En pidä ihmisistä, joilla on ns. yrittäjäluonne.
En pidä yrittäjäluonteisista ihmisistä lainkaan. Aina kun kuulen,että joku on yrittäjä, tunnen vastenmielisyyttä. Kaikki tähän mennessä tapaamani yrittäjät ovat äärimmäisen itsekkäitä ja omahyväisiä. Oikein rasittavia tyyppejä. Heillä on aina oma etu mielessä. Suomi ehkä tarvitsee yrittäjiä, muttei todellakaan tuollaisia yrittäjätyyppejä. Jos he olisvat poissa, voisivat tavalliset ihmiset perustaa yrityksiä, jotka kannattaisivat aivan yhtä hyvin. Inhoan mokomia kyynärpäätaktiikan käyttäjiä. (Olen muuten seurustellut kerran sellaisen kanssa.) Ystävänänikin on yrittäjätyyppi, mutta välimme rakoilevat. En siedä itsekkyyttä siinä mitassa.
Kommentit (32)
Mun isä on yrittäjä ja pahin kyynärpäätaktiikan käyttäjä. Samoin yks tuttavapariskunta. En ole enää heidän kanssaan tekemisissä. Liian itsekkäitä ja rahanahneita.
ns. muiden parasta ajattelevat tyypit. valitettavasti.Kilpailu on kovaa, keinoja kaihtamatta. Jokainen haluaa itselleen mahdollisimman hyvän elintason.
T:Yrittäjä
Sori nyt vaan, mutta yrittäjältä vaaditaan vähän muutakin kuin se mitä luulet.
(kampaaja, hieroja, tuonti-yrittäjä, kauppias ym.) ja ihailen heidän työintoaan ja riskinotto-haluaan. Itse olen turvallisuushakuinen alainen.
mun tutut on yrittäjiä ja mittaavat kaiken rahassa. Kaikki on myytävänä kunhan vaan hinnasta sovitaan, välillä ärsyttää moinen. Tinkaavat itse kaikesta ja keplottelevat monissa asioissa mm. veronkiertoa.
Hyvä, kun kuulee ammatin, niin voi kiertää kaukaa. (Meillä tosin on mökkinaapurina tällainen rasittava yrittäjä-riesa. Hyvissä väleissä ollaan vain, koska olemme yrittäneet sietää hänen röyhkeyttään.) Aion äänestää niinistöä, vaikka inhottaa, kun se niin puolustaa niitä yrittäjiä.
Yrittäjillä on päällä vapaa-aikanakin se yrittäjän rooli. Kaikesta taistellaan itselle parhaat palat. Se on se luonnekysymys. Luonne vaan vahvistuu heillä ammatin kautta.
uskaltaisi ryhtyä yrittäjäksi. On tyytymätön elämäänsä toisen renkinä, mutta eipä tuolla asenteella muutakaan voi.
En suinkaan ole kateellinen. Olen tyytyväinen. En haluaisi olla yrittäjä, enkä sietäisi olla pienessä yrityksessä töissä. En kuitenkaan halua myöskään siviilielämässä olla tekemisissä sen luonteisten ihmisten kanssa. Ehkä yrittäjät sitten viihtyvät keskenään.
aivan liian kova ja kannattaa yrittäjyyttä. Kuitenkin kokoomus on koti uskonto ja isänmaa -teemallaan (siis heidän teemansa kautta aikojen) minun puolueeni. En ole koskaan äänestänyt demareita. YrittäjäLUONTEESTA en vaan pidä.
Minä taas tunnen ihmisiä, jotka ovat saamattomia ja pelkureita eivätkä jaksa eivätkä uskalla ottaa riskejä. Meidän yritteliäämpien ja ahkerien pitää nähdä vaivaa ja tehdä töitähurjan lailla, jotta voimme saada leivän ja siinä samalla tarjota työpaikan ja säännöllisen palkan muillekin. Oma palkkamme on kiinni suhdanteista ja työmäärä jätkyttävän suuri. Jatkuvasti on kannettava huolta tulevaisuudesta ja myös työntekijöiden kohtalosta, jos oma yritys menee nurin.
Missä tilassa Suomi olisi ilman yrittäjiä? Taitaisi olla Neuvostoliiton kaltaisessa tilassa ehkä? Kaikki kuuluisi valtiolle eikä olisi kilpailua. Tuotteiden laatu olisi huono jne....
Muista, että yrittäjät (yritykset) tuovat työpaikkoja!
yrittäjissä se, että he luulevat olevansa vielä kaiken ahneutensa lisäksi jotain hyväntekijöitä, kun tarjoavat töitä toisille.
Itse olen töissä yrityksessä jossa on neljä omistajaa ja näistä yksi on juuri ap mainitsema pässi. Kaikki ihan kaikki on vain ja ainoastaa rahassa mitattavia. Hänen parhaimmat kaverit ja niitä muuten riitää ihan hitosti ovat TOOOOSIIII isoja yrittäjiä ja näillä hän on rahaa kun roskaa. Ok tässä kaveri joukossa on oikeasti menestyviä mutta tälle pomolle ystävyys tarkoittaa suhteita ja pankkitilinsaldoa.
Joidenkin kommentit on kyllä todella älyttömiä.
heillä ei ole aikaa perheelleen,lapset ikävöivät ja eräs jo sanonut
ettei iskä edes välitä kun on aina poissa:(
Rahasta ja bisneksistä puhutaan/kehutaan sukujuhlissa,eivät huomioi esim.suvun vanhimpia jotka ovat heikompikuntoisia ja jotka eivät enää " tuota" mitään..perintöä varmaan mielellään kytätään..
ÄLKÄÄ MENKÖ NÄIHIN MUKAAN.
Ihan pimeyden ja pahuuden asialla ovat. Valheitaan vaan osaavat suoltaa.
Yrittäjä oli suullisesti sopinut, että työsuhde tämän vuoden loppuun. Kun tuttu sai 2kk sairaslomaa onnettomuuden vuoksi, yrittäjä irtisanoi heti. Tietty olisi pitänyt pyytää kirjallinen sopimus, mutta yrittäjä oli vakuuttanut suullisen riittävän. Tuttuni luonnollisesti liian luottavainen, mutta tässä taas paljastui yrittäjäluonne.
minua ahdistaa tämä joka tuutista raikuva " rupea yrittäjäksi, saat ainakin oman elämisen turvattua" . Joo...pahimmassa tapauksessa en saisi edes sitä mitä vieraalla vaikka tekisin 24/7 milloinkaan lomaa pitämättä.
Kiitos ei. Olen mieluummin hyvä renki