Miten te kestovaippailijat kestätte sen paskan korjaamisen vaipasta?
Ja en pahalla kysy mutta mulle tekee kyllä melkein liian pahaa sen kakan kanssa. Asiaa pahentaa se että olen raskaana ja turbonenäni on muttunut super-extrahyperturbonenäksi joten haistan KAIKEN.
Lapsi on 11kk ja käytössä all-in-onevaippoja mutta oli pakko laittaa kestikset pois kokonaan alkuraskauden ajaksi kun en pystynyt oksettamatta korjaamaan. Nyt ajattelin taas ottaa nekin käyttöön, ja käyttäisin sekä kestoja että kertiksiä kun kestoja ei ole tarpeeksi.
Kommentit (26)
ehkä se on " mukavamaa" nyt kun kakka on taas kiinteämpää, mutta silloin kun se oli löysää niin oli suorastaan KAMALAA. Jätinkin aluksi miehelle ne iltapäiväkakat suosiolla, ja hänhän oli " reimuissaan" .
Voiko sitä riisipaperia laittaa pönttöön?
Ja kertiksistäkin vois sen pökelön heittää pönttöön, nykyään se on mennyt vaipparoskikseen mutta sekin roskis on tyhjennetty aika usein tämän hajuhaitan takia.
Vierailija:
Kerään talteen kaikki vanhat leipäpussit ym. ja tuon hoitopöydän laatikkoon. Kun on kakkavaippa, kääräisen sen siistiksi paketiksi ja sujautan kahden muovipussin sisään. Ei lemua roskiksessa.
syömäkelvoton pähkinälaji intiasta, jonka kuorissa on luontaista " saippuaa" , sapoiinia. pesee sellaisenaan: koneeseen esim. sukan sisässä muutama kuorenpalanen ja kone pyörimään. myös jauhemaista löytyy: käytetään kuten tavallista kemiallista pulveria.
käytössä edullista: 0,08¿/ 3-4kg kone (riippuen vähän ostopaikasta, hinnoissa jonkin verran eroja). vertauksena minirisk: 0,17¿/ kone. ja huom! pähkinöillä voi pestä 2 peräkkäistä 40asteen koneellista!
googlettamalla ostopaikkoja! kannattaa tilata näytepussi ja kokeilla: eurolla muutama koneellinen.
Mä käytän niitä myös astianpesukoneessa, eipä jää niitä myrkkyjäämiä astioihin!
ja älyttömän paljon halvempaa kuin myrkkyaineet!
Vierailija:
joo säästäähän se luontoa mutta jestas sitä pyykin määrää! eikös siinä pidä olla jatkuvasti pesemässä niitä vaippoja? ei kait niitä voi kuivamaankaan jättää mihinkään... ja entäs jos onkin sellainen vauva jolla maha toimii ERITTÄIN hyvin!? =D miten ne edes pitävät sitä ripulikakkaa?? tälläistä olen miettinyt...kun ei ole tämä kestovaippailun idea oikeen avautunut mulle, ainakaan vielä.
Niin no... kerro minulle heti vaippa joka pitää RIPULIkakan sisällään. Meillä ei kestoja välttämättä mahataudin aikana käytetä mutta tursuaa se tavara sieltä kertiksen reunoistakin.
Vaipat laitetaan odottamaan pesua esim. ilmavaan pyykkikoriin ihan muiden vaatteiden sekaan, ei jää hajut vaatteisiin, ja sitten pestään muun pyykin kanssa 60asteessa. meillä on nyt vähemmän pyykkiä kuin kertisten aikana. Kummankaan yöpissaajan sänkyä ei pidä kuivana varmasti muu kuin kestovaippa. Pissalakanapyykki on jäänyt tyystin pois.
Noin 2 koneellista on ennemmän viikossa enkä koe sitä mitenkään aikaavieväksi, kone se pesee. Vaippojen kaupasta kiikuttamiseen ja roskiin kuskaamiseen menisi sama aika kuin koneen täyttämiseen ja kuivumaan laittamiseen.
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni.. Laita kestot hetkeksi hyllylle ja koita uudelleen alkuraskauden mentyä ohi.
Tosin mua oksettaa nykyään enemmän kertisten ikävä haju (siis sen vaipan oma aromi) kuin kakkainen kesto. Mutta mahataudissa en halunnut ripulivaippoja suihkuttaa puhtaaksi joten käytettiin kertiksiä. Minä tosin oksensin muutaman kerran niiden hajustakin...
Mutta jos kestovaipat kiinnostaa tai arveluttaa niin asiaan kannattaa tutustua osoitteessa www.kestovaippainfo.fi. =)
Kerään talteen kaikki vanhat leipäpussit ym. ja tuon hoitopöydän laatikkoon. Kun on kakkavaippa, kääräisen sen siistiksi paketiksi ja sujautan kahden muovipussin sisään. Ei lemua roskiksessa.