Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiviikkoon TAMMIMAMMAT!!

18.01.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni kaikkos sen siliän tien kun housuun " valahti" jotain... Se oli punaista. Lie nyt sitten lapsivettä vai limatulppaa???? Oli aika vetistä ja sitä tuli sen verran, että housut sain märäks, pyyhkiessä ei enää juurikaan tullut. (Todella mukavaa tekstiä näin heti aamutuimaan!!) Osaisko joku neuvoo, ett kuulostaako normaalilta vai pitääkö lähtee suorinta tietä sairaalaan?!?! Olo muuten hyvä, mutta unta on enää kyllä turha odotella... Olihan se punasta, mutta tuskin ainakaan " pelkkää verta" (liian " laimeeta" siks) eli ei kai mikään todella vaarallinen tilanne...

Nyt alkaa kyllä jännittää, ja vielä esikoinen tuloillaan... Vaik kyllähän tää kai semmosta arpapeliä on, ett monenkin synnytyksen jälkeen kaikki saattaa olla viel ihan uutta...

Noh, mä kai seurailen tilannetta, katotaan miten edistyy... Jos on limatulppaa, ni sitähän voi tulla vaik kuin kauan...=/

Aateltiin käyä tänään äänestämässä, ettei vaan sitten jää, mut pitää nyt sitäkin kattoo sit viel uuemman kerran=)

Millamalla rv 40+5

Vierailija
2/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millamalla: Seuraa tosiaan tilannetta ja soita vaik neuvolaan, jos mieltä vaivaa. Pitäs kai sitä lapsivetta tihkua jatkuvalla syötöllä, jos se sitä olis...

Nyt nukuin taas ihmeen hyvin. Oon huomannu, et lonkkakipuihin auttaa, kun ottaa Panadolin illalla. Saa ainakin osan yöstä nukuttua. Nytkin nukuin niin sikeesti ettei unta enää riittäny ku viiteen asti. Otanpa pikku päikkärit sitten...

Kauhee pakkanen. Eipäs päästä varmaan uloskaan ku ei mulla oo sellasia vaateita, jolla pärjäis...

Mun ihana mies oli lakannu eilen pihistelemästä ja tilannu pojan huoneeseen uudet vaatekaapit ja ostanu turvavyöistuimen. Molemmat tulee nimittäin tarpeeseen. Iso risti seinään. Ihmettelen vaan, kun ostaessa pojan nykyistä istuinta (HTS kids besafe), myyjä sanoi et jopa kuusi vuotas mahtuu. Noh, jätkä täyttää just kolme ja toppiksissa kuulemma pippeliä puristaa. Just yltää vyöt kiinni ku väkisellä repii.

Taidanpa lähtee vähä siivoilemaan...

peikkonen rv 39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nyt tarkota supistuksia :( Esikoinen tais tartuttaa muhun ihanan flunssan ja räkää riittää.. nythän se oiskin kiva lähteä synnyttään..

Eilen oli neuvola ja siellä ei mitään uutta.. ens viikol voi kuulemma vähän kattoa et missä kunnossa ne paikat tual alhaal on..

Toivon kyl et syntyis jo ennen sitä, mut en nyt kipeenäkään tosiaan jaksais synnyttää lähteä.

Ei paljoa tarvi varmaan tonne ulos lähipäivinä mennä kun pakkasta näyttäs olevan melkein 20 astetta..

Just joku aika sitte kehuskelin kuinka tän raskauden aikana en oo ollu kipee kun yhden ainoon kerran ja heti se kostautuu.. pitäis kai olla ihan hiljaa.

Susku 39+2 ja tänään ei lähdetä synnyttämään!

Vierailija
4/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ilkeä pakkanen ulkona, just vein miehen töihin et sain auton omaan käyttöön, ku se on ainoa jolla viitsii liikkua. Ei pysty oikein mahan kans normaalisti istuu, niin oikein nautin, kun saa penkin säädettyä juuri itselleen sopivaksi ja mun on pakko päästä liikkumaan.. kaks päivää kotona niin meinaa mökkipöperyys iskeä.

Eilen saatiin viimeisetkin hankinnat tulokasta ajatellen tehtyä, vaikka onkin paketissa esim. pinnasänky, niin sen voi aina nakutella kasaan, mut kyllä helpotti et kaikki omasta mielestä tarpeellinen on nyt kotona.

Mitään merkkejä vieläkään tulevasta ei ole, yöuniakin häiritsee eniten närästys. Ei auta syödä juuri mitään klo 17 jälkeen, jos meinaa edes Rennien avulla yön nukkua ja silti oon pystyssä viimeistään klo 6. Ennen äippälomalle jäämistä näin jotain harhakuvitelmia kuinka ihanaa on kun voi nukkua ainakin puoleen päivään asti :) Pitää vaan luottaa siihen et kyllä se pieni jollai keinol viel ulos tulee, ennen kesää :) Itse kun olen tullut sen 2 viikkoa lasketunajan jälkeen ja silloinkin pitkin hampain, saas nähdä muistuttaako mua.

Vierailija
5/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä on yhden yön lähempänä synnytystä. Millamalla: auttaa en osaa, kun mulla tuli esikoisesta lapsivettä kuin Niagarasta eikä sitä ennen ollut mitään oireita eikä muuta tiputtelua. Limatulppahan se vois olla. On muuten just niin, että vaikka toista keraa on niin sanotusti pappia kyydissä, niin kaikki tuntuu ihan uudelle.

Yö meni tällä kertaa hyvin nukkuessa. Edellisyönä vaivasi jo illalla alkanut valtaisa päänsärky, mikä lopulta aamuyöllä helpotti. Omat Panadolit jo loppui ja piti napsia lapsukaisen banaanin makuisia. Olipahan muuten imeliä! Vointi on hyvä eikä synnytyksen lähestymisestä ole tietoakaan. Supistellutkin on vähemmän kuin aikaisemmin, mutta ne vähät mitä on nyt ollut, ovat ollet vähän napakampia. Ei auttanut lenkkeily eikä sauna. Tänään voisi kokeilla verhojen ripustamista, joka ei todellakaan kuulu silittämisen ohessa mun lempi puuhiin.

Ulkona on täällä etelä-Suomessakin kylmä. Hrr. Mittari näyttää -17 ja tuulee reippaasti. Talvivaatteet mahtuu juuri ja juuri päälle, mutta ei tuo keli nyt hirvittävästi houkuttele. Pakko jossain vaiheessa kuitenkin pistää nenä hetkeksi ulos, että poika saa edes vähän telmiä ulkona.

Huomenna onkin sitten taas polilla kasvuseurantaultra. Saa nähdä kuinka paljon vaavi on kasvanut vai onko ollenkaan. Toivottavasti on. Eilen oli liikerintamalla hiljaista ja piti jo oikein laskeskella liikkeitä. Onneksi illalla sitten vähän vilkastui ja saunassa tenava intoutui muljuttamaan takapuolta puolelta toiselle. Hupinsa kullakin =) .

Pirteää pakkaspäivää odottelijoille!

KS16 39+5

Vierailija
6/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuonne syntyneiden pinoon eilen laittamassa tiedot jo ylös, ja nyt ajattelin käydä täällä pikapikaa kertomassa synnytyksestä ja muuten kuulumiset.

Meille siis syntyi lauantaina 14.1 klo 18.09 suloinen pikku prinsessa. Mitat oli 2675 g ja 45.5 cm. Synnytys oli nopea. Synnytys käynnistettiin lauantaina iltapäivällä, koska vauva ei ollut kasvanut viikkoon enää lainkaan ja lapsivettä oli hyvin vähän. Myöskään napanuoravirtauksia lääkäri ei saanut mitattua. Sykkeet oli onneksi koko ajan hyvät.

Kalvojenpuhkaisusta puoli tuntia alkoi kipeät ja säännölliset supistukset. Avautumisvaihe kesti n 1.5 h. Olin sairaalaan mennessä 4-5 cm auki ja loput 5 cm avautui nopeasti. Ilokaasua hengittelin ja kiikuin keinutuolissa. Mies ei ollut tuossa vaiheessa vielä sairaalassa, vaan rakennuksella hommissa. Ja minä hölmö sanoin puhelimessa, ettei varmaankaan ole mitään kiirettä, kun esikon aikaan kalvojenpuhkaisu ei aiheuttanut minkäänlaisia supistuksia.

Siinä vaiheessa kun alkoi tuntumaan, ettei ilokaasu auta enää, olinkin jo täysin auki. Olisin halunnut jonkin puudutteen, mutta lääkäri oli kiinni hätäsektiossa, enkä siis saanut mitään. Ponnistusvaihe kesti 55 min ja vauva syntyi täysin luomuna. Tosi kipeetä teki, mutta onneksi kipu loppui heti vauvan synnyttyä. Palkkio ponnisteluista on niiiiiin ihana, että nopeasti unohtuu ;)

Vauvan napanuora oli vain 20 cm pitkä, ja siksi ponnistaminen kesti melko kauan. Istukka veti vauvaa aina takaisinpäin, kun supistus loppui. Lopulta joutuivat leikkaamaan episiotomian, että vauva pääsi maailmaan. Varmasti juuri tuo tosi lyhyt napanuora vaikutti myös liikkeiden tuntumiseen masussa, kun vauva ei ole pystynyt paljoa liikkumaan.

Mies ehti paikalle puoli tuntia ennen vauvan syntymää. Juoksi lenkkarit viuhuen synnäriin sairaalan parkkipaikalta. Onneksi kerkesi!!! Minä jo melkein itkin salissa, että tää ei voi syntyä ennen isin tuloa :)

Eilen päästiin kotiin, ja ensimmäinen yö kotona sujui hienosti. Tyttö on pieni kuin nukke, ja vain syö ja nukkuu. Isoveli on innoissaan, käy vähän väliä kurkkimassa ja silittämässä vauvaa.

Palaan kertoilemaan kuulumisia loppuviikosta.

Tsemppiä vielä masun kanssa tuskaileville ja

paljon onnea vauvan jo saaneille :))

Toukoaarre ja Hipsu 3 vrk +muu perhe

(Armaasta tulikin Hipsu)

Vierailija
7/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko ottaa sekin käyttöön näin loppupuolella, vaikka oma olo kyllä kaikkea muuta viestittääkin. Eilen oli neuvolassa jo ihan kuollu olo ajattelin, että se johtuu unettomasta yöstä mutta selvis sitten sekin syy päivällä. Kuumetta nosti todella nopeeseen tahtiin aina tonne 38 asti ja päätä jomottaa ihan mahottomasti. Panadolin avulla sain kuumeen laskemaan ja eilinen meni aika paljon päikkäreitä vedellessä, ihme että riitti unta vielä yöksi. Joku muukin tossa sano, ettei tässä kunnossa paljon huvittais lähtee synnyttää. Sama täällä nyt vaan toivoo, että pysyy tuolla yksiössään niin kauan että äitee on kunnossa. Näin en mielipiteet vaihtuu :)

Täytyneen lähteä juomaan kuumaa mehua ja panadolia, että saa tämän päivän kärvisteltyä. Vauva näyttää vaan riehaantuvan masussa mitä kipeempi äitee on...

Kiti + karuselli 39+3

Vierailija
8/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ja paljon onnea vauvansa saaneille!!!

On täällä lakeuksillaki kylmä!!!! Mittari näyttää -17 astetta ja tuulee niin, että tukka lähtee.. Vaan päivällä pitäis neuvolaan vääntäytyä.. Autolla toki, mutta ku sekään ei oo mikää nautinto tuo autos istuminen, saati ku pitää itte ajaa!!! No pitää yrittää.

Muita hommeleita ei tälle päivälle oliskaa. Eilen olinki tosi aktiivinen, tuli vähä maalailtua, siivoiltua, ompelin yhdet verhot ja leivoin pullaa ja sämpylöitä, normaalien juttujen lisäksi. Eikä juuri yhtää supistellu!!

Musta tuntuu, että niinä päivinä, ku ottaa oikeen rennosti eli asuu sohvalla vaakatasos, niin suppailee paljo herkemmin! Toki sitä huomaaki kaiken, ku on paikallaan!

Oma olo on siis ihan jees olosuhteisiin nähden, lapsukainen ei ota rauhottuakseen millään ennen synnytystä..

Eikös niillä yleensä oo tapana kerätä kans voimia ennen ulostautumista!?

Eli sen puoleen menee varmaan yli niin että paukkuu.. Mutta oikeesti musta tuntuu ainavain jotenki siltä, että syntyis ennen laskettua päivää (ens tiistai..)..

Meen nyt vähäsen vielä pötkötteleen (huussin kautta!) Voikaahan hyvin ja palaillaan!!!

T. Hemppa ja muksu 39+1

Vierailija
9/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erittäin iloinen ja helpottunut äiti! Tulin siis just neuvolasta ja lääkäri totesi vauvan olevan edelleen raivotarjonnassa. Sitä vaan huvitti kamalasti se, että olin ollu huolissani... Ihme tyyppi.

Paikat jo pehmeenä, ja sanoi ettei varmaan odottele LA:an, mutta mistä noita aina tietää. Nyt on kyllä niin iloinen olo, että en murise vaikka odotusta vielä jatkuisikin. Tähän asti usein olen nurissut, että syntyisi jo.

Yllättävän hyvin nukuin yöllä, enkä edes painajaisia nähnyt, joten nyt on tosiaan ihan mukava olo, mihinkään ei edes koske.

Ilona neiti tuohon tuli mukaan kirjoittelemaan, joten taidan lopetella...

38+4

Vierailija
10/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena eikä vauvalla ole aikomustakaan syntyä vielä. No, voisi odotellakin nämä pahimmat pakkaset, täällä Itä-Suomessa mittari näyttää -25 astetta + viima. Ei tartte nokkaansa pihalle laittaa.

Olo on samanlainen kuin eilenkin, täysin kypsä näihin vaivoihin.

Millamalla. En nyt oikein osaa neuvoa, mutta mulla esikoisen synnytys alkoi vesien menolla. Siinä taisi samalla mennä se kuuluisa limatulppakin, ainakin se eka satsi näytti semmoselta. Mulla lorahteli yösiteellinen housuun noin puolen tunnin välein. Vauva oli maailmassa 7 tunnin kuluttua. Eka lorahduksesta meni 2 tuntia, kun supistelut alkoi, ja ne alkoikin sit heti ihan tosissaan, aiempia supistuksia ei ollut. Tällä kertaa toivon samaa tahtia, tuokin pelkän ilokaasun avulla oli aika tuskainen suoritus.

Mutta eikun tsemppiä meille odottajille ja onnea vauvansa jo saanneille, taas kerran.

Tihveröinen 39 tasan

Vierailija
11/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään sitten heräsin jo ennen viittä vessaan ja huomasin että alushousut on ihan märät. koko aamun on tullut kirkasta vetistä limaa..liekö limatulppaa vai lapsivettä?? kellää tietoa?? :D

supistellutkin on koko aamun epäsäännöllisesti, eikä ole ollut ees kipeitä..mutta liekö synnytys käynnissä!? :P

tää oli nyt tälläinen pikanen viesti, sillä täytyy käydä vähän siivoilee.. jos vaikka lähtö tulis ;D

nekkuli 40+5

Vierailija
12/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sisällä täälläkin kökötetään ja tukevasti yhtenä kappaleena. Eilisessä neuvolassa vauva tuntui olevan vielä aivan ylhäällä, eli sen puoleen ei ole tapahtunut edistymistä. Supistuksia on kyllä päivittäin, välillä kivuliaitakin, mutta eivät nekään olleet tehneet mitään viime viikkoisen äitipolin lääkärin mukaan, joka tutki että paikat ovat vielä ihan kiinni.

Muuten alkaa hermot olla kireällä, ehkä ei niinkään raskaana oloon, vaan täällä muiden nurkissa, vanhempieni luona asumiseen sekä armaaseen mieheen, joka saapui Suomeen perjantaina; hän jaksoi olla kolme päivää vieraskorea, sitten alkoi kiukuttelu. Esikoinen ei suostu puhumaan hänelle kiinaa, josta äijä ottaa nokkiinsa eikä sitten edes yritäkään houkutella poikaa leikkeihin. Ja kun olin suunnitelut, että he ottavat kieltä yhdessä kiinni vaikka lukemalla, niin mies ei voi suostua lukemaan suoralukuna tuomiaan kirjoja, vaan kertoo parilla sanalla koko kirjan sisällön- palauta siinä sitten kiinaa 3-vuotiaalle!

Eli synnyttämään ei ole varsinaisesti kiire, nyt kaikki tuntuu niin tyhjältä, kaduttaa kun annoin miehen tulla tänne ennen vauvan syntymää ja ihmettelen, miten olen tähän kaikkeen ryhtynyt!

Tuli taas valitettua, parempi olisi kai mennä nukumaan, kun heräsin jo 3:30...

jujube 38+3

Vierailija
13/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Säätiedot täältä Keski-Suomesta kertovat, että pakkasta on -19,7 astetta, mutta kun mukaan laskee tuulen hyytävyyden, lämpötila onkin 29,7 astetta pakkasella. Ei siis asiaa ulos ihmisellä, jolle ei yhdetkään toppikset mahdu jalkaan. Ihanaa kököttää sisällä :(!

Minä nukuin yöni valtavan hyvin, melkein 12h tulikin taas täyteen... Flunssa alkaa antaa periksi, vaikka aika lailla sitä edelleenkin saa niistellä. Eilen illalla oli oikein taas vali-vali-fiilis: atooppisen ihottuman takia mun kädet oli ihan sairaan kipeät vaikka kuinka niitä rasvailin. En saanut sormia koukkuun ollenkaan, kun kivisti niin. Lisäksi se tukivyö aiheutti nyt toisen kerran kivat hiertymät tonne jalkoväliin... Tai ei tietenkään se vyö niitä tee, vaan alkkarit, jotka vyö nostaa " hinkkaamaan" ihon rikki. Mä kun en voi pitää sitä vyötä paljaalla iholla, se alkaa kutisemaan. No, onneksi on Bepanthen :).

Lisäksi vauva oli musta eilen (ja toissapäivänä) liian hiljaa masussa. Meinasi jo tulla paniikki. Join kuitenkin reippaasti kahvia, niin alkoihan se myllerrys... nimensä mukaisesti Rontti vaan taas säikytteli vanhempiaan. Mietittiinkin miehen kanssa, että onkohan se synnyttyäänkin samanlainen - järkkää meille aina kaikenlaisia järkytyksiä, vaikka kaikki on lopulta ihan hyvin.

Ei kai tänne muuta kuulu. Pitäis varmaan kastella kukat ja vähän järjestellä kämppää, tulee yksi kaveri käymään tossa iltapäivällä. Kiva juttu, ei pääse mökkihöperyys yllättämään niin helposti.

Pakkasesta huolimatta mukavaa päivää ja tsemppiä kaikille,

ja uusille vauvautuneille OIKEIN PALJON ONNEA :), jos en oo vielä onnitellut... (vauvoja syntyy siihen tahtiin, ettei voi muistaa, ketä kaikkia on jo onnitellut)

:) SolAngel & Rontti-Aarre 38+6

Vierailija
14/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kun odottavan aika pitkä. Öisin sitä herää aina kyttäämään, että olisko mitään tuntemuksia, mutta ei kun ei. Esikoisesta ei tullut minkäänlaista ennakkovaroitusta, joten en oikeastaan tästäkään sitä odota. Mutta ei mennyt esikoinen yli ja tää on jo mennyt, joten mistäs näitä tiedät.

Nekkuliko se kysyi limatulpasta/lapsivedestä. Minulla ainakin lapsivesien mentyä alkoi irrota limatulppa ja se oli kyllä sellaista varsin venyvää ja aivan kirkasta limaa (hieman saattoi olla verta seassa). Olen kuullut, että ihan normaalia on sekin, että valkovuotokin on loppuajasta tosi nestemäistä, joten sitä veikkaisin.

Ei kai auta kuin odotella ja siivota!

Vierailija
15/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän oltiin koko perhe monta viikkoa vuorotellen flunssassa, ja se jo onneksi meni ohi. Mutta mulla jäi ikävä kurkkukipu ja korvasärky. Toivottavasti ei ole tulossa uudestaan. Ei sitten millään kiinnostais soittaa tohon terveyskeskukseen, ne on niin hemmetin nihkeitä siellä. Ei ole koskaan antaa mitään aikoja, ja tääkin on niin pieni vaiva. Ois vaan kiva päästä eroon mahdollisesta korvatulehduksesta ennen synnytystä, kiva siinä tehdä töitä jos on ihan sairas ennestään. No, katsotaan, jos tää ei tästä mene ohi kohta niin pakko kai se on mennä lääkäriin. Kun ei voi apteekistakaan ostaa mitä vaan.

Eilen tuli vähän tukala olo kun kävelin hakemaan esikoista tilapäishoidosta. Kävelin vissiin vähän liian lujaa tai jotain, iski ihan kauhee kipu vatsaan ja selkään. Tai sitten se oli supistelua, tuntui vaan niin yhtäjaksoiselta jotenkin. Meni onneksi ohi, kun menin sohvalle pitkäkseni. Ja illalla vatsa meni taas muutaman kerran kovaksi, jotain pieniä suppareita kait. Mutta muuten ei ole mitään ennusmerkkejä mistään.

ronsu 38+3

Vierailija
16/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantai oli hyvä päivä :)

sylissä tisuttaa söpö pikkumies, 9 tunnin uurastuksen seurauksena.

päästiin tänään kotiin. mitat 49.5cm, 3490gr ja pipo 35

onnea muille jakautuneille ja suppareita niitä toivoville...!!!!!

synnytystatinaa tulee myöhemmin

RR ja miäs 2pvä

Vierailija
17/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomustasi odotellen ja hyviä vointeja koko perheelle toivotellen

SolAngel

Vierailija
18/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa takana on todella huonosti nukuttu yö. Heräsin ensimmäisen kerran kahden aikaan kipeähköön supisteluun. Oli sellainen olo kuin olisi ollut pahimmat menkat päällä. Niitä suppareita tuli sitten yön aikana muutama, ihan epäsäännöllisesti. Eilen illalla alkoi sitä limaa lorahtelemaan vähän enemmän housuihin ja öisillä vessareissuillakin huomasin sitä tulevan vähän runsaammin. Aamulla sanoin miehelleni, etten tiedä että uskallanko päästää häntä töihin, jos tämä nyt päättää syntyä. No, supistukset kuitenkin laantui, mies lähti töihin ja minä menin takaisin nukkumaan. Nyt on olo taas virkeä eikä supistelujakaan ole tullut ollenkaan. Höh!

Huomenna on sitten aika yliaikaistarkastukseen. Jos se siellä sitten käynnistettäisiin... ellei se sitten päätä ensi yönä putkahtaa ulos. Pidetään sormet ja varpaat ristissä!

OIKEIN PALJON ONNEA VAUVAN JOHDOSTA TOUKOAARTEELLE JA RUTTU-REETALLE!

TOUHUKASTA PÄIVÄN JATKOA KAIKILLE!

Vierailija
19/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on ollut lukea, miten muilla menee ja nyt päätin itsekin kirjoitella tähän pinoon... Aika tuntuu välillä matelevan ja jotain tekemistä pitää koittaa aina keksiä. Jollakin oli tuo leipomisvimma iskenyt ja siitäpä sain inspiraation huomiselle: pullan leivontaa! Päätin myös aloittaa perjantaina keittiön seinän maalauksen, kun tunuu, että mitään ei vielä ala tapahtua. Laskettuun aikaan on tosin vielä puolisentoista viikkoa, joten ei kai tässä pitäisi vielä hermojaan menettää. Mutta kyllä mulle riittäisi hyvin tuo 6 kuukauden odotusaika, ei tämä mitenkään niin mahtavaa ole.

Koko raskausaika on mennyt mulla hyvin, joten pitäisi olla ja olenkin siitä tosi hyvilläni. Joka päivä olen pystynyt tunnin kävelylenkin tekemään ja tänään aion mennä vielä odottavien äitien kuntoliikuntaan. Olo on vaan niin kömpelö, yöllä hankala nukkua ja turvotusta jaloissa ja käsissä, että saisi tuo kaveri jo syntyä.

Lykkyä pyttyyn kaikille, toivotaan kovasti niitä oikeita supistuksia ja paljon paljon onnea oman vauvan jo saaneille!!!

Henna rv 38 + 3

Vierailija
20/32 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen on kova -20 + kauhea rannikkotuuli:(

Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa paitsi oma henkinen vointi..:( Alkaa käydä jo odotus liian voimille vaikka tietää et viikonpäästä viimeistään on vauva maailmassa.

Mutta noille peloille ei voi mitään,kauhea pelko et mitäs jos vauva tälläkertaa kuolee ennen ku syntyy!Ahdistus on kauhea,koko yönä en nukkunut ku laskin vauvan liikkeitä joita tältä vauvalta saa odottaa yöllä.On tähänkin asti nukkunut yöt läpeensä,miksei siis viimeyönäkin.Ihmetteli varmaan et mitä äiti pukkii mua ku pitäis nukkua.Vaan eipä järki auta ku mieli on huolesta kankea.

Muutenkin on vauva rauhoittunu kauheasti vaan taitaa kerätä voimia syntymää varten.

No eiköhän tämä taas tästä ku sai itkeä ja puhua taas..

Hb oli 130 eipä tarvi enää rautaa ottaa:) Paino laskenu 1kg viimeviikosta,kokonaissaldo jää alle kymmenenkilon:))) Paineet tavalliseen tapaan matalat 102/60. Vauvan syke 140 ja oikeinpäin kiinnittyneenä oli.

Nyt vain odotellaan ja odotellaan millon päättää tulla. Synnärille ottavat sisälle jos mieli aivan vauhkoksi menee eikä kotona pysty enää oleen.Kotona tietysti haluan olla,vaan jos nuo pelot aivan ylitsepääsemättömiks menee niin pakko se on mennä.Siellä ainaki seurataan tarkasti vauvan vointia!

Eilen supisteli aika reippaasti jo et kai tämä tässä viikon sisään omin avuin tulee,toivon niin.Limatulpan tulostakin tulee pe 2vko ja eka la on perjantaina.

Pitäis lähteä äänestämään ku mies tulee töistä ettei jää äänestämättä.

Vointeja kaikille!

Terveisin Vell@ rv 39