Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox ahdistukseen

Vierailija
06.04.2013 |

Käyn läpi avioeroani ja lääkäri suositteli että käyttäisin jonkun aikaa ahdistukseen opamoxia 15 mg 1/2-1 tablettia tarvittaessa 8 tunnin välein. Lääke tuntuu tehoavan mutta huomaan nyt kun reilu 8 tuntia on edellisestä lääkkeetsä niin ahdistua alkaa heti nostaa päätään. 4 viikkoa olen ollut ilman lääkitystä ja nyt oli ensimmäinen päivä että lääkkeen avulla päivä tuntui siedettävältä. Pelottaa jos lääkkeeseen jään koukkuun tai jos en pysty kohtaamaan näitä hetkiä ilman lääkettä. Tosin tarkoitus on vain päästä yli tästä tuskaisimmasta vaiheesta.

kellä olis kokemuksia lääkkeestä ja sen lopettamisesta? Tiedän että tämä on hyvin väärin käytetty lääke ja sillä vähän varovaisesti suhtaudun.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onk ekg mittaus tehty ennen opamoxin määräämistä

Vierailija
42/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö opamoxia ole syönyt 9v eikä jää koukkuun!!!! 

Olet syönyt rauhoittavaa vuosikausia, etkä koe olevasi riippuvainen?

Okei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriltä. Ainoa vaihtoehto. Katukauppaa en suosittele.

Katukauppa on ainoa mistä saa kukkaa ahdistukseen. Lääkärit ei kirjoita sitä stressiin, ahdistukseen eikä unettomuuteen vaikka kaikkiin noihin vaivoihin siitä on apua. Se kama ei ainakaan koukuta fyysisesti kuten rauhoittavat ja unilääkkeet. 

Vierailija
44/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se narkomania alkaa. Ihmetyttää miksi kansalaiset kinuavat lääkkeitä pienenkin vastoinkäymisen yllättäessä. Sitten ollaan lääkkeitten orja lopun ikäänsä ja käyttäydytään kuin zombit. Missä on tavallisen ihmisen resilienssi nykypäivänä. Miksi ei ystävät, liikunta ja avantouinti kelpaa ja valitaan aina päänsä sekoittaminen huumeilla.

Vierailija
45/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketamiini ja kokaiini auttaa parhaiten ahdistukseen. Työnteko sujuu hyvin kun vetää annokset aina aamusta.

Vierailija
46/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä narkomaaneja oikein sikiää.

Vierailija
47/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 -luvulla kun bentsoja määrättiin liiankin helposti, aloin käyttämään niitä enkä oikein enää muista miksi, mutta meni

siinä sumussa sitten vuosikymmen.  Nyt vituttaa menneet vuodet, olin todella liiankin rauhallinen.

Vierailija
48/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssri-lääkkeet vie tunteet äkkiä nollille,mikään ei tunnu miltään !

Vierailija
49/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox ei ole ssri lääke.

Vierailija
50/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se narkomania alkaa. Ihmetyttää miksi kansalaiset kinuavat lääkkeitä pienenkin vastoinkäymisen yllättäessä. Sitten ollaan lääkkeitten orja lopun ikäänsä ja käyttäydytään kuin zombit. Missä on tavallisen ihmisen resilienssi nykypäivänä. Miksi ei ystävät, liikunta ja avantouinti kelpaa ja valitaan aina päänsä sekoittaminen huumeilla.

Itselle tuli unettomuus ihan "puskista" ja olin todella vaikeuksissa sen kanssa. Olen aina harrastanut liikuntaa, syönyt terveellisesti, jätin alkoholin tosi vähälle, ja tein muutenkin kaikkea, minkä pitäisi auttaa unirytmiin. No ei vaan auttanut. Stressi, ahdistus, painajaiset ja pelkotilat iskivät aina öisin. Olin unettomuuden takia niin väsynyt, etten melkein pystynyt enää harrastamaan liikuntaa, mutta liikuin silti väkisin aina, kun pystyin. Se oli hirveä kierre ja alkoi epätoivo iskeä, kun töissäkin piti jaksaa.

Lääkkeiden avulla ja ajan kuluessa olen saanut unet takaisin ja olen todella kiitollinen nyt. Oli niistä lääkkeistä apua tai ei, niin todellakin käytän niitä, koska uni on välttämättömyys, että yhtään mikään toimii elämässä.

Vierailija
51/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sen tarkoitus on tämä: "SSRI:s work by increasing the amount of serotonin in the brain, which can improve mood and reduce symptoms of depression. "

Eli idea on parantaa mielialaa ja viedä masennuksen oireita pois.

Vierailija
52/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolesta, ei vastaan.

Bentsoille on aikansa ja paikkansa;

lääkärin reseptillä harkinnan muk.

Voimakas riippuvuus syntyy nopeasti.

Yhtäkkisessä, hyvin kuormittavassa

traumatilanteessa, jossa kyettävä 

säilyttämään toimintakyky, voi muutaman

vkon jakso olla suuri, kannatteleva apu.

Vierailija
53/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolesta, ei vastaan.

En itse käytä Opamoxia, neuroleptejä enkä SSRI-ryhmää. En myöskään Kannabis-tuotteita/alkoa. Streittarina koko elämä vedetty.

Vierailija
54/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian erikoislääkäri määräsi minulle Opamoxia kun olin masentunut ja ahdistunut. Hoitosuhteeni loppui kun muutin toiselle paikkakunnalle. Käytin Opamoxia joskus saadakseni nukuttua. Lääke toimi hyvin.  Terveyskeskuksessa ei enää suostuttukaan Opamoxia määräämään eikä mitään muutakaan lääkettä, vaan lääkäri suositteli ulkoilua. Olen aina ulkoillut päivittäin pari tuntia ja muutenkin elämäntapani ovat hyvät Jouduin aikoinaan työkyvyttömyyseläkkeelle juuri ahdistuksen ja masennuksen takia. Miksi ihmeessä Opamoxia ei voida määrätä satunnaiseen käyttöön?  Univaikeuteni sen kun jatkuvat enkä mitään apua saa.

Vierailija
55/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puolesta, ei vastaan.

En itse käytä Opamoxia, neuroleptejä enkä SSRI-ryhmää. En myöskään Kannabis-tuotteita/alkoa. Streittarina koko elämä vedetty.

Asia kunnossa. Niin on moni muukin. Entäs, jos ei ole kunnossa?

Vierailija
56/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrian erikoislääkäri määräsi minulle Opamoxia kun olin masentunut ja ahdistunut. Hoitosuhteeni loppui kun muutin toiselle paikkakunnalle. Käytin Opamoxia joskus saadakseni nukuttua. Lääke toimi hyvin.  Terveyskeskuksessa ei enää suostuttukaan Opamoxia määräämään eikä mitään muutakaan lääkettä, vaan lääkäri suositteli ulkoilua. Olen aina ulkoillut päivittäin pari tuntia ja muutenkin elämäntapani ovat hyvät Jouduin aikoinaan työkyvyttömyyseläkkeelle juuri ahdistuksen ja masennuksen takia. Miksi ihmeessä Opamoxia ei voida määrätä satunnaiseen käyttöön?  Univaikeuteni sen kun jatkuvat enkä mitään apua saa.

Escitalopram + mirtazapin. Kokeile.

Vierailija
57/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodesta 2013. Nykyään on tosi vaikeata saada Opamoxia edes pieni määrä satunnaiseen käyttöön. Kaikkia leimataan väärinkäyttäjiksi. Valitettavasti.

Terv keskuksista ei varmaankaan saa lainkaan, yksityislääkäreistä jotkut kirjoittaa.

Vierailija
58/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on autismi-diagnoosi. Käytän Opamoxia nukahtamiseen. Saanti ei ongelma, tk-lääkäri aina uusinut reseptin ilman eri käyntiä.

Vierailija
59/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se auttaisi silloin kun tulee sellanen ahdistus että haluaisin hypätä jostain korkealta. Mutta lääkärit ei sitä kirjoita. On vaan pakko selvitä jotenkin, kun kerran lääkärit ei sitä suostu kirjoittamaan. Viimeksi lääkäri sanoi että ota Propralia kun ahdistaa. No se on kyllä hyvä lääke, kun mulla on korkea verenpainekin, mutta ei se ahdistukseen auta. Olen sitten lääkinnyt pahimpia oloja alkoholilla. Olen 62 v, että ei se ahdistuneisuus ole mihinkään hävinnyt tässä vuosien varrella. Siihen lisäksi masennus. Yritän selvitä ilman alkoholia. 

Tuli mieleen, että nykyäänhän ei edes kuoleville potilaille anneta rauhoittavia, yhdellekin ihmiselle (tämän kyseisen potilaan lähiomainen) lääkäri sanoi, että ei voi sitä kirjoittaa kun siitä tulee riippuvaiseksi. Potilas kuoli kahden viikon päästä. 

Vierailija
60/72 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaisi sanoa kenellekään jos käyttäisin hullunpillereitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi