Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44652)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Tracy ei voi jättää Frankieta Naten hoiviin? Natella kaikki sukulaiset ja avut lähellä. Nyt lapsi lähtee äitinsä kanssa yksin vieraasen paikkaan, jossa ex-masentuneella äidillä ei mitään turvaverkkoja. Taas yksi esimerkki, kun kakarat kärsii siitä kun vanhemmat saa päähänsä toteuttaa itseään.
Peräti kaksi poliisiako oli varaa irroittaa sekopäistä murhaajaa kiinniottamaan taskulamppujen kanssa metsää sohimaan? Koirayksikköä? Mitään saartorengasta tai tiesulkujakaan ei saatu aikaiseksi?
Kaikki aikanaan. Ei yhden puhelinilmoituksen takia heti koko Karhuryhmää lähetetä paikalle kun ei ole tietoa mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs Vanessa. Tracy muuttaa ja Vanessa oli vain että minäminäminä. Mutta jopas Tracy aikaisin muuttaa. Jo seuraavana päivänä!
En ole koskaan pitänyt Vanessasta, en hänen esittäjästäkään sen paremmin.
" Tracy"on tuhdisti raskaana😊
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs Vanessa. Tracy muuttaa ja Vanessa oli vain että minäminäminä. Mutta jopas Tracy aikaisin muuttaa. Jo seuraavana päivänä!
Lähtöhän viivästyi Naten aivopesutempauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin minusta tosi lyhyt varoitusaika muuttaa vieraalle paikkakunnalle vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tällä kertaa oli sentään kenttää kun Vinny soitti poliisille, yleensä IKINÄ ei ole kun kyläläiset jonnekin yrittää soitella 😂
Käsikirjoittajilla ja kuvaajilla meni sisu kaulalle, oli pakko tehdä täyskäännös, meni liian hulluksi.
Vinny on vaikuttanut prilleineen yksinkertaiselta reppanalta, tässä kaameudessa hänesta kuoritui järjen ääni, sankari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo mitä ei oltu tekstitetty, että Vinny normaalisti laittaa äidilleen kolme pusuemojia, mutta Mandy huolestui kun sai vain yhden :D Onko Briteissä yleistäkin että aikuinen mies laittaa äidilleen pusuemojeita? Ja miksihän sitä ei oltu tekstitetty, sehän oli just mielenkiintoisin osa koko repliikistä :D
Useinkin huomaan että paljon jää kääntämättä. Kudon samalla ja kuuntelen. Katson kuvaa, mutta en niinkään tekstiä. Sit joskus huomaa kun itse naureskelee jkllekin, niin se on lyhyesti tekstitetty ja se huumorikohta puuttuu.
Call me up on käännetty jossain Soita minulle!
Oikeammin: Pidä minut mielessä/Ethän unohda minua
Britit käyttää kirjeiden ja tekstareiden lopussa XXX merkkejä jotka siis tarkoittaa pusuja. Eikä tosiaan tarvi olla mikään rakkaussuhde kyseessä vaan mulla esim. brittikaveri laittaa Facebook kommentteihinkin monesti tuon XXX (nimenomaan kolme). Kai se on vähän niinkuin poskipusun vertainen. Mutta mielenkiinnosta, miten itse suomentaisit tuon järkevästi muuten kuin emoji-sanalla?
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tällä kertaa oli sentään kenttää kun Vinny soitti poliisille, yleensä IKINÄ ei ole kun kyläläiset jonnekin yrittää soitella 😂
Totta! Mutta miksi aina pitää juosta auton alle? Moneskohan tällainen tapaus Emmerdalessa? Vaikka kuski ei näkisi pimeässä niin luulisi Manpreetin näkevän lähestyvän auton valot. Tosin saattoi olla sekaisin lääkkeistä ja pakokaasuista. Loistavasti tehty katsojan harhautus se että siskoksilla oli samalaiset housut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mutta miksi aina pitää juosta auton alle? Moneskohan tällainen tapaus Emmerdalessa? Vaikka kuski ei näkisi pimeässä niin luulisi Manpreetin näkevän lähestyvän auton valot. Tosin saattoi olla sekaisin lääkkeistä ja pakokaasuista. Loistavasti tehty katsojan harhautus se että siskoksilla oli samalaiset housut.
Samat housut. Juu. Mutta housuistako se Charles luuli hahmoa Meenaksi, kun huusi hänen nimeään...
Huh. Mikä jakso. Taas pitkä, piinallinen odotus iltaan...🤔
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mikä jakso. Taas pitkä, piinallinen odotus iltaan...🤔
Hui miksi se rekkakuski oli niin komea mies, Meena maksaa matkan luonnon helmassa ja iskee kivellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin minusta tosi lyhyt varoitusaika muuttaa vieraalle paikkakunnalle vauvan kanssa.
Emmerdalessa muutot kyllä hoituvat helposti! Natekin kun lensi pihalle niin mukaansa sai pienen kassin, joka ei edes pullistellut. Luulisi aikuisella miehellä edes vaatteita olevan jonkun verran.
Eiköhän Tracy saa tavaransa menemään vaunujen alakorissa bussin kyydissä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Tracy ei voi jättää Frankieta Naten hoiviin? Natella kaikki sukulaiset ja avut lähellä. Nyt lapsi lähtee äitinsä kanssa yksin vieraasen paikkaan, jossa ex-masentuneella äidillä ei mitään turvaverkkoja. Taas yksi esimerkki, kun kakarat kärsii siitä kun vanhemmat saa päähänsä toteuttaa itseään.
Peräti kaksi poliisiako oli varaa irroittaa sekopäistä murhaajaa kiinniottamaan taskulamppujen kanssa metsää sohimaan? Koirayksikköä? Mitään saartorengasta tai tiesulkujakaan ei saatu aikaiseksi?
Jättäisitkö itse lapsesi pettäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani odotin, että Liam lääkärinä olisi ollut hieman enemmän huolissaan Manpreetin ja Vinnyn voinnista. Olisi soittanut ambulanssin ja jäänyt tarkkailemaan heidän vointiaan lanssin tuloon asti.
Mutta käsikirjoittaja oli päättänyt toisin. Ja nopeastihan nuo Manpreet ja Vinny nousivat jaloilleen, toinen jopa pinkaisi juoksuun.
No minä näin sen sellaisena reaktiona kuullessaan, mitä Meena onntyträrelleen tehnyt, et millään ei ole väliä, kunhan saa Meenan kiinni. Tavallaan siis shokki, jolloin muut asiat väistyvät.
En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia, mutta onko Meenalla siis tytär?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan Meena juuri sanoi, että millä hän pakenisi. Jalan ei pääse nopeasti ja pakulla ei pitkälle pötkitä. Omasta kotterostaan ei sanonut sanaakaan.
Liftaamalla, kaunis nainen otetaan kyytiin mielellään.
Joo, Meenan ehkä normaalinäköisenä mutta nykyisellään täyden sekopään habitus näkyy jo kauas, tukka räjähtänyt ja meikittä, hullun kiilto silmissä ja paskaiset pinihousut jalassa, pakokaasulta ja hieltä haisten, voi olla kyytitarjoukset harvassa. Tuskinpa lienee edes suihkussa käynyt hetkeen kun puuhastellut siellä ladossa vaan.
Mitkä on pinihousut?
Pinihousut = vanha kansa tuntee nimellä kamelinvarvashousut
Siis pieruverkkarit?
Tuollaista kamelinvarvas nimitystä olen nähnyt vain pari kertaa ja nekin palstalla.
VM -72
Pinihousut on sellaiset (kulahtaneet) alaspäin kapenevat housut, jotka tehty pehmeästä kankaasta ja kiskottu niin ylös että jokaikinen laakso, kumpare ja kukkula näkyy reisien ja navan välistä. Tätä näkyä täydennetään lyhyellä, usein napamittaisella takilla tai paidalla, ettei vahingossakaan niistä ole näkyä peittämään. En osaa kuvitella ihmistä, jolle tämä kyseinen asuyhdistelmä sopisi tai näyttäisi hyvältä päällä. Meena ei ole poikkeus. Kaamean näköinen pinihousuissaan huseeratessaan.
Siis sinun itse keksimäsi typerä sana, jota yrität nyt epätoivoisesti levittää täällä. Voi elämä.
Voi elämä itsellesi. Ei mulla ole tarvetta epätoivoisesti levitellä keksittyjä sanoja. Itse kuulin sen aikanaan kun joku puhui Maajussille morsian -sarjan eräästä maajussittaresta ja housuistaan. Kts. myös urbaanisanakirja.com ja "pini".
Täällä nyt puhutaan välillä yhtä turhaa ja turhempaakin. Ei mulla ole tarvis jatkaa yhden puhekielisen termin tiimoilta tän enempää. Hyvää illanjatkoa sinulle.
Virustorjuntani ilmoitti, että tuo sivusto ei ole turvallinen. Mikä sinua oikein vaivaa? Miksi yrität usuttaa ihmisiä epämääräisille sivustoille hankkimaan viruksia laitteisiinsa? Mene pois täältä kiusaamasta ihmisiä.
Urbaanisanakirja on just yhtä luotettava kuin AV palstakin. Eikä epämääräinen sivusto. Viikottain käytössä.
Tule säkin sivistykseen. Aloita vaikka vaihtamalla virustorjunta nykyaikaisempaan malliin.
Toivoisin, että sä poistuisit ikuisine komenteluines.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani odotin, että Liam lääkärinä olisi ollut hieman enemmän huolissaan Manpreetin ja Vinnyn voinnista. Olisi soittanut ambulanssin ja jäänyt tarkkailemaan heidän vointiaan lanssin tuloon asti.
Mutta käsikirjoittaja oli päättänyt toisin. Ja nopeastihan nuo Manpreet ja Vinny nousivat jaloilleen, toinen jopa pinkaisi juoksuun.
No minä näin sen sellaisena reaktiona kuullessaan, mitä Meena onntyträrelleen tehnyt, et millään ei ole väliä, kunhan saa Meenan kiinni. Tavallaan siis shokki, jolloin muut asiat väistyvät.
En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia, mutta onko Meenalla siis tytär?
Tarkoitettiin että mitä Meena on tehnyt Liamin tyttärelle.
Arvasin heti että se oli Manpreet joka joutui Charlesin alle. Saadanpahan noidenkin suhdekuvioita entistä pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tracy asiasta samaa mieltä. Olishan hänen paljon parempi keskittyä uudeen duuniinsa, kun Frankie jäisi isälleen tukiverkostoineen. Olisivat oikeasti nykyaikaisia vanhempia.
Osaisivat kerrankin laittaa lapsen edun ja äidinkin, kaiken edelle.
Jälkimmäisestä taas silleen päinvastaista mieltä, että kahta poliisia näytettiin metsässä vaikka olishan se voinut niitä kuhistakin... Ei vaan näytetty.
Alkuun ei yleensä lähetä kuin kaksi poliisia.
Meena kun oli sen rekan kyydissä, niin laskihan se tyyppi, että "jo seittemäs auto, nyt on isoa tapahtunut" . (Ei sanasta sanaan)
Näkyhän siellä, että tiesulkuja oltiin rakentamassa.
Eihän meilläkään häke kaikkia puheluita voi todesta ottaa. Ensin pari tutkii ja toteaa ja sitten lisävoimia. Jos ase mainittu, niin asia otetaan sillä vakavuudella. Meena oli aseeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisitkö itse lapsesi pettäjälle?
Jos olisi vastaava tilanne, niin en edes harkitsis työntekoa vielä hetkeen.
Lapsi on alle vuoden ja itse alkutaipaleella parantumassa masennuksesta.
Silkkaa hulluutta lähteä lapsen isän ja innokkaan turvaverkon luota pois.
Jos lapsi olisi isompi ja masis selätetty, voisin jättää lapsen isälleen. Hyvissä käsissähän lapsi olis, vaikka mies oliskin mua pettänyt. Miksi pettäjää pitäisi rangaista uudestaan? Muahan tuo petti ja mut siinä menetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liam miehenä ja ihmisenä reagoi juuri kuulemaansa. Hänen kuollut tyttärensä oli tapettu ja tappaja on lähellä.
Hyvin inhimillistä reagoida noinkin.
Ja kumpikin uhreista oli jaloillaan ja toiminta kykyisiä. Ei näennäistä hätää, että hyvin pysty kiukku ottamaan vallan.
Metsässä kun Meenan nimeä huuteli, hyvin haettu se viha/raivo huutoon.
Minustakin Liam näytteli siinä hyvin. Ja Manpreet, kun lähti ääneen itkien Meenan ja Liamin perään. Hän on koko vankeuden ajan mielestäni näytellyt hyvin yhtä aikaa kauhua, surua ja pettymystä siitä millaiseksi oma sisko paljastui.