Kuinka pitkään voi raskaana ollessa ratsastaa?
Kommentit (7)
Miehen päälle ratsastamaan jos tekee mieli :) Yleensäkin rv20 jälkeen ei enää sais raskaita lajeja harrastaa.
Vielä ihan viimesilläni köpöttelin maastossa, mutta rankat treenit jäi noin rv 25, ei auttanut tukivyötkään masun heilumiseen;)
elämässäni kun olin 6. kuulla raskaana. Ihan hyvin meni.
Tutut olivat kaikki harrastaneet viidennelle kuulle asti ja luulin niin itsekin. Itselläni sattui maha 3.kuulla, joten siihen se jäi. Kerran kävelin vielä hepallani " jäähyväisratsastuksen" käyntiä ja HARMITTI! Varsinkin kun hepoja itsellä. Siihen jäi hevosharrastus muutamaksi vuodeksi parempi aloittaa myöhemmin taas " kerralla kunnolla" kun ehtii ja jaksaa.
Mut useimmat on kyl ratsastanu vielä 5.kuulla, on niin yksilöllistä.
Hevonen on aina hevonen, eläin jota ei voi koskaan täysin hallita itse. Itse ratsastin omalla vastuullani kolmannelle kuulle ja lopetin. Jos tippuu tai hevonen säikähtää jotain niin ei koskaan voi tietää mitä masulle käy. Raskaus vaikuttaa tasapainoelimiin/tasapainoon, sanoi lääkärini.
tuskin siis johtui ratsastuksesta, mutta sanoi että syyllisyydestä oli vaikeaa päästä..
ainahan me naiset syyllistämme itseämme ties mistä vaikka joka ikinen lääkäri sanoisi että ei ole oma syy..
kertoi ettei seuraavassa raskaudessa ratsastanut kertaakaan, iski kammo..
Se tuskin on hyväksi, jos ravaat/laukkaat hevosella ison mahan kanssa. Käynti tuskin aiheuttaa mitään haittaa mutta meillä on myös mies kilparatsastaja ja omia hevosia on 2, niin se hoiti sen puolen sillon. Nyt taas olen uudella innolla alottanut ratsastamisen ja vauvalla ikää on 2kk