Onko nyt kysymyksiä kätilölle?
Kommentit (31)
Ihania kaikki!
Kysymys: Jos ensimmäinen synnytys on mennyt todella hyvin ilman repeämiä tms, onko suuri todennäköisyys, että toinen menee yhtä hyvin??
En ole mielestäni sellaista saanut.
En tunne sieltä kuin pari henkilöä.
Todennäköisesti seuraava synnytys sujuu ilman repeämiä,jos et reilusti isompaa lasta synnytä silloin.
klö
Jos kätilöopiskelija on mukana synnytyksessä ja ompelee synnytyksen jälkeen niin pitäisikö siinä tapauksessa kysyä synnyttäjältä lupa että saako harjoittelija ommella?
minulla harjoittelija ompeli (toinen raskaus) ja ei kyllä kysytty mitään. Ompeleminen kesti niin kauan että en pystynyt liikuttamaan jalkojani sen jälkeen ollenkaan koska olivat niin puutuneet (arviolta 45min ompeli, onko normaali aika?)
Voit pyytää kirjallisesti sairaalasi arkistosta.
klö
Yleensä kun mennään synnytykseen,kysytään,saako opiskelija olla mukana. Jos lupa tulee,se koskee myös ompeluvaihetta. Ei 45 opiskelijan ompelemaksi ole kuin normaali kesto,mutta ymmärrän sinunkin asemasi. Itse teen joskus niin,että jos on takana jo oikein pitkä synnytys,ompelen itse.
klö
ja tehtiin eppari, jonka jälkeen ensin lääkäri ompeli, sitten kätilö, ja lopuksi " pintahaavat" harjoittelija. Yritin udella montako tikkiä tuli, mutta ei kerrottu. Voiko tuosta päätellä jotain, että kolme eri henkilöä ompeli?
Ei mirenkään harvinaista. Lääkäri ompelee syvimmät alueet,joille huono näkyvyys,kätilö jatkaa siitä usein loppuun ja tässä annettiin harjoittelijallekin mahdollisuus. Ompelu tehdään useammassa kerroksessa ja ompeleita ei yleensä koskaan lasketa,koska ovat itsestään sulavat.
klö
olisi mielenkiintoista nähdä minkä näköinen se on ollut joskus.
Onko aivan järkyn näköinen? Kuinka syvälle yleensä repeää
En itse ole ainakaan seurannut sellaisia kuvasarjoja ja näin kauan työtä tehneenä mikään ei hätkähdytä enää. Mielestäni ei ole pahan näköinen , mutta vähemmän nähnyt tai ensi kertaa omaansa peilaava voisi olla eri mieltä.
klö
Todennäköisesti repeämä synnytyksestä on se reikä häpyhuulessa,jota ei ehkä sitten ole huomattu tai jos on ommeltu,on ompeleet auenneet.
Pyydä sairaalasta synnytystäsi koskevat paperit,kopiot. Jos et ymmärrä,mitä niissä sanotaan,soita ja pyydä keskustelua jonkun kätilön kanssa,mielluiten sellaisen,joka on synnytyksessäsi ollut mukana.
klö