Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kontula Helsingissä, millainen paikka?

Vierailija
14.04.2013 |

Kokemuksia asumisesta Kontulassa?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli pidät ghettomeiningistä niin muuta ihmeessä.

No ei, on Kontulassa rauhallisiakin alueita. Mutta ikinä ei voi tietää.. Mieheni ryöstettiin keskellä kirkasta päivää, oli ollut n. viiden taulapään jengi. Miestä oli uhkailtu puukolla ja vaadittu puhelinta ja lompakkoa. Puhelin ja käteiset lähti narkkkareiden matkaan, lompakkoa ei ollut onneksi pitänyt mukanaan.

Ostarilla nyt on oikeastaan kaikkein turvallisinta, kunhan vain jättää juoppojen mölinät omaan arvoonsa. Siellä on kumminkin kameravalvonta ja vartijoita pyörii älyttömästi. Siis oikeasti älyttömästi, tiputat katolta kymmenen kiveä niin kahdeksan kilahtaa vartijan päähän.

Lampipuistossa möykkää nuoret iltaisin, ryypiskelevät ja rälläävät mopoilla. Jos olet meluherkkä, älä muuta ostarin tai Lampipuiston lähelle.

Halvat kämpät ja metroasema, siitä plussaa.

Vierailija
102/158 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Lyhyt aika asuttiin siellä kun täytyi, mutta pakko oli muuttaa pois. Rauhaton alue, narkkareita joka kadunkulmassa, tarhassa hyvä jos muutama lapsi puhui Suomea päikyssä. Metro on plussaa, mutta siihen se loppuu. Ei sinne muuta ellei jotain ole vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin koska helmi-grilli on kontulassa

Älä vaa helmigrilli on paras!! Otan aina lehtipihvin 5/5!!

Vierailija
104/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paska/hyvä kun kaikki muutkin lähiöt. Kaikista löytyy aina jotain valitettavaa. Itse olen nuorempana asunut mellunmäessä ja myllypurossa, jotka oli mulle ainakin mukavia paikkoja asua. Kaikki lähellä. Kontula ei varmaan niistä eroa mitenkään.

Vierailija
105/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Huonomaineinen alue, ei kuitenkaan henk.koht. kokemusta, mutta kuullut huonoa niiltä joilla kokemusta on sekä yleisesti huonomaineista seutua.

Vierailija
106/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulasta tekee huonon asuinalueen se rauhaton ostari. Ostareita on joka kaupunginosassa ja lähiössä, samoin niitä niitä narkkeja. Miten mt-ongelmaiset liittyy näihin "huonoihin" lähiöihin? Niitäkö ei voisi olla kalliimmilla asuinalueilla?

Mulla asuu muutamia kavereita kontulassa. Mm. Opiskelijoita, koska siellä on halvat asunnot, eikä sossu maksa heidän vuokriaan. Näitä sossupummejakin on kaikkialla. Ja kontulassa voi asua myös varakas ihminen, sieltä voi ostaa ihan oman asunnon!! :o

Vierailija
107/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla ainakin oli ihan idyllinen lähiö, en ole käynyt sen jälkeen.

Vierailija
108/158 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi. Huonomaineinen alue, ei kuitenkaan henk.koht. kokemusta, mutta kuullut huonoa niiltä joilla kokemusta on sekä yleisesti huonomaineista seutua.

Olet kuullut kummin kaiman serkulta mutta et itse vaivaudu edes käymään paikalla..

Ja jos vaivaudutkin niin asenne on jo etukäteen että paska paikka...

Onnee vaan....

Voin kertoa jotta aika monikin paikka on huonomaineista seutua, riippuen siitä keltä kysyy...

Vierailija
109/158 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämä kilpailu siitä mikä asuinalue on huonoin. Todella huvittavaa. Lähdetään siitä, että koti on kaikille rakas. Asun itse Kurkimäessä ja rakastan tätä paikkaa. Täällä on paljon luontoa ja kaikki kadut kävelykatuja, joten lapsille erittäin turvallinen alue. Lisäksi täällä on varmaankin ainoa kaupungin Lasten kulttuurikeskus eli Musikantit. Se on upeaa. Alueella on matalia pienkerrostaloja sekaisin omistus- ja vuokrataloja, näin vältetään ihmisten leimaaminen. Itse asun rivitalossa, josta pääsee suoraan luontoon. Oravat ja puput pistäytyvät tuon tuostakin pihallamme. Täällä on rauhallista. Iloitsen asumisestani, on tilaa ja luontoa. Mieluummin asun täällä luonnon läheisellä rauhallisella paikalla 5 huoneen asunnossa, jossa on oma rauhallinen piha, kuin vastaavalla summalla saisin 2 huoneen pienen asunnon alueelta jossa ei luontoa olisi kuin nimeksi.

Vierailija
110/158 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MILLÄÄ 50 V MUMMOIL OO MITÄÄ VARAA PUHUU KONTULAST PASKAA GHETTOJEN KUNKKU!

Vierailija
111/158 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huonon ja levottoman kaupunginosan maineessa. En voisi kuvitellakaan, että muuttaisin sinne. Hinnat ovat kyllä alhaiset, joten neliöitä saa enemmän, kuin muualla. Käsittääkseni on melko vuokra-asuntopainotteinen alue.

On siellä vuokra-asuntoja mutta enemmän omistusasuntoja. Kontula ja muut itähgin alueet on mainettaan parempia, niitä yleensä yököttelevät ne jotka eivät ole koskaan käyneet paikan päällä. En asu itsekään, asun lähellä olevalla Vartsikan omakotialueella. Nimenomaan lapsiperheille täällä on hyvät olosuhteet. Minä sinkkuna voisin asua vaikka Kalliossa mutta asunnot ovat,stadissa kalliimpia joten asutaan täällä

Vierailija
112/158 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kontulaan.

Vierailija
113/158 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali lähiö. Ostarin alue välillä rauhaton, mutta missä ei olisi?

Vierailija
114/158 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut Itä-Helsingissä 15 vuotta, käyn melko usein perjantai-iltaisin (20.00-21.30) Kontulan ostarin Helmigrillillä, eikä siellä mitenkään erityisen rauhatonta ole. Ihmisiä kyllä on liikkeellä paljon. Ainoa "negatiivinen" kokemus 15 vuoden aikana on kun tultiin kysymään olisko mulla myydä nuuskaa.

Vierailija
115/158 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali lähiö. Ostarin alue välillä rauhaton, mutta missä ei olisi?

Kontulan ostari vs Otaniemen ostari viikonloppuyönä. Kumman valitset?

Vierailija
116/158 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin muuttaisin Vantaalle kuin Kontulaan. Hyi se ostarin alue...

Vierailija
117/158 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Tästä ketjusta opin että tänäkin päivänä yllättävän monet ihmiset pitävät huumeita vain huonojen alueiden ongelmana. Toivottavasti eivät ole vanhempia!

Juttuhan on niin, että huumeita on aivan kaikkialla, jopa siellä Tohmajärvellä. Tohmajärvellä narkki vaan on vähintään hyvänpäiväntuttu jonka harrastus ei näy niin varhain eikä selvästi kuin kaupunkilaisella. 

Netistäkin saa tilattua ihan mitä vaan. "Paremmilla alueilla" huumekauppa on vähemmän avointa, mutta sen vastapainona kannabiksen kasvatus ja huumeiden jakelutoiminta kukoistavat. Samoin vähän isommat diilerit eli "tukkukauppiaat" jotka välittävät kamaa alemman portaan myyjille, ovat yleensä paremmilta alueilta. Huumeongelman piilossa pysymistä helpottaa kovasti, ettei iso osa porukasta osaa ajatellakaan että omalla alueella voisi liikkua huumeita. Silloin niitä ei myöskään nähdä ennen kuin kosahtaa omassa perheessä.

Huumeidenkäyttäjien parissa työskentelevänä voin sanoa, että lapsille paras asuinalue on missä tahansa missä vanhemmat ovat tietoisia siitä että huumeita on saatavilla ja kasvattavat lapsensa sen mukaisesti. Alueella tai perheen asemalla ei ole loppujen lopuksi paljon väliä. Tietämättömät, sokeat ja hyväuskoiset hölmövanhemmat voivat löytää itsensä hyvin kusisista tilanteista oli asuinpaikka ja yhteiskuntaluokka mikä tahansa.

Vierailija
118/158 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunu pk-seudulla Pakilas, Töölös, Korsos, Puotilas, Kannelmäes, Matinkyläs ja nyt Kontulas. On kyllä aivan järkyttävä paikka tää Kontula xD kävin viikko sit maanantaina ostarilla nii narkkii, juoppoo ja muuta ihme jengii pyörii kyl reilusti siinä ympärillä. Kaupat on ihan perseestä ku ei edes tuoreita hedelmiä/vihanneksia löydy. Oikeestaa ainut plussa et julkiset (muutki ku metro) toimii yllättävän hyvin. Onneks ei tarvi enää kauaa asua täälä xD

Vierailija
119/158 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinkelvoton alue

Vierailija
120/158 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S87 kirjoitti:

Oon asunu pk-seudulla Pakilas, Töölös, Korsos, Puotilas, Kannelmäes, Matinkyläs ja nyt Kontulas. On kyllä aivan järkyttävä paikka tää Kontula xD kävin viikko sit maanantaina ostarilla nii narkkii, juoppoo ja muuta ihme jengii pyörii kyl reilusti siinä ympärillä. Kaupat on ihan perseestä ku ei edes tuoreita hedelmiä/vihanneksia löydy. Oikeestaa ainut plussa et julkiset (muutki ku metro) toimii yllättävän hyvin. Onneks ei tarvi enää kauaa asua täälä xD

Mitähän vihanneksia tai hedelmiä kirjoittaja ei ole löytänyt Kontulan kaupoista, kun kaikki tavalliset ovat runsain mitoin tarjolla kaikissa kolmessa isossa valintamyymälässä ja lisäksi torikauppiaalta marjat, herneet ja perunat. Ja ostarin etnisestä kaupasta erkoisempiakin vihanneksia. Silmät auki kauppareisulla.