Uskallatteko ostaa omakotitalon johon on joku kuollut?
Siunaatteko talon ennen muuttoa(en ole uskovainen, mut olen kuullut että monet näin tekevät)?
Mä olen näitä ihmisiä jotka uskoo ja ei usko.. Tässä asuntoa kumminkin etsimme perheelle ja kaikki talot mitkä olis meidän hintatason luokkaa on tosi vanhoja, joten niissä on historia.. Jotenkin herkkänä ihmisenä pelkään kamalasti kyllä muuttaa taloon johon mahdollisesti on kuollut joku vanhus yms.! Mies tekee vuorotyötä ja joudun paljon olemaan mm. öitä lapsien kanssa yksin. Kehtaako välittäjältä kysyä että onko taloon kuollut joku??
Kommentit (25)
Ystäväni ostivat vanhan talon, jonka asukkaat olivat joutuneet vankilaan. kasvattelivat mm. kannabista kasvihuoneessa ja muuta sellaista. Olenkin ehdotellut heille, että heidän talossaan voisi olla suuri huumerahakätkö XD. Tämä ei tapahtunut Suomessa.
jossa oli asunut alkoholin kanssa läträävä pariskunta. Mies oli suutuspäissään laittanut vaimonsa ulos pakkaseen, jonne tämä oli paleltunut kuoliaaksi.
Nykyiset asukkaat ovat monesti kuulleet miten joku nousee ulkoportaat ylös mutta ketään ei ole näkynyt. Ulkona on myös nähty harmaa ihmisen muotoinen hahmo liikkumassa.
HYI!! Ei sais mua tuollaseen paikkaan!
Papin siunauksia ja kuolleitten henkiä vainoamassa........haloo!
Onko tullut katsottua kauhuelokuvia liikaa? Nyt järki käteen ihmiset! Onpa herkkäuskoista väkeä! Ja rippileirillä näitte Jeesuksen, vai?
Kuolema on luonnollinen osa elämää. Melkein kaikissa vanhoissa taloissa on kuollut ihmisiä, luonnollinen kuolema ei ole mitään rumaa ja vastenmielistä vaan vaihe elämässä ihan kuin syntymäkin. Henki siirtyy melkein aina pois, eikä siitä jää mitään jäljelle taloon. Jos jostain syystä pelkäätte, että henki on jäänyt paikalle, niin voitte pyytää papin siunaamaan talon ja " päästämään" hengen eteenpäin, pois. Eikä kaikkien henkien paikallaolo ole mitenkään epämiellyttävää tai tarkoita, että se olisi jotenkin vaarallista - jos henki on jostain syystä jäänyt paikalle esim. vanhassa talossa, niin se saattaa olla paikalla ikäänkuin suojelemassa ja vartioimassa, ystävällisenä.