Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emmerdalessa

Vierailija
18.01.2015 |

Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D

Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?

Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.

Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?

Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?

-Kaisa-

Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (44652)

Vierailija
16321/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oli Manpreet maskeerattu, kun makasi siellä heinäkasassa. Kalpea, tummat silmänaluset, naarmuja yms

Vierailija
16322/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja antaa nyt raskauden jälkeisestä masennuksesta sellaisen kuvan, että siitä nopeasti toipuu ja sitten onkin jo valmis ilman koulutusta opettamaan muita miten siitä toipuu. Jos asia olisi oikeasti näin, siihen Tracyn työhönhän olisi yhtä päteviä naisia pilvin pimein.

Sitten toinen asia mitä ihmettelen on, eikö ole pelkoa siitä että masennus uusiutuu sitten kun tulee vielä vaikeammat ajat kuin viime masennuksessa? Ymmärrän toki sen, että Tracyn näyttelijä on raskaana ja hänet piti jollakin tavalla kirjoittaa pois sarjasta niin että paluu on mahdollinen. Vanessan näyttelijä ehti jo palata omalta äitiyslomaltaan ja ilmeisesti halusi taas töihin, joten ei voitu kirjoittaa että Tracy vain muuttaa Vanessan luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16323/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo oikeasti niin hyvä sarja,että kannattaisi seurata? Vaikuttaa niin erilaiselta kun vuosia sitten kun seurasin. Sitä kun kehutaan. Kaikki älylliset tyypit sitä ylistää,että hyvin näytelty ym.

Vierailija
16324/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo oikeasti niin hyvä sarja,että kannattaisi seurata? Vaikuttaa niin erilaiselta kun vuosia sitten kun seurasin. Sitä kun kehutaan. Kaikki älylliset tyypit sitä ylistää,että hyvin näytelty ym.

Paras tällä hetkellä. (Kimppakämppä kotimaisista?

Vierailija
16325/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut sarjaa 17-vuotiaasta saakka. Nyt olen 42v. Tykkään sarjan tavallisen näköisistä ihmisistä, kylän (yleensä) verkkaisesta elämästä ja saippuasarjalle tyypillisistä, dramaattisista juonenkäänteistä. En osaa kuvitella elämää ilman Emmerdalea 😄

Vierailija
16326/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Tracy ei voi jättää Frankieta Naten hoiviin? Natella kaikki sukulaiset ja avut lähellä. Nyt lapsi lähtee äitinsä kanssa yksin vieraasen paikkaan, jossa ex-masentuneella äidillä ei mitään turvaverkkoja. Taas yksi esimerkki, kun kakarat kärsii siitä kun vanhemmat saa päähänsä toteuttaa itseään.

Peräti kaksi poliisiako oli varaa irroittaa sekopäistä murhaajaa kiinniottamaan taskulamppujen kanssa metsää sohimaan? Koirayksikköä? Mitään saartorengasta tai tiesulkujakaan ei saatu aikaiseksi?

Jättäisitkö itse lapsesi pettäjälle? 

Niin, kumpi on tärkeämpää, äidin loukattu minä vai lapsen hyvä?

Kyllä pari kertaa miettisin, ennenkuin repisin lapsen kaikkien muiden tuttujen ja turvallisten aikuisten luota pois ja alistaisin vielä toiselle isolle muutokselle, päivähoidon aloitukselle (=näin kaiketi kun Tracy töihin menee), kun ei ole välttämätön pakko.

Kyseessä kuitenkin yksi syrjähyppy, ei systemaattinen manipulaatio ja kaksoiselämä.

Vierailija
16327/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luullut, että Tracy jättää Frankien Natelle. Ihme että siitä ei edes keskusteltu.

Vierailija
16328/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen se Frankie on? En muista että olisi ainakaan 1-vuotispäiviä ollut.

Vierailija
16329/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Tracyn tilanteessa en ottaisi sitä työtä vastaan.

Vierailija
16330/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Tracy ei voi jättää Frankieta Naten hoiviin? Natella kaikki sukulaiset ja avut lähellä. Nyt lapsi lähtee äitinsä kanssa yksin vieraasen paikkaan, jossa ex-masentuneella äidillä ei mitään turvaverkkoja. Taas yksi esimerkki, kun kakarat kärsii siitä kun vanhemmat saa päähänsä toteuttaa itseään.

Peräti kaksi poliisiako oli varaa irroittaa sekopäistä murhaajaa kiinniottamaan taskulamppujen kanssa metsää sohimaan? Koirayksikköä? Mitään saartorengasta tai tiesulkujakaan ei saatu aikaiseksi?

Jos se on sen pettäjän lapsi niin kyllä, hänellä on oikeus lapseensa vaikka olisikin käynyt väärässä vuoteessa. Toivottavasti aikuiset ihmiset eivät käytä lasta koston välineenä.

Vierailija
16331/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan tuossa ollut draamaa ilma tuota auton alle jäämistäkin Manpreetille. Mitähän tällä juonikuviolla nyt haetaan. Joutuuko Manpreet nyt vuodepotilaaksi ja Charles häntä hoivaa ja auttaa ja kas kummaa kohta ollaan rakastavaisia taas.

Vierailija
16332/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan tuossa ollut draamaa ilma tuota auton alle jäämistäkin Manpreetille. Mitähän tällä juonikuviolla nyt haetaan. Joutuuko Manpreet nyt vuodepotilaaksi ja Charles häntä hoivaa ja auttaa ja kas kummaa kohta ollaan rakastavaisia taas.

Varmaan tällä ajetaan sitä, että kun Charles ajoi Manpreetin päälle autolla, niin Manpreet saa Charlesilta anteeksi kaikki teot ja tekemättömyydet, koska Manpreet ei sentään päälle ajanut. Charlesille on varmasti jo valjennut se, että Manpreet puhui totta siitä, että Meena ne viestit lähetti, ei Manpreet. Mutta Manpreet silti salasi Charlesilta pitkään sen, että Ethanin äiti ei lähettänyt niitä viestejä vaan Meena. Nyt ei voisi Charles enää siitäkään olla Manpreetille kovin vihainen, koska itse sentään ajoi Manpreetin päälle autolla.

Ja varmaan Rishi saa tietää, että Manpreet auttoi Priyaa syömishäiriöongelmassa ja sitten Manpreet on taas Rishinkin erityisessä suosiossa. Ja kohti kolmiodraamaa mennään.

Vierailija
16333/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo mitä ei oltu tekstitetty, että Vinny normaalisti laittaa äidilleen kolme pusuemojia, mutta Mandy huolestui kun sai vain yhden :D Onko Briteissä yleistäkin että aikuinen mies laittaa äidilleen pusuemojeita? Ja miksihän sitä ei oltu tekstitetty, sehän oli just mielenkiintoisin osa koko repliikistä :D

Useinkin huomaan että paljon jää kääntämättä. Kudon samalla ja kuuntelen. Katson kuvaa, mutta en niinkään tekstiä. Sit joskus huomaa kun itse naureskelee jkllekin, niin se on lyhyesti tekstitetty ja se huumorikohta puuttuu.

Call me up on käännetty jossain Soita minulle!

Oikeammin: Pidä minut mielessä/Ethän unohda minua

Britit käyttää kirjeiden ja tekstareiden lopussa XXX merkkejä jotka siis tarkoittaa pusuja. Eikä tosiaan tarvi olla mikään rakkaussuhde kyseessä vaan mulla esim. brittikaveri laittaa Facebook kommentteihinkin monesti tuon XXX (nimenomaan kolme). Kai se on vähän niinkuin poskipusun vertainen. Mutta mielenkiinnosta, miten itse suomentaisit tuon järkevästi muuten kuin emoji-sanalla?

Kiitos tästä selvennyksestä! Nyt kun selveni, että kyse ei ollutkaan emojeista niin kuin luulin, vaan X-merkeistä, niin suomentaisin sen jotenkin näin: Yleensä Vinny laittaa viestiin kolme pusua, nyt laittoi vain yhden. Mutta nyt kun kerroit että kyse on brittiläisestä tavasta jota suomalaisilla ei ole, ymmärrän että se jätettiin suomentamatta. Tuo suomennos olisi ehkä herättänyt enemmän ihmetystä kuin se että se jätettiin suomentamatta :D Mutta silti, itse koen mielenkiintoisena oppia eri kulttuurien tavoista samalla kun katson sarjoja.

Vierailija
16334/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on sen pettäjän lapsi niin kyllä, hänellä on oikeus lapseensa vaikka olisikin käynyt väärässä vuoteessa. Toivottavasti aikuiset ihmiset eivät käytä lasta koston välineenä.

Eihän tuossa mitään kostoa ollut. Tracy lähti Frankien kanssa, Nate on varmasti pahoillaan ja ikävöi, mutta yhdessä sopivat asian eivätkä riidoissa eronneet.

Vierailija
16335/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandy taas vauhdissa, antaisi vinnyn tervehtyä ja palautua koettelemuksista, eikä säätäisi koko ajan. Musta nahkatakki päällä, hassun näköinenkin, ei mene edes vetoketju kiinni vaikka kuinka yrittää, mahdottoman kokoinen matami. Sama tuo leanne juttu, moniko vielä muistaa että se oli kamala kiusaaja, nälvi kaikille. Jacobinkin jätti, taisi ihastua billyyn ja nyt jacob kehuu sen maasta taivaaseen.

Vierailija
16336/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy isyyteen?

Vierailija
16337/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ovat olleet pettymyksiä nämä tämänviikkoiset jaksot. Tässä sen taas näkee, etteivät tällaiset yksittäiset jännittävät tapahtumat toimi parhaalla mahdollisella tavalla, jos hahmoista puuttuu syvyys. Kyllä tuonne olisi Ednaa, Bettyä ja Pearlia kaivattu pöyristelemään, millaiseksi elämä on kylässä mennyt!

Vierailija
16338/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinny totesi että tarvitsee löytää jotain todisteita siitä, että Meena tappoi Benin. Seuraavassa kohtauksessa Liam riehui niin, että Meenan laatikko alkoi pilkistää. Noah puhui siitä laatikosta Jacobille ja Chloelle, joten hän ainakin tietää että se on Meenan.

Mutta onko siinä oikeasti mitään mikä todistaisi Meenan tappaneen Benin? Benin kuvahan siinä on, ja olikos myös joku koru minkä Aaron antoi Benille? Mutta todistaako ne mitään varkautta kummempaa? Toisaalta eipä mikään todista sitäkään, että Liv tappoi Benin, ja silti Liv on ollut vangittuna jo pitkään.

Vierailija
16339/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota, kun Tracy ja Nate puhuivat, että nyt Tracy pääsee auttamaan muita. Just ja just masennuksesta toipunut vauvan äiti, huolehtisit ensin itsestäsi ja vauvastasi, ja muista sitten kun resurssit riittää.

Tracy itse aikoinaan perusteli aborttiaan Davidille niin, että hänen äitinsä oli yksinhuoltaja eikä yksinhuoltajana koskaan ole tarpeeksi aikaa, rahaa eikä rakkautta. Nyt sitten Tracy kuitenkin valitsi sen yksinhuoltajatien, vaikka oli vaikeuksissa Frankien kanssa jo ilman yksinhuoltajuuttakin. Kun vertaa tätä Tracyn valintaa niihin aikoihin, kun Tracy valitsi abortin koska yksinhuoltajuus ei käynyt, niin vähemmän yksinhuoltajuuttahan silloin olisi ollut, kun Tracy ja David kuitenkin molemmat asuivat samassa kylässä.

Vierailija
16340/44652 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman autoako Tracy muutti vauvan kanssa pois? Takapenkille Tracy näytti menevän, joten taisi olla taksi.

Ketju on lukittu.