Kontula Helsingissä, millainen paikka?
Kommentit (158)
Ihana paikka. Jokainen päivä on uusi seikkailu Kontulassa.
Asunut 27 v, lapsi kävi aikoinaan koulua. Koskaan ei ole ryöstetty. Käynyt ostarilla kaupoissa. Olen vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi Helsingin parhaimmista asuinalueista. Metrolla kätevästi keskustaan. Kaupat lähellä. Uimahalli. Luonto. Asunnot halpoja. Ihmiset tavallisia.
Vähän aikaa sitten kävin Kontulan ostarilla, joka oli täynnä "tavallisia" ihmisiä. Oli kyllä nautittu kaikkea mahdollista...
Minulle tuli yllätyksenä, että ostarin keskellä on narkkareiden ja alkoholistinen yhteinen oleskelupaikka Symppis. Missä muualla tällainen olisi mahdollista?
Kontula nousee kirjoitti:
Minulle tuli yllätyksenä, että ostarin keskellä on narkkareiden ja alkoholistinen yhteinen oleskelupaikka Symppis. Missä muualla tällainen olisi mahdollista?
Suurin osa päihdepalveluista on kantakaupungissa, loput esim. Itiksessä, Kontulassa ja Malmilla. Kontulaa on ainakin uudisrakennettu viime vuosina.
Kontula nousee kirjoitti:
Itiksessä on ainakin, ja muuallakin niitä on muutama.
Vanha ketju, mutta naurattaa nämä kommentit, että ”hyvä alue, kertaakaan ei ole ryöstetty” :D.
Joo, kodin lähellä olisi tosi kiva pelätä ryöstetyksi tulemista. Ei jessus.
Asun Helsingissä uudessa omakotitalossa hyvällä koulualueella 10km päässä Erottajalta, mutta jos tähän ei olisi varaa, niin muuttaisin lasten takia.
Itä-Helsinkiin, ja etenkään Kontulaan (tai esim pohjoisen vastaavaan Tapuliin), en muuttaisi kuuna päivänä. Sitten saisi Helsinki jäädä ja tsekkaisin koulutilanteen esim. Nurmijärveltä, Tuusulasta tai vaikka Tammisaaresta.
Kontulassa lapsi enemmin tai myöhemmin päätyy väärään porukkaan. Se on sitten luonteen lujuudesta (ja itsepuolustuskyvystä?) kiinni, uskaltaako sanoa huumeille ja alkoholille reilusti alaikäisenä ei.
kaamea paikka ja todella epäviihtyisä. Kadulla riittää juoppoja ja narkkareita huutelemassa ja hölisemässä
Olin töissä siellä päin ja perjantaisin halusin äkkiä pois töistä, jottei tarvitse myöhemmin kävellä metroon ostarin läpi. Mitä aikaisemmin pääsi iltapäivällä lähtemään, sen parempi. Keväisin ja syksyisin ei ole outoa löytää ihmisiä makaamasta ostarin nurmikoilta aamuisin tai iltapäivisin.
Ostarilla saa koko ajan vilkuilla olkaansa yli. Narkit notkuu metron ovilla ja portaiden päässä koko ajan. Turvaton.
Käy Kipparissa niin tiedät! 🤣😂😆
Siinä Mäyräbaarin nurkilla notkuu aina kesäaikaan puoli tusinaa äfrikäänsiä ja myös kulmahousua säätämässä pirikauppojensa kanssa. Siinä läheisessä syvennyksessä asiakkaat piikittävät.
Joka viikko on yksi tai kaksi päivää jolloin ne narkit notkuvat siinä kulmauksessa (lähellä kierrätyksen kirppistä) jossa on joku kaupungin narkkien paapomispiste.
Hesarin artikkeli keskiluokkaisten kantasuomalaisten karttamasta Keinutien koulusta on ainoastaan tilaajien luettavissa, mutta ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Kuten myös kommentit.
Valehtelevia elämänhallintaongelmaisia
Tais kyllä suurin osa mennä toisiin asuntoloihin ja palvelutaloihin.