapahdu hirveästi mitään. supistukset on helpottaneet, enää muutamia päivässä tulee. paitsi maanantaina innostuin käymään kirjakaupassa (ihan pakko oli alessa käydä!) ja kuorimaan perunoita, niin johan alkoi supistelemaan. että kai se täytyy nyt vain tyytyä lepäilemään, niin pysyy nuo hallinnassa. vauveli minua ilahduttaa kovasti potkuilla ja möyrimisellä. silti tuntuu rauhallisemmalta kaverilta kuin esikoinen (tai sit se johtuu vähäisistä viikoista). eilen liitoskivut yltyivät aiempaa paljon kovemmiksi, kun kipu tuntui myös tuolla alamasulla. pystyasento oli ihan mahdoton. tuntui kuin joku olis puukolla viiltänyt, mutta uskon, ettei tarvii huolestua, kun selvästi asennonvaihto helpotti.
mitähän gallupeja täällä olikaan. ai niin, se ulkonäköjuttu. minä olen 164 sentin mittainen, täällä hetkellä painoa 61-62 (normaalisti 58). lantiota on aina, vaikka muuten olisinkin hoikemmassa kuosissa. hiukset on tällä hetkellä mustat ja punaiset, juurikasvu maantien värinen. hiusten pituus edestä noin leukaan, takaa lyhyempi. tyyli normaalisti aika rock (paitsi kesäisin hipimpi), paljon mustaa. nyt on sellainen mukavan löysä (siis ettei kiristä, mammahousut käytössä). silmälasit aika perusmalliset, tummanruskeat pokat.
täälläkin on hurjan kylmä (ulkona ehkä -28), ja sisälläkin palelee, niin olen takkaa lämmittänyt. näillä keleillä on tuo varaava takka noussut arvoon arvaamattomaan.
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
gabriela rv 18+6
Just tulin ulkoota pikku lenkiltä, on siellä aikas himputin kylmä, hrrrrr...
Mutta mukavasti silti piristi kuitenkin. Ihan mänttiä vaan kun saa löntystellä niin hiljaa ettei liikaa rasitu ja silti taas alkoi supistella.
Kuitenkaan en aio noita lenkkejä kokonaan pois jättää, paitsi jos alkaa muutoksia kohdunsuulla tms. tulemaan.
Kävelin neuvolan ohi, vielä muistin missä se on vaikka on pari kuukautta sitten viimeksi tullut käytyä :) No maanantaina nyt sitten vihdoinkin!!
Mä kävin krjastossa hakemassa lukemista ja löysinkin pari lukematonta Sheldonia, jipii!! Sitten lainasin pari dieettikirjaa :) En ajatellut alkaa laihduttamaan nyt, mutta jos alkais jo vähän sisäistää noita juttuja sitten kun vauva on syntynyt olis hyvä aloittaa. Eikä siitä varmaan oikeesti olis raskausaikanakaan haittaa vaikka söis ihan terveellisesti :D
Jatkuukohan nämä pakkaset kauankin? Vai jokohan ens viikolla taas vesikelissä porskutetaan?? Mieluummin pakkasta, onhan talvi!
Ei mulla nyt ole oikein mitään järjelistä, kunhan taas hölötän omiani.
Lähden lukemaan :)
Mukavaa päivää kaikille taasen!
Helmis ja Nuusku 17+6
Täällä syön myöhäistä aamupalaa (13.41) ja pikkuhiljaa valmistaudun tämän päivän hierontaan. Masu pitäisi vielä rasvata suihkun jäljiltä ja sitten suunnistaa tuonne paukkupakkasiin. Saas nähdä pääseekö tänään autoon sisään kuskin puolelta vai joutuuko sitä kinkeemään pelkääjän puolelta taas.
Illaksikin tuli nyt puuhaa kun tänään putosi postista viisi kappaletta opinnäytetyöstämme julkaistua kirjaa. Heti huomasin siinä virheen ja päätettiin tarkastaa se kokonaan läpi ennen kuin kollegat sitä rupeavat tosissaan ostamaan.
Niitä hauskoja juttuja raskausajalta. Silloin emme vielä tienneet varmaksi että olen raskaana, testin olin jo käynyt hakemassa. Samaan aikaan tein lopputyötä joka tutki erään testin luotettavuutta. Olin niin lopputyön pyörteissä että automatkalla mieheni kysyi, että kuinka luotettava se testi oikein on. Minä rupesin siihen sitten selittämään että ennen sen julkaisua sille on pitänyt tehdä reliabiliteetti- ja validiteettitutkimuksia standardointia varten ja luvut on ihan hyviä. Mies oli hetken ymmällään ja tokaisi, että hän puhui kylläkin raskaustestistä. Kyllä sitä naurua sitten riitti siitä asiasta! =)
Gallup: Kuinka monella jo lapsia omaavalla on myös kissa? Meillä on tuo viisivuotias sisäkissa ja nyt appivanhemmat ovat huolissaan siitä, kuinka kissan saa pidettyä pois vauvan sängystä. Itse en ole siitä niin huolissani, koska kissan pelkää kaikkia lapsia niiden kovaäänisyyden ja nopeiden liikkeiden vuoksi. Lähinnä pelkään että se rupeaa osoittamaan mieltään tekemällä tarpeitaan nurkkiin. Kuinka muilla on mennyt ja miten olette turvanneet kissavapaan vauvansängyn?
Torstain jatkoja kaikille ja pukeutukaa lämpimästi jos uskallatte pistää nokkaanne ulkoilmaan! =)
Venla82 ja Eppu 17+2
Kauhee kiire kun ei ole koneelle ehtinyt.
Pikaisesti nyt kuulumisia kuitenkin tältäkin päivältä.
Summersnow: Töissä kerroin joulunalusviikolla jo, alkoi tulemaan maha niin kovin esille.
Pakkasta on täällä noin -24, lupasivat että jatkuu ihan sunnuntaihin asti ja sitten vasta vähän lauhtuu.
Äänestämässäkään en ole vielä ehtinyt käymään. Tarkoitus olisi kuitenkin piipahtaa ennakkoon äänensä antamassa. Jotenkin aina kuvittelen, että tulee joku katastrofi eikä ehdi varsinaisena vaalipäivänä enää uurnille, joten hoidan aina ennakkoon.
Meidän rääpäle innostui eilen kunnolla monottamaan kun mies tunnusteli illalla. Kolme potkua suoraan miehen kämmeneen parin minuutin sisään. Yritti kai viestittää että menkää nukkumaan siitä ja jättäkää hänet rauhaan.. x) Muutenkin alkaa olemaan aktiivisempaa ja säännöllisempää tuo liikunta. Hyvä niin.
Joku murehti sitä painonnousua. Älkääs hätäilkö, jos joku luki aiempia pinoja, niin meikäläisellä oli nousu 825g/vko viimeksi.. Että heh heh! Osa tuosta on kyllä ummetuksen syy, mutta on tuo kohtu kovasti kasvanutkin. Toivottavasti rasvaa ei tule kovin lisää..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 19+5
Joo tääläkin on ihan tarpeeksi pakkasta vaivaiset -23 astetta nyt päivällä. Onneksi saa vetää vain peiton korville ja jatkaa nukkumista kun mies lähteen töihin.
Mirju76:kyselit masun vihlomisesta,mun mielestä sun oireet kuulostaa ihan normaaleilta ligamenttikivuilta. Eli lihakset jotka pitävät kohdun paikallaan venyvät raskauden edetessä ja se aiheittaa joillekin kipua. Se on eri asia jos saat supistuksia jotka kestävät kerrallaan yli 20 sek. ja niitä tulee säännöllisin väliajoin.Silloin pitää ottaa yhteys neuvolaan.
77Tuuli: Taidat olla aika uusi pinossa. Olen näitä jotka ovat roikkuneet täälä ihan alkuraskaudesta asti. Eli mulla ei ole raskaus ollut mitenkään helppo. Ja nyt olen ollut ennenaikaisten suppareiden takia vuodelevossa noin rv:stä 16 ja tod.näk. olen synnytykseen asti. Tavoite on asetettu RV:lle 30,kumpa vaavi pysyisi edes sinne asti masussa.
RosaH/Miljamaaria: Tosiaan joo VCS/VKS tilanne synnärillä ja synnyttäneiden osastolla on tällä hetkellä aika vaikea,kuten eilen jo kerroinkin. Ja sielä on kuulemma rajoitettu myös virailijoiden määrää juuri tämän takia. Vain lähin suku saa käydä katsomassa pienokaista. Tämä tarkoittaa isää,muita lapsia ja isovanhemmat. Isovanhempienkin tulee käydä vain vierailuaikana.
Oma masu: Vaavi on ollut aika rauhallinen tänäänkin. Syönnin jälkeen se antaa potkuja masuun aika lailla. Sen jälkeen se nukkuu aika kauan kunnes aloittaa uudestaan. Nyt olen kärsinyt aika lailla juuri noista lihasten venymisistä ja ne on kivuliaita varsinkin kun kipu on vyötäröllä. Mutta se on vähäistä kun vertaa suppareihin. Sain juuri kuulla että serkkuni oli synnyttänyt pojan 3kg ja 50 cm. Hän makasi myös koko raskauden suppareiden takia. Vaavi tuli kuitenkin aika normaaliin aikaan ja voi hyvin. Se antoi vähän luottamusta omaan tilaani,että ehkä tässä voi käydä hyvinkin vielä :)
No joo vuode kutsuu!
Pärjäilkää,tulen taas kirjoittelemaan joku päivä
Lilli81 täydet 21
Tosiaan... En tullut ajatelleeksi ollenkaan, että vatsalihakseni ovat nyt paremmassa kunnossa kuin kahdessa edellisessä raskaudessa. Aloitin kakkosen jälkeen taas juoksemisen ja tein vatsalihaksia useita kertoja viikossa. Tosin nyt ovat jääneet ihan kokonaan nekin. Voihan se olla, että tuo vihlominen on nimenomaan siitä johtuvaa. Aiemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut. Supistuksia ne ei ole. Sen tiedän kahden raskauden kokemuksella.. :) Supistuksiakin tulee, mutta niin harvakseltaan etten niistä ole huolissani ollenkaan.
Tällaista tällä kertaa!
mirju taas
[color=fucshia] Krisse, hienostihan se päivitys oli mennyt. Ja niitä unohduksia nyt tulee kelle tahansa alukis, ja vielä lopuksikin ;D
Joku kyseli kissoista ja kun vauva tulee. Meillä siis 2 kissaa 15v ja 8v, ja kertaakaan eivät ole menneet lapsen sänkyyn, siis pinnasänkyyn kun vauva/lkapsi siellä ollut. EIkä edes silloin kun sänky on tyhjänä. Sisäkissoja meilläkin siis. Ennen esikoista laitettiin pinnasänky hyvissä ajoin paikoilleen ja annettiin kissojen haistella sitä mutta jos yrittivät mennä sinne -> hätyytettiin ne pois. JA sen koommin eivät ole edes lähelle menneet. Kissathan eivät hakeudu vavojen vaunuihin tai sänkyihin mennäkseen vauvan liki huvikseen tmv kuten ennen aina epäiltiin, vaan hehän ulkona (ulkokissat) hakeutuivat vaunuihin sen lämmön vuoksi. Nykyään sellaista en ole enään kuulut edes tapahtuvan vuosikausiin.
Omaa napaa -> tänään kävin neuvolassa kuunteluttaa ♥ ääniä kun ei viikkoon tullut liikettä, ei tuntemuksia eikä möyrintää, vaikka eilen tunnin ajan Palleroista yritettiin miehen kanssa " mukiloida" . Ja sitä ennen olen kuitenkin jo päivittäin tuntenut liikkeitä muutaman vkon ajan. No sieltä ne kuuluivat kuitenkin ja kaikki siis on hyvin. Nyt on kyllä tänään supistellut aika tiuhaan (nyttekin) joten menen sohvalle ottamaan rauhallisesti :)
Marieela ja Paaperoinen 17+4
mirju76:
Tosiaan... En tullut ajatelleeksi ollenkaan, että vatsalihakseni ovat nyt paremmassa kunnossa kuin kahdessa edellisessä raskaudessa. Aloitin kakkosen jälkeen taas juoksemisen ja tein vatsalihaksia useita kertoja viikossa. Tosin nyt ovat jääneet ihan kokonaan nekin. Voihan se olla, että tuo vihlominen on nimenomaan siitä johtuvaa. Aiemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut. Supistuksia ne ei ole. Sen tiedän kahden raskauden kokemuksella.. :) Supistuksiakin tulee, mutta niin harvakseltaan etten niistä ole huolissani ollenkaan.Se on hyvä,että ne on niitä vain. Supparit tosiaankin erottaa noista kivuista. Ja kyllä tosiaankin toi lihasten treenaaminen siihen taitaa vaikuttaa,aivan kuin olisin siitä jostain lukassu. On tullut luettua aika paljon kun tossa makoilee :) Niihin kuulemma voi koklata vehnäpussia lämmitettynä niin se voi auttaa. Tai mulla ainakin lämmin suihku helpotti. Kannattaa kokeilla :)
Tsemiä Lilli81
Marieela:
Omaa napaa -> tänään kävin neuvolassa kuunteluttaa ♥ ääniä kun ei viikkoon tullut liikettä, ei tuntemuksia eikä möyrintää, vaikka eilen tunnin ajan Palleroista yritettiin miehen kanssa " mukiloida" . Ja sitä ennen olen kuitenkin jo päivittäin tuntenut liikkeitä muutaman vkon ajan. No sieltä ne kuuluivat kuitenkin ja kaikki siis on hyvin. Nyt on kyllä tänään supistellut aika tiuhaan (nyttekin) joten menen sohvalle ottamaan rauhallisesti.
Kannattaa lepäillä! Ei niihin suppareihin oikeen muukaan auta :(
Kokemuksesta puhun. Onneksi sait kuunnella ääniä,että mieli rauhoittuu. Koita jaksaa :)
;) ;)
kävin piipahtamassa taas pitkästä aikaa kirpiksellä tyttöjen päikkäreitten aikaan...aimo kasa kirjoja taas mukana :) siis lasten kirjoja
hinta haarukka 0.50-1.50 kappale
ja itelleni löysin aivan ihanan hippikassin/laukun :DD
valkoisella pohjalla punaisia isoja kukkia ja kangas sellaista paksua/tukevaa...
taidan olla muuten kauhee laukkufriikki :)
laukkuja löytyy joka lähtöön ja kaikki pitää olla jotenkin erikoisia..joko väriltään tai sitten muuten vaan...
ja mulla on omana hullutuksena myös hello kitty tavarat :)) niitä yritän aina haalia jos vaan jostain löydän...
ootteko muut jossain asioissa " keräilyhulluja" ??
nyt taas pyykkejä laittamaan...plääh...oukkei moro!
krisse,tytöt ja allu rv18+4
Tänään on kyllä sellaista mönkinää pitänyt tuolla alamahalla, että välillä ihan ilkeeltä tuntuu. Supistuksia ei onneksi enää ole ollut vaikka pikkuinen mylläisikin :) Ehkä tästä vielä joskus töihinkin pääsee :)
Kävin ostamassa Cariwellin tukivyön ja tukialkkarit ja sporttirintsikat.
En ole vielä ihan vakuuttunut tuntuuko tuo vyö mukavalta, kun puristaa alhaalta jonkun verran. Täytynee totutella.
Hassua. EIlen mahaa ei ollut paljon ollenkaan ja tänään näytän kuin jotkut viimeisillään. Onko muilla samalla tavalla, että vaihtelee päivittäin. Tänään raskaana, huomenna taas ei?
Ninni rv 17+1
Onhan ulkona raikas ilma. Sisälläkin tavallista viileämpi, pitää varmaan kaivaa villasukat kaapista. Olkaa onnellisia kaikki joilla on lattialämmitys!
Kävin ostelemassa kirjoja alennusmyynnistä, taitaa olla ainoa ostos mitä nyt loppujen lopuksi olen alennusmyynneistä ostanut. Miten muut Kertut, onko alennusmyynneistä tarttunut tavaraa mukaan?
Tänään muuten ensimmäinen ulkopuolinen huomasi raskauden (ja sanoi sen ääneen), parturi! Edes kaikki työkaverit eivät vielä ole asiaa todenneet. Hauskaa sinänsä.
Koskahan on niin iso maha että kaikki mummat tulee taputtelemaan ja utelemaan koska syntyy.. :)
Nyt pitäis pakata.
*laiskottaa*
Paljon on galluppeja edellisistä lapsista ja töistä. Olen opiskelija ja ei ole ennestään lapsia, joten sivuutan ne gallupit.
Sokerirasitukseen joutuu, jos on ennen raskautta ylipainoa, omilla vanhemmilla tai sisaruksilla diabetestä tai jos omassa tai äidin raskauden aikana on ollut ennen raskausdiabetestä. Näin minä olen ymmärtänyt.
Juuri makoilin selällään, niin kohtu on nyt navassa asti. Kyllä se vaan kasvaa. Paino ei tosin vieläkään ole noussut. Toissapäivänä vauveli piti ihan kunnon shown. Heitti kunnon kuperkeikkaa ja mahan päältä näkyi hyvin liikkeet. Liikkui ihan koko ajan ja yölläkään en meinannut saada unta kun joku oli koko ajan monottamassa mahaa. Mut se oli kivaa!
Pitää varmaan pikkuhiljaa nauttia aamupalaa, että ei tulisi paha olo..(Tosin on jo)
Tytteli-83 rv 19+3