Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unipussista

17.01.2006 |

Meidän 2kk:n ikäinen poika potkii yöllä peiton pois päältään. Auttaisiko tähän unipussi? Olen nähnyt sellaisia hemkseli versioita, eikö niissä tule hartioille ja käsille vilu? Kertokaa kokemuksia, millainen käytännössä olisi paras.

Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa vastata ap kysymyksiisi, niinpä lisään niitä. Valitsit juuri saman aiheen mistä itse ajattelin kysyä. Olen hankkimassa unipussia vauvalleni.

Minkä kokoinen unipussi 7 kk vauvalle, pituutta vauvalla on nyt 68 cm? Mietin onko unipussi kokoa 90-110 cm aivan liian suuri? Kun tuntuu 70 cm jäis niin äkkiä pieneksi. Hamstraanko turhaan kasvuvaraa?

t. Maj

ps. googlettaen hakusanalla unipussi löytyy paljon vaihtoehtoja.

Jotain merkkiä saa suosittaa.

Vierailija
2/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu yönsä äitiyspakkauksen makuupussissa juuri samasta syystä. Eli peitto ei pysynyt päällä ollenkaan. Tuo makuupussi tuo myös turvallisuuden tunnetta isoon pinnasänkyyn. Eli meillä toiminut hyvin. Saa nähdä sitten kun jää pieneksi siirrytäänkö peittoon vai hankitaanko isompi makuupussi / unipussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussi on auttanut peiton potkimiseen. Unipussin avulla tyttö (7kk) pysyy lämpimänä ja tyttö tykkää siinä nukkua. Tytölle on sopivan kokoinen 68-80 cm pussi. Luulen, että se menee ainakin vuoden ikään saakka. Me ostettiin se käytettynä, joten en osaa mitään merkkiä suositella.

Vierailija
4/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussi on pienelle todella hyvä, mutta isomman kanssa (joka osaa nousta seisomaan tukea vasten) ei. Seisaalleen noustessa harvoin osuvat jalat unipussin pohjaan, ja lapsi kaatuu erittäin helposti ja kolkkaa itsensä sängynlaitoihin. Näin kävi meillä.

Vierailija
5/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussin koko on ½-1½ vuotta (jos oikein muistan). Pituudessa on varmaan 30cm ylimääräistä, mutta ei ole oikeastaan haitannut... Olkapäillä olevat " henkselit" ovat todella leveät, joten pussista on ulkona ainoastaan pää ja kädet eikä pojalla ole öisin ollut kylmät kädet, joten kaipa sen kanssa on hyvä nukkua...

Meillä kyllä hereillään öisin 3-10 kertaa huutamaan ja parisen kertaa syödään, joten en osaa sanoa onko unipussi rauhoittanut öitä...

Eipähän ainakaan tarvii peitosta huolehtia, kun välillä joutuu öisin nostelemaan huutavaa poikaa sängystä ylös ja tietenkin yösyötöt vielä...

Vierailija
6/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli etsi hakusanalla " unipussi" ja löydät hyviä vastauksia