Opamox ahdistukseen
Käyn läpi avioeroani ja lääkäri suositteli että käyttäisin jonkun aikaa ahdistukseen opamoxia 15 mg 1/2-1 tablettia tarvittaessa 8 tunnin välein. Lääke tuntuu tehoavan mutta huomaan nyt kun reilu 8 tuntia on edellisestä lääkkeetsä niin ahdistua alkaa heti nostaa päätään. 4 viikkoa olen ollut ilman lääkitystä ja nyt oli ensimmäinen päivä että lääkkeen avulla päivä tuntui siedettävältä. Pelottaa jos lääkkeeseen jään koukkuun tai jos en pysty kohtaamaan näitä hetkiä ilman lääkettä. Tosin tarkoitus on vain päästä yli tästä tuskaisimmasta vaiheesta.
kellä olis kokemuksia lääkkeestä ja sen lopettamisesta? Tiedän että tämä on hyvin väärin käytetty lääke ja sillä vähän varovaisesti suhtaudun.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi kevyin perustein käyttämään Opamoxia. Rauhoittavalla lääkkeellä on paikkansa esim. hyvin traumaattisten tapahtumien ylipääsemisessä parin viikon ajan. Mikäli avioeroon ei líity "ylimääräistä draamaa", yrittäisin ensisijaisesti lievittää ahdistusta muilla keinoin. Oletko kokeillut ulkoilua, liikuntaa tai mitään mikä ylipäätään sinulle on normaali ahdistuksen lievitys keino aikaisemmin ollut?
Normaaleja tunteita on turha lähteä psykiatrisoimaan ja näin ollen lääkitsemään!
Jos kokee ulkoilun ja liikunnan riittävän ahdistuksen lievittämiseen, kyse ei ole ahdistuksesta sanan varsinaisessa merkityksessä. Opamox on turvallinen lääke reseptin mukaisesti käytettynä, eikä siihen jää koukkuun. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kärsiä ahdistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä. Ainoa vaihtoehto. Katukauppaa en suosittele.
Katukauppa on ainoa mistä saa kukkaa ahdistukseen. Lääkärit ei kirjoita sitä stressiin, ahdistukseen eikä unettomuuteen vaikka kaikkiin noihin vaivoihin siitä on apua. Se kama ei ainakaan koukuta fyysisesti kuten rauhoittavat ja unilääkkeet.
Mutta kuitenkin käytät sitä päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
en kehtaisi sanoa kenellekään jos käyttäisin hullunpillereitä.
Kuulostat joltain Pohjanmaan peräkammarissa vitsalla kasvatetulta. Tunteita ei näytetä, eikä niitä edes ole. Kaikki ongelmat hoidetaan nyrkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa tuo lääkitys mahdollisimman pian, jos nyt jo aiheuttaa tuon oireen, näitä harvoin ihan alussa tulee, vaan pidemmällä käytöllä, mutta mahdotonta ei ole, toleranssin kasvu on kuitenkin hyvin yksilöllistä, eikä kaikille nämä lääkkeet sovi ollenkaan, olo voi olla jopa epätodellinen ja harhainen... Tuo ahdistus mikä tulee vaikutuksen loputtua on yleensä pahempi kuin mitä se olisi kokonaan ilman lääkkeitä. Hyvin mahdollista että jos jatkat lääkettä niin sen vaikutus katoaa täysin, tai otettu lääke voi tehdä olon todella kurjaksi, kiukkuiseksi jopa agressiiviseksi!!!!
Kuvailemasi sivuvaikutukset viittaavat enemmänkin mielialalääkkeisiin, joihin Opamox ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
90 -luvulla kun bentsoja määrättiin liiankin helposti, aloin käyttämään niitä enkä oikein enää muista miksi, mutta meni
siinä sumussa sitten vuosikymmen. Nyt vituttaa menneet vuodet, olin todella liiankin rauhallinen.
Käytin 90-luvulla bentsoja yhtäjaksoisesti kaksi vuotta - kävin samalla säännöllisesti puhumassa ongelmistani silloisessa mielenterveystoimistossa. Syynä oli ahdistava ihmissuhde. Sitten suhde päättyi ja lopetin nopeasti bentsojen käytön. Niin ei tietenkään pitäisi tehdä, mutten itse saanut mitään vieroitusoireita.
Vierailija kirjoitti:
ssri-lääkkeet vie tunteet äkkiä nollille,mikään ei tunnu miltään !
Opamox ei ole ssri-lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 -luvulla kun bentsoja määrättiin liiankin helposti, aloin käyttämään niitä enkä oikein enää muista miksi, mutta meni
siinä sumussa sitten vuosikymmen. Nyt vituttaa menneet vuodet, olin todella liiankin rauhallinen.
Käytin 90-luvulla bentsoja yhtäjaksoisesti kaksi vuotta - kävin samalla säännöllisesti puhumassa ongelmistani silloisessa mielenterveystoimistossa. Syynä oli ahdistava ihmissuhde. Sitten suhde päättyi ja lopetin nopeasti bentsojen käytön. Niin ei tietenkään pitäisi tehdä, mutten itse saanut mitään vieroitusoireita.
Jos olisit lopettanut suhteen jo pari vuotta aiemmin ja käyttänyt lääkettä esim. vain pari viikkoa, niin se olisi toiminut myös. Pitäisi aina löytää samalla ne juurisyyt, kun lääkkeitä käyttää. Elämäänsä joutuu yleensä jollain tavalla muuttamaan, vaikka lääkkeitäkin tarvitsee samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ssri-lääkkeissäkään ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaista vikaa, mutta voi olla ikävät sivuvaikutukset. Itse käytin Escilatopramia monta vuotta, mistä seurasi tunteiden latistuminen ja seks toimintojen häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaista vikaa, mutta voi olla ikävät sivuvaikutukset. Itse käytin Escilatopramia monta vuotta, mistä seurasi tunteiden latistuminen ja seks toimintojen häiriö.
Ja mitä sitten teit? Jätit ne lääkkeet pois ja kaikki oli hyvin? Vai otit jotain muuta lääkettä tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten teit? Jätit ne lääkkeet pois ja kaikki oli hyvin? Vai otit jotain muuta lääkettä tilalle?
Vaihdettiin Voxraan, ja mainitsemani oireet loppuivat.
Et näköjään tiedä ahdistuksesta yhtään mitään,et siis edes sirpaletta. Kun tuntuu että tukehtuu tai oikeastaan toivoisi että tukehtuisi että loppuisi tämä pas..... Opamoxia käyttänyt jo ikuisuuden. Terapiaan en pääse koska olen " vanha " ollut reilusti yli vuoden jonossa. Käynyt lääkärillä joka myönsi et tod näk en tule koskaan pääsemään. Teen kuitenkin töitä joka päivä pitämällä pinnalla kahta eri perhettä!