Kyllä kohta alkaa ihan hirveä tatuointien poistatusbuumi
Onneksi isäni sanoi minulle kun olin nuori, että älä laita tatuointia nuorena, koska et erittäin todennäköisesti halua pitää sitä enää vanhempana. Juu, oikeassa oli, hyvä luoja jos se olisi vielä näkyvällä paikalla..!
Monesti tulee vain uimahallissa mieleen, kun näkee ihmisten tatuointeja, että vieläköhän tuo tykkää tatuoinnistaan ihan oikeasti niin paljon kuin otettuaan sen..?
Kommentit (47)
Joo, kaikki ketkä ottaa tatuoinnin luulee että kyllä se haihtuu, kukaan ei tiedä että se oikeasti on pysyvä ja kukaan ei ole miettinyt tatuointiaan loppuun asti, hetken mielijohteesta kännissä ne kaikki on otettu.
Japanissa ei pääse kylpylään, jos on tatuoitu. Tämä vinkiksi niille, jotka haluavat rentoutua laadukkaassa seurassa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:52"]
Japanissa ei pääse kylpylään, jos on tatuoitu. Tämä vinkiksi niille, jotka haluavat rentoutua laadukkaassa seurassa.
[/quote]
En nyt ihan heti osta tätä, Japanissahan on todella pitkät tatuointiperinteet. Tietenkin voi olla, että tatuointikiellolla halutaan jotenkin torjua yakuzaa, mutta käsittääkseni noin keskimäärin ihmiset eivät suhtaudu yakuzaan aivan superkielteisesti...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:55"]
[/quote]
En nyt ihan heti osta tätä, Japanissahan on todella pitkät tatuointiperinteet. Tietenkin voi olla, että tatuointikiellolla halutaan jotenkin torjua yakuzaa, mutta käsittääkseni noin keskimäärin ihmiset eivät suhtaudu yakuzaan aivan superkielteisesti...
[/quote]
Kyllä tuo on totta, minä en esimerkiksi siellä kylpylään päässyt.
Kyllä mä veikkaan, että on näitä muotivillityksenä tatuoinnin ottaneita aika paljon. Tietysti osa olisi ottanut oli muotia tai ei, enkä mä puhu heistä, mutta oikeasti sitä ei parikymppisenä tajua, että nelikymppisenä saattaa vaikka haluta aloittaa erilaisen elämän, johon tatuointi ei enää sovi. Tai ainakaan se ei edusta enää samaa asiaa kuin silloin nuorena.
ap
Hyvä, sitten mä varsinkin menen vihdoin ottamaan itselleni sen tatskan jota olen jo pitkään halunnut.
Mua muuten leikkausarpisena ihmisenä loukkaa tatuoitujen halveksiminen. Se kertoo, että varmasti moni ajattelee leikkausarvistani pahasti, vaikka ei sano sitä ääneen, vain mielessään arvostelee. Arpitatuoinnithan ovat ihan saman näköisiä.
Ihan viaton kysymys: millaiseen elämään tatuointi ei sovi? Siis haittaako se jotain tiettyä elämäntyyliä?
Mulle tulisi mieleen, että tatuointi ei välttämättä sovin elämäntyyliin, jossa ollaan paljon alasti. Esimerkiksi strippari tai vaikkapa ilotyttö voisivat olla töitä, johon tatuointi ei sovi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 00:14"]
Mulle tulisi mieleen, että tatuointi ei välttämättä sovin elämäntyyliin, jossa ollaan paljon alasti. Esimerkiksi strippari tai vaikkapa ilotyttö voisivat olla töitä, johon tatuointi ei sovi.
[/quote]
Mä taas en osaa kuvitella esim. nelikymppistä, joka ei voi ryhtyä strippariksi tai ilotytöksi, koska on nuorena tullut ottaneeksi tatuoinnin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:44"]
Onneksi isäni sanoi minulle kun olin nuori, että älä laita tatuointia nuorena, koska et erittäin todennäköisesti halua pitää sitä enää vanhempana. Juu, oikeassa oli, hyvä luoja jos se olisi vielä näkyvällä paikalla..!
Monesti tulee vain uimahallissa mieleen, kun näkee ihmisten tatuointeja, että vieläköhän tuo tykkää tatuoinnistaan ihan oikeasti niin paljon kuin otettuaan sen..?
[/quote]
niin tätä varten rakennetaan oma ydinvoitala ettei lasereilta lopu virta
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:55"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä tuo on totta, minä en esimerkiksi siellä kylpylään päässyt.
[/quote]
ja koskeeko tämä säänto kaikkia japanin kylpyläfirmoja
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 00:13"]
Ihan viaton kysymys: millaiseen elämään tatuointi ei sovi? Siis haittaako se jotain tiettyä elämäntyyliä?
[/quote]
No ainakaan mun nykyiseen elämäntyyliin se ei sopisi, koska se muistuttaisi minua siitä ajasta, jolloin olisin ottanut tatuoinnin ja olin silloin onneton monella tapaa. Hain silloin iloa ihan eri asioista.
ap
Kyllähän tatuointi noin yleensä on wt:n merkki.
Minä olen pitkään (10 vuotta) ajatellut ottavani tatuoinnin, mutta sen pitäisi olla pieni ja merkityksellinen ja paikassa, jossa se ei näy. Ymmärrän, että ihmiset haluavat ottaa tatskoja. Sitä en ymmärrä, että miksi joku haluaa tatuoida suurin piirtein koko kehonsa. Esim. Tomi Björkin koko käsien tatskat ovat mielestäni kamalan näköisiä. Tuommoiset näyttävät jatkuvasti siltä, että on likainen, se lika ei vaan lähde pesemällä. Samalla tavalla koko naaman ja pahimmassa tapauksessa koko kehon täyttävät lävistykset näyttävät minusta rumilta. Pari pientä tatskaa ja pari lävistystä ovat ihan ok.
Mitä jos on ottanut tatuionnin ollessaan onnellinen ja se muistuttaa jostain onnelliseksi tekevästä asiasta?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 00:41"]
Mitä jos on ottanut tatuionnin ollessaan onnellinen ja se muistuttaa jostain onnelliseksi tekevästä asiasta?
[/quote]
Hyvä pointti! Tosin omalta kohdaltani homma menee niin, että jos olisin ollut onnellinen, en olisi varmaan ikinä tuntenut mitään sitä vähäistäkään - mitä elämän ollessa tyhjää ehkä tunsin - tarvetta tatuoinnille. Mutta ymmärrän, että jollekulle jomma toimii toisin päin. Ja sanoinkin että aina on niitä, joille se on oma juttu, mutta mietin vaan, että kun maailma on mikä on, niin kuinka moni loppujenlopuksi ottaa sen ollakseen mageen näköinen vailla sen ihmeempää perustelua. Silloin voi alkaa kyllästyttämään jossain vaiheessa.
Ja eiköhän niitä arpia ole niin monesta syystä nykyään, että eiköhän se ole ihan katsojan omassa päässä (ongelma), jos heti arven nähdessään tekee päätöksen, että se on poistettu tatuointi.
ap
Tatuointi ja ajellut paikat = jonkun vanki. Melkein aina kun näen jonkun tatuoidun ihmisen niin mieleen tulee, että kenen vanki tämä on ja millainen elämä. Usein tulee myös mieleen, että onko noi todella teetetty aivan omasta ja VAPAASTA tahdosta vai onks asiassa vielä jotakin muutakin?
Olis kiva, jos joku sanois jotain tähän.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 01:52"]
Tatuointi ja ajellut paikat = jonkun vanki. Melkein aina kun näen jonkun tatuoidun ihmisen niin mieleen tulee, että kenen vanki tämä on ja millainen elämä. Usein tulee myös mieleen, että onko noi todella teetetty aivan omasta ja VAPAASTA tahdosta vai onks asiassa vielä jotakin muutakin?
Olis kiva, jos joku sanois jotain tähän.
[/quote]
Pardon my france, mutta mitä vi****?
A) kaikilla tatuoiduilla ei ole "ajellut paikat" (oi että tekisi mieli leikkiä tyhmää ja kysyä että mitkähän paikat ne on ajeltu, mutta oletan että tässä tarkoitetaan häpykarvoitusta, täällä av:lla kun ollaan niin "siveitä"..)
B) kaikilla joilla on ne "ajellut paikat", ei ole tatuointeja.
Täsmentäisitkö muutenkin tuota ajatelmaasi? Miten vankeus tatuointeihin liittyy enää nykypäivänä? Mitä muuta siellä taustalla olisi?
Anteeksi, mutta en todellakaan ymmärrä sinua. Täsmennä vähän ajatelmasi taustoja niin voin sitten "sanoa tähän jotain".
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 00:24"]
Kyllähän tatuointi noin yleensä on wt:n merkki.
[/quote]
Joidenkin arvioiden mukaan joka neljännellä länsimaalaisella on tatuointi, sun logiikalla aika paljon WT -sakkia...
Kannattaisi sinunkin hommata edes vähän yleissivistystä, niin tietäisit missä wt:ta oon ja missä ei.
Ohhoh, olipa isäsi viisas mies!
Mä tykkään toistaiseksi tatuoinnistani, tosin se on pieni ja huomaamattomassa paikassa. Ollut jo pitkään.