Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsonut 2000 luvulta asti. On aina ollut katastrofeja ja murhaajia ym. Mutta siinä missä ennen oli aina ainakin välillä onnellisia pariskuntia. Esim Betty ja Seth. Diane ja Jack. Niin nykyään kukaan ei ole kauaa onnellinen. Kaikki on pettäneet kaikkia.
On nykyään Jai ja Laurel ja Nic ja Jimmy, Nate ja Tracy ovat vielä ns. vastanaineita eli se nähdään sitten joskus miten käy, Kim ja Will eivät myöskään hypi toisten sänkyihin.
Jai ja Laure/ Nicola ja Jimmy eivät koskaan ota yhteen? Nateko ei ole hyppinyt vieraisiin sänkyihin?
Kyllähän onnellisissakin suhteissa ollaan eri mieltä ja riidellään. Sitten nähdään toisen kantilta ja ehkä tehdään kompromisseja.
Mä nyt uskon vielä Jimmyyn ja Nicolaan.
Jopa Zak ja Lisa olivat eri mieltä asioista. Yleensä rahasta.. onnellisia kuitenkin. Kunnes Zak laitettiin sekoamaan ja sekoilemaan. Se oli pimeetä aikaa, kun Zak Kylen isoäidin kanssa asusteli.
Nainen oli kyllä ihan hyvä tyyppi, mutten ole vielä antanut anteeksi suhdetta Zakin kanssa.
Lisa ja Zak oli sen verran pyhä pari, ettei sitä olis saanut rikkoa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsonut 2000 luvulta asti. On aina ollut katastrofeja ja murhaajia ym. Mutta siinä missä ennen oli aina ainakin välillä onnellisia pariskuntia. Esim Betty ja Seth. Diane ja Jack. Niin nykyään kukaan ei ole kauaa onnellinen. Kaikki on pettäneet kaikkia.
On nykyään Jai ja Laurel ja Nic ja Jimmy, Nate ja Tracy ovat vielä ns. vastanaineita eli se nähdään sitten joskus miten käy, Kim ja Will eivät myöskään hypi toisten sänkyihin.
Olen katsonut 1996 vuoden alusta.
Silloin oli joo kaikenlaisia onnettomuuksia ja katastrofeja mutta paljon myös ihmissuhdedraamaa. Oli rakastumisia jotka kesti ja suhteita jotka katkesi. Kaikenkaikkiaan enemmän normaalia elämää iloineen ja suruineen.
Ei tämmöistä jatkuvaa mielipuolista pahisjuttua joka menee aika överiksi toisinaan
1997 tammikuussa Suomessa alkoi sarja. Muistan sen olleen alkuun aamuohjelma.
Ensimmäiset suomessa näytetyt jaksot olivat vuodelta 1990, eli sarjaa seurattiin peräti seitsemän vuotta jäljessä. Nykyään se ero ulkomaiden tahtiin on noin vuosi, eli aika hyvin kurottu väliä pienemmäksi. Olisi se kyllä hupaisaa jos nykyäänkin olisi noin paljon aikaeroa, toisi oman lisänsä näihin spoilauksiin. :D Eihän niitä spoilauksia enää varmaan muistaisi.
Tavallinen parempaa esim oltermanni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että kuinka kauan nämä " kyllä on mennyt väkivaltaiseksi ja juonitteluksi" -katsojat ovat katsoneet?
Vanhojen muisteluita:
Ennen tosiaan on tippinut lentokone kylän laitamille, helikopterin putos, kun Val Pollard kuoli.. dösä meni rikki ja surautti silloisen Vivin kaupan, postofficen seinään Butch Dingle kuoli.
Kim Tate juoni, minkä kerkes ja Chris Tate vielä enemmän.. Chrisillä ei hyvää päivää ollut. Katkeroitunut, kun lentokone putos ja vammautti. Raskas hahmo. Niin oli silloin Eric Pollardkin. Se oli kaikkien kanssa napit vastakkain ja todella ketku. Ei semmoisia hahmoja enää ole. Ei Kim, eikä Eric. Särmät ovat hioutuneet ja ihan pehmeitä.
Matt King eliminoi kaikki, jotka häiritsi hänen kuplaansa. Huomenta ei voinut sanoa ilman pelkoa, että lähteekö omaisuus vai henki. Vain isä ja veljet pääsi lähelle.
Sitten vielä oli nä
Alan & Steph aikoina aloin katsoa useammin, tuo oli mielenkiintoista aikaa kauhukellareineen (joskaan en enää muista, ketä Steph siellä vangitsi :) ) välillä on ollut kuukausien taukoja, työvuorot tms esteitä.
En muuten pidä Emmeä saippuasarjana vrt Kaunarit
Vaikka ennenkin oli outoja ja erikoisia käänteitä, tapahtumia ja ihmisiä niin silti ne olivat jotenkin enemmän järkeenkäyviä kuin nämä nykyiset. Vastaavasti oli myös ihan ns. normaalia elämää ja ihmistyyppejä ja perheitä joita oli kiva seurata. Oli leppoisiakin jaksoja joita pystyi seuraamaan ja ei tarvinnut pinnistellä pysyäkseen kärryillä vaikka joku jakso jäikin katsomatta.Silloin nuo outoudet ja pikkujutut eivät ärsyttäneet niin paljon.
Nyt tuntuu, että pompitaan kohtauksesta toiseen koko ajan ja kerronta on hajanaista. Leppoisuus ja viihdyttävyyden keinot ovat muuttuneet. Ennen tämä oli enemmän hyvän mielen sarja kuin nyt. Luulen, että nämä nuoremmat katsojat, jotka eivät ole näitä "vanhan ajan" jaksoja katsoneet eivät eroa niinkään huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ennenkin oli outoja ja erikoisia käänteitä, tapahtumia ja ihmisiä niin silti ne olivat jotenkin enemmän järkeenkäyviä kuin nämä nykyiset. Vastaavasti oli myös ihan ns. normaalia elämää ja ihmistyyppejä ja perheitä joita oli kiva seurata. Oli leppoisiakin jaksoja joita pystyi seuraamaan ja ei tarvinnut pinnistellä pysyäkseen kärryillä vaikka joku jakso jäikin katsomatta.Silloin nuo outoudet ja pikkujutut eivät ärsyttäneet niin paljon.
Nyt tuntuu, että pompitaan kohtauksesta toiseen koko ajan ja kerronta on hajanaista. Leppoisuus ja viihdyttävyyden keinot ovat muuttuneet. Ennen tämä oli enemmän hyvän mielen sarja kuin nyt. Luulen, että nämä nuoremmat katsojat, jotka eivät ole näitä "vanhan ajan" jaksoja katsoneet eivät eroa niinkään huomaa.
Minä olen huomannut, että nykyään koko homma on keskittynyt turhanpäiväisiin debatteihin. Kaksi ihmistä kinaa tyhjänpäiväisistä asioista. Joskus harvoin näytetään korjaamon toimintaa . Majatalon touhukin on unohdettu alkuhuuman jälkeen. Paddy ei ole pitkään aikaan piikittänyt Kimin hevosiin dopingia eikä paljon touhunnut lääkäriasemallakaan. Marlonkin jättänyt Villapakan keitön oman onnensa nojaan. Ihan vaan muutamia mainitakseni.
Majatalo on unohdettu, Paddyn eläinklinikan touhut, Villapakkaa näytetään vain vähän ja lyhyitä hetkiä, korjaamoa jne. Niin sanottua normaalia ja arkista elämänmenoa aika vähän. Ennen olivat Edna, Pearl, se isohampainen vahempi nainen, joka tiesi kaikkien asiat. No, tiedän, että osa on jo kuollut, mutta vastaavia mieleenjääviä tyyppejä on tilalle tullut aika vähän.
Voi kun oli hienoa aikaa kun Kingin perhe oli voimissaan. Oli kieroiluakin, mutta se oi rakennettu jotenkin toisin.
David sentään on kaupassa. Liam ja Wendy ei töissään, Hidessä sentä tarjoilijoita enemmän kuin asiakkaita, ja Vic aina valittaa kiirettä!!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohtauksesta toiseen pomppiminen on välillä jo ihan häiritsevää. Taannoin oli isoja asioita menossa, kun oli Chloen ja kumppaneiden kolari, Chasin pelastushommat, Sam Craigin työpaikalla. Jostain syystä oli luvattu hyppimällä turhan nopeasti kohtauksesta toiseen. Vähän enemmän malttia ja keskittymistä kaipaisin.
Kikkis-fani kirjoitti:
Ensimmäiset suomessa näytetyt jaksot olivat vuodelta 1990, eli sarjaa seurattiin peräti seitsemän vuotta jäljessä. Nykyään se ero ulkomaiden tahtiin on noin vuosi, eli aika hyvin kurottu väliä pienemmäksi. Olisi se kyllä hupaisaa jos nykyäänkin olisi noin paljon aikaeroa, toisi oman lisänsä näihin spoilauksiin. :D Eihän niitä spoilauksia enää varmaan muistaisi.
Ei vaan vuodelta 1989 tuli ekat jaksot täällä (1405 oli ensimmäinen esitetty jaksonumero).
Taidettiin ekojen parinsadan jaksojen jälkeen hypätä vuosia eteenpäin sillä jo vuoden 2013 jaksossa täällä hyvästeltiin Mia Macey 2 vuotta sen jälkeen kun tuli Briteissä ko. jakso ja jo vuoden 2007 jaksoissa nähtiin Pearlin ja Lenin välien selvittelyä.
Reilun 20 vuoden eron kurominen vain pariin vuoteen 10 vuodessa edellyttäisi aika paljon jaksoja per arkipäivä (tai pitkiä taukoja Briteissä (aivan varmasti)).
7.1.2008 jaksossa täällä Debbie epäili olevansa raskaana (kaiketi Sarah joka oli syntynyt Briteissä 3 vuotta aiemmin).
Kavin mukaan täällä oli esitystauko 6.4.2007-1.1.2008 (Zoen mielenterveys oli kyseenalainen ja Kartanossa oli tulipalo vuoden 2007 viimeisessä jaksossa ja vuoden 2008 jaksossa Edna yritti saada Ericin pois kunnanvaltuustosta ja Kingit etsivät isäänsä).
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohtauksesta toiseen pomppiminen on välillä jo ihan häiritsevää. Taannoin oli isoja asioita menossa, kun oli Chloen ja kumppaneiden kolari, Chasin pelastushommat, Sam Craigin työpaikalla. Jostain syystä oli luvattu hyppimällä turhan nopeasti kohtauksesta toiseen. Vähän enemmän malttia ja keskittymistä kaipaisin.
Ainakin päivän tapahtumien kertaaminen olisi ollut helppoa, Chloe ja kumpp. olivat auto-onnettomuudessa ja Sam kävi Craigiä kovistelemassa ja siinä se.
Ehkä sitten kun päästään näistä isoista kuvioista (Harry, Craig, Chloe) ohitse rauhoitutaan.
Kikkis-fani kirjoitti:
Siinä missä Emmerdale nojaa enemmän väkivaltaan, niin Kaunarit räväyttää seksikohtauksilla.
Joo ollaan sängyssä yhdessä nainen pukeutuneena pitsiunelmiin tulevasta Forresterin kokoelmasta (helppoa kun on suurin osakkeenomistaja) ja mies näkyy ehkä vatsasta ylöspäin ja sitten minuutin päästä ollaankin jo petitouhujen jälkitunnelmissa. Salkkareissa taasen näytettiin kun tämä Ismon yllätystytär oli petipuuhissa jonkun kanssa (toki oli peittävät alusvaatteet) ja sitä näytettiin muutaman minuutin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jopa Zak ja Lisa olivat eri mieltä asioista. Yleensä rahasta.. onnellisia kuitenkin. Kunnes Zak laitettiin sekoamaan ja sekoilemaan. Se oli pimeetä aikaa, kun Zak Kylen isoäidin kanssa asusteli.
Nainen oli kyllä ihan hyvä tyyppi, mutten ole vielä antanut anteeksi suhdetta Zakin kanssa.
Pakko kysyä että milloin aiot antaa anteeksi? Zakin hautajaisissa ehkä? Tai Joanien?
Ihmetyttää vähän, ettei Craig ole käynyt lääppimään sitä sihteeriä vai mikä se Ruth oikein työkseen tekeekään. Kumma, että nukkavieru Lydia sai Craigin tekemään sen minkä teki. Epäuskottavaa, etteikö äijällä muita uhreja olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut 1996 vuoden alusta.
Silloin oli joo kaikenlaisia onnettomuuksia ja katastrofeja mutta paljon myös ihmissuhdedraamaa. Oli rakastumisia jotka kesti ja suhteita jotka katkesi. Kaikenkaikkiaan enemmän normaalia elämää iloineen ja suruineen.
Ei tämmöistä jatkuvaa mielipuol
Sori sori sori tietysti 1997 alusta. Lapseni syntyi loppuvuodesta 1996 ja olin äitiyslomalla. Emmerdale tuli silloin aamulla ja katsoin siitä lähtien kun Elsa oli raskaana ja salaili sitä.
En ole katsonut joka jaksoa kun ei vaan aina pysty kun on lomilla tai on ollut muita iltaharrastuksia mutta melko uskoon olen katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vähän, ettei Craig ole käynyt lääppimään sitä sihteeriä vai mikä se Ruth oikein työkseen tekeekään. Kumma, että nukkavieru Lydia sai Craigin tekemään sen minkä teki. Epäuskottavaa, etteikö äijällä muita uhreja olisi.
Ei kiinnosta vissiin muut kuin ex-ihastukset vuoskymmenien takaa ja Ruth (henk.koht. sihteeri ja vastaanottovirkailija) nostaisi metelin jos Craig lähentelisi.
Katsotaan nyt onko sihteerille tehnyt jotain kumminkin. Vink vink.
Suomessa Emmerdale sai ensi-iltansa MTV3-kanavalla 7. tammikuuta 1997. ( tarkistin)
Jäin silloin mamma lomalle ja silloin aloin seuraamaan Emmerdalia . Enkä ole yhtään jaksa jättänyt katsomatta.
Olen mennyt niinkin pitkälle, että kun asuin ulkomailla, minulla oli ystävä, joka tallensi VHS kaseteille kaikki jaksot. Joten siltäkään ajalta, ei jäänyt katsomatta yhtään jaksoa.
Ruotsissa ja Briteissä on ollut mahdollista katsoa ennakkoon, mutta Suomen jaksot olen katsonut aika järjestyksessä.