Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka synnytitte ilman puudutuksia

Vierailija
17.01.2006 |

huusitteko kovasti?

minä huusin esikoista synnyttäessä. en vaan kyennyt pidättelemään itseäni. luulen että jos toka tulee yhtä nopeasti, en ehdi puudutteita ottaa. miten saisin hillittyä itseni, miten pystyisin keskittymään vain hengittelyyn, ettei kaikki energia menisi huutamiseen? vinkkejä!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se auttaa? kun huutaa, ei pysty ponnistamaan alapäällään kunnolla - kokeilkaas vaikka! huutaminen vaan hidastaa ja hankaloittaa synnytystä, silloin suuntaa voimat väärään päähän.

Vierailija
22/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ponnistaessa ei tullu mieleenkään huutaa, energia meni ihan muuhun ;D

kunnolla en huutanut siis missään vaiheessa, kun ei tuo synnytys mikään kivulias kokemus muutenkaan ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys kesti 2h15min., ponnistusvaihe reilun 40 minuuttia. Supistukset oli musta se kauhein osuus synnytysta, mutta niiden aikana olin jotenkin niin itseeni kaantynyt , etta ei mitaan huuto-tarvetta ollut. Miehelle kylla kiukuttelin ja itkua tiristin siina vaiheessa kun piti maata paikallaan sydankayrassa ja oli ihan pakottava tarve paasta liikkeelle:)

Vierailija
24/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se johtaa siihen, että kun keskittyy leuan rentouttamiseen, niin samalla kaikki muutkin lihakset rentoutuvat (voi vaikka kokeilla, että olis leuka rentona ja muut lihakset jäykkinä) ja synnytys etenee reippaammin. Olen myös kuullut, että tällä leuan rentoutuksella voi ehkäistä päänsärkyä (varmaankin vain sellaista, joka johtuu lihasjännityksestä), siis jos tuntee että on päänsärky tulossa.

Toiseksi 26 (?) kyseli mikä eläin huutaa synnytyksessä, niin ainakin kissat ja lehmät pitävät sellaista " möyryämis" ääntä (tosi ahdistavan kuuloista), mitä olen itse nähnyt heidän synnytyksiään.

Vierailija
25/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en siltikään huutanut..kyllä aika kovasti ähisin ponnistaessa mutta en mitenkään huutamalla. olisin kyllä ehtinyt kivunlievitystä saada, mutten halunnut. olen kyllä kuullut että monille huutaminen helpottaa oloa..

Vierailija
26/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys kestää liki 30 tuntia niin kyllä siinä jossain välissä haluaa vähän helpotusta

Jos ei puudutusta ottaneilla kestää synnytys esim 8h niin voin sanoa kyllä että vaikka olenkin ottanut puudutuksen niin raskaampaa tuo 30h on ollut kuin 8h

tajuaako kukaan pointin

ja kyllä huusin vaikken puudutusta ottanutkaan, ei ole verrannollinen puudutukseen koska se ei kestä kuin muutaman tunnin

Vierailija
27/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä huutaa, ujo kun olen. synnytys käynnistyi rv 37 veden menolla ja lähdettiin vauhdilla sairaalaan vaikka ei vielä supistellutkaan aattelin vaan että jee pääsenkin helpolla kun en tajunnut millaisia ne todelliset supistukset voivat olla. vähän aikaa kului ja jo oli helvetti irti. sellaisaisia ne kivut oli, huusin kuin hyeena :) ei kivun lievityksiä. toka synnytys oli helpompi ja kolmas taas aivan järkyttävä, alkoi ihan järjettömillä supistuksilla ei juuri taukoja ollenkaan. ne kaksi tuntia olivat varmaan kaikkein kivuliaimmat tunnit elämässäni, lopulta vauva syntyi keinutuolissa :) edes mun mies eikä kätilö pystyneet mua siirtämään...

Vierailija
28/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa, käynnistetyssä synnytyksessä kyllä! Kivut olivat niin kamalat, etten voinut muuta kuin huutaa joka supistuksen ajan. Sillä kertaa kyllä sain kohdunkaulapuudutuksen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta, joten voi sanoa, että synnytin ilman puudutuksia.

Vierailija
29/29 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä se auttaa? kun huutaa, ei pysty ponnistamaan alapäällään kunnolla - kokeilkaas vaikka! huutaminen vaan hidastaa ja hankaloittaa synnytystä, silloin suuntaa voimat väärään päähän.