Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Verokortista tietämätön
17.01.2006 |
Pitääkö Kelaan viedä verokorttia? Kotihoidontukea varten. Kelpaako Kelaan sivutoimen verokortti?
Kommentit (2)
jos verotus on laskettu palkkatuloille, siihen lisätään 2 prossayksikköä. Jos haluat muuttaa verotusta, soitat eka verotoimistoon ja sovit prosentin heidän kanssaan ja pyydät heitä lähettämään sen muutoskortin suoraan kelaan tai sulle, ja sitten toimitat itse. Mutta jos ei muutoksia, ei sun tarvitse tehdä mitn. Jos haluat nostaa veroprosenttiasi, riittää että kirjallsiesti ilmoitat kelalle,e ttä pidättäkää minulle maksettavista etuuksista 25 % veroa vuonna 2006. Veroprossa et voi samalla lailla pienentää, vain suurentaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
verotoimistoon ja pyytää heidän lähettämään kelaan verokorttisi. Muuten kela ottaa kotihoidontuesta 20% veroa ellei korttia toimiteta sinne. Ja tarkista, että millainen verokortti sulle on tullut. Jos on tullut ansioverokortti etkä käy töissä niin se kannattaa muuttaa verokorttia soittamalla verotoimistoon ja kertomalla että on esim. kotihoidontuella.
Itse juuri tein viime viikolla noita muutoksia soittamalla verotoimistoon ja he lähettivät sieltä verokortin kelaan ja minulle.