Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kontula Helsingissä, millainen paikka?

Vierailija
14.04.2013 |

Kokemuksia asumisesta Kontulassa?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuro on parempi paikka asua kuin Kontula.

Vierailija
42/158 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsis aika paljon että suostuisin muuttamaan pois Itä-Helsingistä. Hyvät kulkuyhteydet, kauppakeskus ja ostarit, kaikki palvelut lähellä, kuten myös mahtavat liikuntamahdollisuudet ja luonto. Ja alueittain halvat vuokratkin. Asumme Kurkimäessä, Kontulan ja Myllypuron välissä, ja tämä on kuin unelma lapsiperheelle. Asuinalueen ympäri kiertää autotie ja sen sisäpuolella leksu, useita tarhoja ja koulukin ihan kivenheiton päässä jne... Kontulassakin on hyvät edellytykset, oli lapsia tai ei. Ja erittäin harvoin tulee asiaa keskustaan kun kaikki on niin lähellä - ja tarvittaessa sinne hurauttaa metrolla vartissa. Ja se maine mikä Itä-Helsingillä on tulee jostain muinaisajoilta. Kaikki alueet joilla itse olen asunut ovat olleet lapsiperheidyllejä. Ei ole tarvinnut edes yöllä pelätä ja harvassa on asuinalueet joissa ei olis lainkaan laitapuolen kulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 17:29"]

Kontula on aivan kauhea paikka. Yli kymmenen vuotta alueella asuneena on yritetty ryöstää ja pahoinpidelty kahdesti. Tupakkaa, alkoholia ja huumeita pummataan ja kaupitellaan ostarin ja metroaseman läheisyydessä jatkuvasti, riippumatta oliko päivä vai yö. Lapsia ei uskalla yksin päästää metsään leikkimään, kun paikat on täys huumeneuloja, rikottuja pulloja ja narkkareita. Itäkeskuksessa huumeidenkäyttö on aivan yhtä avointa. Tallinanaukiolle vievässä portaikossa narkkarit kuseksii ja nähnyt omin silmin, kun käytetty suonensisäisiä huumeita. Olen kieltänyt 12-vuotiasta esikoistani liikkumasta yksin Itiksessä. 
Kerran jopa pöllyssä oleva narkkari tuli minulta kyselemään huumeita, meno on aivan järjetöntä!

[/quote]

Näytätkö sinä joltain narkkarilta vai miksi ne sinua lähestyy? Minua eivät ole lähestyneet koskaan, vaikka olen asunut täällä lähes yhtä kauan. Väkivallan uhkaa en ole kokenut koskaan.

Itiksessä pyöri jossain vaiheessa todella paljon narkkareita ja joskus tulivat häiriköimään, kun olin töissä. Nykyään vartiointi lisääntynyt, joten näyttäisivät minusta vähentyneen, tosin en ole varma, kun siellä vähemmän liikun. Nykyään Itis on lähinnä täynnä maahanmuuttajia.

Vierailija
44/158 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 17:29"]

Kontula on aivan kauhea paikka. Yli kymmenen vuotta alueella asuneena on yritetty ryöstää ja pahoinpidelty kahdesti. Tupakkaa, alkoholia ja huumeita pummataan ja kaupitellaan ostarin ja metroaseman läheisyydessä jatkuvasti, riippumatta oliko päivä vai yö. Lapsia ei uskalla yksin päästää metsään leikkimään, kun paikat on täys huumeneuloja, rikottuja pulloja ja narkkareita. Itäkeskuksessa huumeidenkäyttö on aivan yhtä avointa. Tallinanaukiolle vievässä portaikossa narkkarit kuseksii ja nähnyt omin silmin, kun käytetty suonensisäisiä huumeita. Olen kieltänyt 12-vuotiasta esikoistani liikkumasta yksin Itiksessä. 
Kerran jopa pöllyssä oleva narkkari tuli minulta kyselemään huumeita, meno on aivan järjetöntä!

[/quote]

Näytätkö sinä joltain narkkarilta vai miksi ne sinua lähestyy? Minua eivät ole lähestyneet koskaan, vaikka olen asunut täällä lähes yhtä kauan. Väkivallan uhkaa en ole kokenut koskaan.

Itiksessä pyöri jossain vaiheessa todella paljon narkkareita ja joskus tulivat häiriköimään, kun olin töissä. Nykyään vartiointi lisääntynyt, joten näyttäisivät minusta vähentyneen, tosin en ole varma, kun siellä vähemmän liikun. Nykyään Itis on lähinnä täynnä maahanmuuttajia.
[/quote]

Niin minäkin kysyisin että asutaanko ollenkaan samassa Kontulassa kuin tämä ensimmäisen kommentin kirjoittanut? Vai asuuko hän Kontulassa olenkaan...

Vierailija
45/158 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa riittää maahanmuuttajia ja narkkareita. HEKA:n vuokratalot kaikista pahimpia, joissa käy poliisi alvariisa. Kontulankaari ja ostarin viereiset talot on levottovimmat, takaisin en enää muuttaisi, kun kerran on päässyt pois.

Vierailija
46/158 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki ja varsinkin Kontula, Vesala ja Itäkeskus on jotain kauheaa, minne ei kukaan selväjärkinen muuta. Näillä alueilla ei mielenterveysongelmaisia voi vältellä eikä päihteidenkäyttöä, hyi sa****a.

Vierailija
47/158 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/158 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan persiestä.Jakis on paljo parempi.

Vierailija
49/158 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi. Ostarille en uskaltaisi edes päiväsaikaan.

Vierailija
50/158 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:22"]

Jos haluaa kasvattaa lapsensa piilossa elävältä elämältä, niin tervemenoa juppialueille ja maksa siitä maltaita. Sen sijaan Kontulassa jne on meno vapaampaa ja lapset oppivat sellaista katuviisautta, jota ei kirjoissa opeteta. Niillä eväillä kasvaa elämässä pärjääviä ja toisia kunnioittavia aikuisia.

[/quote]

Enpä tiedä. Itse olen kasvanut lapsuuteni levottomissa olosuhteissa Kontulassa, niin kodin kuin kodin ulkopuolisen maailman puolesta, ja se on muovannut minusta täydellisen kyynikon ja ehdottoman ihmisen. Näin aikuisena en jaksa yhtään minkäänlaista paskasakkien riehuntaa, levottomuutta, omaan pesään kusemista yms. Enkä varsinkaan jaksa romantisoida noita olosuhteita, toisin kuin muutama entinen kaverini tuntuu tekevän (ja elää edelleen aikuisena samassa henkisessä todellisuudessa kuin lapsena). 

Mieluiten kasvatan lapseni rauhallisella alueella, vaikkapa siellä "pumpulissa", jossa he eivät koko ajan altistu erilaisille ongelmille. Kyllä lapsi oppii "katuviisautta", vaikkei se joutuisi koko ajan kadulla tappelemaan. 

Vierailija
51/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhea mesta, ongelmatapauksia ja rikollisuutta ihan liikaa.

Vierailija
52/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:56"]

Tarvitsis aika paljon että suostuisin muuttamaan pois Itä-Helsingistä. Hyvät kulkuyhteydet, kauppakeskus ja ostarit, kaikki palvelut lähellä, kuten myös mahtavat liikuntamahdollisuudet ja luonto. Ja alueittain halvat vuokratkin. Asumme Kurkimäessä, Kontulan ja Myllypuron välissä, ja tämä on kuin unelma lapsiperheelle. Asuinalueen ympäri kiertää autotie ja sen sisäpuolella leksu, useita tarhoja ja koulukin ihan kivenheiton päässä jne... Kontulassakin on hyvät edellytykset, oli lapsia tai ei. Ja erittäin harvoin tulee asiaa keskustaan kun kaikki on niin lähellä - ja tarvittaessa sinne hurauttaa metrolla vartissa. Ja se maine mikä Itä-Helsingillä on tulee jostain muinaisajoilta. Kaikki alueet joilla itse olen asunut ovat olleet lapsiperheidyllejä. Ei ole tarvinnut edes yöllä pelätä ja harvassa on asuinalueet joissa ei olis lainkaan laitapuolen kulkijoita.

[/quote]

Tervehdys "naapuri" :). Tämä on todella omituista, lukea näitä kauhutarinoita ilman, että tunnistaa alueen omaksi kotipaikakseen. Olen asunut alueella perheeni kanssa 23 vuotta, enkä tunnista kuvauksia ollenkaan. Ikinä ei ole tarvinnut ostarilla pelätä päiväsaikaan, ei kertaakaan. Hörhöjä varmasti löytyy, kuten kaikkialta, mutta minua ei kukaan ole koskaan häirinnyt, ei kerjännyt mitään, huudellut tms. 

Illalla myöhään en alueella liiku, mutta en liikkuisi muuallakaan.

Vierailija
53/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Itä-Helsinki ja etenkin Kontula on hirveää ghettoa. Ne kerrat Kontulassa tai Itäkeskuksessa käyneenä, niin aina saa henkensä kaupalla pelätä narkkareita ja erilaisia hulluja joita alueella riittää kylliksi. 

Vierailija
54/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:40"]

Sisko asui niissä korkeissa kerrostaloissa omistusasunnossa, halpa oli joo, mutta ympärillä korkeita kerrostaloja ja se ostari, suurin osa porukasta joita siellä liikkui oli mamuja, mustalaisia ja juoppoja. En ainakaan lasten kanssa sinne muuttaisi, itse olen asunut Meri-Rastilassa. Minä muutin Helsingistä pois kun lapsi oli menossa eskariin (koulussa jo silloin 70 eri kansallisuutta) meidän talon pihalla ja ympäristössä oli usein huumeruiskuja, lasten hiekkalaatikoilla ja bussipysäkeillä. Huumeongelmia oli mun mielestä tosi paljon, lapseni parhaaksi muutin pois. Samoin siskoni muutti Kontulasta, ja koko Helsingistä pois kun vanhempi lapsi oli menossa eskariin, otti onneksi neuvostani vaarin, ja suojeli lapsiaan.

[/quote]

Huumeruiskuja ei ole enää vuosiin lojunut yhtään missään. Saavat puhtaita ruiskuja käytettyjen tilalle. En ota muuten kantaa Kontulaan liittyen. Älkää nyt jauhako paskaa kuiternkaan, faktat vain kiitos.

[/quote]

Ai huumeruiskuja ei löydy enää Kontulasta, voi kuule. Katsos tämä: http://www.metro.fi/uutiset/a1387807302724

Sitä todellista Kontulaa, jonka olemassaolon moni kieltää.

Vierailija
55/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin valtava määrä huumeruiskuja löytyy ulkoota, nii käyttäjiä oltava ainakin tusina tai useampi kymmenen. Sääliksi käy Kontulalaisia lapsiperheitä, joilla ei ole varaa parempaan. Tollaisella ghetto-seudulla kun varttuu, niin nuorista kasvaa ammattirikollisia tai narkkareita, ei ole kovin suuret tulevaisuuden kuvat.

-Pirjo

Vierailija
56/158 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on kohta kun Rosengård, koska kaikki alueen ongelmat on tapana kieltää. 

Vierailija
57/158 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkareita siellä näkee puistot ja penkit täys piikittelemässä itseään, hyi helvetti. Kuvottavaa menoa. Ruiskuja maat täys, sitten joku sanoo viihtyisäksi sitä.

Vierailija
58/158 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:56"]Lapsen kanssa en Itä-Helsinkiin muuttaisi. Ei siksi, että alue olisi jotenkin vaarallinen, vaan ihan sen takia, että iso osa koulukavereista tulisi ongelmaisista perheistä. Yksin elävänä aikuisena en näe mitään pelättävää, ja koska kyseessä on ainoa alue Helsingissä, jossa vuokrataso on kohtuullinen, asun täällä ihan mielelläni. Ei siitä epämääräisestä sakista harmia ole, jos heihin ei kiinnitä huomiota. Lapset vaan säälittävät.
[/quote]
Just. Nyt taisi taas tulla hienoinen yleistys... Marjaniemi ja Jollas on Itä-Helsinkiä siinä missä Kontula ja Rastilakin. Joista molemmista muuten löytyy sen ostarin vastapainona rauhallisia omakotialueita.

Vierailija
59/158 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:56"]Lapsen kanssa en Itä-Helsinkiin muuttaisi. Ei siksi, että alue olisi jotenkin vaarallinen, vaan ihan sen takia, että iso osa koulukavereista tulisi ongelmaisista perheistä. Yksin elävänä aikuisena en näe mitään pelättävää, ja koska kyseessä on ainoa alue Helsingissä, jossa vuokrataso on kohtuullinen, asun täällä ihan mielelläni. Ei siitä epämääräisestä sakista harmia ole, jos heihin ei kiinnitä huomiota. Lapset vaan säälittävät. [/quote] Just. Nyt taisi taas tulla hienoinen yleistys... Marjaniemi ja Jollas on Itä-Helsinkiä siinä missä Kontula ja Rastilakin. Joista molemmista muuten löytyy sen ostarin vastapainona rauhallisia omakotialueita.

[/quote]

Marjaniemessä pyörii varsinkin kesäisin paljon narkkareita, alue niin lähellä Itäkeskusta. Kaikenlaisia hörhöjä mahdotonta välttää, jos joutuu Itäkeskuksen tai Herttoniemen kautta menemään. En sanoisi rauhalliseksi, keskivertoa. Mutta jos lasten koulukaverit on huonommilta alueilta Itäkeskuksesta, Puotinharjusta, Roihikasta, niin huonompiosaisuus tarttuu.

Vierailija
60/158 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä mamuja ja spurguja, itä helsinki ghettoa.. Hyi