Kuntoilusta raskauden aikana..
Oon käyny puntilla ja jumpissa jo aika kauan ja tässä kuumeilun ohella on tullut semmonen mieleen, et voiko raskauden aikana reenata ihan normaalisti? Siis tietenkin varmaan pitää painoja pudottaa, mutta muuten? Pitääkö joku liike lopettaa, ettei tee enää yms.
Kommentit (5)
Juuri tuota olen minäkin miettinyt, että voiko juuri voimakkaat pomput stepissä tms. vaikeuttaa kiinnittymistä. Yritin siitä jo aiemmin herätellä keskustelua. Onko jollakin kokemuksia? Toisaalta ei varmasti kannata tällaisia liikuntamuotoja lopettaa, koska niistä tulee niin pirun hyvä olo...
tuntuisi aika ihmeelliseltä, jos tavallinen pomppinen vaikeuttaisi munasolun kiinnittymistä. Eihän se kohtu mikään tyhjiö ole, joten tärinän seurauksena munasolu ei " putoa" minnekään. Ja vaikka tärinästä olisikin jotain haittaa, niin steppihän kestää vain tunnin.
Eli itse en jättäisi jumppaa väliin, mutta tietenkin se on maun mukaan. Jos sitten jumpasta tulee huono mieli, niin kaipa se on parempi olla menemättä.
Tärppionnea!
Painojakaan ei tarvitse välttämättä vähentää. Lajit, joissa syke on lähellä maksimia, voi vähentää hapenkulkua istukkaan, mutta tämä vain äärisuorituksissa. Voit tehdä kaikkea, mikä tuntuu kropassa hyvältä, saatat joutua joitain liikkeitä muuttamaan jos maha on tiellä. Hyvästä lihaskunnosta on vain hyötyä raskauden edetessä.
Terveisin fysioterapeutti
Sitten, kun on raskautunut niin maastavedot oli ainakin kiellettyjen listalla. Näin olen jostain joskus lukenut.
...että mites esim. kiinnittymisen kanssa, vaikuttaako esim. voimakkaat ponnistelut tai esim. stepissä tehtävät pomput siihen, että kiinnittymistä ei tapahtuisikaan. Mulla on nimittäin just ehkä kiinnittymisen aika ja tässä mietin, että mitä vois jumppailla. Oon kyllä ehkä liian neuroottinen, mutta en halua ottaa mitään riskejä tän asian suhteen, vauvaa kun on jo odotettu yli vuosi.
Vastatkaahan mullekin!:)